De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Vandaag ook zo'n camionette die op een 2 richtingsbaan volledig van de lijn afweek en mijn vak opkwam in tegengestelde richting. Nog net op tijd werd 'm wakker... op de GSM bezig uiteraard.

Gisteren. Ik moest tijdens het sporten (lopen) plots een bestuurder ontwijken die op het voetpad geparkeerd stond.
Begint hij ineens te roepen zeiken "dat het begint te schemeren en ik als loper mijn verlichting moet gezetten" *wat ik dan ook gedaan heb* 😆
De zon scheen nog maar het was inderdaad stilaan tijd om die op te zetten.

Kritiek hebben op een ander is gemakkelijk maar hij moet daar natuurlijk ook niet geparkeerd staan.

Een idioot Balkan Krew geval gisteren als ik naar huis reed. Ik rij op het rechtse rijvak op de snelweg die een stuk verder overgaat in de afrit. Op het middelste vak rijdt een vrachtwagen die ik dus stilaan nader. In mijn linkerspiegel zie ik die al komen afvlammen wou dus nog in het gaatje tussen die vrachtwagen en mij wou komen. Hij zag dat het niet meer ging lukken en moest dan redelijk stevig in de remmen om dan achter mij te moeten hangen. Op de afrit hou ik gewoon de toegelaten 70 km/u aan met het nodige bumperkleven tot gevolg. Als de afrit dan overgaat in de gewestweg moet hij natuurlijk stante pede op het linkse rijvak gaan rijden om volle gas te kunnen geven. Om dan eigenlijk meteen weer in de remmen te kunnen gaan want op dat linkse rijvak reden 2 vrachtwagens die aan het afslagen waren naar de voorsorteerstrook.

Allemaal natuurlijk met dat gatachterlijke lawaai van zijn getunede Audi A4 die heel de tijd klonk alsof hij laxeermiddel in plaats van benzine had getankt.

Tomorrowland geweest gisteren

Enorm veel taxi's op de baan natuurlijk, veel volk dat gelijk vertrekt waarvan voor vele onbekend terrein dus al vrij nerveus gedrag

Dan helpt het rijgedrag echt niet van die taxichauffeurs

Woensdag terug gekomen van de Franse Alpen. Vlotte rit, tot mijn gps mij in Parijs ineens per se de voorbereidingen van de Olympische Spelen wou laten zien. Ineens ‘houdt rechts aan’, hetgeen ik nietsvermoedend doe en bam, centrum Parijs binnen!
Overal wegversperringen en continu politie en andere prioritaire voertuigen langs alle kanten. Uiteindelijk via veel omwegen (en met dank aan Google maps) de Seine overgeraakt via de Pont des Invalides en de perefirique op geraakt. Ondertussen moest ik zo hard plassen dat ik op het punt stond om slecht te worden… Dat was plezant. Geen idee wat de gps daar bezielde.

En daarna op de A1 richting Rijsel vlak voor ons een accident, rookwolk en brokstukken in de lucht en iedereen stil. Lag er een auto op zijn kop op het middelste vak, gelukkig was de chauffeur er zelf uit gekropen en stond hij er ongedeerd naast…

Vanochtend tijdens het pakken van de afrit Zaventem strak er ene in een BMW mij langs rechts voorbij via de pechstrook. Het is niet dat ik te traag reed, want ik neem op- en afritten doorgaans op de limiet, maar het was blijkbaar nog niet snel genoeg voor meneer. Twee minuten later kom ik aan een kruispunt waar ik links af moet slaan. Wie staat daar te wachten om ook links af te slaan? De BMW! Ik had veel zin om wat agressief te beginnen flashen, maar bon. Winnen we niets mee natuurlijk. Even verder rijdt hij vervolgens een parking op alsof het het Circuit van Spa-Francorchamps is.

Dan daarstraks tijdens het naar huis rijden. Ik ben wat voertuigen aan het voorbijsteken terwijl er 125 staat op mijn cruise control. Ik zie in de verte twee motorrijders aan komen die duidelijk veel sneller reden dan ik. Die komen dus vervolgens met z'n tweeën serieus nijg in mijn gat hangen. Ze hoopten wellicht dat ik zo wat sneller zou gaan, maar ik vertikte het. Ze bleven echter in mijn gat hangen tot ik terug naar rechts kom. Mijn excuses aan alle motards hier, maar ik had hier serieus veel goesting om *oeps* even op mijn rem te gaan staan zodat ze beiden met hun klikken en klakken over mijn dak zouden vliegen. Zijn dan wellicht nog van die typetjes die direct van hun tak zouden maken als een auto eens wat te dicht komt of een auto niet direct genoeg spatie laat in een file.

Meer ergernissen in de parking vandaag.

Zo staat de parking rap vol natuurlijk he. :angry:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Meer ergernissen in de parking vandaag.

Zo staat de parking rap vol natuurlijk he. :angry:

1.jpg

2.jpg

3.jpg
Tijd geleden ook zo een parking binnengereden. Echt hatelijk. Ik hoop dat de parkings daartegen optreden. En eigenlijk iets gelijkaardig meegemaakt aan Harry Malter. Daar parkeer je gewoon op steentjes of in gras, geen vakken aangeduid. Sommigen maken er dan een sport van om 2 meter tussen hun auto en de vorige te laten. Ik vraag me af waarom. WIj hebben ook een kleine mee in de kinderstoel maar een goeie halve meter is toch ruim voldoende me dunkt.

Ik erger me ook dood aan mensen die niet kunnen parkeren. Onlangs ging ik naar de bakker en reed er een Range Rover voor me, in de straat van de bakker waren twee plaatsen vlak achter elkaar vrij, de dame deed niet eens de moeite om haar RR in één vak te krijgen en ze nam dan maar de twee plaatsen in zodat ik 300m verderop mocht gaan parkeren.

Niet kunnen parkeren zou meer aangepakt moeten worden. Eigenlijk zouden zo'n mensen hun auto verplicht een maand moeten inruilen voor iets als dit:

7868.jpg

Eerst terug hiermee oefenen voor je weer een grotere auto mag gebruiken.

Tijd geleden ook zo een parking binnengereden. Echt hatelijk. Ik hoop dat de parkings daartegen optreden. En eigenlijk iets gelijkaardig meegemaakt aan Harry Malter. Daar parkeer je gewoon op steentjes of in gras, geen vakken aangeduid. Sommigen maken er dan een sport van om 2 meter tussen hun auto en de vorige te laten. Ik vraag me af waarom. WIj hebben ook een kleine mee in de kinderstoel maar een goeie halve meter is toch ruim voldoende me dunkt.
De reden is vrij simpel en die begrijp ik ook volkomen: Uit schrik dat er iemand zijn/haar deur tegen uw auto slaat of op een andere manier uw auto beschadigt.

Wat niet wil zeggen dat je dan vervolgens twee parkeerplaatsen moet innemen. Ik persoonlijk ga mij nooit ergens vooraan zetten tussen alle andere auto's. Ik ga of wel zo ver mogelijk naar achteren staan of in parkeergarages op de onderste/bovenste verdieping waar normaliter veel minder auto's staan.

Een Suzuki Swift die opt gemak 110km/h aant bollen is op het middenvak. Voor haar begin het verkeer een beetje te vertragen en ik kom op het linkervak aan 120km/h aangereden. Ik kijk wat die gaat doen want de kans is 50/50 dat die van vak gaat veranderen. Mevrouw vertraagd op het middenvak, dus prima. Die geeft aan dat ze netjes in het treintje blijft rijden denk ik dan.
Net op het moment dat ik haar ga voorbij, gooit die zicht gewoon op het linkervak aan 95-100km/h. Ik mocht alles dicht smijten en zat op 1m van haar achterbumper. Haar pinker heeft ze gebruikt, maar wel pas op het moment dat ze haar manouver had ingezet. Dus aan het stuur draaien en ondertussen naar de pinker grijpen.

Ik weet niet goed als die me niet gezien heeft of ze de situatie niet goed heeft ingeschat. Ik was haar rustig aan het inhalen, dus ze zou alle tijd van de wereld moeten gehad hebben om mij te zien...

1) Speedpedelec die bij het indraaien zodanig zijn bocht afsnijdt dat hij midden op mijn vak komt. Gelukkig had ik het al half verwacht, anders zat ik er niet 1m vanaf maar gewoon op.

2) Zonnig weer brengt de homo marginalis buiten. Op de parking van de supermarkt na hun boodschappen van de ene plaats naar de andere rijden; komt er een tweede holbewoner naast staan (natuurlijk scheef over 2 plaatsen, je weet nooit dat hij een hele kar varkenshersens in korting kan kopen, kwestie dat er toch iets van hersenen in die auto zitten). Ik heb niet gewacht om te zien of ze het ritueel compleet maakten met overbodig luide muziek en cara pils uit blik zuipen.

Ik ga altijd naast een duurdere auto dan de mijne staan. Ik ga er vanuit dat die dan voorzichtiger zijn dan mij ;)
Dat is ook geen garantie want die kan gerust snel weg zijn en er komt iemand naast u staan die standaard zijn of haar deur openstaat tegen de auto naast hem of haar...

Ik erger me ook dood aan mensen die niet kunnen parkeren. Onlangs ging ik naar de bakker en reed er een Range Rover voor me, in de straat van de bakker waren twee plaatsen vlak achter elkaar vrij, de dame deed niet eens de moeite om haar RR in één vak te krijgen en ze nam dan maar de twee plaatsen in zodat ik 300m verderop mocht gaan parkeren.

Niet kunnen parkeren zou meer aangepakt moeten worden. Eigenlijk zouden zo'n mensen hun auto verplicht een maand moeten inruilen voor iets als dit:

7868.jpg

Eerst terug hiermee oefenen voor je weer een grotere auto mag gebruiken.
Is geen kwestie van niet kunnen oarkeren hoor... Wat is er moeilijk aan wat achteruit of vooruit rijden eens je in de parkeerolek staat? Is gewoon puur egoisme...

Van parkeren gesproken - een week terug langs mijn koffer in de wagen moeten stappen: links en rechts van mij respectievelijk een XC90 en een Land Cruiser, en we stonden allen netjes tussen de lijnen ... mede oorzaak was dat niet iedereen in dezelfde richting stond waardoor ik het beleg van de sandwich was.

Terug
Bovenaan