De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dorpskern. Kalf plakt in m'n gat zodanig dat ik haar koplampen niet meer zie. Precies een remor dat ik meetrek. Ik vertraag en stop aan een zebrapad. 't Is donker en het regent. Madam denkt: geen wagen te zien en die pipo voor mij stopt nu nog eens ook, 't zal voor mij te kloten zijn.

Madam moet hem in achteruit steken (ge kunt denken hoe dicht ze stond) en duwt op haar gaspedaal om mij in te halen.
Voetganger is ondertussen bezig met oversteken en stopt op tijd of madam reed hem plat.
Madam vlamt gewoon door en heeft waarschijnlijk nooit door gehad dat er iemand aan het oversteken was en ze die op een haar gemist heeft.

Zinloos geweld bestaat niet.

Mensen die op hun achterruit "Lucas (of insert random name) rijdt mee" hebben staan maar wel rondrijden als een maniak...

Edit: iedereen die rondrijdt als een maniak is een ergernis, zo'n mensen zijn gewoon nog een schaal erger.

Madam moet hem in achteruit steken (ge kunt denken hoe dicht ze stond) en duwt op haar gaspedaal om mij in te halen.
Voetganger is ondertussen bezig met oversteken en stopt op tijd of madam reed hem plat.
Madam vlamt gewoon door en heeft waarschijnlijk nooit door gehad dat er iemand aan het oversteken was en ze die op een haar gemist heeft.

In de USA hebben de schoolbussen slagbomen voor zo'n idioten... :crazy:

Het was spitsuur. Ik had groen licht. Echter een paar chauffeurs die van links kwamen en rechtdoor moesten hadden het kruispunt geblokkeerd en geen plaats vrij gelaten :confused: Wettelijk mocht ik dus niet door het groen rijden dus ik bleef eerst nog staan voor het groene licht.

Mocht ik aldus getoeter aanhoren en andere ongeduldige chauffeurs staken mij dan doodleuk gewoon rechts en links voorbij om het kruispunt nog steviger te blokkeren. Daarna kreeg een zijweg ook nog eens groen en hop een vrachtwagen wrong zich er ook nog tussen! :unsure: Dus na de 2de keer groen was gewoon héél het kruispunt één grote mesthoop. Ik heb dan besloten toch door te rijden terwijl ik eigenlijk niet door kon. Finaal dan wel door kunnen rijden door mee op te schuiven met de file / opstopping op het kruispunt. Bleh.

Ik hoop dat ik nu geen boete krijg want wettelijk mocht ik niet doen wat ik deed. Maar ja, als ik de regels volgde stond ik daar een uur later waarschijnlijk nog aan die lichten he. :support:

Laatst bewerkt:
Deelnemer voor Darwin award van de maand.

Op dit uur op een steenweg voor de bus oversteken ipv erachter. (Geen zebrapad te zien in de buurt)

Fuck!

Maar kwas toch in mijn recht, het was op de rotonde van den Albatros.
Passeer daar ook bekan elken dag. Vaak volgende situatie:

Ik rijd om de binnenband en mijn afslag (expresweg) nadert. Niemand op de buitenband naast of kort achter mij, dus pinker op om naar de buitenband te gaan. Dan natuurlijk ne pipo die van uit Haaltert komt die er op vlamt en bijna tegen mij zit.

Wie in fout? Binnenband moet voorrang verlenen aan buitenband, maar verkeer dat de rotonde op wil, moet voorrang verlenen aan verkeer dat er al op rijdt. Zal zo een kwestie worden van "elk eigen schade" tenzij met dashcam en wat chance met de timing.

Ben gestopt met te pinken als ik op een rotonde van rijstrook wissel. Teveel mensen die denken da ge pinkt om uwen afslaf te pakken.

Den albatros wacht ge beter wat tot ge echt plaats hebt.

Zat laatst bijna 1 in mijn gat daar toen de voorganger alles toe smeet om een fietser over te laten aan "den texaco"

Gisteren morgen op weg naar het werk, druk verkeer, rustig op het tweede rijvak aan het rijden, komt er ineens een auto van het rechter vak naar links zonder pinker of iets, juist voor mijn neus, nog voor ik zelf kon ingrijpen maakte de auto al een "noodstop".
Ik flikker met mijn lichten, gooit die zot nog eens alles dicht. Wanneer hij de vrachtwagen rechts voorbij is gaat hij zelf weer naar rechts en begint nog eens van zijn oren te maken tegen mij.

Enorm verbaasd vooral.

Er stond juist een auto op twee parkeerplaatsen tegelijk geparkeerd. Dat is natuurlijk niets nieuws. Dat het twee gehandicaptenplaatsen waren, dat had ik wel nog nooit gezien.

Nu, als je zo parkeert (en even gecheckt, nee ik zag geen kaart liggen), dan ben je wellicht sociaal gehandicapt. Al denk ik niet dat dat telt.

Vannacht lege autostrade met het naar huisrijden. Heerlijk cruisen vind ik dat altijd.

Echter was het deze nacht enorm felle wind. Ik hou niet vaak mijn stuur met twee handen vast, maar dat heb ik nu toch maar gedaan voor de zekerheid. :unsure: In het begin toch een paar keer mijn auto voelen zwiepen.

Niet zozeer ergernis, eerder verbazing.

Ik moest gisteren in de Hubo van Molenbeek zijn, dus ik ga met de metro naar de ooststatie en wandel dan de ninoofsesteenweg af. Gigantisch veel file, en een auto met 4 pinkers op de rijbaan. Ik wandel voorbij, zitten daar gewoon 2 mannen rustig een soepje te eten dat ze uit de slagerij/traiteur daar gehaald hebben. Er was parkeerplaats 30m verder.

Deze namiddag op e17 van West naar oost.
I know, altijd hetzelfde liedje.

Maar als er auto's of camion zonder lichten rijden,
Auto's trager dan 90 rijden op het rechtervak, zodoende dat camions gaan inhalen en zo gevaarlijke situaties ontstaan.

Dan was het voor mij toch een ergernis.

Maar als er auto's of camion zonder lichten rijden,
Er is tegenwoordig ook quasi niemand meer die de moeite doet om eens te pharen naar iemand die zonder lichten rijdt. Nobody gives a fuck. Allemaal altijd60rijdende zombies, dat is het Vlaamse verkeer tegenwoordig.

Ik snap ook niet waarom moderne auto's niet meer het verschil aangeven tussen de dagrijlichten en de dimlichten op het dashboard. Bij m'n Golf heb ik linksonder een draaiknop die op 'auto' staat, verder heb ik nergens een bevestiging op m'n dashboard dat ze wel degelijk branden.
Dat zie je nu ook regelmatig rijden in het donker: auto's met van voor enkel dagrijlichten - dus de dimlichten staan uit, maar toch branden de achterlichten. Waarvoor dient die combinatie in godsnaam?

Den albatros wacht ge beter wat tot ge echt plaats hebt.

Zat laatst bijna 1 in mijn gat daar toen de voorganger alles toe smeet om een fietser over te laten aan "den texaco"

Als je aan de albatros wil wachten op plaats sta je daar de maand nadien nog. Wat die rotonde nodig heeft is een turbo-functie.

Er is tegenwoordig ook quasi niemand meer die de moeite doet om eens te pharen naar iemand die zonder lichten rijdt.
Ik beken.

Nobody gives a fuck.
Vroeger deed ik dat wel.
Maar als je telkens moet constateren dat de tegenligger/voorligger de lichten nog steeds niet aanzet...
Zelfs als ik (daarna) mijn eigen lichten even doofde en terug aanzette, bleken ze het nog niet te snappen. Beter kan ik het niet tonen.

Allemaal altijd60rijdende zombies, dat is het Vlaamse verkeer tegenwoordig.
Diegenen die in het donker rijden zonder dimlicht, bedoel je toch?

Dat zie je nu ook regelmatig rijden in het donker: auto's met van voor enkel dagrijlichten - dus de dimlichten staan uit, maar toch branden de achterlichten. Waarvoor dient die combinatie in godsnaam?
Da's voor die zombies die zonder licht rijden :wink:. De DRL's branden automatisch. Als de achterlichten dan meebranden, worden ze 's nachts tenminste gezien.

Bumperklevers die aan 70 / 90 (in een volle rij auto's op een baan met maar 1 rijvak) zo dicht achter je rijden dat je hun voorste lichten niet meer ziet. Maar het moment dat je de autostrade op mag en eens op je gas duwt, blijven ze achter...

Terug
Bovenaan