De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    47
Ik heb die Spanninga ook, erg goed lampje!

Een Chinese heb ik ook nog gehad, en de bevestiging begaf het al na 3 ritten omdat de lamp veel te zwaar was voor de mount…
 
Ik gebruik een combinatie van een krachtige lamp op het stuur (Ravemen 1200) met een petzl tikka hoofdlamp (300 lumen) gemonteerd op mijn helm. Dat is voor mij een heel flexibele setup om 's nachts te rijden. Deze combinatie is flexibel en geraak ik overal mee uit de voeten.
Als je full-speed 's nachts singletracks wil shredden, zou ik wel een sterkere helmlamp aanraden, maar als je gewoon wil rijden, volstaat dit voor mij.
 
Ik gebruik een combinatie van een krachtige lamp op het stuur (Ravemen 1200) met een petzl tikka hoofdlamp (300 lumen) gemonteerd op mijn helm. Dat is voor mij een heel flexibele setup om 's nachts te rijden. Deze combinatie is flexibel en geraak ik overal mee uit de voeten.
Als je full-speed 's nachts singletracks wil shredden, zou ik wel een sterkere helmlamp aanraden, maar als je gewoon wil rijden, volstaat dit voor mij.
Ik gebruik deze op mijn helm (2 tie-wraps om de boel vast te maken): decathlon trail lamp
 
Iemand ervaring met de Ridley Kanzo Adventure?
Geen persoonlijke ervaring.
Maar lijkt me een vrij sportieve fiets qua geometrie. De Kanzo fast is nog agressiever, maar als ik kijk naar de geometrie dan is deze adventure toch ook niet super relaxed.
En ook geen goedkoop fietsje. Maar wel een mooie fiets!
 
Als er effectief niks aan is zal die snel weg zijn voor die prijs. Zou niet twijfelen.

Als het mijn maat was zou ik misschien nog onder uw duiven gaan schieten. 😉
 
Is dat niet het open mould “Ridley” model?

Als in: exact dat frame kan je nieuw goedkoper krijgen
Het frame lijkt idd wel erg goed op het Carbonda CFR696 (dat door nog fabrikanten wordt gebruikt).

edit: op de foto's bij de advertentie zie je ook nergens op de fiets de merknaam Ridley staan, terwijl het logo op zijn minst op de balhoofdbuis zou moeten staan.
 
Het frame lijkt idd wel erg goed op het Carbonda CFR696 (dat door nog fabrikanten wordt gebruikt).

edit: op de foto's bij de advertentie zie je ook nergens op de fiets de merknaam Ridley staan, terwijl het logo op zijn minst op de balhoofdbuis zou moeten staan.
Aah het is het oude model.
Lijkt me geen ridley te zijn maar het bare frame dat je linkt zijnde carbonda. Ook een heel bizar zadel dat de huidige rijder gebruikt :unsure:
 
Gisteren beide banden tegelijk lek gereden op een afdaling met veelngrote stenen. 😑
Sealant sealde het gat vooraan na een tijdje. Achteraan niet en plug gestoken.
Beide banden bleven aan de velg lekken. Eerst dacht ik dat hij niet meer goed er op zat (en dat was niet te fixen met het handpompje) thuis met compressor gedaan meer dat bleek niet het probleem.
Extra sealant er in en zo gedicht gekregen.
Zou de band beschadigd geweest zijn van gekneld te zitten tussen de velgen en de stenen? Schade was niet te zien want zat nog bedekt door de velgen.
 
Is misschien al gevraagd, maar heeft er hier al iemand zijn grizl op een wahoo kickr gebruikt?

Staat er niet tussen op de canyon site, maar zou wel moeten lukken toch?
 
Via-via ben ik twee jaar (!!!) geleden aan de praat geraakt met een 67-jarige Amerikaan die een foto van mijn exploten rond Leuven had gezien, en die ook wel eens in België wilde rijden met zijn vriendengroepje. 700 emails later zijn ze hier, en België sprak hen zo aan dat ze met 42 mensen afgekomen zijn, Afgelopen weekend met hen meegereden voor een gravel-tour van eigen hand tussen Spa, Malmedy en Signal de Botrange. In écht Belgisch weer (regen, wind, en kou). Eerder deze week had ik ze al van Andenne naar Spa gejaagd via La Redoute en Roche au Focons, en ook de Beyond Gaming Gravel Bash 2 hebben zij eigenlijk ook al gereden op dag 2.

Ik had een beetje mijn twijfels over de WTB Venture banden die ik momenteel gebruik in de natte Hoge Venen, maar dat ging echt ontzettend goed qua tractie en grip, en met 50mm heb je voldoende volume om gewoon niet superdiep weg te zakken. Zeer tevreden hier!

AKSHe-OexF5JFEsQvHfP06ZQj5X_MP2Kd-IEv-DFNqk-1536x2048.jpg


kjbv1svJat0pOpuUZ7VdYHvip0Fh-Y2D_D65b74wklc-1536x2048.jpg


0e8Jy9Nr--Git8VJAc-fxs8de7--bUOKQLIMpWJhCxw-1536x2048.jpg



Is misschien al gevraagd, maar heeft er hier al iemand zijn grizl op een wahoo kickr gebruikt?

Staat er niet tussen op de canyon site, maar zou wel moeten lukken toch?
Heb het gedaan, kan (en mag).
 
en België sprak hen zo aan dat ze met 42 mensen afgekomen zijn

Als ik op Reddit soms foto's zie passeren van eindeloze gravelstroken in ongerepte natuur vraag ik me af wat die hier te zoeken hebben :D

Ik kwam gisteren via Astana uit bij Wilier, wat denken we van de Jena? Hij ziet er echt top uit :drool:
 
Als ik op Reddit soms foto's zie passeren van eindeloze gravelstroken in ongerepte natuur vraag ik me af wat die hier te zoeken hebben
Rond Leuven en in de Hoge Venen kun je ook goed gravellen. Wat ze hier komen zoeken? Afwisseling. Zij vinden het geweldig dat je bij wijze van spreken om de paar kilometer op een volledige andere ondergrond en door een volledig ander terrein kunt rijden. Zij komen van Arizona en Colorado, dus dat zijn oftewel bergen, oftewel platte woestijn. Door een loofwoud hebben zij nog nooit gereden, die kerkwegels die tussen de dorpjes kronkelen vinden ze geweldig.
 
Rond Leuven en in de Hoge Venen kun je ook goed gravellen. Wat ze hier komen zoeken? Afwisseling. Zij vinden het geweldig dat je bij wijze van spreken om de paar kilometer op een volledige andere ondergrond en door een volledig ander terrein kunt rijden. Zij komen van Arizona en Colorado, dus dat zijn oftewel bergen, oftewel platte woestijn. Door een loofwoud hebben zij nog nooit gereden, die kerkwegels die tussen de dorpjes kronkelen vinden ze geweldig.

Dat is waar, voor ons is de omgeving zo vanzelfsprekend dat we de schoonheid er misschien niet meer ten volle van in zien. Plus verandering van spijs doet eten:D
 
Ik kwam gisteren via Astana uit bij Wilier, wat denken we van de Jena? Hij ziet er echt top uit :drool:
Ik kan u vertellen nog lekkerder in het echt ;)
Dat bronze is echt prachtig!
Wel geen goedkope gravel bike. Toch zeker een ander niveau tegenover de grails en grizls hier :p
Maar goed wel ook niet uitgerust met matig materiaal en een carbon frame.

 
Terug
Bovenaan