De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    47
Vreemd gegeven dat WK Gravel.
Geen hond die daar van wakker ligt toch. En gaat volgens mij ook nooit echt goed in beeld gebracht kunnen worden (zoals xc marathon), tenzij ik dat verkeerd zie?

Veel geld valt daar dan toch denk ik niet te rapen voor de UCI? Al wordt het nu wel goed gepromoot.
Het zijn vooral de fietsfabrikanten die dit pushen bij de UCI. Voor hen is dit big business natuurlijk. Ze kijken allemaal likkebaardend naar het enorme succes van Gravel in de USA, maar dat is een relatief kleine markt voor high end fietsen gezien wielrennen daar toch echt heel niche is… ze willen dit succes natuurlijk graag transplanteren naar het veel grotere europese wielrennen.

Het parcours vandaag lijkt me trouwens veel te weinig selectief… ik denk dat we met een grote groep naar de finish gaan
 
Wat flashes van het begin inderdaad. Ik dacht ook even dat ze die volledig opnieuw gingen tonen. Parcours trekt gelijk op niet? Meer dan de helft asfalt en de rest wat jaagpad achtige stroken lijkt het op het eerste gezicht
 
Dit was gewoon één grote promoshow van de fietsfabrikanten, met veel mooie fotos vooraf en achteraf om fietsen te promoten. De koers is hier slechts bijzaak merk ik toch
 
Wat is dit eigenlijk? Ik ben 10 minuten aan het kijken en heb welgeteld 1 veldwegske van 500m gezien, de rest is asfalt. Iedereen rijdt ook precies op zijn wegfiets met 1 maatje breder banden.
Eerder een pré-vakantietoertocht ipv een WK.
 
Wat is dit eigenlijk? Ik ben 10 minuten aan het kijken en heb welgeteld 1 veldwegske van 500m gezien, de rest is asfalt. Iedereen rijdt ook precies op zijn wegfiets met 1 maatje breder banden.
Eerder een pré-vakantietoertocht ipv een WK.
Is dat niet een beetje waar de Gravel die-hards prat op gaan? Koersen, maar niet te veel moeite doen... try-hard willen we niet. Wel, ze krijgen wat ze willen.
 
Zie ik nu scheel of heeft Gianni een nummer aan zijn stuur en Oss niet?
Iedereen weet toch dat dat wint vangt en dus extra kracht kost!
 
Wat een amateurisme. Je ziet daar een quad sukkelen op die onverharde strook en de renners zijn er gewoon door opgehouden. Ze willen er voorbij maar het is te smal. 🤦
 
Wat een amateurisme. Je ziet daar een quad sukkelen op die onverharde strook en de renners zijn er gewoon door opgehouden. Ze willen er voorbij maar het is te smal. 🤦
Ze hadden dus hun redenen, dat ze de gravel niet op tv wilden laten tonen.

GVA nog niet afschrijven voor volgend jaar!
 
Terug
Bovenaan