De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    47
Zeg, goesting om dat in het weekend van 9 juni te doen? Dag 1 de korte rit van PlugPlug, dag 2 de lange. Er is een camping in Escalles, waar de ritten vertrekken...
Op zich trouwens wel goesting maar kamperen lijkt mij een legendarisch slecht idee met mijne rug :tongue:
 
Op zich trouwens wel goesting maar kamperen lijkt mij een legendarisch slecht idee met mijne rug :tongue:
De camping heeft ook gîtes, tot Max 7 personen, 190€ voor een weekend. Als we met een aantal zijn, is dat geen geld é :oi22:. Vrijdagavond arriveren, bbq doen, op zaterdag de grote rit, nog een bbq doen en op zondag de kleine rit en terug naar huis.
 
Laatst bewerkt:
De camping heeft ook gîtes, tot Max 7 personen, 190€ voor een weekend. Als we met een aantal zijn, is dat geen geld é :oi22:. Vrijdagavond arriveren, bbq doen, op zaterdag de grote rit, nog een bbq doen en op zondag de grote rit en terug naar huis.
2x grote rit, stevig.
 
Een banaan gooi je niet in de Belgische natuur.

Dat is een uitheems fruit. Meerdere van onze dieren worden ziek als ze een banenenschil eten.
Daarnaast denken ook velen 'Oh, hier ligt al iets, ik gooi hier mijn gelleke maar bij'.
En een banaan duurt in onze natuur inderdaad 2 jaar alvorens het vergaan is.


Zoals ik zei gaat de Cristal Alken classic niet meer naar de Walen. Omdat de organisatie dit verboden werd door onze Waalse vrienden. Dit omwille van het vele vuil (waaronder banenenschillen) achtergelaten door de Vlaamse wielertoeristen.
 
Eindelijk de gravelfiets nog eens van stal gehaald.

Het leek toch vrij vaak op MTB door de vele drassige paden die kapot gereden zijn door tractors. Hopelijk wordt het snel beter weer dat ik door gortdroog stof kan rijden. :biglaugh:

En dan was er nog die tegenwind, de conditie is redelijk maar het waren vooral de benen die weinig jus hadden.
 
Twee weken terug was er in Bertem een gravelrit (en TT), toen kon ik niet dus vandaag de rit maar eens na gereden. Spatborden doen nog goed hun werk, nog geen tijd voor de zomerbanden 🥲

IMG20240325121830.jpg
 
Twee weken terug was er in Bertem een gravelrit (en TT), toen kon ik niet dus vandaag de rit maar eens na gereden. Spatborden doen nog goed hun werk, nog geen tijd voor de zomerbanden 🥲

IMG20240325121830.jpg
Wat voor tractor band staat daaronder? Of is het de foto? :thinking:
Welk frame is dat btw?
 
Wat voor tractor band staat daaronder? Of is het de foto? :thinking:
Welk frame is dat btw?
Pirelli Cinturato Gravel M. Inderdaad het zwaarste profiel dat ze hebben, maar toch content dat ik daar voor gekozen heb! Vorige winter stond ik geregeld te voet, nu sleur ik me overal door. En bolt op asfalt nog verbazend goed ook. Fiets is een Trek Checkpoint sl6.

@Bloembak gpx is te downloaden op hun website. De hoogtemeters die ze daar aangeven kloppen wel niet, moet iets van een 800 zijn.
 
Laatst bewerkt:
Die achterband viel me ook wel heel hard op....

En ik rij rond op een Schwalbe G-One Allround achteraan. In de Ardennen.

Voor mij moet het vooral bollen. Laat het maar wat zwieberen vanachter :)
 
Terug
Bovenaan