De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

de brug hier in Oostakker is onderbroken. Dat staat vanaf het begin van de straat duidelijk aangegeven en om het straat in te rijden, moet ge efkes op het linkervak want er staat een hek op het rechtervak met duidelijke signalisatie. Dit herhaalt zich nog een keer of 4 aan de volgende kruispunten, dus ge kunt er echt niet naast zien. En toch hebt ge nog kloefkappers die al die hekken en signalisatie negeren om dan op het einde te moeten terugkeren. Ik vraag me toch echt af wat er in die hun brein omgaat.
Hopen die op het einde een hek opzij te kunnen zetten en toch door te kunnen rijden? Waarom denken die dat al die signalisatie niet voor hen geldt?

Omdat ze hier in België dikwijls al een weg afzetten een paar weken voor ze effectief beginnen werken. Of alle borden nog een paar weken laten staan als de werken al afgelopen zijn.

(Niet dat ik het goedkeur of zo)

Omdat ze hier in België dikwijls al een weg afzetten een paar weken voor ze effectief beginnen werken. Of alle borden nog een paar weken laten staan als de werken al afgelopen zijn.

(Niet dat ik het goedkeur of zo)
Inderdaad... En vaak nog een omleiding die niet of niet goed aangegeven is.

Te steile verkeersdrempels in de omgeving van Drongen, op een baan die beperkt is tot 50 km/u maar 70 eigenlijk logischer was.
Resultaat: de helft van de auto's remt af tot 30 voor die drempels, om daarna sneller dan 50 te rijden; de andere helft zwalpt over het vak van de tegenrichting om tussen de drempels door te slalommen.

Te steile verkeersdrempels in de omgeving van Drongen, op een baan die beperkt is tot 50 km/u maar 70 eigenlijk logischer was.
Resultaat: de helft van de auto's remt af tot 30 voor die drempels, om daarna sneller dan 50 te rijden; de andere helft zwalpt over het vak van de tegenrichting om tussen de drempels door te slalommen.
Is op meerdere plekken in België, is in Nederland veel beter.
Daar kun je de drempels zonder probleem nemen aan de snelheid die op die locatie van toepassing is.

Hier zijn er drempels in zone 50 die, als je die zou nemen aan 50, uw auto naar de ..... doen.

Idioten die geen seconde kunnen wachten en op gevaarlijke plaatsen inhalen (aan een obstakel, in een bocht, op een helling).
Specifiek, eergisteren een macho in een oude mercedes ML die me hier links inhaalt terwijl ik van 50 naar 70 aan het gaan ben:

Die reed me links voorbij en reed dus links van dat obstakel:wallbash:

Compleet nutteloze actie ook omdat hij 100 meter verder gewoon achter een camionette moest rijden, en dan nog een km verder ofzo toch weer moest vertragen om deze bochten te kunnen nemen: https://www.google.be/maps/@51.0073...mHu97MddF-fitt0w!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Daar nam hij die bocht dan ook nog eens te scherp waardoor ie op het andere rijvak reed:crazy:

Jaande, sinds vorige week elke dag +20min tussen Ninove en op- en afrittencomplex van aalst 😢 dat is voor mij gewoon x2 voor mijn traject.

Denk dat het ligt aan een omleiding voor Liedekerke ivm de werken op de E40. Hier moeten die werken toch ook altijd een eeuwigheid duren.. Al die collectieve dagen, weken, maanden aan levensduur die verloren gaan in de auto omdat het blijkbaar niet mogelijk is om in België wegenwerken binnen een redelijke termijn af te werken.

Is op meerdere plekken in België, is in Nederland veel beter.
Daar kun je de drempels zonder probleem nemen aan de snelheid die op die locatie van toepassing is.

Hier zijn er drempels in zone 50 die, als je die zou nemen aan 50, uw auto naar de ..... doen.
Ik moet momenteel een omweg maken om naar de snelweg te gaan aangezien de dichtstbijzijnde oprit van de autostrade afgesloten is. Op die banen langs waar ik nu moet rijden liggen enkele superharde drempels. Op zich geen probleem, want ik weet dat die daar liggen, maar ik ben geschrokken hoe slecht zichtbaar die zijn in het donker. Je ziet die pas heel laat deftig te voorschijnkomen en als je niet weet dat die daar liggen rij je daar gegarandeerd veel te hard over met alle mogelijke gevolgen van dien.

Mijn eigen ergernis, nog over die afgesloten oprit: ik weet heel goed dat die momenteel afgesloten is, maar deze morgen (na een week verlof) toch uit gewoonte die richting uitgereden en dan vlak voor de oprit tot het besef gekomen dat die afgesloten is. Ik was nog niet goed wakker precies. :unsure: Helemaal kunnen omrijden naar de volgende oprit en gelukkig was ik ietsje vroeger vertrokken dan anders of ik was te laat geweest op 't werk vandaag.

De trage inburgering van het ritsen in Frankrijk. Was er maar een agentschap wegen en verkeer in Frankrijk die zulke mooie campagnes kon maken.
Vandaag 10min stilgestaan omdat 1e de andere niet wou laten ritsen van 2 vakken naar 1. Nu ja, 100m verder was het nog steeds file op 1 rijvak.
Wat een kutverkeer met Engelsen en Hollanders richting Calais die niet kunnen rijden.

Nie op de weg, maar toch met de auto.

Krijg melding "motorolie minimum, volgende x bijvullen"
Ik zit op een dikke 100km van thuis dus ik dacht ik ga de garage ff bellen of dat veilig is om door te rijden.

Officiële BMW garage hè "Zolang u geen melding krijgt auto aan de kant zeggen kan u ermee tot hier rijden"

No shit Sherlock! Mijn vraag was hoeveel km nog ongeveer, is 100-150 haalbaar of zoek ik hier n garage

Ik zit op een dikke 100km van thuis dus ik dacht ik ga de garage ff bellen of dat veilig is om door te rijden.

Officiële BMW garage hè "Zolang u geen melding krijgt auto aan de kant zeggen kan u ermee tot hier rijden"

No shit Sherlock! Mijn vraag was hoeveel km nog ongeveer, is 100-150 haalbaar of zoek ik hier n garage
Even stoppen bij de auto5 en zelf bijvullen of lukt dat niet meer zo goed tegenwoordig?

Een geit voor mij in het verkeer die erin slaagde 90% van de tijd te remmen, of het verkeer voor haar nu aan een constante snelheid reed, versnelde of vertraagde. Ik vermoed iemand die niet door heeft dat je je voet ook boven een pedaal kan houden of naast een pedaal kan laten rusten, m.a.w. dat een rempedaal geen rustplankje is voor je voet.
Vreselijk irritant, mensen die constant liggen te remmen voor niets.

Drie dingetjes altijd in je noodkitje hebben : koelvloeistof/zuiver water/gepaste olie. Geleerd door met een Audi te rijden die elke paar maand kapot ging. :unsure:

Drie dingetjes altijd in je noodkitje hebben : koelvloeistof/zuiver water/gepaste olie. Geleerd door met een Audi te rijden die elke paar maand kapot ging. :unsure:

Vroeger had ik altijd een busje olie mee (VW Golf, dat ding had elke 5000 km een paar liter olie nodig!) maar de laatste 10 jaar sleep ik dat niet meer mee, tussen vast onderhoud eigenlijk zo goed als nooit moeten bijvullen.
In het slechtste geval: woon-werk is 60 km enkele rit. En als ik grotere afstanden rijd, zijn er altijd wel tankstations waar ze (vermoedelijk aan woekerprijzen, maar voor die ene keer op zoveel jaar is dat geen ramp) olie verkopen :)

Mensen die zich blindelings op een geblokkeerd kruispunt gooien wanneer hun licht op groen springt. Gisteren het summum gezien met een vrachtwagen die zo 3 rijstroken blokkeerde omdat hij niet wou wachten tot er plaats was. Proficiat Rudy, je hebt 30 seconden gewonnen door asociale asshole uit te hangen.

Mensen die zich blindelings op een geblokkeerd kruispunt gooien wanneer hun licht op groen springt. Gisteren het summum gezien met een vrachtwagen die zo 3 rijstroken blokkeerde omdat hij niet wou wachten tot er plaats was. Proficiat Rudy, je hebt 30 seconden gewonnen door asociale asshole uit te hangen.
zijn diegene die het kruispunt blokkeren niet de echte schuldigen in dit verhaal :shy:

Ik krijg met de auto al vierkant het schijt als mensen onnodig traag voor mij rijden, maar daarnet een vrouw die aan 26km/h voor mij bleef rijden in een zone 50 (baan zonder fietspad). Ik reed erachter met m'n Speed Pedelec. Constant tegenliggers dus ik kon ze niet inhalen.

5 minuten later reed ik ze (langs het fietspad) voorbij terwijl zij op een rijksweg reed waar je 70 mag.

Welk stuk onbenul haalt het idee uit zijn reet om een stukje spitsstrook af te sluiten met paaltjes en borden ZONDER dat er iets te zien is van werken of aankomende werken of een nodige herstelling. Lekker een file creëren op de E40 nr Leuven tot ver op de binnenring in Brussel.
Maak dan tenminste gebruik van de dynamische borden die je daar hebt en laat de file daar staan waar ze minder kwaad kan.
En de snelheden op die dynamische borden, ja theoretisch geweldig allemaal, maar een aap die darts zou gooien op lukrake cijfers zou nog beter doen dan hoe die borden nu in de praktijk werken.

Terug
Bovenaan