De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Vanochtend stond ik te wachten aan de rode lichten hier. Ik stond tweede en achter mij nog 2 auto's. Plots zie ik in mijn achteruitkijkspiegel een vrouw in een witte VW Golf gewoon ons alle 4 rustig voorbij steken om dan los door het rood te rijden en dan aan de volgende lichten te blijven wachten om naar rechts af te slaan. :crazy:

Vandaag sterk staaltje instant karma gezien.
Afrit Asse , na enkele 100den meters gaan die 2 rijvakken over in 1.
Iedereen gaat netjes op tijd naar rechts. Zie ik in m'n spiegel een (recente) blauwe BMW nog zoveel mogelijk wagens passeren.
Nooit gedacht dat ie nog verder ging geraken maar de brave man wist het te presteren om een 100tal meters over het gearceerde deel
te rijden en zich voor een vrachtwagen te smijten.
Deze laatste had zich daar dus niet aan verwacht en ging net optrekken toen ik z'n vrachtwagen bruusk zag stoppen.
Als ik em passeerde zag ik dat mijnheer met de BMW serieus stukken had.
Heel die achterkant naar de frut.
Heb m'n venster opengedraaid en zo hard als ik kon gelachen bij het voorbijrijden.
Kerel wist niet waar kijken. Onnozele hannes.
Hopelijk kan de vrachtwagenbestuurder bewijzen dat mijnheer met de BMW in fout was en dat de vrachtwagen niet automatisch in fout wordt gesteld omdat hij langst achter iemand raakt.
Waarom zijt ge dan niet gestopt om uw gegevens aan de camionchauffeur te geven en te zeggen dat ge wilt getuigen?

Dan zijt ge bijna zeker dat die BMW in fout gesteld wordt, en helpt ge ervoor te zorgen dat er gene onschuldige moet opdraaien voor dat idioot gedrag.

Waarom zijt ge dan niet gestopt om uw gegevens aan de camionchauffeur te geven en te zeggen dat ge wilt getuigen?

Dan zijt ge bijna zeker dat die BMW in fout gesteld wordt, en helpt ge ervoor te zorgen dat er gene onschuldige moet opdraaien voor dat idioot gedrag.
@Noctilucus kan ook een mailtje naar de verkeerspolitie sturen om zich te melden

Alé weer machogedrag ten top zonet. Op een bepaald kruispunt gaat het net als je over bent over van 2 vakken naar 1 vak dus ritsen. Ik ben net het kruispunt over en rij op het rechtse vak maar zie in mijn spiegel iemand met nogal hoge snelheid komen aanvlammen. Tussen mijn voorligger en mij ruimte genoeg dus ik dacht dat die zich daar wel ging invoegen. Nee hoor, komt mij snel voorbij en rijdt nog helemaal tot het einde om nog voor mijn voorligger in te voegen. Die moest hard in de remmen gaan en nog beetje naar rechts uitwijken.

Daarna volgde natuurlijk een hoop getoeter, lichten flashen, bumperkleven, brakechecks, aanstalten maken om aan pechstroken langs rechts voorbij te steken tot het dan 2 km verder aan de rotonde even gedaan was omdat er eentje tussenkwam. Daarna mijn voorligger regelmatig wat naar links uitwijken om te zien of die andere er nog reed. Dan aan een volgend kruispunt moesten ze allebei linksaf maar ik rechtdoor. Vraag me af wat er daarna nog gebeurd is. Serieus.

Alé weer machogedrag ten top zonet. Op een bepaald kruispunt gaat het net als je over bent over van 2 vakken naar 1 vak dus ritsen. Ik ben net het kruispunt over en rij op het rechtse vak maar zie in mijn spiegel iemand met nogal hoge snelheid komen aanvlammen. Tussen mijn voorligger en mij ruimte genoeg dus ik dacht dat die zich daar wel ging invoegen. Nee hoor, komt mij snel voorbij en rijdt nog helemaal tot het einde om nog voor mijn voorligger in te voegen. Die moest hard in de remmen gaan en nog beetje naar rechts uitwijken.

Daarna volgde natuurlijk een hoop getoeter, lichten flashen, bumperkleven, brakechecks, aanstalten maken om aan pechstroken langs rechts voorbij te steken tot het dan 2 km verder aan de rotonde even gedaan was omdat er eentje tussenkwam. Daarna mijn voorligger regelmatig wat naar links uitwijken om te zien of die andere er nog reed. Dan aan een volgend kruispunt moesten ze allebei linksaf maar ik rechtdoor. Vraag me af wat er daarna nog gebeurd is. Serieus.
9 op 10 staat dan gewoon te wachten en er gebeurd niets. Tijdens of voorafgaand een vechtpartij heb je altijd wel enkele die achter iemand staan te roepen 'hou mij tegen'. Als die persoon effectief los gelaten wordt gebeurd er niets. Dat is met mensen achter een stuur ook zo. Back that shit up of gedraag u gewoon. Losers.

Deze morgen in zo'n groep 'je bent van gemeente X' iemand die een oproep doet naar getuigen. Kerel is gevallen met z'n speed pedelec ter hoogte van werken aan een woning. Hij heeft tussen de paaltjes gevlamd en die stonden dichter bij elkaar dan de dag voordien waardoor hij is blijven haperen met z'n stuur en ten val is gekomen. Er is discussie over de tussenafstand van die paaltjes. Echt waar, wat voor achterlijke mensen er eigenlijk rondlopen.

@Noctilucus kan ook een mailtje naar de verkeerspolitie sturen om zich te melden

Ik had gebeld maar toen ik vroeg hoe het afgelopen was wist de (jonge) dame ad lijn te zeggen dat ze geen gegevens over ongevallen mogen doorgeven aan derden.
Moest het nog iets zijn zullen ze wel terugbellen zekers ?

En tegenwoordig heeft toch praktisch elke beroepschauffeur een dashcam.

Vandaag passeerde ik daar op dat punt weer.
En jawel hoor , zeker 3 auto's die nog een stuk over dat gearceerde stuk reden om zich dan op het rechtervak te smijten.

Deze morgen in zo'n groep 'je bent van gemeente X' iemand die een oproep doet naar getuigen. Kerel is gevallen met z'n speed pedelec ter hoogte van werken aan een woning. Hij heeft tussen de paaltjes gevlamd en die stonden dichter bij elkaar dan de dag voordien waardoor hij is blijven haperen met z'n stuur en ten val is gekomen. Er is discussie over de tussenafstand van die paaltjes. Echt waar, wat voor achterlijke mensen er eigenlijk rondlopen.

Mijn strikte regel: nooit ook maar iets zeggen of commenten in die groepen. Eender wat is potentieel een basis voor een shitstorm.

Ik neem er liever wat popcorn bij. Dit weekend was het nog "Ik vind het toch niet kunnen dat ik tijdens de feesten dit weekend in Gavere in het etablissement waar we iets aan het drinken waren, moesten betalen om naar het toilet te gaan". SHITFEEEEEEEEEEEST.

Mijn strikte regel: nooit ook maar iets zeggen of commenten in die groepen. Eender wat is potentieel een basis voor een shitstorm.

Ik neem er liever wat popcorn bij. Dit weekend was het nog "Ik vind het toch niet kunnen dat ik tijdens de feesten dit weekend in Gavere in het etablissement waar we iets aan het drinken waren, moesten betalen om naar het toilet te gaan". SHITFEEEEEEEEEEEST.
Ik reageer ook nooit in zo'n groepen. Op gelijk wat. Dat is gelijkaardig aan de commentaren op HLN.

Met als uitsmijter dat als je in een dorp woont, iedereen elkaar kent. Not good 🙂
Mijne kop heeft nog in het plaatselijke nieuws gestaan omdat we met het gebuurte hier een positieve (!) actie hebben gedaan i.v.m. een omleiding waarbij de grote baan hier was onderbroken door onze straten liep. Op die groepen kwam dan commentaar dat die vuile inwijkeling het nekeer ging komen zeggen of iets in die aard. Ik woonde er nog maar 7 jaar hoor. Swat, persoon in kwestie is dan ook uit die groep gesjot. Ben het daar ook allang afgetrapt hoor, ooit eens lid gemaakt i.v.m. onze vermiste kat (die effectief een paar straten verder is teruggevonden via die groep) maar wat voor marginale zever je daar leest...

Een paar jaar terug zo een accident zien gebeuren, gelukkig zonder gewonden (wat ik al straf vond gezien de ferme knal dat dat was). Heb die mens toch ook mijn nr. gegeven aangezien er sprake was van zwaar overdreven snelheid van de andere partij. Politie is dan effectief de avond zelf nog getuigenis komen opnemen.

Bumperklever die 5m tussenruimte aan 70 km/u precies voldoende vond. Bij elke verhoging van de snelheidslimiet of elke drempel bleef hij achter, om dan daarna weer te snel te rijden en het gat dicht te rijden. Maar voorsteken op een recht stuk met goed uitzicht, dat kon dan weer niet.

Daarna 1 die op een recht stuk naar rechts pinkt, om zich in 1 bruuske beweging links van de baan in tegenrichting te parkeren. Met nog altijd die pinker naar rechts op zodat het achterkomend verkeer kon twijfelen, volgt er nog een onverwacht manoeuver of is het verschil tussen links en rechts pinken te moeilijk.

Steeds weer verbaasd over het feit dat zoveel mensen denken dat die lijnen op de grond er gewoon voor 't plezier getekend zijn en dat je daar in bochten overheen mag rijden...

Chauffeurs die denken dat iedere veilige afstand die je tot je voorligger behoudt gaatjes zijn waar ze nog snel moeten tussen springen.

Weer eens twee voetgangers die rustig staan vlak aan zebrapad, maar klaarblijkelijk niet gaan of moeten oversteken.
Stopt ge dan, staan ze u zo aan te kijken met glazige ogen.

Man man. Stel u dan elders te keuvelen.

Een anonieme wagen op pad sturen die hier controle op uitvoert zou geen 50km ver geraken op een dag denk ik.
Ik snap niet dat dit niet gebeurt. Die mensen hun maandloon is terugbetaald na een uurtje op de baan...

Ik moet zeggen: deze week op de E313 vanop de ring rond Antwerpen tot in Geel gereden en daarna terug. Geen enkele vrachtwagen tegengekomen die aan het inhalen was. Hetzelfde gisteren toen ik van op de ring en de E19 tot aan de grens in Meer reed.

Een anonieme wagen op pad sturen die hier controle op uitvoert zou geen 50km ver geraken op een dag denk ik.
Ik snap niet dat dit niet gebeurt. Die mensen hun maandloon is terugbetaald na een uurtje op de baan...
Een vast inhaalverbod is makkelijk te controleren, inhaalverbod bij neerslag is een pak moeilijker. Het verschil tussen neerslag en opspattend water is moeilijk te bepalen.Ze zijn al verschillende jaren bezig om daar camera's met regensensor te ontwikkelen.

Terug
Bovenaan