De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Mijn ex deed dat ook. Puur zijn ADHD. Stilstaan en wachten is saai, dus een beetje eerder stoppen en je bezig houden met koppeling balanceren en beetje vooruit en weer stoppen is toffer voor zijn hersentjes.
Ook goed voor de garagist die sneller een nieuwe koppeling kan verkopen. :unsure:

Ik zie op facebook een discussie losbarsten.
Wat wil dit bord nu feitelijke zeggen?

Enkel parkeren voor mensen met een medisch beroep en bijhorende kaart?
Of iedereen parkeren mits parkeerschijf behalve mensen met een medisch beroep?

Enkel medische beroepen met bijhorende kaart.
Anderen niet, indien autoluwe zone.
Of betalend, indien betalende zone.

Of, zoals wel meer in België: afhankelijk van gemeente tot gemeente 😂

Ik denk dat enkel mensen met medisch beroep daar mogen parkeren, mits ze de schijf leggen. Een onderbord is immers een aanvulling op wat er boven staat. Voor mij is dat dus een blauwe zone, enkel voor medische beroepen en niemand anders.

Dat is zoals hierboven al gezegd een parkeerplek voorbehouden voor thuisverpleegsters en huisartsen en dergelijke, maar in dit geval moeten ze blauwe schijf leggen. Aan het bord verderop te zien doen ze dit om deze mensen gratis te kunnen laten parkeren in een betaalzone.
Oostende gebruikt ook dergelijk systeem in bepaalde straten.

Yep, mijn koppeling moest effectief vervangen worden tijdens mijn relatie met hem (nu ja, autootje was toen ook al negen jaar).
Dan nog. Dure kost voor nerveus gedoe uiteindelijk. :confused2:
Als een van mijn leerlingen dat doet, zeg ik ook direct dat ze daar mee moeten ophouden, wacht eens tot het groen is vooraleer de koppeling te laten opkomen. Ik heb tijdje terug ook iemand met ADHD gehad die rijles kwam volgen, die deed dus effectief wat jouw ex deed. Om zot van te komen, maar niet af te leren.

Met de moto heb ik bij sommige lichten hetzelfde effect. Te weinig gewicht of metaal om gedetecteerd te worden. Dan moet je al bijna voorbij de lijn gaan staan en hopen dat er een auto achter je komt staan en dan nog dicht genoeg om te triggeren.
Ik krijg daar echt kop noch staart aan. Aan dezelfde lichten wordt ik soms wel en soms niet gedetecteerd.

Ik krijg daar echt kop noch staart aan. Aan dezelfde lichten wordt ik soms wel en soms niet gedetecteerd.
Klopt. Vooral 's nachts lastig omdat je soms eeuwig kan wachten voordat er iemand achter je komt staan. Ik keek dus meestal eens goed rond als het te lang duurde en reed door rood als er niemand afkwam.

Wat doorgaans een rustige autorit is op zaterdagmiddag na het werk was ditmaal een dikke ergernis door drie personen op misschien max drie minuten tijd. Allemaal op de E40 richting Leuven/Luik. Ik reed in alle situaties 125 CC.

1) Middenvaksrijder van de zuiverste soort. Ik zet mij op het linkse vak en ik rijd ietsje sneller dan hem, hij komt vervolgens bijna achter een voorligger te zitten. Wat doet hij? Hij trekt wat door zodat hij links voor mij kan invoegen. Op zich stoort mij dat niet, maar om dan vervolgens zijn snelheid terug te minderen waardoor ik mijn CC moet lossen. :sarcastic: Voor alle duidelijkheid: achter mij reed toen niemand.

2) Vervolgens ben ik nog steeds links aan het rijden want ik ben auto's aan het inhalen. Komt er een donkerrode/bordeaux Duitse Audi RS3 of RS6 in mijn gat hangen die vervolgens met zijn lichten begint te flashen. Ik gaf geen fuck en ik bleef gewoon 125 CC rijden tot ik een opening vond om naar rechts te gaan. Vervolgens schiet die mij aan volle vaart voorbij. Die jongen mag zich aan een duidelijk boete verwachten, want het is daar trajectcontrole. Ik heb die aan het begin daarvan nergens gezien en aan het einde was die ook al niet meer te bespeuren en nochtans zo'n auto valt vrij snel op.

3) We komen aan afrit Heverlee die ik moet hebben en ik schuif na het inhalen van een laatste voertuig op richting de afrit. Er rijdt daar ondertussen niemand meer in mijn buurt, dus ik doe dat wat 'op mijn gemak' zal ik maar zeggen. Zie ik (gelukkig) in de verte een andere auto aangevlogen komen die mij zonder pardon rechts voorbijsteekt. Het was nog aan het begin van de afrit, dus die had mij perfect nog eerst links kunnen voorbijsteken als hij toch zo gepresseerd was. Nee, volle bak langs rechts dacht meneer.

Wat doorgaans een rustige autorit is op zaterdagmiddag na het werk was ditmaal een dikke ergernis door drie personen op misschien max drie minuten tijd. Allemaal op de E40 richting Leuven/Luik. Ik reed in alle situaties 125 CC.

1) Middenvaksrijder van de zuiverste soort. Ik zet mij op het linkse vak en ik rijd ietsje sneller dan hem, hij komt vervolgens bijna achter een voorligger te zitten. Wat doet hij? Hij trekt wat door zodat hij links voor mij kan invoegen. Op zich stoort mij dat niet, maar om dan vervolgens zijn snelheid terug te minderen waardoor ik mijn CC moet lossen. :sarcastic: Voor alle duidelijkheid: achter mij reed toen niemand.

2) Vervolgens ben ik nog steeds links aan het rijden want ik ben auto's aan het inhalen. Komt er een donkerrode/bordeaux Duitse Audi RS3 of RS6 in mijn gat hangen die vervolgens met zijn lichten begint te flashen. Ik gaf geen fuck en ik bleef gewoon 125 CC rijden tot ik een opening vond om naar rechts te gaan. Vervolgens schiet die mij aan volle vaart voorbij. Die jongen mag zich aan een duidelijk boete verwachten, want het is daar trajectcontrole. Ik heb die aan het begin daarvan nergens gezien en aan het einde was die ook al niet meer te bespeuren en nochtans zo'n auto valt vrij snel op.

3) We komen aan afrit Heverlee die ik moet hebben en ik schuif na het inhalen van een laatste voertuig op richting de afrit. Er rijdt daar ondertussen niemand meer in mijn buurt, dus ik doe dat wat 'op mijn gemak' zal ik maar zeggen. Zie ik (gelukkig) in de verte een andere auto aangevlogen komen die mij zonder pardon rechts voorbijsteekt. Het was nog aan het begin van de afrit, dus die had mij perfect nog eerst links kunnen voorbijsteken als hij toch zo gepresseerd was. Nee, volle bak langs rechts dacht meneer.

2) wordt hopelijk een mooi gevalletje van karma :)

Er rijdt inderdaad vanalles rond... Gisteren op stukken van 50-70 achter een SUV die voortdurend een halve meter op het vak van de tegenrichting rijdt (dan denk ik al, als je niet kan rijden, koop dan geen auto met het formaat van een halve tank :rolleyes:) Meestal 10 km/u trager dan toegelaten, ineens schiet hij dan naar 100 waar het duidelijk 70 is om daarna weer te zakken naar 60.
Aan 70 op cruise control haal ik hem op korte tijd weer in, dus wat het nu was van ineens zijn gaspedaal te vinden...

Iemand die aan het toeteren was, aan het flashen en non stop in mijn achterkant liggen poken omdat het volgens die gast 70 km/u was en ik maar 50 reed. En zich continue opwinden dat hij mij door tegenliggers niet meteen voorbij kon geraken. Echt irritant aldus.

En het is daar trouwens 50. Het bordje is in praktijk wel gemakkelijk te missen maar dat is geen excuus.
https://www.google.com/maps/@51.052...7qGSvkMDXpEA1XWg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Iemand die aan het toeteren was, aan het flashen en non stop in mijn achterkant liggen poken omdat het volgens die gast 70 km/u was en ik maar 50 reed. En zich continue opwinden dat hij mij door tegenliggers niet meteen voorbij kon geraken. Echt irritant aldus.

En het is daar trouwens 50. Het bordje is in praktijk wel gemakkelijk te missen maar dat is geen excuus.
https://www.google.com/maps/@51.052...7qGSvkMDXpEA1XWg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Was het @utolor. ?

Daarstraks een colonne van racende motards op de E40 richting Luik/Leuven. Te hard rijden gecombineerd met zigzaggen tussen de auto's door, alsook passeren tussen twee auto's die parallel aan het rijden waren. Ik ben daar een tijdje mooi rechts blijven rijden want dat was allesbehalve veilig.

Vervolgens kom ik aan afrit Heverlee en zie ik opeens AL die motards daar staan aan de kant. Dat waren er grof geschat een 15-tal geloof ik. Ik heb geen idee wat er juist aan de hand was, maar ik zag in ieder geval daar ook een kapotte band tussen staan. :unsure:

Miljaar, staat er een onverlaat de oprit van mijn buurvrouw te blokkeren terwijl die thuiskomt, ik sta erachter. Antwerpse hangjongere naast het voertuig. Toeter toeter door de buurvrouw, half minuutje wachten tot die zich verzet want eerst wat tamtam maken tegen het dametje van 65 en dan keitraag naar zijn wagen en dan hyper agressief auto verzetten.

Die verzet zich dan helaas naar mijn oprit, ik toeter lichtjes om de aandacht te trekken en signaliseer dat dit geen oplossing is voorlopig want ik moet daar zijn. Gelukkig niet langer een probleem, want de persoon die hij moet hebben komt hem tegemoet en hij kan zijn Albert Heijn zakkie afgeven. Achter mij toeteren er al anderen want we staan nu al twee minuten te koekeloeren voor niks. Ik neem aan dat hij weer verder gaat met zijn dag. Mensen achter mij toeteren weer. Komt ie tergend traag af de oprit gereden terwijl ie kijkt en gebaren werpt. En ik gebaar dat ik hem doorlaat zodat ik mijn oprit opkan. Maar hij staat nu stil half op de baan, half op de oprit.

Ik roep uit mijn raam: "Ik wil gewoon op mijn oprit hoor, thanks."
Hij : "Ja en hoe cha je dat oplossen man?" *pedant Hollands klankje gratis erbij*
Ik : "Gij zijt de juiste richting aan het uitgaan dus als ge nog even verder rijdt is het opgelost. :unsure:"
Hij : "Kom straat verder, kom, kom."
Ik : "Kom, rij gewoon door, ik wil gewoon naar huis."
Hij weer : "Hoe chaan we dit oplossen man?"
Ik schiet, toegegeven, in colère want dit was echt absurd aan het worden : "Ik ga hier toch duidelijk mijn auto zetten of wat dacht ge?"

En dan rijdt ie scheldend door. Begrijp wie begrijpen kan. Ik schaam mij al half dat ik roep op het straat, laat staan dat ge zo door het leven gaat dat ge als een debiel mensen blokkeert en oude besjes intimideert.

Dat was dan natuurlijk een viertal twijgen en een krop broccoli aan elkaar gebonden in een hoodie. Ik wil gewoon aan mijn eten beginnen, clown.

Lekker op weg naar kantoor. Helemaal in de mood om verder te werken aan mijn project van gisteren.
Rarara staan boeren weer heel de haven plat te leggen. 40 minuten stil gestaan. Vanaf vandaag is mijn respect naar haat overgegaan.

Terug
Bovenaan