De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Nen boer tot daartoe. Maar al die bouwbedrijven die tractors gebruiken omdat die fiscaal voordeliger zijn dan vrachtwagens, en van de werf gaan om 5h: STERF!
Goh
Moderne tractoren rijden 50/60 en vrachtwagens mogen maar 60 op secundaire wegen dus verschil is vaak minimaal.

Goh
Moderne tractoren rijden 50/60 en vrachtwagens mogen maar 60 op secundaire wegen dus verschil is vaak minimaal.
Daarbij ook nog het praktische, een tractor is op een bouwwerf nu eenmaal veel handiger dan een trekker-oplegger, zeker in de wegenwerken.

Onlangs trouwens achter een JCB Fastrac gereden op een baan van 70. Die reed gewoon weg van mij.

Als je natuurlijk achter een colonne Dewulfs zit aan 15, kan ik me de ergernis voorstellen, maar die doen dat ook niet om te pesten natuurlijk.

Ik versta de ergernis wel.
Maar in landbouwverkeer jaag ik mij zelden op, die mensen doen nog iets nuttigs.
Ik jaag mij meer op in die taffelaars die nodeloos het verkeer ophouden.

Bij sommige van die vehikels is het snelheidsverschil toch te groot vind ik. Met moeite 30 bollen op een baan van 70 (laat staan 90) veroorzaakt gewoon een hoop ellende. Bij de noorderburen hebben ze daar een mooi bord voor: https://www.informatiebord.nl/oefen...zicht/132/c08-gesloten-voor-langzaam-verkeer/

Daarbij ook nog het praktische, een tractor is op een bouwwerf nu eenmaal veel handiger dan een trekker-oplegger, zeker in de wegenwerken.

Onlangs trouwens achter een JCB Fastrac gereden op een baan van 70. Die reed gewoon weg van mij.

Als je natuurlijk achter een colonne Dewulfs zit aan 15, kan ik me de ergernis voorstellen, maar die doen dat ook niet om te pesten natuurlijk.
die doen geen 15 maar 25. En die zouden ook sneller kunnen maar dat mag niet gezien voertuigen zonder mechanise koppeling van de stuurinrichting niet sneller dan 25 mogen. Graafmachines op banden zijn ook zo.

Terwijl ik aan het sporten (lopen) ben in de vroege avond staat er een dame geparkeerd langs de verkeerde zijde van de weg met haar faren én haar mistlichten aan (er was helemaal geen mist vandaag). Ze zat ook te bellen achter het stuur (maar goed als ze aan de kant staat is dat laatste niet verboden).

Echter ik heb dus 100 meter die lichten recht in mijn gezicht gehad. Plezier dat ik had.

"I see slow people".

Eén die zich op een 2x2 waar je 120 km/u mag rijden op het linkervak zet aan de lichten, maar trager optrekt dan de camion rechts die volgeladen is met auto's. Blijft dan over een kilometer aan 80 km/u op het linkervak rijden, tot hij eindelijk beseft dat hij ook een gaspedaal heeft en toch de volle 100 km/u haalt zodat hij eindelijk die camion voorbij geraakt.
Gevolgd door een Fransman die zonder pinken aan 100 km/u opschuift naar het linkervak zodat de hele rij die daar aan 120 km/u rijdt, mag remmen.
Als afsluiter dan het ander extreem die op het rechtervak komt aanvliegen aan >140 km/u en zich er dan tussen gooit. Want veilige afstand tussen 2 auto's is natuurlijk gemaakt om gevaarlijke manoeuvres uit te halen.

*Ondanks het onmiddellijk rijverbod van 2 weken blijf ik dagelijks meerdere mensen tegenkomen die op hun gsm bezig zijn achter het stuur. Doorgaans is dit ook de oorzaak van 99% van de kop-staart aanrijdingen.

*woensdag een margie die ging inhalen in zone 50 over een volle lijn en bijna op mij en mijn gezin knalde.

* Het verkeer is toch wel uit de hand gelopen de laatste jaren, als je ziet hoeveel dronken doodrijders gewoon opnieuw gepakt worden voor rijden onder invloed.

De pakkans is laag, de bestraffing nog veel lager. Men moet gewoon direct de wagen afnemen en openbaar verkopen, ook voor gsm gebruik achter het stuur of rijden onder invloed.

*Ondanks het onmiddellijk rijverbod van 2 weken blijf ik dagelijks meerdere mensen tegenkomen die op hun gsm bezig zijn achter het stuur. Doorgaans is dit ook de oorzaak van 99% van de kop-staart aanrijdingen.

*woensdag een margie die ging inhalen in zone 50 over een volle lijn en bijna op mij en mijn gezin knalde.

* Het verkeer is toch wel uit de hand gelopen de laatste jaren, als je ziet hoeveel dronken doodrijders gewoon opnieuw gepakt worden voor rijden onder invloed.

De pakkans is laag, de bestraffing nog veel lager. Men moet gewoon direct de wagen afnemen en openbaar verkopen, ook voor gsm gebruik achter het stuur of rijden onder invloed.

466128540_545353974803822_3479395918504179252_n.jpg

mensen in een ondergrondse parkeergarage die niet kunnen parkeren, ipv dan tot bv het onderste verdiep te rijden (waar steeds meeste ruimte is), neen, vanaf ze ook maar het kleinste gaatje zien op -1 denken ze “aha een plaatsje!!”en dan begint het: vooruit, achteruit, en opnieuw. Om dan vaak gewoon af te druipen en toch een verdieping lager nog eens te proberen.

Wat is dat toch ook met mensen die een fout maken en dan fars gaan doen?

Dit weekend reed ik op dit kruispunt en moet links af slaan. Links van mij komt een oude Nissan Sunny. Ondanks het grote kruis dat op de baan geschilderd staat, negeert die compleet de voorrang van rechts. Meer nog, hij stopt op het kruispunt, doet z'n raam naar beneden en begint te roepen. Ik heb gewoon m'n fahren aan gezet en me achter hem door gewrongen.

Pfff...Deze ochtend 1h17 gedaan over een traject van 34km. Gemiddelde snelheid nog geen 24km/h. En er was geen ongeluk gebeurd ofzo, gewoon overal heel druk...

Grapjas die het leuk vond om in Aalbeke (aansluiting E403 -> E17 richting Gent) efkes via de pechstrook iedereen op de invoegstrook (op dat moment 70 à 90 km/u) voorbij te knallen aan >150.

Bulgaarse Mercedes die aan de lichten zo hard probeert op te trekken dat hij compleet scheef gaat tot over het ganse linkervak. Gelukkig vertrok de auto die links van hem stond wat trager of hij zat los in die zijn flank.
Om dan een kilometer verder aan 60 te tuffen waar je 70 mag. Misschien verstandiger van niet te proberen 5 seconden te winnen bij het vertrekken, maar minuten uit te sparen door aan de wettelijke snelheid te rijden?

Bulgaarse Mercedes die aan de lichten zo hard probeert op te trekken dat hij compleet scheef gaat tot over het ganse linkervak. Gelukkig vertrok de auto die links van hem stond wat trager of hij zat los in die zijn flank.
Om dan een kilometer verder aan 60 te tuffen waar je 70 mag. Misschien verstandiger van niet te proberen 5 seconden te winnen bij het vertrekken, maar minuten uit te sparen door aan de wettelijke snelheid te rijden?
Nu noemt ge ze op. Hier rijden er ook zo enkele rond die schijt hebben aan zowat elke regel.
+80 in bebouwde kom, inhalen over volle strepen , langst rechts voorbij steken op de pechstrook ,dubbel parkeren bij hun cafés , sommige van die wrakken kunnen onmogelijk gekeurd en/of verzekerd zijn als je de staat beziet. Die steken ook dikwijls met meer personen in een auto dan toegelaten.
Volgens mij kunnen ze da volk niets maken en enkel een boete geven als ze die op heterdaad kunnen klissen.

Deze morgen ook eens wat algemene domheid/verkeersagressie meegemaakt.

Ik was nog maar net vertrokken, en rij een straat verder als waar ik woon. Dit is een vrij smalle straat met wat bloembakken zodat je niet rechtdoor kan vlammen, max 50 km/u. Ik geef toe, ik was misschien 60 km/u aan het rijden. Van een zijstraat links wil een witte Q3 die straat oprijden, heeft dus onder geen enkele mogelijke regel voorrang, en die maakt aanstalten om de straat op te rijden. Ik vertraag niet dus hij moet stoppen, en in het voorbijgaan kijk ik eens naar hem met een blik van "wat doe jij nu".

Wel, kennelijk was dat zeer provocerend, want die komt aan een rotvaart bumperkleven. We rijden een kruispunt over op die manier, en wat verder, nog altijd in gewoon een dorpsstraat waar je 50 mag en vlak voor een bocht, wil die mij voorbijsteken. Komt er uit die bocht een vrachtwagen gereden, hij nog net voor mij kunnen invoegen. Ik heb dan nog 10 minuten achter hem gereden, goed opgelet omdat hij misschien nog iets gek wou doen, en dan plots kon hij overal mooi 50 en 30 rijden. Bijna frontaal op een vrachtwagen rijden werkt kennelijk kalmerend.

Moest die nu ergens een parking opgereden zijn had ik wel gewoon eens gaan vragen wat nu net de bedoeling was. Om het cliché helemaal te bevestigen had zijn witte Q3 de nummerplaat DOUGLAS.

Ik rij een betalende parkeerzone binnen, zoek een plaatsje maar vind niks. Ik zie in de zijstraat een vrij plaatsje en ik zet me daar.
Vervolgens betaal ik netjes via een SMS'je naar 4411, maar bij terug komst zie ik dat ik een boete hebt. De zijstraat was blauwe zone i.p.v. betalend parkeren en mijn parkeerschijf lag uiteraard niet. Dat bord had ik niet gezien want m'n aandacht ging naar het verkeer en de parkeerplaatsen.

Das veel geld voor 50min parkeren... Van m'n vriendin de tip gekregen om de app te gebruiken i.p.v. een SMS te sturen. Daar staat de betalende zone netjes omkaderd en dan had ik het mss gezien.

BMW X5 met waarschijnlijk 100000 hulpsystemen en camera's in. Maar u mooi binnen de lijnen parkeren lukt dan nog niet. Wat krijg ik het daar toch van.

Ik rij een betalende parkeerzone binnen, zoek een plaatsje maar vind niks. Ik zie in de zijstraat een vrij plaatsje en ik zet me daar.
Vervolgens betaal ik netjes via een SMS'je naar 4411, maar bij terug komst zie ik dat ik een boete hebt. De zijstraat was blauwe zone i.p.v. betalend parkeren en mijn parkeerschijf lag uiteraard niet. Dat bord had ik niet gezien want m'n aandacht ging naar het verkeer en de parkeerplaatsen.

Das veel geld voor 50min parkeren... Van m'n vriendin de tip gekregen om de app te gebruiken i.p.v. een SMS te sturen. Daar staat de betalende zone netjes omkaderd en dan had ik het mss gezien.
Iets dat iedereen wel eens kan voorhebben en op zich onschuldig is, maar met een (te) duur gevolg.
Een kleine tip voor de toekomst: borden betreffende het parkeren worden op een oranje paal geplaatst. Als je je ergens parkeert waar je niet bekend bent, gewoon even rond kijken of je een oranje paal ziet staan en even gaan kijken wat er op staat.

Iets dat iedereen wel eens kan voorhebben en op zich onschuldig is, maar met een (te) duur gevolg.
Een kleine tip voor de toekomst: borden betreffende het parkeren worden op een oranje paal geplaatst. Als je je ergens parkeert waar je niet bekend bent, gewoon even rond kijken of je een oranje paal ziet staan en even gaan kijken wat er op staat.
Goeie tip. Nog niet bij stil gestaan.
Het meest verwarrende was dat op de hoek vant straat ook een parkeermeter stond.

Terug
Bovenaan