De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Achter deze parel mogen rijden. Ik heb er toch enkele auto lengtes tussen gelaten.. precies of die is vertrokken voor de oorlog.

zcXb61Y.png

Mensen die in de ochtendspits overal 15 - 20 km/u trager dan de limiet rijden (op een kaarsrechte baan, geen gevaarlijke situaties,...): wie zijn ze en wat drijft hen? :p

Mag bovenstaande wel? Ik ken de regels hieromtrend eigenlijk niet (meer).
Nee, mag niet, want heeft geen driehoekige reflectoren op de remork.
Voor de rest ziet het er uit alsof het reglementair is vastgebonden. Dat linkerwiel verraadt overlading, maar dat kan evengoed slijtage zijn.

Mensen die in de ochtendspits overal 15 - 20 km/u trager dan de limiet rijden (op een kaarsrechte baan, geen gevaarlijke situaties,...): wie zijn ze en wat drijft hen? :p

Dat zijn mensen. Die vroeg genoeg opstaan en dus tijd hebben om naar hun werk te rijden … op het gemakske en ondertussen wat ontspannen naar de radio luisteren .

Zijn dezelfde mensen die hun kar in het midden van de gang van de supermarkt laten staan om op hun gemakske wat etiketten te bekijken of met iemand een klapke te doen. En dan maar verbaasd zijn dat er iemand zo onbeschoft is om hen te willen passeren.

nog is met de motor naar het bureau in brussel gereden, da's jaren geleden.. (als in van den tijd dat we nog op 2g zaten en mensen amper op hun telefoon bezig waren)
Ik dacht: maar nu doen we reddingsstrook dus file filteren gaat gemakkelijker zijn dan ooit.

NIEMAND doet dat!
én kei veel volk op hunne gsm da u niet zien afkomen en te hard naar links/rechts staan.

We moeten meer zwaantjes op de baan hebben die hier boetes voor kunnen uitschrijven.

Je komt beide extremen tegen, het type waar jij het over hebt, en dan het type dat met het spreekwoordelijk mes tussen de tanden denkt dat ze hun tijd moeten verbeteren op hun woon-werktraject.

Wat me bij dat eerste type vooral stoort is dat je dan ergens in de verte een verkeerslicht hebt, en je door hun gezapig tempo of gebrek aan reactie (file) je dan dat licht op oranje ziet springen, waarna zij er nog gewoon doortuffen, soms gewoon door rood. Daar sta je dan.

Anderzijds heb ik dan op mijn traject zo'n klassieke steenweg waar sinds enige tijd lichten gezet zijn zodat aan een kruispunt de minder drukke rijrichting ook eens op de weg geraakt. Daar staat nu ook een voorsorteervak naar links, terwijl de meeste mensen rechtdoor moeten en daar zowat altijd file is. Dan zie je achter jou een aftandse Opel Astra geen aanstalten maken om te remmen, zich op dat voorsorteervak zetten, en dan wanneer de lichten groen worden vol gas geven om zich terug op dat vak voor rechtdoor te gooien. Enkel, zo'n Astra is nu geen racewagen dus uiteindelijk moet er dan een hele strook remmen voor zo'n zot manoeuvre. Als je er dan wat verder naast staat (want zo groot is je winst dan), en verwacht een of andere Johnny met een pet te zien, zit daar de spreekwoordelijke huismoeder in die naar de mis rijdt.

Een wagen doet echt gekke dingen met mensen.

nog is met de motor naar het bureau in brussel gereden, da's jaren geleden.. (als in van den tijd dat we nog op 2g zaten en mensen amper op hun telefoon bezig waren)
Ik dacht: maar nu doen we reddingsstrook dus file filteren gaat gemakkelijker zijn dan ooit.

NIEMAND doet dat!
én kei veel volk op hunne gsm da u niet zien afkomen en te hard naar links/rechts staan.

We moeten meer zwaantjes op de baan hebben die hier boetes voor kunnen uitschrijven.
Ik heb de voorbije 2-3 weken al twee keer, een keer op de R0 en een keer op de Lambertmontlaan, nu eens goed gekeken met wat zo'n chauffeur die vreemd gedrag vertoonde bezig was. En die twee keer hing er een gsm tegen de voorruit waarop een video aan het afspelen was. Je favoriete serie volgen terwijl je met anderhalve ton op weg bent, why not?

Laatst bewerkt:
Dat zijn mensen. Die vroeg genoeg opstaan en dus tijd hebben om naar hun werk te rijden … op het gemakske en ondertussen wat ontspannen naar de radio luisteren .

Ik sta ook vroeg genoeg op en heb genoeg tijd om naar mijn werk te rijden, maak je geen zorgen.
Maar ik maak er geen sport van om 's morgens een grotere file achter mij te verzamelen dan de gemiddelde tractor omdat ik geen verkeersborden kan lezen of zoiets :p

Je komt beide extremen tegen, het type waar jij het over hebt, en dan het type dat met het spreekwoordelijk mes tussen de tanden denkt dat ze hun tijd moeten verbeteren op hun woon-werktraject.

...

Een wagen doet echt gekke dingen met mensen.

Ik heb de voorbije 2-3 weken al twee keer, een keer op de R0 en een keer op de Lambertmontlaan, nu eens goed gekeken met wat zo'n chauffeur die vreemd gedrag vertoonde bezig was. En die twee keer hing er een gsm tegen de voorruit waarop een video aan het afspelen was. Je favoriete serie volgen terwijl je met anderhalve ton op weg bent, why not?

So true!

Vanochtend ook nog zo één gezien die aan 120 km/u overal ging bumperkleven, dan wat zigzaggen over de helft van het 2e en 3e rijvak, af en toe naar het middenvak schieten om daar te bumperkleven, zien dat hij daar niets mee wint en zich er links terug tussen wringen. Bleek ook één of andere 60-plusser te zijn.

Auto's die zonder richtingaanwijzer een U-turn maken en bijgevolg een fietser omver rijden (mij, in dit geval). Lichamelijke schade valt mee maar de zorgen erbij zijn altijd een grote last voor het slachtoffer (onvoorziene kosten, arbeidsongeschikt, enz enz).

Gisteren ook een geparkeerde auto die plots zonder richtingaanwijzer de baan op rijdt. Ik kwam aan met de fiets, vol in de remmen mogen gaan.
Om een of andere reden bleef die dan nog wat stil staan op het rijvak ook. Ongetwijfeld te druk met zichzelf bezig om eens te kijken naar het verkeer rondom. Doe maar op het gemak uw goesting joh :shutup:

Ik rij achter een jongedame met L op de achterruit, met daarvoor een tractor met aanhanger.
Ze is die tractor hier beginnen inhalen en was klaar net na die lange blinde bocht. Levensgevaarlijk gewoon.
Ze zat alleen in de auto, dus ik ga er van uit dat ze minstens 20u rijles gevolgd heeft, dan zou je toch moeten weten dat dit absoluut niet kan? Er stond wel geen reclame op haar L (wat elke rijschool in de buurt doet), dus de kans dat het een M36 was die zonder begeleider reed, is nog reëel ook.

Had ze wel voldoende snelheid bij het inhalen? Dat is vaak nog eens bijkomend. Slakkengang inhalen.
Inhalen doe je vol op de gas.

Nee, die tractor liep al een 50-55, zij durfde precies niet sneller dan 60. Wat verder op het rechte stuk heb ik dan de tractor en die L voorbijgestoken. Strak met de paardenbril op voor haar aan 't kijken.
Maar zelfs met een Porsche 911 GT3RS en volgas is die plek absurd om in te halen. Je ziet werkelijk niks.

Nu, nog een tweede kleinere ergernis, ik kom aan een stop, dus stop. Auto of 5 van links, dus ik wacht. Blijkbaar zijn ze daar enkele tientallen meters van dat kruispunt aan het werken en die 5 moesten stoppen voor een rood licht. De 4e stopt op 10m van de 3e, maar zo wel pal voor mij. Ik stond met mijn pinker naar links, dus 't is niet dat ik hem voor zou gaan moest hij het kruispunt niet vast zetten, maar goed, dan nog. Ik claxonneer eens kort, zo gewoon een zeer korte "tuut" zoals je doet als iemand verstrooid is en niet ziet dat het al groen is. Begint die zijn vrouw daar vanalles tegen haar zijraam te roepen. :lol: Die mens zelf stak dan wel zijn hand op en reed een stuk vooruit zodat ik weg kon.

Mensen die bijna volledig tot stilstand afremmen voordat ze ergens links of rechts gaan inslaan.

Afgelopen vrijdag reed er nog zo iemand voor mij, zet zijn pinker naar rechts aan om een straat in te rijden, gaat nog 2 fietsers voorbij die op het fietspad rijden en stopt dan tot volledige stilstand om die fietsers voor te laten.
Dat terwijl er nog makkelijk 3 auto's rechtsaf hadden kunnen gaan zonder die fietsers te hinderen. Dat is echt onnodig het verkeer ophouden.

Het probleem is dat Waze en GPS'en mensen nog altijd langs daar sturen
Waze stuurt je niet langs daar sinds dat het plaatselijk verkeer is geworden. Dat was een beetje de bedoeling van het plaatselijk verkeer te maken EN het niet te actief te controleren. Locals kunnen nog langs daar rijden maar toeristen of mensen die hun Waze/Maps nog hebben om in Antwerpen te geraken rijden langs een andere weg.

Terug
Bovenaan