mijn 70 is de 70 op mijn gps, wat 72 is op de teller. Dat gij die 'tolerantie' er bijtelt is uw probleem. 70km/h is wat ge wettelijk moogt en dat gij u dan ergert aan mensen die zich daar aan houden, maakt u de idioot. Uw 70 is wettelijk gezien wel mijn 70, ik hinder in principe niemand als die zich gewoon aan dat groot rond bord met die 70 houdt. Toon mij in de wet waar ergens staat dat die 70 + tolerantie is. Das gewoon iets wat te rap rijders zichzelf mee goedpraten, want het mag. Nee, het dient om onnauwkeurigheden op te vangen, maar is geen wettelijke regel.
Ik vraag me af waarom dat mijn verbuiging van de wet ondergeschikt zou zijn aan uw verbuiging van de wet? Gij rijdt eigenlijk te rap en ik rij eigenlijk al te snel links. Maar proficiat met mij tegen +7km/h in te halen langs rechts, tegen dat ge me voorbij zijt aan die snelheid, staan we weer samen aan het volgend licht. Ik doe over die 500m 25.5 seconde en gij 23.5 aan die 70+tolerantie. Wow, so much winst.
Of laten we eerlijk zijn, aangezien 7km/h geen nut heeft, gaat ge waarschijnlijk wel los over die tolerantie.
Leer allemaal eens diep ademhalen als ge in die auto stapt en besef dat ge niet op een racebaan zijt. Ge hebt geen records te verbreken. Die paar seconde winst dat ge hebt door als een idioot rond te rijden, gaan het echt niet maken in uw leven hoor (en ge verspilt die toch maar hier door mijn posts te lezen en daar op te ranten, net zoals ik op die van u). Misschien gaat ge zelfs wel een paar dagen langer leven doordat ge u niet stresseert in de mensen die 2km/h trager dan u rijden. Dat is meer winst dan dat ge ooit gaat halen door als ne Ayrton Senna van den Aldi rond te hotsen in het verkeer.
Ik rij op de plaats die jij zegt wekelijks achter iemand die max 68 op mijn teller (dus 64 op gps) rijdt, en dit onnodig links.
Bij iemand die 72 op gps rijdt zal ik me idd minder aan storen. Maar het onnodig links rijden is en blijft ergerlijk en een overtreding. (Mijn 80 op teller is geen overtreding)
Nog iets ergerlijk aan het linksplakken daar, ik moet dikwijls daar aan de Total een U-turn maken. Door mensen die daar onnodig links rijden kan ik daar soms echt lang staan wachten.
En weer die zever van dat we samen aan het volgende licht staan.. Heel vaak ben ik nog mooi door het groen en de andere mag voor het rood staan schilderen.
En ik rijd niet als een idioot, echt niet. Ik rij de maximum niet flitsbare snelheid. Ik ga ook niet gaan gatplakken, fahren of toeteren.
Uitwendig ben ik de kalmte zelve, de personen rondom mij gaan niet merken hoe hard ik me erger.
En ik erger mij aan mensen die trager rijden dan toegelaten en in mijn weg rijden door onnodig links te plakken. Die mensen moeten eens beginnen beseffen dat ze niet alleen op de baan rijden. Dat ze dan thuis 5 minuten later vertrekken, dan kunnen ze wat sneller rijden. (Om nog een dooddoener te te misbruiken

)
Voor de duidelijkheid, ik heb het niet op jou persoonlijk, maar ik hang constant achter mensen die op de teller de toegelaten snelheid nog niet aantikken. En altijd maar meer en meer die 48km/h rijden (teller) waar je 70 mag.
Die traagrijders zijn ook altijd dezelfde die aan de lichten niet aansluiten waardoor ik er achter vast hang en de voorsorteerstrook voor naar rechts af te slaan niet op kan en daar dan voor het rood mag gaan staan. Op veel plaatsen hier werken ze met aparte pijlen om naar rechts te gaan die sneller groen worden, en die rekening houden met het aantal auto's die er staan.
Ook dezelfde die zitten te slapen aan een rood licht waardoor er slechts 4 auto's door kunen en die zo zorgen dat ik dagelijks 4x voor hetzelfde rood licht sta.
Dezelfde die totaal niet optrekken waardoor we de volgende lichten ook weer voor het rood staan.
Al die zaken zorgen voor enorm veel onnodig tijdsverlies en irritaties.
De verkeersdrukte wordt dagelijks erger, zeker hier in Lokeren is dit de laatste tijd echt opvallend. Dit wordt versterkt door slecht afgestelde lichten (einde van de N47, aan de Heirbrug om naar links te gaan. N70 om rechts in de Groendreef af te slaan), wegversmallingen, wegblokkades,...
Het is simpel, de snelheid rijden die mag, vlot optrekken en aansluiten. Hoe f*cking moeilijk kan het zijn...
Kijk, ik ben een persoon die niet tegen getreuzel kan, ik erger mij daar dood aan. In de supermarkt word ik zot. Zelfs gewoon al wandelend erger ik mij constant aan mensen die aan 5km per week stappen. En in de auto wordt dat versterkt omdat je daar moeilijker voorbij kan.