De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Of die andere klassieker. Als het van 1 rijvak naar 2 overgaat meteen naar het linkse vak springen en daar blijven hangen want 2 km verder op het derde volgende kruispunt zouden ze maar eens niet naar links kunnen om af te slagen.
Nog ne klassieker. Ik rijd rechts en ik moet op een bepaald moment naar links want de weg splitst.
(blijf je rechts rijden dan zit je dus verkeerd en mag je weer 10 minuten rondrijden)

TE vroeg naar links gaan mag niet want dat is een grote ergernis in dit topic hier :D

Bijna altijd zal er dan een wagen links van mij rijden dusdanig dat ik niet meteen naar links kan invoegen.
Versnellen kan niet want die mens rijdt 'exact' de maximum snelheid.

Dus ik zet mijn pinker op om naar links te gaan - maar die mens laat mij er dan bijna nooit tussen (zo is men dan wel weer).
Als ik dan vertraag 9x op 10 vertraagt die mens ook asap (want oei er is een spliting! Ik moet dan afremmen hé want dit is gevaarlijk!)
en dan kan ik niet meteen naar links.

Dus dan trek ik heel nijdig op en dan is die mens kwaad en krijg ik getoeter te horen.
Of ik rem nog harder af maar dan begint iemand anders te flashen met zijn lichten achter mij dat ik 'onnodig' rem of begint men te toeteren. :frown:

Het is nooit goed :)

Laatst bewerkt:
Welk type dashcam is dat? Dan koop ik die zeker niet.
Brol van Ali, geen idee wat type dat was, en gaat idd niet naar de volgende wagen verhuizen, ondertussen zijn die idd fel verbeterd. Mic werkte ooit wel, geen idee wat er mee scheelt nu, en boeit me ook niet echt. En hij heeft prijs/kwaliteit zijn werk gedaan, is toch enkel voor eventuele aansprakelijkheid, want het gebeurt zelden dat ik dat kaartje er eens uithaal om iets te bekijken of te posten.

Mijn vorige post, de magische "scheve camionette" die kon driften en rechtdoor rijden tegelijk, is blijkbaar al van 2014 :baard:
Hier zal zelfs de focus en het videoformaat u irriteren :scream: (don't film and drive people! toen mocht da nog :unsure:)

Nog ne klassieker. Ik rijd rechts en ik moet op een bepaald moment naar links want de weg splitst.
(blijf je rechts rijden dan zit je dus verkeerd en mag je weer 10 minuten oprijden)

TE vroeg naar links gaan mag niet want dat is een grote ergernis in dit topic hier :D

Bijna altijd zal er dan een wagen links van mij rijden dusdanig dat ik niet meteen naar links kan invoegen.

Dus ik zet mijn pinker op om naar links te gaan - maar die mens gaat laat mij er dan bijna nooit tussen (zo is men dan wel weer).
Als ik dan vertraag 9x op 10 vertraagt die mens ook asap (want oei er is een spliting! Ik moet dan afremmen hé want dit is gevaarlijk!)

Dus dan trek ik heel nijdig op en dan is die mens kwaad en krijg ik getoeter te horen.
Of ik rem nog harder af maar dan begint iemand anders te flashen met zijn lichten achter mij dat ik 'onnodig' rem of begint men te toeteren. :frown:

True. Zo van die pipo's die zogezegd niks gezien hebben en u er helemaal niet willen tussen laten, is even ergerlijk.

Nog ne klassieker. Ik rijd links en ik moet op een bepaald moment naar rechts want de weg splitst.
(blijf je rechts rijden dan zit je dus verkeerd en mag je weer 10 minuten oprijden)

Quasi altijd zal er dan een wagen links van mij rijden.
Versnellen kan niet want die mens rijdt de maximum snelheid.
Dus ik zet mijn pinker op om naar links te gaan - maar die mens gaat dus bijna nooit opzij.
Als ik dan vertraag 9x op 10 vertraagt die mens ook en kan ik niet naar links.

Dan begint iemand te flashen met zijn lichten achter mij dat ik 'onnodig' rem of te toeteren. :frown:
das soms ook zo op de snelweg he. Ge zijt in een treintje de camions aan het inhalen. Ge hebt de camions ingehaald en gaat naar het rechtervak, maar blijft uw snelheid houden. Doordat ge naar rechts gaat, komt er natuurlijk een gat in dat treintje en dat moet ingevuld worden, want ne Belg kan er niet tegen dat er een autolengte vrije ruimte is voor hem. Dat ze daarna weer trager moeten rijden en hun snelheid weer matchen met die van u en u nu dus ook blokkeren, dat dringt niet echt door. Resultaat: ge geraakt niet meer op dat vak als ge terug naar links wilt voor de volgende camion en ge moet eerst vertragen en wachten tot het treintje voorbij is. Ik vind onnodig middenvakrijden ook irritant en van mij mogen die camera's die dat detecteren er komen, maar soms zorgen mensen er wel voor dat ge een beetje apathischer wordt op bepaalde regels.

Ik vind onnodig middenvakrijden ook irritant en van mij mogen die camera's die dat detecteren er komen,
Als het rustig is op de snelweg en er zijn 3 of meer rijvakken dan ben ik soms letterlijk de enige chauffeur die helemaal rechts rijdt.
Men rijdt liever in het midden wants rechts is voor losers (of zo lijkt het wel).

Ik moet dan soms ook nog eens extra vertragen want op het middenrijvak rijdt men dan dikwijls 110 ipv 120 (en rechts inhalen is verboden als er geen filevorming is).

En als je dan denkt: fuck it ik rijd helemaal links dan steek ik al die pipo's voorbij! Hahaha think again! Dat duurt dan ook weer een eeuwigheid.

Ach ja er moet maar 2 van de 20 op de snelweg sukkelachtig rijden en die andere 18 hebben het vlaggen. Het is niet dat iedereen als een lamzak rondrijdt, maar het zijn wel die paar mensen die dan de ergernis zijn.

mijn 70 is de 70 op mijn gps, wat 72 is op de teller. Dat gij die 'tolerantie' er bijtelt is uw probleem. 70km/h is wat ge wettelijk moogt en dat gij u dan ergert aan mensen die zich daar aan houden, maakt u de idioot. Uw 70 is wettelijk gezien wel mijn 70, ik hinder in principe niemand als die zich gewoon aan dat groot rond bord met die 70 houdt. Toon mij in de wet waar ergens staat dat die 70 + tolerantie is. Das gewoon iets wat te rap rijders zichzelf mee goedpraten, want het mag. Nee, het dient om onnauwkeurigheden op te vangen, maar is geen wettelijke regel.

Ik vraag me af waarom dat mijn verbuiging van de wet ondergeschikt zou zijn aan uw verbuiging van de wet? Gij rijdt eigenlijk te rap en ik rij eigenlijk al te snel links. Maar proficiat met mij tegen +7km/h in te halen langs rechts, tegen dat ge me voorbij zijt aan die snelheid, staan we weer samen aan het volgend licht. Ik doe over die 500m 25.5 seconde en gij 23.5 aan die 70+tolerantie. Wow, so much winst.
Of laten we eerlijk zijn, aangezien 7km/h geen nut heeft, gaat ge waarschijnlijk wel los over die tolerantie.

Leer allemaal eens diep ademhalen als ge in die auto stapt en besef dat ge niet op een racebaan zijt. Ge hebt geen records te verbreken. Die paar seconde winst dat ge hebt door als een idioot rond te rijden, gaan het echt niet maken in uw leven hoor (en ge verspilt die toch maar hier door mijn posts te lezen en daar op te ranten, net zoals ik op die van u). Misschien gaat ge zelfs wel een paar dagen langer leven doordat ge u niet stresseert in de mensen die 2km/h trager dan u rijden. Dat is meer winst dan dat ge ooit gaat halen door als ne Ayrton Senna van den Aldi rond te hotsen in het verkeer.

Ik rij op de plaats die jij zegt wekelijks achter iemand die max 68 op mijn teller (dus 64 op gps) rijdt, en dit onnodig links.
Bij iemand die 72 op gps rijdt zal ik me idd minder aan storen. Maar het onnodig links rijden is en blijft ergerlijk en een overtreding. (Mijn 80 op teller is geen overtreding)

Nog iets ergerlijk aan het linksplakken daar, ik moet dikwijls daar aan de Total een U-turn maken. Door mensen die daar onnodig links rijden kan ik daar soms echt lang staan wachten.

En weer die zever van dat we samen aan het volgende licht staan.. Heel vaak ben ik nog mooi door het groen en de andere mag voor het rood staan schilderen.

En ik rijd niet als een idioot, echt niet. Ik rij de maximum niet flitsbare snelheid. Ik ga ook niet gaan gatplakken, fahren of toeteren.
Uitwendig ben ik de kalmte zelve, de personen rondom mij gaan niet merken hoe hard ik me erger.

En ik erger mij aan mensen die trager rijden dan toegelaten en in mijn weg rijden door onnodig links te plakken. Die mensen moeten eens beginnen beseffen dat ze niet alleen op de baan rijden. Dat ze dan thuis 5 minuten later vertrekken, dan kunnen ze wat sneller rijden. (Om nog een dooddoener te te misbruiken ;) )

Voor de duidelijkheid, ik heb het niet op jou persoonlijk, maar ik hang constant achter mensen die op de teller de toegelaten snelheid nog niet aantikken. En altijd maar meer en meer die 48km/h rijden (teller) waar je 70 mag.

Die traagrijders zijn ook altijd dezelfde die aan de lichten niet aansluiten waardoor ik er achter vast hang en de voorsorteerstrook voor naar rechts af te slaan niet op kan en daar dan voor het rood mag gaan staan. Op veel plaatsen hier werken ze met aparte pijlen om naar rechts te gaan die sneller groen worden, en die rekening houden met het aantal auto's die er staan.
Ook dezelfde die zitten te slapen aan een rood licht waardoor er slechts 4 auto's door kunen en die zo zorgen dat ik dagelijks 4x voor hetzelfde rood licht sta.
Dezelfde die totaal niet optrekken waardoor we de volgende lichten ook weer voor het rood staan.

Al die zaken zorgen voor enorm veel onnodig tijdsverlies en irritaties.
De verkeersdrukte wordt dagelijks erger, zeker hier in Lokeren is dit de laatste tijd echt opvallend. Dit wordt versterkt door slecht afgestelde lichten (einde van de N47, aan de Heirbrug om naar links te gaan. N70 om rechts in de Groendreef af te slaan), wegversmallingen, wegblokkades,...

Het is simpel, de snelheid rijden die mag, vlot optrekken en aansluiten. Hoe f*cking moeilijk kan het zijn...

Kijk, ik ben een persoon die niet tegen getreuzel kan, ik erger mij daar dood aan. In de supermarkt word ik zot. Zelfs gewoon al wandelend erger ik mij constant aan mensen die aan 5km per week stappen. En in de auto wordt dat versterkt omdat je daar moeilijker voorbij kan.

(blijf je rechts rijden dan zit je dus verkeerd en mag je weer 10 minuten rondrijden)

Herkenbaar. Je ziet ze dan nog dikwijls in je achteruitkijkspiegel aankomen, je denkt, ik wacht even, die haalt mij zo direct in, maar nee, op dat moment blijft ie gewoon naast je rijden...

Op plaatsen waar mij dat regelmatig overkomt, los ik het op door heel tijdig naar het linkse vak te gaan en daar mijn knipperlicht (naar links dus) te laten opstaan. Op dat moment mag men mij rechts inhalen (art 16.3) en kan ik links afslaan zonder geblokkeerd te geraken op de rechter rijstrook.
Geen idee of oom/tante agent en/of een rechter het hiermee eens is, tot nu toe van deze nog geen klachten vernomen.

Ik rij op de plaats die jij zegt wekelijks achter iemand die max 68 op mijn teller (dus 64 op gps) rijdt, en dit onnodig links.
Bij iemand die 72 op gps rijdt zal ik me idd minder aan storen. Maar het onnodig links rijden is en blijft ergerlijk en een overtreding. (Mijn 80 op teller is geen overtreding)
Jouw 80 is wel een overtreding, maar eentje die voor het uitschrijven van boetes door de vingers wordt gezien. Maar niet wanneer je een ongeval veroorzaakt.
En ik rijd niet als een idioot, echt niet. Ik rij de maximum niet flitsbare snelheid. Ik ga ook niet gaan gatplakken, fahren of toeteren.
Uitwendig ben ik de kalmte zelve, de personen rondom mij gaan niet merken hoe hard ik me erger.
Je hebt hier al een filmpje gepost in het verleden dat het tegendeel bewees.
Die mensen moeten eens beginnen beseffen dat ze niet alleen op de baan rijden.
Je moet dat misschien zelf dan ook wel beseffen.
Voor de duidelijkheid, ik heb het niet op jou persoonlijk, maar ik hang constant achter mensen die op de teller de toegelaten snelheid nog niet aantikken. En altijd maar meer en meer die 48km/h rijden (teller) waar je 70 mag.
En daar is niets mis mee. Er is geen verplichting om de maximale snelheid te rijden
Al die zaken zorgen voor enorm veel onnodig tijdsverlies en irritaties.
Ik denk dat vooral jouw houding in het verkeer voor jouw irritaties zorgt, misschien moet jij gewoon 5 min eerder vertrekken
Kijk, ik ben een persoon die niet tegen getreuzel kan, ik erger mij daar dood aan. In de supermarkt word ik zot. Zelfs gewoon al wandelend erger ik mij constant aan mensen die aan 5km per week stappen. En in de auto wordt dat versterkt omdat je daar moeilijker voorbij kan.

Je zit hier te klagen dat mensen verhinderen om sneller te laten dan de wet toelaat, en dat mensen die jou storen een overtreding begaan, snap je nu zelf echt niet dat dat een beetje hypocriet is?

Laatst bewerkt:

Dus ik zet mijn pinker op om naar links te gaan - maar die mens laat mij er dan bijna nooit tussen (zo is men dan wel weer).

Voilà, ik denk dat dat ook één van de reden is waarom mensen vaak links blijven hangen. Ik beschouw mezelf absoluut niet als een middenvakplakker, maar wanneer ik zie hoe weinig galant mensen zijn in zo'n geval, dan snap ik ik ook een beetje dat ze wat vroeger naar links gaan.

Jouw 80 is wel een overtreding, maar eentje die voor het uitschrijven van boetes door de vingers wordt gezien. Maar niet wanneer je een ongeval veroorzaakt.

Je moet dat misschien zelf dan ook wel beseffen.

En daar is niets mis mee. Er is geen verplichting om de maximale snelheid te rijden

Ik denk dat vooral jouw houding in het verkeer voor jouw irritaties zorgt, misschien moet jij gewoon 5 min eerder vertrekken

Je zit hier te klagen dat mensen verhinderen om sneller te laten dan de wet toelaat, en dat mensen die jou storen een overtreding begaan, snap je nu zelf echt niet dat dat een beetje hypocriet is?
1) Het gaat hier niet over ongevallen veroorzaken.

2) Dat filmpje was op een dieptepunt van m'n mentaal welzijn, ik liep heel lichtgeraakt toen. En ik reed al heel lang achter hem terwijl hij constant 20-30km/h onder de toegelaten limiet reed zonder reden. De ergste persoon in dat filmpje was ook die andere die me van de baan probeerde te rammen. Maar dat was toen, en een (zo goed als) eenmalig iets.

3) Ik hinder niemand, ik hou niemand onnodig op. Niemand heeft "last" van mij.

4) Ik beweer dan ook nergens dat die de wet overtreden, ik zeg enkel dat het irritant is. (En om het op flessen te trekken, onnodig traag rijden, onnodig het verkeer ophouden is wel degelijk een overtreding)

5) :unsure:

6) Zoals gezegd in puntje 4. Ik zeg nergens dat die een overtreding begaan. En nogmaals, ik rij niet te snel, want ik wordt niet geflitst.

Mensen die in uw gat komen hangen, met hun fahren flitsen en een pinker opzetten om te tonen dat ze willen dat ge opschuift, zouden die nu echt niet doorhebben dat dit averachts werkt? Kzal nooit brakechecken, maar ik los wel wat gas dat ik 5 tot 10km trager ga. Zeker als ze zo'n gedrag vertonen terwijl ik op het middenvak een camion inhaal (tegen 110) en dus zelfs niet uit de weg kan. Ga dan naar het derde vak he, maar nee: hij wou even snel rijden als die naast hem en om op te schuiven moest hij dus ook efkes gas lossen en wachten tot die paar auto's voorbij waren. Liever de idioot uithangen dan.

(Als ik op derde vak zit zal ik altijd 124km/km op teller gaan als ik moet inhalen zodat ik niet hinder, maar bij 3baansvak en ik op het middenvak ga ik geen speciaal effort doen, behalve als het druk is, en zeker niet als ge me probeert op te jagen)

Mijn ergernis van de dag. SUV's.
Aub EU, maak een regelgeving die er voor zorgt dat voorlichten niet boven een bepaalde hoogte mogen uitkomen, ik werd vandaag nog maar eens verblind door de LED verlichting van zo'n Duits onding.

In dat filmpje deed @Waelvis niets verkeerd. Dus geen idee waarom je dat bovenhaalt... De persoon die een gevaarlijke situatie veroorzaakte was meneer waarvan het ego gekrenkt werd en hem van de baan wou rijden.
Daar is niets hypocriet aan. Je hoeft mensen niet op te houden omdat je denkt dat je politieagent mag spelen. Mensen ophouden lokt agressie uit. Met te snel te rijden, leg je niemand iets in de weg (voor zover dat er zelfs iets toe doet, want zolang hij onder de tolerantiemarge blijft rijdt hij niet te snel). Met onnodig links rijden wel. Het ene is dus storend voor anderen, het andere niet.

In dat filmpje deed @Waelvis niets verkeerd. Dus geen idee waarom je dat bovenhaalt... De persoon die een gevaarlijke situatie veroorzaakte was meneer waarvan het ego gekrenkt werd en hem van de baan wou rijden.
Niets verkeerd? Hij reed over een fietspad tijdens het inhaalmanoeuvre. Dat is een overtreding van de derde graad, de op één na zwaarste categorie dus. Zelfs Waelvis gaf dat nadien zelf toe.
Daar is niets hypocriet aan. Je hoeft mensen niet op te houden omdat je denkt dat je politieagent mag spelen.
Sinds wanneer speel ik politieagent? Wie zegt er dat ik links blijf rijden? Lees eens wat ik schrijf, zou ik zo zeggen. Ik probeer ik me altijd aan de wet te houden.
Mensen ophouden lokt agressie uit. Met te snel te rijden, leg je niemand iets in de weg (voor zover dat er zelfs iets toe doet, want zolang hij onder de tolerantiemarge blijft rijdt hij niet te snel).
Je brengt daar andere mensen mee in gevaar, niemand iets in de weg leggen?
En onder de tolerantiemarge rijdt je wel te snel, maar niet teveel om gestraft te worden.
Met onnodig links rijden wel. Het ene is dus storend voor anderen, het andere niet.
Te snel rijden stoort anderen wel.
En er bestaat een wegcode, je kan daar niet aan cherry-picking in doen voor wat jou aanstaat. Dat is gewoon hypocriet; niet meer of niet minder.

Niets verkeerd? Hij reed over een fietspad tijdens het inhaalmanoeuvre. Dat is een overtreding van de derde graad, de op één na zwaarste categorie dus. Zelfs Waelvis gaf dat nadien zelf toe.
Nogal logisch dat hij op het fietspad reed, hij werd erop geduwd door die persoon met een te groot ego. Als ik jou in het water duw waar een zwemverbod geldt, ben jij dan de schuldige? Als ik je op de sporen duw, ben jij dan schuldig aan spoorlopen?
Sinds wanneer speel ik politieagent? Wie zegt er dat ik links blijf rijden? Lees eens wat ik schrijf, zou ik zo zeggen. Ik probeer ik me altijd aan de wet te houden.
Dat politieagentje spelen doe je regelmatig op het forum, maar ik doelde hier eigenlijk niet op jou. Ik doelde algemeen op personen die links blijven rijden omdat ze de max. toegelaten snelheid rijden en dus vinden dat niemand hen mag inhalen en daarom iedereen maar blokkeren die hen in wil halen.
Je brengt daar andere mensen mee in gevaar, niemand iets in de weg leggen?
Tuurlijk, 55 rijden waar je 50 mag brengt mensen in gevaar, daarom dat ze hier ook geen boetes voor uitschrijven... Of 90 rijden op een weg waar je altijd 90 mocht tot sinds kort en nu 70 geldt als max. toegelaten snelheid is opeens super gevaarlijk. Gewoon omdat die snelheidsborden veranderd zijn he. Toch gek wat voor een effect die borden hebben op het al dan niet gevaarlijk zijn van een bepaalde snelheid.
En onder de tolerantiemarge rijdt je wel te snel, maar niet teveel om gestraft te worden.
En er is een reden waarom je niet bestraft wordt binnen die tolerantiemarge.
Te snel rijden stoort anderen wel.
En er bestaat een wegcode, je kan daar niet aan cherry-picking in doen voor wat jou aanstaat. Dat is gewoon hypocriet; niet meer of niet minder.
Dat stoort enkel regelteven en die zullen zich aan alles storen. Mensen die een beetje verdraagzaam zijn, beseffen dat mensen die sneller rijden hen niets in de weg leggen en je dat dus gewoon kan laten passeren.

Men rijdt liever in het midden wants rechts is voor losers (of zo lijkt het wel).

Rechts is voor de camions....volgens een aangetrouwde in de familie althans.
Snelweg mag leeg zijn, dan nog zet die zich midden of links.

Als we samen rijden, ben ik beschaamd in zijn plaats.

Ook tripjes met 2 auto's steeds een ergernis.
Ik moet altijd de lead nemen, want gps volgen blijkt moeilijk.
Als ik mij dan rechts zet, blijft die gewoon km's lang volgen op het andere vak.

Nu ja, volgen.... kan ook geen constante snelheid aanhouden, dus altijd wegzakken en dan terug bijtrekken.
Ik rijd altijd op cc en hij heeft dat ook (adaptive), dus geen excuses. :thinking:

Gisteren mezelf 4x vastgereden achter een camion op de E313 😅 Nuja ik had tijd dus het boeide niet en was eens benieuwd of mijn voorliggers het zouden begrijpen -> niet dus

Treintje met 4 of 5 auto's op rustige autostrade.
1e camion voorbij, ik zet met rechts want ruimte genoeg en bol rustig langs 3 auto's door, volgende camion dus ze komen weer allemaal voorbij en ik voeg terug achteraan in

2e camion voorbij, zelfde liedje. Opnieuw ruimte genoeg en rechts enkele auto's voorbij gereden (zonder harder dan de max snelheid te gaan)

Ge zou denken dat die voor mij beseffen dat ze ook perfect even naar rechts kunnen gedurende die km ofzo maar nee hoor

Debielen op de baan.
Uiteindelijk wel gas bijgegeven en me ergens tussen gevoegd waar ruimte genoeg was voor een vrachtwagen om dan links aan 110 verder te taffelen

Nogal logisch dat hij op het fietspad reed, hij werd erop geduwd door die persoon met een te groot ego. Als ik jou in het water duw waar een zwemverbod geldt, ben jij dan de schuldige? Als ik je op de sporen duw, ben jij dan schuldig aan spoorlopen?

Dat politieagentje spelen doe je regelmatig op het forum, maar ik doelde hier eigenlijk niet op jou. Ik doelde algemeen op personen die links blijven rijden omdat ze de max. toegelaten snelheid rijden en dus vinden dat niemand hen mag inhalen en daarom iedereen maar blokkeren die hen in wil halen.
nogmaals, waarom zou uw overtreding zwaarder mogen doorwegen dan die van degene die links rijden. En in mijn geval: ik rij veel te vroeg links omdat ik weet dat er genoeg mensen zijn die max + tolerantie doen en me dus tegen 5 a 7 gaan inhalen waardoor we al aan het kruispunt zijn tegen dat ik voorbij ben. Zoals ik eerder aanhaalde: op die halve km doe ik er aan 70km 25.5 seconde over en gij met uw 77km/h 23.5, dus als er zo'n 2 of 3 als jullie achter elkaar hangen dan geraak ik niet meer naar links, want meestal hangt dat type van chauffeur ook op een meter van zijn voorganger. Dus ja, je hindert wel met marge erbij te rekenen. Dus ik rij links, niet om politieagent te spelen, maar voor mijn comfort en veiligheid. Ik zorg daarbij dat ik echt de max rij die volgens het bord mag, dus ge hebt geen kneit om over te zagen en u in te irriteren.

Tuurlijk, 55 rijden waar je 50 mag brengt mensen in gevaar, daarom dat ze hier ook geen boetes voor uitschrijven... Of 90 rijden op een weg waar je altijd 90 mocht tot sinds kort en nu 70 geldt als max. toegelaten snelheid is opeens super gevaarlijk. Gewoon omdat die snelheidsborden veranderd zijn he. Toch gek wat voor een effect die borden hebben op het al dan niet gevaarlijk zijn van een bepaalde snelheid.
dat sommige snelheden absurd zijn, geef ik grif toe. Bijna heel Oostakker is zone 30. Op sommige plaatsen is dat logisch, op andere niet. Maar als iedereen zelf gaat bepalen welke regel hij of zij zinvol vindt, dan kan je regels evengoed afschaffen en het gewoon een richtlijn noemen. Maar dan moet je ook niet zagen dat iemand 30 rijdt waar hij 70 mag, want dat is ook omdat die persoon vindt dat het beter past. Het gaat twee richtingen uit.
En er is een reden waarom je niet bestraft wordt binnen die tolerantiemarge.
omdat ze ervan uitgaan dat kilometertellers niet 100% correct afgesteld staan. Dat stamt nog uit de tijd dat er geen GPS was en ge dus niet perfect kon weten hoeveel uw teller aan het liegen was. Ondertussen hebben we een GPS, en gebruiken we die tolerantie als achterpoortje om de snelheidsbeperking te overtreden, maar niet in die mate dat we een boete krijgen. Nogmaals: geef mij de wetgeving waarbij staat dat ge bij een snelheidsbord die snelheid + tolerantie moogt. Nergens gaat ge dat vinden. Een bord van 70 betekent dat ge 70 moogt.

Dat stoort enkel regelteven en die zullen zich aan alles storen. Mensen die een beetje verdraagzaam zijn, beseffen dat mensen die sneller rijden hen niets in de weg leggen en je dat dus gewoon kan laten passeren.
en mensen die een beetje verdraagzaam, vinden het niet erg om even 70 te rijden in plaats van 70 + tolerantie. Je verliest maar een paar seconde en de meeste mensen zitten wel graag in hun auto. Verdraagzaamheid kan van twee kanten komen, wees gewoon eens wat geduldiger in het verkeer.

Laatste wat ik er ook van woorden aan ga vuil maken. Ik blijf gewoon rijden hoe ik rij en ik weet ook dat niets van wat ik zeg de andere zal overtuigen om een beetje geduldiger en rustiger te rijden.

Hallo ik ben een vrachtwagen.
Als er windstoten zijn tot 100 kilometer per uur dan rij ik graag op 20 centimeter van de fietsers en hun moordstrookje.
Want mijn vrachtwagen is immuun voor wind, geen kans dat ik door een windstoot wat afwijk van mijn baan.
En fietsers hebben niets liever dan vrachtwagens die zo dicht naast hen scheren, dan kunnen ze wat profiteren van mijn slipstream.
Wel goed stuur vasthouden want als ik je passeer en weer voorbij ben krijg je twee snokken aan het stuur van de wind die wegvalt en weer op je inbeukt.
Morgen weer meer avonturen in mijn vrachtwagen. Misschien bak ik een tosti in mijn mobiel tostimachien. Of koop ik harige vrouwen porno in een tankstelle in Duitsland. Daag.

Die traagrijders zijn ook altijd dezelfde die aan de lichten niet aansluiten waardoor ik er achter vast hang en de voorsorteerstrook voor naar rechts af te slaan niet op kan en daar dan voor het rood mag gaan staan. Op veel plaatsen hier werken ze met aparte pijlen om naar rechts te gaan die sneller groen worden, en die rekening houden met het aantal auto's die er staan.
Ook dezelfde die zitten te slapen aan een rood licht waardoor er slechts 4 auto's door kunen en die zo zorgen dat ik dagelijks 4x voor hetzelfde rood licht sta.
Dezelfde die totaal niet optrekken waardoor we de volgende lichten ook weer voor het rood staan.

Het is simpel, de snelheid rijden die mag, vlot optrekken en aansluiten. Hoe f*cking moeilijk kan het zijn...
Mijn ergernissen bijna perfect samengevat. Tijdens de spits heb ik er niet zoveel last van, gezien iemand die wat treuzelt quasi geen invloed heeft op mijn verplaatsingstijd, de baan zit toch vol. Maar tegenwoordig om pakweg 21u savonds op lege N-wegen, is er nog IEMAND in Vlaanderen die gewoon de maximumsnelheid (die al niet geweldig hoog ligt) kan rijden ipv 50-55 in zone 70?
En als je dan legaal inhaalt is het eens met de pharen trekken, optrekken en in mijn gat plakken of nog erger optrekken tijdens mijn inhaalmanoeuvre (overtreding 3de graad!)- veelal in het geval van de korte lontjes bij bepaalde origines.

Terug
Bovenaan