De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Alé, collega zit met pijnlijke nek op kantoor. Vorige week iemand ingereden met serieuze deuk vanachter in de auto, pijnlijke nek en 2 kleine kinderen in paniek als gevolg. Gebeurd op de ring rond Antwerpen terwijl het volop file was. Die met camionette achter haar zat blijkbaar op zijn gsm naar een filmpje te kijken :angry:.

Vandaag eens op gelet aan de hand van de km paaltjes langs de weg: zelfs in dichtere stukken mist zijn de achterlichten van de moderne wagens nog makkelijk te zien op 300m+ afstand.
Heb me dus geërgerd aan al die achtermistlichten die meer kwaad dan goed doen: zorgen voor verblinding en het later opmerken van rembewegingen.
En al zeker bij het blokrijden in de spits op de autostrade: zet dat af man :sop:

Dit dus, perfect zicht op grote afstand, toch nog kerels die het nodig vinden iedereen te verblinden met mistlampen. Wat bezielt die?

De achterlichten van mijn auto (Peugeot Partner) zijn verschrikkelijk zwak. Ik merk dat ook hard op bij andere Peugeot Partners en Citroën Berlingo's van dezelfde generatie.

Ik zet dus vrij snel mijn achtermistlichten aan.
MAAR, van zodra ik iemand achter me zie die dicht genoeg is, en me duidelijk al gezien heeft zet ik ze terug af. (En ik kijk constant in m'n spiegels).

Want ik erger me er ook geregeld dood aan als de auto voor me ze laat aanstaan.

"Karen" alert op parkeerplaats aan klein winkelterrein.

Achter de winkels is er een rij dubbele parkeerplaatsen.
Bedoeling is dat de eerste rij (tegen de muur) voor de werknemers is.
Dan kunnen de klanten er achter parkeren.
Die eerste rij moet in principe toch pas weg als alle winkels dicht zijn.

Wel beetje raar, want als je als werknemer dringend weg moet, kan dit niet als er iemand achter je staat.
Maar goed, dat is dan hun probleem.
Duidelijk aangegeven. (eerste rij enkel voor personeel)

Kom ik terug van de winkel en staat er een mevrouw boos aan mijn auto.
Had haar klem gezet.
"Excuseer mevrouw, ik ben direct weg, maar in principe mag u daar niet staan. Ik ga er van uit dat die eerste wagen van een werknemer is en niet weg moet"

-Klopt, maar ik vond geen andere plaats en moest maar even in de winkel zijn.
*Dan nog is dit enkel voor werknemers. + die plaats waar ik nu sta moet vrij geweest zijn, hoe geraak jij anders op die plaats ervoor?

System shutdown en ze ging boos in haar auto zitten.

Gisterenavond iets te eten gaan afhalen hier in 't dorp, daarvoor moest ik mij langs de kant van de grote baan parkeren op één van de voorziene parkeerplaatsen. Niets abnormaals dus, maar toen ik terug bij m'n auto kwam stond daar een andere auto te wachten om zijn oprit op te rijden. Die mens begon daar af te geven tegen mij dat ik zijn oprit blokkeerde :rofl: Terwijl je daar gewoon iets ervoor of erna perfect via de stoep kunt rijden om dan zijn oprit in te rijden. Hell, zelfs met een camion zou dat nog lukken.

Ik had meneer voorgesteld om het zelf te doen, maar toen ik zei dat mijn eten dan koud zou worden kreeg ik nogal een boze blik terug. :unsure:
Ik heb zo eens ene aan een bakker gehad. Oprit was 3 auto's breed en ik stond deels achter zijn auto, maar er was ruimte zat door de stoep en fietspad om langs mijn auto te rijden. Ik stond binnen en we hoorden af en toe een kort getoeter. Ik kom buiten en die mens begint te zagen. Ik heb gewoon gezegd dat hij volgende keer de bus moet pakken als hij niet kan rijden :)

• Mensen die niet kunnen ritsen. Wagen voor me begint in te voegen met nog een 8 tal wagens te gaan. Wanneer hij door heeft dat ik ni opschuif maar tot het einde wil rijden, blijft hij in't midden rijden. Me erlangs gewrongen en uiteindelijk 2 wagens voor hem ingevoegd. Het gaat hem echt om het principe en niet om tijdwinst (want die is er niet), leer dat toch eens fatsoenlijk doen.

• Motorrijder die filefiltert terwijl het verkeer op de ring tussen 70 en 80 per uur rijdt. Da's zaken echt onnodig gevaarlijk maken.

Okay , maar soms ritsen de mensen verkeerd door helemaal naar voor te rijden en zich er dan tussen te wringen waardoor alles wat erachter komt stil komt te staan en dus het ritsen bemoeilijkt .
Soms is het beter om gewoon te zorgen dat ge al op dezelfde snelheid rijdt als de file en als er dan een opening komt u gewoon tussen te voegen …ook al is het dan wat vroeger maar zo blijft de file wel rijden …en als diegene die invoegen opnieuw een opening trekken (maar blijven rijden is wel belangrijk ) dan kan de volgende ook weer probleemloos invoegen en blijven rijden . ;)

Okay , maar soms ritsen de mensen verkeerd door helemaal naar voor te rijden en zich er dan tussen te wringen waardoor alles wat erachter komt stil komt te staan en dus het ritsen bemoeilijkt .
Soms is het beter om gewoon te zorgen dat ge al op dezelfde snelheid rijdt als de file en als er dan een opening komt u gewoon tussen te voegen …ook al is het dan wat vroeger maar zo blijft de file wel rijden …en als diegene die invoegen opnieuw een opening trekken (maar blijven rijden is wel belangrijk ) dan kan de volgende ook weer probleemloos invoegen en blijven rijden . ;)
De mensen die helemaal naar voor rijden, zijn net diegene die correct ritsen.

Wat bedoel je met dat tweede deel? Wil je daarmee zeggen dat wie is ingevoegd ook nog iemand voor moet laten? Dat is dan nog verkeerder dan te vroeg invoegen.
"als diegene die invoegen opnieuw een opening trekken (maar blijven rijden is wel belangrijk ) dan kan de volgende ook weer probleemloos invoegen"

Ik begrijp je maar ik heb ooit een gepeperde boete gekregen (de boete is hoger dan lichtjes te snel rijden) door te vroeg te ritsen. Dus sindsdien doe ik dit niet meer.

Ik wist dat tot dan ook niet. Maar het is dus effectief wat Remake zegt.

Een camionet die over de volle witte lijn naar links reed op een strook die verder wegvalt om te vermijden dat mensen hem kunnen voorbijrijden om op het einde te ritsen. Ik reed achter die camionet op de strook waar hij voorheen reed (dus niet de strook die wegviel) en ben dus gewoon naast hem gaan rijden en heb hem er niet terug tussen gelaten. En maar blijven wringen. Sorry, maar als je andere mensen wil gaan blokkeren, dan moet je er maar tegenkunnen dat jij ook geblokkeerd wordt.

De mensen die helemaal naar voor rijden, zijn net diegene die correct ritsen.

Wat bedoel je met dat tweede deel? Wil je daarmee zeggen dat wie is ingevoegd ook nog iemand voor moet laten? Dat is dan nog verkeerder dan te vroeg invoegen.
"als diegene die invoegen opnieuw een opening trekken (maar blijven rijden is wel belangrijk ) dan kan de volgende ook weer probleemloos invoegen"
Rij alle dagen door de Kennedy tunnel en neem de oprit Hoboken dus kom juist voor de tunnel de autostrade op en dan is er al verkeer van de oprit dat van Antwerpen centrum komt dat op den oprit zelf al moet invoegen .
Meestal verloopt daar het ritsen zonder probleem omdat inderdaad iedereen rits zoals zou moeten en wettelijk geregeld is omdat dit een korte oprit is en iedereen rijdt al wat trager .
Als je dan verder rijd kom je op een lange oprit naar de autostrade die juist voor de Kennedy tunnel stopt .
Als je daar gaat invoegen zoals de wetgeving voorschrijft en je was gestopt staat iedereen achter u stil bv omdat een vrachtwagen juist eentje laten invoegen heeft en die komt er dan achter en moet wachten tot de vrachtwagen gepasseerd is voor hij kan invoegen en de anderen op de rijstrook dus ook weer moeten remmen of stoppen en dan staat de invoegstrook stil

Nu als je uw snelheid al van te voren afregeld naar de snelheid op de autostrade en ze laten gaten vallen (want meestal doen de vrachtwagens dit om zolang mogelijk te bollen ) dan kan je vroeger invoegen zonder dat het verkeer stil komt te staan en als je dan niet zoals een zot in dat gat van uwe voorligger gaat duwen maar gewoon dezelfde snelheid aanhoud komt er meestal ook terug een opening( omdat de wagens die al in de tunnel zijn meestal een beetje kunnen versnellen of er gaan auto’s naar de andere vakken ) waar dan een andere die wilt invoegen juist hetzelfde kan doen en ook gewoon kan meerijden in de file tot je in de tunnel bent .
Het kan soms gebeuren dat ik dan iets meer dan halfweg moet rijden om in te voegen maar ik rij zo zelden tot aan dat eindpunt en meestal laat ik er dan ook. Nog 2 tot 3 wagens invoegen voor ik in de tunnel ben en ik moet niet stoppen .

Als het echt extreem druk is dan is het inderdaad soms beter dat je gewoon tot van voor rijdt en invoegt maar dan gaat het ook niet zonder drummen want dan laten ze u gewoonlijk niet echt invoegen (ook al zou het moeten ) maar dan staat de autostrade ook meestal stil .

Rij alle dagen door de Kennedy tunnel en neem de oprit Hoboken dus kom juist voor de tunnel de autostrade op en dan is er al verkeer van de oprit dat van Antwerpen centrum komt dat op den oprit zelf al moet invoegen .
Meestal verloopt daar het ritsen zonder probleem omdat inderdaad iedereen rits zoals zou moeten en wettelijk geregeld is omdat dit een korte oprit is en iedereen rijdt al wat trager .
Als je dan verder rijd kom je op een lange oprit naar de autostrade die juist voor de Kennedy tunnel stopt .
Als je daar gaat invoegen zoals de wetgeving voorschrijft en je was gestopt staat iedereen achter u stil bv omdat een vrachtwagen juist eentje laten invoegen heeft en die komt er dan achter en moet wachten tot de vrachtwagen gepasseerd is voor hij kan invoegen en de anderen op de rijstrook dus ook weer moeten remmen of stoppen en dan staat de invoegstrook stil

Nu als je uw snelheid al van te voren afregeld naar de snelheid op de autostrade en ze laten gaten vallen (want meestal doen de vrachtwagens dit om zolang mogelijk te bollen ) dan kan je vroeger invoegen zonder dat het verkeer stil komt te staan en als je dan niet zoals een zot in dat gat van uwe voorligger gaat duwen maar gewoon dezelfde snelheid aanhoud komt er meestal ook terug een opening( omdat de wagens die al in de tunnel zijn meestal een beetje kunnen versnellen of er gaan auto’s naar de andere vakken ) waar dan een andere die wilt invoegen juist hetzelfde kan doen en ook gewoon kan meerijden in de file tot je in de tunnel bent .
Het kan soms gebeuren dat ik dan iets meer dan halfweg moet rijden om in te voegen maar ik rij zo zelden tot aan dat eindpunt en meestal laat ik er dan ook. Nog 2 tot 3 wagens invoegen voor ik in de tunnel ben en ik moet niet stoppen .

Als het echt extreem druk is dan is het inderdaad soms beter dat je gewoon tot van voor rijdt en invoegt maar dan gaat het ook niet zonder drummen want dan laten ze u gewoonlijk niet echt invoegen (ook al zou het moeten ) maar dan staat de autostrade ook meestal stil .
Op een oprit geldt ritsen niet.

En als je moet ritsen: snelheid regelen en een gat laten op't eind kan toch ook perfect? Waarom zou je dat op voorhand moeten doen?

Als ik in de rij staat waar er verkeer bij komt laat ik altijd op't eind een gat hoor en ik verlies daar bijna nooit tijd of snelheid mee.

Daarstraks achter dit prachtexemplaar gehangen. Uiteraard midden in de spits om 17u aan 30 km/u en dit voor enkele kilometers van in Dendermonde tot in Sint-Amands. De tractor zelf reed met niks van verlichting op.

<foto van landbouwterrorist>

Dit dus.

Asociale kloothommels die hun hand geen 20 cm kunnen verplaatsen om te pinken bij het afrijden van een rotonde is één ding… Ik had ook altijd gedacht dat deze snowflakes mijn #1 ergernis gingen blijven. Maar dit soort van landbouwterroristen die bewust KNAL in de spits iedereen gaan pesten om met hun boerenkar 30 per uur te bollen op een drukke gewestweg, met het gebruikelijke trein(tje) erachter… Moegetergde bestuurders die er al 20 jaar achter hangen en bijgevolg gevaarlijke inhaalsmanoeuvres gaan doen uit pure wanhoop. Echt man: F*CK Y**. Ga uw koeien gaan melken of loop wat toertjes in uw weide, maar blijf in de spits gewoon weg met uw (letterlijke) strontkar. Als het aan mij lag gwn verboden op bepaalde wegen tussen 7-9 en 16-18 ofzo, ga maar op een ander moment uw patatten naar de veiling gaan voeren of whatever it is you do.

En nu ik toch bezig aan het ranten ben over taffelaars: mensen met een sportieve wagen die te traag rijden. Daarnet iemand met een Focus RS voor mij, 2 uitlaten als kachelbuizen… Maar minstens de snelheidslimiet rijden? Hell naw, gewoon vrolijk aan het rondtuffen aan 60 per uur. Als er één volk is waarvan ik verwacht dat ze MINSTENS de snelheidslimiet rijden en er voor zorgen dat het wat vooruit gaat zijn jullie het toch wel?

Bon, en nu ga ik wat borden tegen de muur gaan kapot smijten.

hoog tijd dat velen dat eens leren.

100% akkoord!

De laatste tijd ook opvallend veel volk dat op een lange, rustige oprit er niet in slaagt om hun snelheid een beetje aan te passen aan het verkeer op het rechtervak, zodat ze op het einde van de oprit plots hard moeten remmen om achter een vrachtwagen in te voegen. In plaats van 5 seconden hun gas te lossen of wat gas bij te geven zodat ze er niet heel de lengte van de oprit vlak naast rijden...

"Karen" alert op parkeerplaats aan klein winkelterrein.

Achter de winkels is er een rij dubbele parkeerplaatsen.
Bedoeling is dat de eerste rij (tegen de muur) voor de werknemers is.
Dan kunnen de klanten er achter parkeren.
Die eerste rij moet in principe toch pas weg als alle winkels dicht zijn.

Wel beetje raar, want als je als werknemer dringend weg moet, kan dit niet als er iemand achter je staat.
Maar goed, dat is dan hun probleem.
Duidelijk aangegeven. (eerste rij enkel voor personeel)

Kom ik terug van de winkel en staat er een mevrouw boos aan mijn auto.
Had haar klem gezet.
"Excuseer mevrouw, ik ben direct weg, maar in principe mag u daar niet staan. Ik ga er van uit dat die eerste wagen van een werknemer is en niet weg moet"

-Klopt, maar ik vond geen andere plaats en moest maar even in de winkel zijn.
*Dan nog is dit enkel voor werknemers. + die plaats waar ik nu sta moet vrij geweest zijn, hoe geraak jij anders op die plaats ervoor?

System shutdown en ze ging boos in haar auto zitten.

wat een kalf :rofl:

Dit dus.

Asociale kloothommels die hun hand geen 20 cm kunnen verplaatsen om te pinken bij het afrijden van een rotonde is één ding… Ik had ook altijd gedacht dat deze snowflakes mijn #1 ergernis gingen blijven. Maar dit soort van landbouwterroristen die bewust KNAL in de spits iedereen gaan pesten om met hun boerenkar 30 per uur te bollen op een drukke gewestweg, met het gebruikelijke trein(tje) erachter… Moegetergde bestuurders die er al 20 jaar achter hangen en bijgevolg gevaarlijke inhaalsmanoeuvres gaan doen uit pure wanhoop. Echt man: F*CK Y**. Ga uw koeien gaan melken of loop wat toertjes in uw weide, maar blijf in de spits gewoon weg met uw (letterlijke) strontkar. Als het aan mij lag gwn verboden op bepaalde wegen tussen 7-9 en 16-18 ofzo, ga maar op een ander moment uw patatten naar de veiling gaan voeren of whatever it is you do.

En nu ik toch bezig aan het ranten ben over taffelaars: mensen met een sportieve wagen die te traag rijden. Daarnet iemand met een Focus RS voor mij, 2 uitlaten als kachelbuizen… Maar minstens de snelheidslimiet rijden? Hell naw, gewoon vrolijk aan het rondtuffen aan 60 per uur. Als er één volk is waarvan ik verwacht dat ze MINSTENS de snelheidslimiet rijden en er voor zorgen dat het wat vooruit gaat zijn jullie het toch wel?

Bon, en nu ga ik wat borden tegen de muur gaan kapot smijten.
Ik versta de ergernis wel.
Maar in landbouwverkeer jaag ik mij zelden op, die mensen doen nog iets nuttigs.
Ik jaag mij meer op in die taffelaars die nodeloos het verkeer ophouden.

Ik versta de ergernis wel.
Maar in landbouwverkeer jaag ik mij zelden op, die mensen doen nog iets nuttigs.
Ik jaag mij meer op in die taffelaars die nodeloos het verkeer ophouden.
Nen boer tot daartoe. Maar al die bouwbedrijven die tractors gebruiken omdat die fiscaal voordeliger zijn dan vrachtwagens, en van de werf gaan om 5h: STERF!

Terug
Bovenaan