Deze morgen ook eens wat algemene domheid/verkeersagressie meegemaakt.
Ik was nog maar net vertrokken, en rij een straat verder als waar ik woon. Dit is een vrij smalle straat met wat bloembakken zodat je niet rechtdoor kan vlammen, max 50 km/u. Ik geef toe, ik was misschien 60 km/u aan het rijden. Van een zijstraat links wil een witte Q3 die straat oprijden, heeft dus onder geen enkele mogelijke regel voorrang, en die maakt aanstalten om de straat op te rijden. Ik vertraag niet dus hij moet stoppen, en in het voorbijgaan kijk ik eens naar hem met een blik van "wat doe jij nu".
Wel, kennelijk was dat zeer provocerend, want die komt aan een rotvaart bumperkleven. We rijden een kruispunt over op die manier, en wat verder, nog altijd in gewoon een dorpsstraat waar je 50 mag en vlak voor een bocht, wil die mij voorbijsteken. Komt er uit die bocht een vrachtwagen gereden, hij nog net voor mij kunnen invoegen. Ik heb dan nog 10 minuten achter hem gereden, goed opgelet omdat hij misschien nog iets gek wou doen, en dan plots kon hij overal mooi 50 en 30 rijden. Bijna frontaal op een vrachtwagen rijden werkt kennelijk kalmerend.
Moest die nu ergens een parking opgereden zijn had ik wel gewoon eens gaan vragen wat nu net de bedoeling was. Om het cliché helemaal te bevestigen had zijn witte Q3 de nummerplaat DOUGLAS.