De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Hoeveel mensen er met de fiets de baan oprijden vanaf een zijstraat of oprit of vanaf het voetpad zonder te kijken naar links of er een andere fietser of wagen aankomt is extreem. Dagelijks zie ik het.

Hoeveel mensen er met de fiets de baan oprijden vanaf een zijstraat of oprit of vanaf het voetpad zonder te kijken naar links of er een andere fietser of wagen aankomt is extreem. Dagelijks zie ik het.
Allemaal mensen die graag dood willen denk ik.

Snap dat ook niet hoor, zelfs niet als je voorrang hebt. Fietssnelweg naar het werk hier heeft een aantal oversteekplaatsen waar je als fietser in principe voorrang hebt maar je komt wel uit een fietspad omgeven door bomen en bent daardoor totaal niet zichtbaar en gaat dan een kruispunt oversteken dat totaal niet ingericht is naar het principe "fietsers hebben voorrang". Geen haar op mijn hoofd dat denkt daar gewoon door te vlammen.

Allemaal mensen die graag dood willen denk ik.

Snap dat ook niet hoor, zelfs niet als je voorrang hebt. Fietssnelweg naar het werk hier heeft een aantal oversteekplaatsen waar je als fietser in principe voorrang hebt maar je komt wel uit een fietspad omgeven door bomen en bent daardoor totaal niet zichtbaar en gaat dan een kruispunt oversteken dat totaal niet ingericht is naar het principe "fietsers hebben voorrang". Geen haar op mijn hoofd dat denkt daar gewoon door te vlammen.
Ja dat is ook zoiets. Waar ik woon is 't één en al voorrang van rechts. Ik haat die regel, maar hij is er nu eenmaal. Af en toe is er wel één die zonder kijken, zonder vertragen, gewoon z'n voorrang neemt. Volledig in zijn recht denk ik hé, maar in realiteit is het toch wat genuanceerder. Zo ben ik onlangs bijna overhoop gereden geweest tijdens het lopen, toen ik al de baan aan het oversteken was.

Gisteren naar Gent gereden, tweeënhalf uur. Gisteren teruggereden naar Mol. Drie uur.

En dan zijn er zotten die dagelijks zulke trajecten afleggen.

Waarom?

En ja, je kan veel miserie besparen als je vertrekt om 5u en pas naar huis rijdt om 20u. :unsure:

Toeval wilt :

Ik ben zonet aan het aanschuiven om rechts een zijstraat in te rijden. Tussen mij en het fietspad staat een rij wagens, op het einde twee bestelwagens.

Ik kan bijna afslaan, ik kijk even rechts op te zien of er voetgangers zijn op de paar meter die al zichtbaar zijn, de enige voetganger is nog 5 meter weg ofzo dus ik kan draaien, ik kijk naar de overkant van de baan om te dubbelchecken of het groen of rood is voor fietsers en ik creep de straat in. Terwijl draai ik mijn hoofd weer naar rechts om te kijken of er intussen een fietser is. Zie ik uit mijn ooghoek een fietser tegen een rotvaart aankomen en ik rem instant. En ik stop echt met een schaamhaar op het fietspad. Remt die fietser af tot in het midden van de baan om daar want handgebaren te beginnen doen en vanalles naar mij te roepen terwijl hij verbouwereerd staat te zwaaien en te doen.

Ik sta stil. Het fietspad is nog steeds onbelemmerd. Als ik vrij baan had onderweg naar de afslag kon ik scouten of er fietsers op het fietspad waren alvorens ik mijn bocht neem. Maar in een file heb ik er het raden naar of er nog aankomen, tot ik haast in de straat ben gedraaid. Er worden daar elke week een paar nozems omver gereden en toch blijven ze daar keihard doorperen op de fiets.

En dan nog, ik ben ook een fietser. Als ik iemand zie opdraaien neem ik al voorzorgen en als hij stopt in het midden van de baan rij ik er om heen en trek ik me er niets van aan. Kan gebeuren, uiteindelijk is men gestopt.

Serieus, die mens kwam daar los tegen 30km/u aan, als het niet meer was. :')

Zo stilaan wil je zo eentje gewoon van zijn fiets sleuren en aftuigen met hun fietsslot.

Vorige week was Antwerpen autovrij en dan waren fietsers nog irritanter dan normaal, maar ditmaal voor de voetgangers. Autovrij = zonder remmen slalommen door het volk.

Ik denk dat er weinig ook beseffen dat ze zelf ook enige verantwoordelijkheid hebben om niet van hun fiets te worden gereden.

Vanochtend wandelden mijn vrouw en ik met ons zoontje naar zijn sportles. Aan het zebrapad blijft hij mooi tussen ons staan te wachten om over te steken. Minstens 3 auto's die ons gewoon straal negeren en doorrijden, ook al staan we (al op het fietspad/parkeerstrook) duidelijk te wachten om over te steken. Het is niet dat ze ons niet zagen, want de chauffeurs keken duidelijk naar mij, bij de derde heb ik wat ferm staan vloeken.

En de vierde maakte pas aanstalten om te stoppen toen ik al anderhalve meter het straat op was.

Eerder deze week nog erger, 's ochtends staat aan dat zebrapad altijd een gemachtigd opzichter om de kinderen te laten oversteken. Een auto reed die bijna omver toen ze duidelijk teken deed dat iedereen moest stoppen (ze was net naar het midden aan het wandelen om mensen te laten oversteken).

Op zo'n moment zou een undercoverflik toch echt leuk zijn, dat waren al minstens 4 wagens een tijdje aan de kant...

Vanochtend wandelden mijn vrouw en ik met ons zoontje naar zijn sportles. Aan het zebrapad blijft hij mooi tussen ons staan te wachten om over te steken. Minstens 3 auto's die ons gewoon straal negeren en doorrijden, ook al staan we (al op het fietspad/parkeerstrook) duidelijk te wachten om over te steken. Het is niet dat ze ons niet zagen, want de chauffeurs keken duidelijk naar mij, bij de derde heb ik wat ferm staan vloeken.

En de vierde maakte pas aanstalten om te stoppen toen ik al anderhalve meter het straat op was.

Eerder deze week nog erger, 's ochtends staat aan dat zebrapad altijd een gemachtigd opzichter om de kinderen te laten oversteken. Een auto reed die bijna omver toen ze duidelijk teken deed dat iedereen moest stoppen (ze was net naar het midden aan het wandelen om mensen te laten oversteken).

Op zo'n moment zou een undercoverflik toch echt leuk zijn, dat waren al minstens 4 wagens een tijdje aan de kant...
Gewoon beweging inzetten, dan remmen ze wel. Met je zoontje erbij kan dat natuurlijk niet, want die mag je dat voorbeeld niet geven.

Een vast inhaalverbod is makkelijk te controleren, inhaalverbod bij neerslag is een pak moeilijker. Het verschil tussen neerslag en opspattend water is moeilijk te bepalen.Ze zijn al verschillende jaren bezig om daar camera's met regensensor te ontwikkelen.
Eigenlijk zou het inhaalverbod moeten zijn bij opspattend water. En niet per se bij regen. Want het is dat opspattend water dat problematisch is.

Gewoon beweging inzetten, dan remmen ze wel. Met je zoontje erbij kan dat natuurlijk niet, want die mag je dat voorbeeld niet geven.
Daarom het gevloek, je wil goede voorbeeld geven en dan negeren die eikels dat gewoon. Uiteindelijk toch gedaan of ik stond er nog te schilderen

Van week op de terugweg naar huis met de fiets bijna iemand frontaal op mij gereden, die ook met de fiets was.

We reden op een fietspad dat bijna 3 meter breed is en dan toch nog in slagen om frontaal op mij af te komen. Ik heb op laatste geroepen omdat die ineens afweek, ik rij op de moment net op het randje van het fietspad (daarnaast is het gras). Hij riep nog harder van het verschieten.

Het spijtig aan dit verhaal is, dat het niet de eerste keer is. Paar dagen ervoor ook met iemand anders, daar stonden zelfs lijnen op het fietspad. Maar toch zijn bocht zodanig pakken dat hij op mijn stuk komt. Ook moeten uitwijken of we zaten op elkaar. Je zag het ook aan zijn gezicht dat hij verschoot en steekt zijn hand op en roept sorry.

Je ziet mekaar van mijlen ver aankomen je verwacht dus niet dat die u niet zouden hebben gezien. Maar toch.

Veel fietsers zitten maar wat rond te kijken en letten niet op. Of hoofd naar beneden en maar trappen. Zijn niet bezig met wat er rond hun aan het gebeuren is.

Dan was ik bijna thuis en liep ineens een loper uit de bosjes voor mijn fiets op het fietspad. Ook doodleuk doorlopen. Als ik haar dan aansprak dat ze beter moet uitkijken zei ze van. Haja sorry je hebt gelijk en ondertussen rustig verder lopen.

Dan was ik bijna thuis en liep ineens een loper uit de bosjes voor mijn fiets op het fietspad. Ook doodleuk doorlopen. Als ik haar dan aansprak dat ze beter moet uitkijken zei ze van. Haja sorry je hebt gelijk en ondertussen rustig verder lopen.
De volgende keer rammen maar, na wielerterroristen joggeristenterreur!
Wie niet wil horen moet maar voelen.

Zo eens iemand op de Oostendse dijk geramt, ik woonde vroeger in 't centrum en ging met de fiets naar 't kantoor en eens op terugweg was er zo'n onnozelaarster al wandelend aan 't zigzaggen... Bam met m'n band tussen 'r reet en m'n stuur op 'r kont. Bah. Gelukkig heeft die zich dan geexcuseerd.

Sorry hoor maar wat mis ik hier? Persoon maakt een fout en excuseert zich?

Laatst bewerkt door een moderator:
De volgende keer rammen maar, na wielerterroristen joggeristenterreur!
Wie niet wil horen moet maar voelen.

Zo eens iemand op de Oostendse dijk geramt, ik woonde vroeger in 't centrum en ging met de fiets naar 't kantoor en eens op terugweg was er zo'n onnozelaarster al wandelend aan 't zigzaggen... Bam met m'n band tussen 'r reet en m'n stuur op 'r kont. Bah. Gelukkig heeft die zich dan geexcuseerd.
Ge zou u ook als een normaal persoon kunnen gedragen en;

- Eens bellen
- Iets zeggen
- Uitwijken en u niet aanstellen als een kleuter

Op de fiets naar het werk vanochtend 2 kerels gepasseerd die ook naar het werk fietsten en rustig al een joint zaten te smoren. Om 6.30u 's ochtends. Wtf.

Sorry hoor maar wat mis ik hier? Persoon maakt een fout en excuseert zich?
Omdat ik het spijtig vond dat ik haar heb moeten aanspreken en ze ook niet de moeite deed om te stoppen. Ik heb al fietsend haar moeten aanspreken, terwijl ik voor haar neus alles heb moeten dicht gooien.

Wilt trouwens niet zeggen dat ik bv doelbewust mijn voorrang van rechts negeer maar sorry zeg dat het in orde is. Nadat ze sorry zei heb ik er geen spel van gemaakt en ook door gefietst.

Laatst bewerkt:
Weer erg de laatste tijd.

- Constant te traag rijden.
Op een 70-baan naar mijn werk zijn er elke fucking dag taffelaars die iedereen ophouden aan 55km/u.

- Je ziet het zo gebeuren: Je rijdt rustig op de hoofdbaan en je ziet een auto staan die ook op de hoofdbaan wil.
Bijna constant dat hij aarzelt en wacht om dan plots voor mij de baan op te rijden tegen een taffelend tempo.
Voor en achter mij niks van verkeer.

Terug
Bovenaan