De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

En neen, er zat geen zwangere vrouw naast hem en er waren nog genoeg gewone plaatsen vrij.
Is zoals eerder aangehaald niet enkel voor zwangere vrouwen, maar ook voor mensen met kinderen. Het lijkt me niet dat mensen met kinderen een privilege moeten hebben om dichterbij te kunnen parkeren of bredere parkeerplaatsen te hebben. Bij zwangere vrouwen zou je erover kunnen discussiëren naargelang hoelang ze zwanger zijn.

Die plaatsen zijn veel breder, dus ik gebruik die ook als er nog vrij zijn. Zolang mensen het nodig vinden om deuren open te gooien tegen andermans auto en geen briefje achter te laten, kan je hier toch niets op tegen hebben? Het is reglementair.

In Portugal heb je zelfs plaatsen die enkel voor vrouwen bedoeld zijn. Is discriminatie tegen zowel vrouwen als mannen: ervan uitgaan dat vrouwen niet kunnen parkeren en mannen moeten verder parkeren op smallere plaatsen met een grotere mogelijkheid op schade. Ik parkeerde me daar dus ook gewoon op die vrouwenplaatsen. En tegenwoordig "mag" toch niemand er iets van zeggen, want je kan je identificeren zoals je wil en dat kan elk uur nog anders zijn ook. ;) Naast natuurlijk het feit dat die verkeersborden geen enkele wettelijke basis hebben.

Straks is er zo'n wildgroei aan parkeerplaatsen voor specifieke doelgroepen dat je niet meer weet waar je nog "mag" parkeren.

Lol, nooit gedacht dat die parkeerplaatsen voor zwangere vrouwen en mensen met baby’s en of kinderen zo’n verdeeldheid zouden zaaien. Zoals met alles in het leven, leer je relativeren als je ouder wordt (pun half-intended) en meer meemaakt, i guess. Ik kan alleszins meegeven dat eens je maxi-cosi’s en jonge kinderen in en uit je wagen moet sleuren, je best blij bent met wat extra ruimte langs je wagen. Kwestie van je geen zorgen te moeten maken dat je (of je peuter) de auto naast je beschadigt of je je 2 maand oude baby half ondersteboven uit de auto moet hijsen.

Het is niet omdat er geen wettelijk kader rond die parkeerplaatsen is, dat je geen asociale medemens kan zijn door erop te parkeren als niet-zwangere kinderloze persoon.

Laatst bewerkt:
Het is niet omdat er geen wettelijk kader rond die parkeerplaatsen is, dat je geen asociale medemens kan zijn door erop te parkeren als niet-zwangere kinderloze persoon.
Waar trek je de lijn dan? Dat doet de wetgever door te stellen dat mensen met een handicap wel recht hebben op een speciale parkeerplaats, maar zwangere vrouwen of mensen met kinderen niet. Als mensen met kinderen al een speciale parkeerplaats verdienen, verdient iedereen een speciale parkeerplaats. Iemand die slecht te been is maar net geen recht heeft op een gehandicaptenkaart, heeft mijn inziens meer recht op een speciale parkeerplaats t.o.v. mensen met kinderen.

Ik irriteer me aan de enorme hoeveelheid (vaak Nederlanders) debielen die zich dubbel zetten op de ondergrondse parkings in Antwerpen. En ook heel ostentatief en vaak met echte kutbakken. Onlangs parking grote markt binnen gereden en er waren 10 mensen aan het rondcrossen voor de 18 vrije plekken die er niet waren want telkens was er een aap dubbel gaan staan. Zelfs een fucking Polo die ge in een fietsenstellint kwijt kon.

De zeldzame momenten waarop ik vandalisme zou kunnen goedkeuren…

Is zoals eerder aangehaald niet enkel voor zwangere vrouwen, maar ook voor mensen met kinderen. Het lijkt me niet dat mensen met kinderen een privilege moeten hebben om dichterbij te kunnen parkeren of bredere parkeerplaatsen te hebben. Bij zwangere vrouwen zou je erover kunnen discussiëren naargelang hoelang ze zwanger zijn.

Is gewoon om gemakkelijk de maxi-cosi uit de auto te kunnen tillen, wat niet gaat lukken als je in een normale parkeerplaats staat met langs beide kanten wagens langs de jouwe geparkeerd. Niet meer, niet minder, als ge daar al frustraties over hebt...

Waar trek je de lijn dan? Dat doet de wetgever door te stellen dat mensen met een handicap wel recht hebben op een speciale parkeerplaats, maar zwangere vrouwen of mensen met kinderen niet. Als mensen met kinderen al een speciale parkeerplaats verdienen, verdient iedereen een speciale parkeerplaats. Iemand die slecht te been is maar net geen recht heeft op een gehandicaptenkaart, heeft mijn inziens meer recht op een speciale parkeerplaats t.o.v. mensen met kinderen.

Je zou beroep kunnen doen op je empatisch vermogen.

Die parkeerplaatsen voor zwangere vrouwen bij de Delhaize. Dat is privé terrein, dus vermoed ik toch dat ze daar de borden mogen zetten die ze willen? Of ben ik daar mis in.

Die parkeerplaatsen voor zwangere vrouwen bij de Delhaize. Dat is privé terrein, dus vermoed ik toch dat ze daar de borden mogen zetten die ze willen? Of ben ik daar mis in.
Die borden mogen ze daar uiteraard zetten, maar die hebben geen enkele wettelijke waarde en ze kunnen dit dus ook niet handhaven.

Die borden mogen ze daar uiteraard zetten, maar die hebben geen enkele wettelijke waarde en ze kunnen dit dus ook niet handhaven.

Dan wil men daarmee gewoon wat hoffelijkheid vragen. Much ado about nothing dus.

Gisterenavond iets te eten gaan afhalen hier in 't dorp, daarvoor moest ik mij langs de kant van de grote baan parkeren op één van de voorziene parkeerplaatsen. Niets abnormaals dus, maar toen ik terug bij m'n auto kwam stond daar een andere auto te wachten om zijn oprit op te rijden. Die mens begon daar af te geven tegen mij dat ik zijn oprit blokkeerde :rofl: Terwijl je daar gewoon iets ervoor of erna perfect via de stoep kunt rijden om dan zijn oprit in te rijden. Hell, zelfs met een camion zou dat nog lukken.

Ik had meneer voorgesteld om het zelf te doen, maar toen ik zei dat mijn eten dan koud zou worden kreeg ik nogal een boze blik terug. :unsure:

Die speciale plaatsen zou men beter in een uithoek van de parking maken. Dan zullen er veel minder mensen op parkeren die niet voldoen. Ik heb nooit begrepen waarom de plaatsen voor zwangere vrouwen, ouders met kinderen maar ook de meeste laadplaatsen altijd zo dicht bij de winkel moeten zijn. Dan hebben ze zelf de keuze om de bredere plaatsen te gebruiken of niet en dan zijn ze meer vrij.

Is ook voor de veiligheid lijkt mij.

Ik parkeer liever vlak voor de winkel dan met mijn twee kinderen tussen de parking en de auto’s te lopen.

Ik het heengaan kan ik ze een hand geven maar in terugkomen met een volle kar is dat al wat moeilijker dus ben ik graag dicht geparkeerd.

En helemaal akkoord dat ge uw kinderen in’t oog moet houden maar het is snel gebeurd.

Waar ik meestal ga winkelen is de parking niet enorm groot maar soms naar de grotere Carrefour op een zaterdag staan er gemakkelijk honderden auto’s.

Daarstraks achter dit prachtexemplaar gehangen. Uiteraard midden in de spits om 17u aan 30 km/u en dit voor enkele kilometers van in Dendermonde tot in Sint-Amands. De tractor zelf reed met niks van verlichting op.

C8QV4NE.jpeg

Die speciale plaatsen zou men beter in een uithoek van de parking maken. Dan zullen er veel minder mensen op parkeren die niet voldoen. Ik heb nooit begrepen waarom de plaatsen voor zwangere vrouwen, ouders met kinderen maar ook de meeste laadplaatsen altijd zo dicht bij de winkel moeten zijn. Dan hebben ze zelf de keuze om de bredere plaatsen te gebruiken of niet en dan zijn ze meer vrij.
De plaatsen voor gehandicapten en voor mensen met kinderen zijn dicht bij de ingang op een reden.

Parkings die laadplaatsen hebben, die zijn net allemaal steeds ver weg van de ingang, dus daar klopt je stelling al niet.

De plaatsen voor gehandicapten en voor mensen met kinderen zijn dicht bij de ingang op een reden.

Parkings die laadplaatsen hebben, die zijn net allemaal steeds ver weg van de ingang, dus daar klopt je stelling al niet.
Voor gehandicapten volledig akkoord, die hebben een plaats aan de ingang met een reden. Plaatsen voor kinderen en zwangere vrouwen moeten gewoon bredere zijn om makkelijker in en uit te kunnen stappen met maxi cosi en dergelijke, die klik je dan vast om een buggy die wielen heeft. Ik zie niet in waarom die speciaal aan de ingang moeten zijn.
Hier in de buurt zijn verschillende winkels waar de laadplaatsen dicht bij de ingang zijn met als gevolg dat er regelmatig gewone auto´s op staan. Net om ervoor te zorgen dat die plaatsen niet te aantrekkelijk worden voor andere auto´s kun je ze dan beter iets verder van de ingang plaatsen.

Vandaag eens op gelet aan de hand van de km paaltjes langs de weg: zelfs in dichtere stukken mist zijn de achterlichten van de moderne wagens nog makkelijk te zien op 300m+ afstand.
Heb me dus geërgerd aan al die achtermistlichten die meer kwaad dan goed doen: zorgen voor verblinding en het later opmerken van rembewegingen.
En al zeker bij het blokrijden in de spits op de autostrade: zet dat af man :sop:

Vandaag eens op gelet aan de hand van de km paaltjes langs de weg: zelfs in dichtere stukken mist zijn de achterlichten van de moderne wagens nog makkelijk te zien op 300m+ afstand.
Heb me dus geërgerd aan al die achtermistlichten die meer kwaad dan goed doen: zorgen voor verblinding en het later opmerken van rembewegingen.
En al zeker bij het blokrijden in de spits op de autostrade: zet dat af man :sop:
Dit dus, perfect zicht op grote afstand, toch nog kerels die het nodig vinden iedereen te verblinden met mistlampen. Wat bezielt die?

Terug
Bovenaan