Wat doorgaans een rustige autorit is op zaterdagmiddag na het werk was ditmaal een dikke ergernis door drie personen op misschien max drie minuten tijd. Allemaal op de E40 richting Leuven/Luik. Ik reed in alle situaties 125 CC.
1) Middenvaksrijder van de zuiverste soort. Ik zet mij op het linkse vak en ik rijd ietsje sneller dan hem, hij komt vervolgens bijna achter een voorligger te zitten. Wat doet hij? Hij trekt wat door zodat hij links voor mij kan invoegen. Op zich stoort mij dat niet, maar om dan vervolgens zijn snelheid terug te minderen waardoor ik mijn CC moet lossen.

Voor alle duidelijkheid: achter mij reed toen niemand.
2) Vervolgens ben ik nog steeds links aan het rijden want ik ben auto's aan het inhalen. Komt er een donkerrode/bordeaux Duitse Audi RS3 of RS6 in mijn gat hangen die vervolgens met zijn lichten begint te flashen. Ik gaf geen fuck en ik bleef gewoon 125 CC rijden tot ik een opening vond om naar rechts te gaan. Vervolgens schiet die mij aan volle vaart voorbij. Die jongen mag zich aan een duidelijk boete verwachten, want het is daar trajectcontrole. Ik heb die aan het begin daarvan nergens gezien en aan het einde was die ook al niet meer te bespeuren en nochtans zo'n auto valt vrij snel op.
3) We komen aan afrit Heverlee die ik moet hebben en ik schuif na het inhalen van een laatste voertuig op richting de afrit. Er rijdt daar ondertussen niemand meer in mijn buurt, dus ik doe dat wat 'op mijn gemak' zal ik maar zeggen. Zie ik (gelukkig) in de verte een andere auto aangevlogen komen die mij zonder pardon rechts voorbijsteekt. Het was nog aan het begin van de afrit, dus die had mij perfect nog eerst links kunnen voorbijsteken als hij toch zo gepresseerd was. Nee, volle bak langs rechts dacht meneer.