De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Het was volgens mij vandaag Nationale "Afstand houden is niet nodig dag" volgens mij. Ik rijd nochtans overal aan wettelijke snelheid.

Vanochtend een bejaarde die aan 65 km/u invoegen op de autostrade snel genoeg vond, op een oprit waar zelfs de zwaarste vrachtwagens 90 km/u halen. Met zijn gezicht op nog geen 10 cm van zijn voorruit, over zijn stuur gebogen. No way dat die iets in zijn zijspiegels kon zien.
En als zijn airbags ooit zouden afgaan, zitten die recht zijn ribbenkast binnen. Als hij natuurlijk al niet met zijn hoofd door de voorruit gegaan is - moeilijk aan zo'n topsnelheid maar toch...

Het was gisteren weer proper. De ik-rijd-altijd-en-overal-50-km/u-rijder was weer in groten getale aanwezig. Dit keer in combinatie met een andere ergernis: eerst overal tergend traag rijden en dan voor uw neus nog snel door het oranje/rood glippen zodat gij daar schoon staat te schilderen aan de lichten :wallbash:

En zijn de wegmarkeringen tegenwoordig facultatief of zo? Hoeveel mensen die ik te pas en te onpas alles zie afsnijden wat op hun weg komt. Hallucinant gewoon. En afslaan aan een T-kruispunt wil tegenwoordig precies standaard zeggen dat je de rijbaan van de aansluitende weg volledig moet afsnijden. Toch een paar keer bijna mijn neus eraf gisteren.

En dan was er gisterenavond natuurlijk nog de regen... Het kwam allemaal weer aan bod: mensen zonder lichten, mensen met mistlampen, mensen die op het 3de rijvak aan 90 gelocked zijn en niet meer durven moven (hoeveel ik er gisteren langs rechts ben voorbijgefietst...)

Mij lijkt het toch ook wel echt héél druk op de weg tegenwoordig. Vanochtend toch ook een recordtijd om op het werk te geraken, zonder dat daar ongevallen bij betrokken waren (wel wat wegenwerken).
En dan zat er op een gegeven moment een Karen achter mij die duidelijk gestresseerd was door de drukte. Ik rijd bewust een kruispunt niet op omdat ik zie dat het vast zit verderop en omdat ik dan twee andere verkeersstromen zou blokkeren. (Wettelijk gezien màg ik het kruispunt ook gewoon niet oprijden op dat moment.) Karen volledig door het dak met toeteren en gebaren maken. Bij het volgende groen licht rij ik wel door en volgt mij natuurlijk zodat ze in conflict komt met iemand die links af wil slaan. Voorbij het kruispunt (waar het weer stil staat) toetert ze nog eens, deze keer weet ik niet eens waarom, moet ik over mijn voorliggers rijden of zo?

Ik kan er over meespreken.
Quasi mijn gans traject op de R21 is 2x2 rijstroken met afscheiding, maar een reddingsstrook vormen aan de vele lichten voor ambulance en motards? Zijt ge zot? Ikke file, alleman file!
Kruispunt oprijden ook al ziet ge duidelijk dat het verderop stil staat en ge daarmee den boel nog verder in gridlock zet. Pech voor die sukkelaars, ben ik er toch maar door zonder op de volgende groen te moeten wachten.
Dambordpatroon bij kruisen van de tramsporen? Ik heb geen idee wat dat betekend want ik heb destijds mijn rijbewijs nog bij een doos waspoeier gehaald. Allez vooruit tis groen dus wilt ge nu nekeer maken dat ge aansluit (en de tramsporen blokkeert terwijl er ene afkomt) of hoort ge mijne claxon niet misschien? Meneer heeft mij daarna effectief nog langs een verkeerde voorsorteerstrook ingehaald en heeft den tram geblokkeerd. :smurf:

Voor de rest is de R21 al bij al wel chill ze. :unsure:
Vroeger de Ninoofsesteenweg in Molenbeek voorbij Prince de Liège of de Chaussée de Mons in Anderlecht aan Kuregem, daar zag je pas dingen. :crazy:

Weet niet of ik het hier of in het wtf van de dag topic moet plaatsen maar bon. Net bij het naar huis rijden wil ik links indraaien in onze woonwijk maar ik stop voor een wagen die in de tegengestelde richting aankomt. Ik merk al dat die plots redelijk traag begint te rijden en terwijl hij mij passeert zie ik dat zijn raam openstaat en gooit hij volle kracht een ei op mijn achterdeur. :oink: En nu zie ik dan dat de inpact toch een heel deel putjes in de lak heeft geslagen...

Natuurlijk omdat het zo onverwacht en donker was de nummerplaat niet gezien en het op de moment zelf ook maar gewoon naar huis gereden aangezien ik met een baby op de achterbank zat. Zonder nummerplaat zal een klacht indienen waarschijnlijk ook niks uithalen 😒

Wegversmalling.
Andere kant moet stoppen, treintje van 4 auto's komt af.
1e kan nog wel door voor ik er ben, 2 heel nipt en 3 eigenlijk totaal dus ik begin te knipperen met de grootlichten.

Heeft die nog het lef om fel te doen tegen mij vanachter haar stuur.
Ik ben eigenlijk nog te braaf, ik stop voor de hindernis zodat ze alsnog traag kunnen passeren, de volgende rij ik gewoon vast en gaat maar achteruit

Weet niet of ik het hier of in het wtf van de dag topic moet plaatsen maar bon. Net bij het naar huis rijden wil ik links indraaien in onze woonwijk maar ik stop voor een wagen die in de tegengestelde richting aankomt. Ik merk al dat die plots redelijk traag begint te rijden en terwijl hij mij passeert zie ik dat zijn raam openstaat en gooit hij volle kracht een ei op mijn achterdeur. :oink: En nu zie ik dan dat de inpact toch een heel deel putjes in de lak heeft geslagen...

Natuurlijk omdat het zo onverwacht en donker was de nummerplaat niet gezien en het op de moment zelf ook maar gewoon naar huis gereden aangezien ik met een baby op de achterbank zat. Zonder nummerplaat zal een klacht indienen waarschijnlijk ook niks uithalen 😒
Ik zou dat toch op z'n minst melden. Lijkt me sterk dat je een eenmalig toevallig slachtoffer zou zijn, dat is mss een flauwe plezante die dat regelmatig doet en al gemeld is.

Wegversmalling.
Andere kant moet stoppen, treintje van 4 auto's komt af.
1e kan nog wel door voor ik er ben, 2 heel nipt en 3 eigenlijk totaal dus ik begin te knipperen met de grootlichten.

Heeft die nog het lef om fel te doen tegen mij vanachter haar stuur.
Ik ben eigenlijk nog te braaf, ik stop voor de hindernis zodat ze alsnog traag kunnen passeren, de volgende rij ik gewoon vast en gaat maar achteruit
Ah, ook een paar keer voorgehad op mijn vorige route naar het werk. Dat was bergaf voor degenen die moesten stoppen en dus bergop voor degene die voorrang hadden. Je kan het dus al raden: sommigen reden te snel en hadden dan maar geen goesting om alles te moeten dichtsmijten om mij voorrang te verlenen. Een paar keer laten passeren, maar op een geven moment had ik er genoeg van.

De eerstvolgende keer kwam daar een lijnbus af, die begaf zich al van ver naar het midden om toch maar zijn zogezegde voorrang af te dwingen. Niet bij mij toen ze, ik ben toen blijven staan vlak aan de wegversmalling en hij kon maken dat hij achteruit ging. Ik ben voor geen meter gebougeerd. Lijnbus of niet.

Ah, ook een paar keer voorgehad op mijn vorige route naar het werk. Dat was bergaf voor degenen die moesten stoppen en dus bergop voor degene die voorrang hadden. Je kan het dus al raden: sommigen reden te snel en hadden dan maar geen goesting om alles te moeten dichtsmijten om mij voorrang te verlenen. Een paar keer laten passeren, maar op een geven moment had ik er genoeg van.

De eerstvolgende keer kwam daar een lijnbus af, die begaf zich al van ver naar het midden om toch maar zijn zogezegde voorrang af te dwingen. Niet bij mij toen ze, ik ben toen blijven staan vlak aan de wegversmalling en hij kon maken dat hij achteruit ging. Ik ben voor geen meter gebougeerd. Lijnbus of niet.
Terecht. Als ze al van ver beginnen opschuiven, is het gewoon om wat te intimideren en er van uit gaan dat tegenligger wel zal stoppen. Arrogantie ten top.

Vanmorgen nog 2 door het rood zijn rijden (ene rechtdoor en ene linksaf) terwijl dat toch al een seconde of 2-3 op rood stond

Verkeersregels zijn precies anders op zondag voor 9u?

Vanmorgen moest ik even bij iemand in Koekelberg zijn. Op de terugweg in Jette werd het groen licht voor mij en een jogger komt daar nog rustig door het rood overgestoken. Even handje opsteken en dan is het wel OK he. Nog een stukje verder om bijna de E19 op te rijden ook derde aan een rood licht. Het werd groen en toch blijft die eerste aan het licht mooi wachten om nog een voetganger rustig over te laten terwijl die al rood had nog voor die begon over te steken. Gevolg: ik nog eens voor het rood licht.

Het zal misschien de naïeve ik zijn die van den 'buiten' komt maar dat zou geen excuus mogen zijn.

"Just Brussels Things". Er zijn hier geen verkeersregels, alleen suggesties, en degene die het snelst rijdt of het luidst toetert heeft voorrang. De truuk is hier om met een auto te rijden met twee gedeukte hoeken aan de voorkant, daarmee maak je duidelijk dat "ik ram als ik voorrang heb".

Vanmorgen nog 2 door het rood zijn rijden (ene rechtdoor en ene linksaf) terwijl dat toch al een seconde of 2-3 op rood stond

Verkeersregels zijn precies anders op zondag voor 9u?
Afgelopen week.

Conflictvrij kruispunt. Het wordt rood voor fietsers en groen voor auto's om rechts af te slaan. Fietser rijdt los door het rood waardoor 1e auto vol in de remmen moest. (Ik was de 4e in de rij)

2 agenten in een combi die rechts als 1e voor het rood staan zien het gebeuren en reageren totaal niet.

Als ik afsloeg toch even m'n bril afgenomen en aan de agenten getoond. Die keken me heel schaapachtig aan..

Waarom ergert je dat?
Ik krijg bij een afspraak in het uz ook enkele dagen ervoor nog een herinnering.
Echt ergeren doet het mij niet (wou dat er in eerste instantie nog bijzetten tbh), maar als dit de enige herinnering is vind ik dat precies wat vroeg. Een dag op voorhand lijkt mij toch iets logischer.

Terug
Bovenaan