De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Te snel rijden (De Walen zijn een stuk erger dan de Vlamingen op dat vlak.) en niet kijken naar de baan.
=>
Verschieten omdat er één correct 70 rijdt , stevige snok aan het stuur, controle kwijt.

Dat is eigenlijk een heel klassieke geval wat toch met regelmaat gebeurt. Snelweg, twee voertuigen met groot onderling snelheidsverschil, controle verloren omdat er één niet aan het opletten is.
Is een buitenlandse nummerplaat, op het eerste zicht lijkt het me een Spaanse nummerplaat te zijn. Je stukje over de Walen lijkt me dus niet echt van toepassing hier. Degene die het filmt rijdt wel onnodig links natuurlijk. Nu ik het filmpje terugkijk, lijkt de wagen met dashcam wel trager te rijden dan de rest, dus mogelijk reed deze een stuk onder de snelheidslimiet en dan nog eens onnodig links (de baan splitst verderop wel, maar dan moet je nog niet zo vroeg links gaan rijden). Kan dus best een combinatie zijn van een te traag rijdende wagen en een te snel rijdende wagen, waardoor het verschil in snelheid idd te hoog was om nog te remmen.

Laatst bewerkt:

dit is het kruispunt waar ik het over heb. Kan je je inbeelden hoe dat het daar altijd in de soep draait tijdens de spits.
en als je straat naar rechts volgt kom je op een rond punt uit. soms staan ze van dat rond punt in de file tot aan de spoorweg en aangezien dat rond punt ook op niks trekt en mensen ook niks kennen van hoe je een rond punt best op- en afgaat, staan ze dus ook los voorbij dat rondpunt in file, gewoon omdat men geen gat laat voor mensen die dat rond punt opmoeten om richting WEBA te gaan

Dat is echt een absurd gevaarlijk kruispunt.
Ik moet daar vaak de oversteek kruisen van de ene naar de andere parallelle baan.
Dat is inderdaad niet zo logisch en als je niet nadenkt sta je plots stil op de overweg. Ik moet daar gelukkig amper afslaan, maar dat lijkt me dan toch zo'n typisch kruispunt dat je wil vermijden en dat je dan maar een omweg maakt.

Is een buitenlandse nummerplaat, op het eerste zicht lijkt het me een Spaanse nummerplaat te zijn. Je stukje over de Walen lijkt me dus niet echt van toepassing hier. Degene die het filmt rijdt wel onnodig links natuurlijk. Nu ik het filmpje terugkijk, lijkt de wagen met dashcam wel trager te rijden dan de rest, dus mogelijk reed deze een stuk onder de snelheidslimiet en dan nog eens onnodig links (de baan splitst verderop wel, maar dan moet je nog niet zo vroeg links gaan rijden). Kan dus best een combinatie zijn van een te traag rijdende wagen en een te snel rijdende wagen, waardoor het verschil in snelheid idd te hoog was om nog te remmen.
Er is daar een voorsorteerstrook. Links richting Marquain industriezone. Rechts Doornik en Frankrijk. Die mens moest dus wellicht simpelweg rechts blijven lol.

dit is het kruispunt waar ik het over heb. Kan je je inbeelden hoe dat het daar altijd in de soep draait tijdens de spits.
en als je straat naar rechts volgt kom je op een rond punt uit. soms staan ze van dat rond punt in de file tot aan de spoorweg en aangezien dat rond punt ook op niks trekt en mensen ook niks kennen van hoe je een rond punt best op- en afgaat, staan ze dus ook los voorbij dat rondpunt in file, gewoon omdat men geen gat laat voor mensen die dat rond punt opmoeten om richting WEBA te gaan

Ik dacht dat er een brug ging komen die de N430 over de dokken zou leiden. Dus dat punt samen met Dampoort gaat waarschijnlijk wel een stuk verkeersarmer worden in de toekomst

Grote ergernis nu het weer iets drukker aan het worden is op de baan.

Afrit autosnelweg wordt 2 rijstroken om 200m verder naar links of rechts te gaan.
95% moet de rechter rijstrook hebben om af te slaan naar rechts.
Gevolg is dat de pechstrook verzadigd begint te raken, terwijl de linker rijstrook voor 200m leeg blijft.

In zo een geval weiger ik toch pertinent om op die gevaarlijke pechstrook te gaan stilstaan.
Ik rijd steeds door, in 75% van de gevallen kan je vlot nog rechts invoegen om af te slaan.
In het geval dit niet kan, sla ik toch linksaf en kan ik iets verder op een parking nog altijd keren om in de juiste rijrichting verder te gaan.

Indien er file is op een autosnelweg, ga je toch ook niet op de pechstrook rijden om sneller de afrit te kunnen nemen?!

7 a 8 jaar een snelheidslimiet van 50km/u op de viaduct van Vilvoorde voor renovatiewerken.
Ze zouden er beter een nieuwe brug naast bouwen. Meer capaciteit en zou nog sneller klaar zijn ook.

Die voorgestelde omleidingsroutes zijn ook één grote grap. Maak eerst de Brusselse ring is rond zonder langs zuidelijke kant 40km omweg te moeten rijden.
Mezelf even schaamteloos quoten.
Die ergernis leeft hier precies niet echt? Weinig BG volk dat daar dagelijks passeert of iedereen heeft zich daar direct bij neergelegt als zijnde normale manier van afhandeling wegenwerken van een van de belangrijkste stukken snelwegen van België / West-Europa?

Vandaag eerste dag van de werken. Rijstroken op de binnenring werden versmald en snelheidslimiet is dus 50km/u. Ik hoop dat ze die rijstroken nog effectief een pak smaller zullen maken want nu was er amper verschil met de situatie van voor de werken. Snelheidslimiet van 50km/u voelde dan ook belachelijk traag, al zeker ten opzichte van de gemiddelde baustelle in Duitsland waar de snelheidslimiet hoger liggen met fors smallere rijstroken. 70km/u of zelfs de standaard 90km/u had in de huidige omstandigheden perfect mogelijk geweest.

Over gans de lengte van het viaduct werden ook doorgetrokken lijnen getrokken waardoor men in principe niet van rijstrook mag wisselen. Heb er meerdere dat toch zien doen en ik kan hun eigenlijk geen ongelijk geven...

Op de brug zelf ook niemand aan het werk te zien, al zal het merendeel allicht in de brug zelf te doen zijn, niet bovenop de brug.

Mezelf even schaamteloos quoten.
Die ergernis leeft hier precies niet echt? Weinig BG volk dat daar dagelijks passeert of iedereen heeft zich daar direct bij neergelegt als zijnde normale manier van afhandeling wegenwerken van een van de belangrijkste stukken snelwegen van België / West-Europa?

Vandaag eerste dag van de werken. Rijstroken op de binnenring werden versmald en snelheidslimiet is dus 50km/u. Ik hoop dat ze die rijstroken nog effectief een pak smaller zullen maken want nu was er amper verschil met de situatie van voor de werken. Snelheidslimiet van 50km/u voelde dan ook belachelijk traag, al zeker ten opzichte van de gemiddelde baustelle in Duitsland waar de snelheidslimiet hoger liggen met fors smallere rijstroken. 70km/u of zelfs de standaard 90km/u had in de huidige omstandigheden perfect mogelijk geweest.

Over gans de lengte van het viaduct werden ook doorgetrokken lijnen getrokken waardoor men in principe niet van rijstrook mag wisselen. Heb er meerdere dat toch zien doen en ik kan hun eigenlijk geen ongelijk geven...

Op de brug zelf ook niemand aan het werk te zien, al zal het merendeel allicht in de brug zelf te doen zijn, niet bovenop de brug.

5 - 20 jaar geleden zou dat voor mij een ergernis geweest zijn omdat ik dat traject toen heel regelmatig deed, nu eigenlijk zo goed als nooit.

Maar ik snap ook niet dat die werken 8 jaar moeten duren, dat is in ieder geval véél langer dan ik in het buitenland gezien heb bij veel grotere werken aan bruggen. En ik denk niet dat mensen zich daar aan die 50 km/u zullen houden, ze hielden zich nu al zelden aan de beperking van 100 (of 90?) km/u over het viaduct, en 50 is zoals je zegt wel heel traag.
Die ergernis heb ik wel vaker bij wegenwerken in België waar ze al snel borden van 50 km/u zetten ook als de situatie perfect een hogere snelheid toelaat, met als resultaat dat de meeste chauffeurs je toch nog aan 70 - 90 voorbijrijden en vrachtwagens beginnen voor te steken op vernauwde rijstroken. Duitsland heeft op dat vlak inderdaad realistischere beperkingen tijdens werken, Engeland ook voor zover ik me herinner.

Dat is echt een absurd gevaarlijk kruispunt.
Ik moet daar vaak de oversteek kruisen van de ene naar de andere parallelle baan.

Gemeente weet dit ook, tijdens schooldagen staat er s'ochtends een verkeersagent om het wat te regelen.
En die schrikt er niet voor terug om een corrigerend tikje met zijne frisco te geven.

Op de auto die verkeerd staat of de rug van de fietsende scholier met oortjes in 😂

Een ergernis maar ook wel een glimlach en wtf.

Een hoop wielerterroristen die zich van afslag gemist hebben en zo op de R34 richting autosnelweg terecht kwamen.
Er is daar geen enkele mogelijkheid om niet naar de snelweg te rijden, geen zijstraat, weggetje, niets.
Waren ze daar aan het fietsen tegen 30km/h terwijl dat een baan van 90km/h is. Ongelooflijk, en dan nog met 2-3 naast elkaar.
Vraag me af wat ze gedaan hebben toen ze aan de echte snelweg oprit kwamen :rofl:.
Man man, bende debielen.

Maarja, over het algemeen denkt dit soort volk dat de baan van hun is.

Een ergernis maar ook wel een glimlach en wtf.

Een hoop wielerterroristen die zich van afslag gemist hebben en zo op de R34 richting autosnelweg terecht kwamen.
Er is daar geen enkele mogelijkheid om niet naar de snelweg te rijden, geen zijstraat, weggetje, niets.
Waren ze daar aan het fietsen tegen 30km/h terwijl dat een baan van 90km/h is. Ongelooflijk, en dan nog met 2-3 naast elkaar.
Vraag me af wat ze gedaan hebben toen ze aan de echte snelweg oprit kwamen :rofl:.
Man man, bende debielen.

Maarja, over het algemeen denkt dit soort volk dat de baan van hun is.

Toch eens zwaar geclaxonneerd?

Normaal gezien claxoneer ik zelden of raar, gezien dat dat toch meestal vrijwel niks uithaalt, dus als ik claxoneer is het meestal uit een reflex.

Daarstraks toch nog eens serieus geclaxonneerd. Ik rijd hier in de dorpskern en ik zie rechts aan een bank twee auto's klaarstaan om de weg terug op te rijden. De eerste heeft nog wat ruimte om zijn move te maken, dus net geen probleem, maar ik zie direct dat de tweede (een bruine pick-up van jewelste) ook al aanstalten aan het maken is om direct te volgen. Ik dacht in mezelf 'dat zal toch niet hè?' aangezien die totaal geen ruimte had daarvoor.

Uiteraard, nadat de eerste auto weg is volgt meneer de pick-up onmiddellijk. Vlak voor mijn neus, alles mogen dichtsmijten en dan stond meneer nog met zijn achterste in mijn baan omdat hij naar de andere kant moest. Ik als een gek direct uit reflex op mijn claxon en ik heb hem niet losgelaten vooraleer hij weg was. Hij heeft mij nog voor geen milliseconde aangekeken, zelfs nog niet eens in mijn richting durven kijken. :wallbash:

Triestig hoe bepaalde mensen de grootte van hun voertuig gebruiken om toch maar hun plaats af te dwingen in het verkeer. Zelden zo razend geweest denk ik.

Een geit voor mij in het verkeer die erin slaagde 90% van de tijd te remmen, of het verkeer voor haar nu aan een constante snelheid reed, versnelde of vertraagde. Ik vermoed iemand die niet door heeft dat je je voet ook boven een pedaal kan houden of naast een pedaal kan laten rusten, m.a.w. dat een rempedaal geen rustplankje is voor je voet.

Ik dacht dat er een brug ging komen die de N430 over de dokken zou leiden. Dus dat punt samen met Dampoort gaat waarschijnlijk wel een stuk verkeersarmer worden in de toekomst
Deze brug is momenteel in aanbouw. Met als gevolg dat dit punt binnen een kleine 2 jaar al het verkeer te slikken krijgt, wat natuurlijk beter is dan een woonbuurt. Hier wel een overweg met dubbele spoorlijn gevolgd door een lichtengeregeld kruispunt, wordt ongetwijfeld een grote chaos. Er staat hier een ongelijkvloerse kruising met het spoor gepland maar het is nog in 'studiefase' dus op z'n Belgisch duurt dat nog makkelijk 10 jaar.

Om in de buurt te blijven, hier aan de werf van de Dampoort is het linkervak voorzien om rechtdoor het rondpunt op te rijden, en het rechtervak voor zowel het rondpunt als de straat rechtsaf er net voor. Deze situatie is nu al enkele maanden in voege, maar toch neemt quasi iedereen die rechtdoor moet ook het rechtervak, classic typisch Vlaamse zombie chauffeurs. Met als gevolg dat ik die rechtsaf moet, nog een extra keer voor het rood mag wachten terwijl dat linkervak volledig leeg blijft :wallbash:

Dateert al van de vrijdag:
trek nog maar net van mijn werk en zie al direct een vrouwelijke idiote in ne zwarte Mini nen bocht van 90° volledig afsnijden op de verkeerde rijhelft.
Daarna hangt ze heel den tijd in 't gat van hare voorganger terwijl ze wederom veel te veel links aan 't rijden is. Ze reed hier 50% op den andere weghelft terwijl er tegenliggers waren.
Bijna in 't centrum van Vichte waren er lichte wegenwerken, waardoor 50% van onze rijrichting geblokkeerd was. Terwijl der verkeer afkwam, besloot ze toch er voorbij te schieten. Net voor de zwarte Skoda Octavia vRS van de flikken (die dus van den andere kant kwam)...
En bij de lichten verderop reed ze los door 't rood. (Stond al 1-1,5 seconden op rood.)

Valt mij de laatste tijd op da 't vooral vrouwen zijn waaraan ik mij erger in 't verkeer.
't Is precies alsof ze zich van niks meer aantrekken van zodra ze iets beters dan ne Peugeot 106 onder hun kont hebben.
Vooral de vrouwen in nen BMW vergeten alles wa ze geleerd zouden moeten hebben i.v.m. afstand houden, handsfree bellen, pinkers gebruiken, bochten correct nemen,...

de brug hier in Oostakker is onderbroken. Dat staat vanaf het begin van de straat duidelijk aangegeven en om het straat in te rijden, moet ge efkes op het linkervak want er staat een hek op het rechtervak met duidelijke signalisatie. Dit herhaalt zich nog een keer of 4 aan de volgende kruispunten, dus ge kunt er echt niet naast zien. En toch hebt ge nog kloefkappers die al die hekken en signalisatie negeren om dan op het einde te moeten terugkeren. Ik vraag me toch echt af wat er in die hun brein omgaat.
Hopen die op het einde een hek opzij te kunnen zetten en toch door te kunnen rijden? Waarom denken die dat al die signalisatie niet voor hen geldt?

Terug
Bovenaan