LaCucaracha
Well-known member
Wat zou die in Rumst komen zoeken?Is dat Zwangere Guy?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat zou die in Rumst komen zoeken?Is dat Zwangere Guy?
Een parkeerplaats...Wat zou die in Rumst komen zoeken?
... Voor zwangere mensen om genderneutraal te blijvenEen parkeerplaats...
Is zoals eerder aangehaald niet enkel voor zwangere vrouwen, maar ook voor mensen met kinderen. Het lijkt me niet dat mensen met kinderen een privilege moeten hebben om dichterbij te kunnen parkeren of bredere parkeerplaatsen te hebben. Bij zwangere vrouwen zou je erover kunnen discussiëren naargelang hoelang ze zwanger zijn.
Naast natuurlijk het feit dat die verkeersborden geen enkele wettelijke basis hebben. Waar trek je de lijn dan? Dat doet de wetgever door te stellen dat mensen met een handicap wel recht hebben op een speciale parkeerplaats, maar zwangere vrouwen of mensen met kinderen niet. Als mensen met kinderen al een speciale parkeerplaats verdienen, verdient iedereen een speciale parkeerplaats. Iemand die slecht te been is maar net geen recht heeft op een gehandicaptenkaart, heeft mijn inziens meer recht op een speciale parkeerplaats t.o.v. mensen met kinderen.Het is niet omdat er geen wettelijk kader rond die parkeerplaatsen is, dat je geen asociale medemens kan zijn door erop te parkeren als niet-zwangere kinderloze persoon.
Is zoals eerder aangehaald niet enkel voor zwangere vrouwen, maar ook voor mensen met kinderen. Het lijkt me niet dat mensen met kinderen een privilege moeten hebben om dichterbij te kunnen parkeren of bredere parkeerplaatsen te hebben. Bij zwangere vrouwen zou je erover kunnen discussiëren naargelang hoelang ze zwanger zijn.
Waar trek je de lijn dan? Dat doet de wetgever door te stellen dat mensen met een handicap wel recht hebben op een speciale parkeerplaats, maar zwangere vrouwen of mensen met kinderen niet. Als mensen met kinderen al een speciale parkeerplaats verdienen, verdient iedereen een speciale parkeerplaats. Iemand die slecht te been is maar net geen recht heeft op een gehandicaptenkaart, heeft mijn inziens meer recht op een speciale parkeerplaats t.o.v. mensen met kinderen.
Die borden mogen ze daar uiteraard zetten, maar die hebben geen enkele wettelijke waarde en ze kunnen dit dus ook niet handhaven.Die parkeerplaatsen voor zwangere vrouwen bij de Delhaize. Dat is privé terrein, dus vermoed ik toch dat ze daar de borden mogen zetten die ze willen? Of ben ik daar mis in.
Dan wil men daarmee gewoon wat hoffelijkheid vragen. Much ado about nothing dus.Die borden mogen ze daar uiteraard zetten, maar die hebben geen enkele wettelijke waarde en ze kunnen dit dus ook niet handhaven.
![]()
Mag je zomaar parkeren op een voorbehouden plaats?
Op de parkings van supermarkten zijn er veel zogenaamde ” voorbehouden plaatsen” voor gezinnen of zwangere vrouwen. Mag je daar parkeren en wat riskeer je als je deze borden niet respecteert?gocar.be
Terwijl je daar gewoon iets ervoor of erna perfect via de stoep kunt rijden om dan zijn oprit in te rijden. Hell, zelfs met een camion zou dat nog lukken.
De plaatsen voor gehandicapten en voor mensen met kinderen zijn dicht bij de ingang op een reden.Die speciale plaatsen zou men beter in een uithoek van de parking maken. Dan zullen er veel minder mensen op parkeren die niet voldoen. Ik heb nooit begrepen waarom de plaatsen voor zwangere vrouwen, ouders met kinderen maar ook de meeste laadplaatsen altijd zo dicht bij de winkel moeten zijn. Dan hebben ze zelf de keuze om de bredere plaatsen te gebruiken of niet en dan zijn ze meer vrij.
Voor gehandicapten volledig akkoord, die hebben een plaats aan de ingang met een reden. Plaatsen voor kinderen en zwangere vrouwen moeten gewoon bredere zijn om makkelijker in en uit te kunnen stappen met maxi cosi en dergelijke, die klik je dan vast om een buggy die wielen heeft. Ik zie niet in waarom die speciaal aan de ingang moeten zijn.De plaatsen voor gehandicapten en voor mensen met kinderen zijn dicht bij de ingang op een reden.
Parkings die laadplaatsen hebben, die zijn net allemaal steeds ver weg van de ingang, dus daar klopt je stelling al niet.

Dit dus, perfect zicht op grote afstand, toch nog kerels die het nodig vinden iedereen te verblinden met mistlampen. Wat bezielt die?Vandaag eens op gelet aan de hand van de km paaltjes langs de weg: zelfs in dichtere stukken mist zijn de achterlichten van de moderne wagens nog makkelijk te zien op 300m+ afstand.
Heb me dus geërgerd aan al die achtermistlichten die meer kwaad dan goed doen: zorgen voor verblinding en het later opmerken van rembewegingen.
En al zeker bij het blokrijden in de spits op de autostrade: zet dat af man![]()