De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240225_94177728

Daar gaat uw bloed toch van koken. Onder invloed, hoge snelheid én met een rijverbod 2 mensen dood gereden.
Absoluut. Hier heeft een 10 jaar geleden zo'n marginaal een 3-jarig kind dat overstak op een zebrapad doodgereden. Zonder geldig rijbewijs, heeft ook vluchtmisdrijf gepleegd "Want anders zou zijn friet koud zijn geworden'

Dat was dan een celstraf van één jaar..

Absoluut. Hier heeft een 10 jaar geleden zo'n marginaal een 3-jarig kind dat overstak op een zebrapad doodgereden. Zonder geldig rijbewijs, heeft ook vluchtmisdrijf gepleegd "Want anders zou zijn friet koud zijn geworden'

1 jaar terwijl je al een rijverbod had en nog eens vluchtmisdrijf pleegde :laugh: Waren ze de 0 vergeten in te geven of wat? 5 jaar rijverbod mocht ook gerust levenslang zijn wat mij betreft.

Ongelofelijk zo'n straffen.

Da's allemaal geen probleem: we zetten gewoon nog wat extra trajectcontroles. Probleem opgelost!!

Ik rij zelden tijdens een werkweek maar ik dacht dat vrachtwagens niet mochten inhalen bij regenweer op de snelweg? Toch een tiental gezien op 1 uur rijden.

Ergernis deze ochtend: mensen die zich aan de lichten in het linker rijvak zetten maar trager optrekken dan een volgeladen vrachtwagen met bouwmaterialen. Ze moeten dringen eens een informatiecampagne lanceren met "slak = rechtervak" :p

En mensen die geen bocht of afslag meer kunnen nemen zonder (en ik overdrijf niet) een volle meter uit te wijken over het vak van de andere richting. Zelfs aan 15 km/u vanuit stilstand is dat precies nodig...

Ergernis deze ochtend: mensen die zich aan de lichten in het linker rijvak zetten maar trager optrekken dan een volgeladen vrachtwagen met bouwmaterialen. Ze moeten dringen eens een informatiecampagne lanceren met "slak = rechtervak" :p
Dat is bij mij eerder "Ergernis elke ochtend"
En mensen die geen bocht of afslag meer kunnen nemen zonder (en ik overdrijf niet) een volle meter uit te wijken over het vak van de andere richting. Zelfs aan 15 km/u vanuit stilstand is dat precies nodig...
Ik denk dan altijd, "dat zijn vrachtwagenchauffeurs die vergeten zijn dat ze momenteel niet met hun camion onder weg zijn"

In de week stond ik zo links achter één andere auto. Rechts stond een vrachtwagen met al twee of drie auto's achter. Wat verderop gaat het vrij snel naar 1 rijvak. Ik ging achter de auto links staa omdat ik ervanuit ging dat die wel wat rapper zou weg zijn.

Niets was minder waar, de camion was op de eerste meters rapper weg en het duurde nogal voor die auto zijn gas had gevonden :unsure: Gelukkig waren we nog net voor de samensmelting er voorbij.

Iets anders: was gisterenavond naar huis aan het rijden op een quasi lege E40. Drie rijvakken en natuurlijk weer een middenvaksrijder, die dan ook nog eens aan 100 per uur of zo reed. Ik schuif dus twee vakken op om hem voorbij te steken, en jawel hoor, gsm-gebruik. Was op speaker aan het bellen (althans zo leek het toch gezien de manier waarop hij z'n gsm vasthield). Ik steek 'm voorbij en ik zet mijn 4 pinkers op, flasht 'm op mij :laugh:

De drukte op de baan blijft precies. En het zijn op het eerste zicht niet de beste chauffeurs die erbij gekomen zijn.

Daarnet een camionette die terwijl het nog rood is vol gas vertrekt om maar als eerste weg te zijn aan de lichten o_O

Weer een paar gevalletjes die getuigen van nul verkeersinzicht.
1. Voorligger komt tuf tuf aangereden richting een heel breed rond punt waar je al van ver kunt zien of er iemand afkomt of niet. Beetje vertragen en het rond punt oprijden zou je dan denken. Neen hoor, er komt niemand af, maar toch eerst tot volledige stilstand komen (neen, er stond geen stop bord), dan pas naar links kijken om vervolgens oertraag te vertrekken...
2. Iemand pinkt naar rechts om een zijstraat in te slaan op een 70km baan. Pinkt veel te vroeg, ok dat mag, maar vertraagt dan tot 30 al 50 meter voor de zijstraat om vervolgens nagenoeg volledig tot stilstand te komen op de hoofdweg en dan pas af te draaien. Misschien had hij een visioen dat er daar een breed convoi exceptionnel zou afkomen uit die zijstraat? Ik kan geen andere reden bedenken (afgezien van nul verkeersinzicht).

8hkk16.jpg

Gisteren nog kilometers aan een stuk op een bijna lege spitsstrook gereden terwijl het file was op de andere 3 vakken. Elke 500m een dynamisch bord dat duidelijk toonde dat de spitsstrook open was en niemand die aanstalten maakte.

Dank u om mij te laten doorrijden, meute schapen! :support:

Afgelopen tijd veel rond gereden voor het werk en overal in't land ziet ge de zelfde zaken
  • midden/links plakken. Niet alleen op autostrade maar ook secundaire wegen. Vanaf er twee baanvakken zijn, wordt rechts houden precies moeilijk. Vooral aan verkeerslichten: "oh nee, ne vrachtwagen op het rijvak, laat ik me maar links zetten als tiende in de rij in plaats van vlak achter die vrachtwagen". God why..
  • oranje lijkt niet meer te bestaan, rood is het nieuwe oranje. Echt waanzin hoeveel volk er door het rood rijdt.
  • Niet in spiegels kijken. Hoeveel volk er beslist om ne vrachtwagen in te halen voor uwe neus, in plaats van te wachten tot er plek is, of erger nog: in het gigantische gat achter mij. Ik rij rustig op CC, rond de 120 per uur; ik trek op en zet de CC op, soms is dat op 120 op de kop, soms 124. In ieder geval vlam ik niet door.
  • Nog leuker zijn die pipo's die dat expres doen: ik ben vlot iemand aan het naderen, ben bijna aan hun koffer. En dan hop, wat gas erbij om toch voor mijne neus naast die camion te duiken.
  • Over in gaten duiken gesproken: een file naderen en in plaats van rustig te bollen nog vol gas geven tot op't laatst. En dan nog van rijstrook switchen op't laatste moment omdat ge daar toch 3 autolengtes verder kunt geraken.
  • GSM gebruik achter het stuur. Echt waanzin hoeveel volk naar beneden zit te turen tijdens het rijden.

Ritsen, het blijft voor sommigen toch hogere wiskunde precies. Door de de wegenwerken aan het kruispunt van o.a. Fluvius in Mechelen gaat het van 2 rijvakken over op 1 vak. Iedere keer weer als je op het rijvak rijdt dat wegvalt, moet je daar in de remmen gaan voor pipo's die meters voor de borden al inhouden om naar het andere vak te gaan en daar soms zelfs volledig voor stoppen tot iemand hen ertussen laat.
Of vandaag weer de beste: dan is er toch iemand die volledig tot het einde rijdt, ik rij op het ander vak en vertraag duidelijk om ze ertussen te laten. Nee, even aanmaning maken om in te voegen om dan volledig te stoppen en te wachten 🤦‍♂️. Uiteindelijk maar eens met de faren teken gedaan dat ze ertussen kon.

Deze morgen een tegenligger die haar bocht volledig langs linkerkant/binnenkant nam op mijn vak.
Nog net mijn boel kunnen toekloppen en zij kon nog net overtrekken of die zat frontaal op mij.

Die zat nogal dwaas te kijken, geen idee waar die mee bezig was.
Er was wel een beetje nevel tussen de velden, maar niet op die plaats.
De opkomende zon zat ook achter haar, dus waar je het dan in je hoofd haalt om een bocht naar links volledig af te snijden op het linkervak :wallbash:

E40 bijna aan afrit Heverlee die ik moet hebben. Ik zag in de verte al eventjes een prioritair voertuig aankomen. Ik pak de afrit en ga onmiddellijk naar de rechter rijstrook van de afrit. Voor mij rijdt in de verte enkel een camion en links van mij ... je raadt het bijna al: een colonne van voertuigen die daar dus blijven linksplakken. Het prioritair voertuig (ambulance) dat ook de afrit moest nemen nadert en niemand bougeert tot op bijna de laatste moment.

Onwaarschijnlijk. Ze zouden die ambulances beter uitrusten met dashcams en iedereen laten beboeten die zo achterlijk doet. Wtf zeg.

Ik probeer mij op de parking van de supermarkt (en andere winkels ook) vaak ergens achteraan en liefst alleen te parkeren.
Tot gisteren:
Ik rij de parking op, tot halverwege (vrij kalm dus echt meer dan plaats genoeg). Het contact nog niet afgezet of er staat al iemand langs mij

Ik denk dat ze mij heeft horen grommelen aan haar gezicht te zien :) Ben dan maar blijven zitten tot de passagier was uitgestapt want ik zag die nog de deur open gooien op het moment dat ik wou uitstappen en ja hoor. Babbel babbel en terwijl de deur open doen, al een geluk
Peuter links achter kan "zelf" uitstappen. Allé hij smijt zijn deur gewoon open - alle geluk dat daar geen auto stond.
Kleuter rechts zit in een kinderstoel dus mevrouw moet die eruit halen terwijl ze de deur maar half kan open doen. Aahja ik sta langs haar geparkeerd. Friemel friemel friemel en veel gezucht later is de kleine eruit, uiteraard moet mevrouw nog zelf half over de kinderstoel kruipen want haar handtas staat in het midden.

Ik weet dat een auto voor vele gewoon een hoop lomp metaal is om u van punt A naar punt B te begeven en dat het voor vele geen hol uitmaakt of die nu vol krassen en blutsen staat. Maar let toch een beetje op en denk gewoon eens 2x na voor ge iets doet.

Mijn auto is ook geen goudklomp of iets speciaal, maar ik zou die wel graag in goede staat houden.
Sta ik er 2 minuten vroeger en ben ik al binnen heb ik wat deuken bij

Ik probeer mij op de parking van de supermarkt (en andere winkels ook) vaak ergens achteraan en liefst alleen te parkeren.
Tot gisteren:
Ik rij de parking op, tot halverwege (vrij kalm dus echt meer dan plaats genoeg). Het contact nog niet afgezet of er staat al iemand langs mij
Herkenbaar. Opzettelijk tot ergens achteraan de parking rijden, in het midden van een rij met parkeerplaatsen waar nog niemand staat, omdat ge ervan uitgaat dat de kans klein is dat er zich nog iemand daar gaat zetten. Twee minuten later komt er een of andere soccer mom zich vlak naast u parkeren met haar GLE

Dat er geen reservewiel meer in mijn leasing zit. Ik sta al bijna 2u te schimmelen terwijl ze hem herstellen, terwijl ik dat op een kwartier zelf zou kunnen. Is nu 2e keer op 6 maand, reservewiel ging dus al winstgevend zijn voor de baas.

Terug
Bovenaan