De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    47
Inderdaad wat een onzin...
Ge kunt enkel "credits" terugkrijgen, niet uw geld. En dan niet eens credits voor al uw geld.

Ze mogen hunne nest steken waar de zon niet schijnt.
Het is onwettig om dit te weigeren. Ik zou aandringen en anders misschien eens naar test aankoop een meldingske doen (of hiermee dreigen).
 
Die PlugPlugs kan je toch zelf rijden los van het evenement?
Maar ik keek er naar uit om mijn eerste evenement van het jaar te rijden. Onderweg geeft dat toch een andere sfeer. Een GPX kan ik, inderdaad, elke dag van het jaar rijden, maar daar betaal ik geen €20 voor.
Waarom afgelast? Ik volg PlugPlug op IG en niks van zien passeren.
Met pijn in het hart moeten we ons event PlugPlug Groote Heide van komende zondag 10 maart verschuiven. Onze laatste verkenning leerde ons dat nog een heel groot deel van de route blank staat. Zie foto’s als bijlage. We hoopten dat het drogere weer soelaas zou brengen, maar helaas blijft het grondwaterpeil abnormaal hoog.

Met PlugPlug leggen we de lat qua kwaliteit van de routes erg hoog. We kiezen er bewust voor om jou geen flauw afkooksel van de route te presenteren om het event koste wat het kost te kunnen laten doorgaan. Daarom hebben we ervoor gekozen om het event te
verschuiven naar zondag 10 november 2024.

Op zich is dat geen slechte reden natuurlijk (al kan ik niet inschatten of het mogelijk is om de route deels aan te passen en het evenement toch gewoon te laten doorgaan). Maar om dit dan acht maanden op te schuiven en niet eens aan te bieden om de ingeschreven deelnemers hun geld terug te geven, geeft mij toch een zure nasmaak.
 
Heb 1 keer een pluplug event gereden en het zal daarbij blijven ook. Op geen enkel vlak waren ze imo beter dan de gemiddelde VTT van een lokale fietsclub die maar €4 vragen.

De pastakar die ze op de slechtst mogelijke plaats op een grasplein hadden gegooid was dat extra geld niet waard.
 
Heb 1 keer een pluplug event gereden en het zal daarbij blijven ook. Op geen enkel vlak waren ze imo beter dan de gemiddelde VTT van een lokale fietsclub die maar €4 vragen.

De pastakar die ze op de slechtst mogelijke plaats op een grasplein hadden gegooid was dat extra geld niet waard.
Die 4 euro is wel al meer geworden ondertussen :p
 
Heb 1 keer een pluplug event gereden en het zal daarbij blijven ook. Op geen enkel vlak waren ze imo beter dan de gemiddelde VTT van een lokale fietsclub die maar €4 vragen.

De pastakar die ze op de slechtst mogelijke plaats op een grasplein hadden gegooid was dat extra geld niet waard.
Ik heb al jaren een gravelbike maar ook nog nooit een PlugPlug gereden wegens: waarom is dat 5 keer (of meer) duurder dan een TT (en in de Walen krijgt ge daar vantijd zelfs nog warme bevoorradingen).


Nu eens overtuigd geraakt door kameraad om toch eens ene te doen. En dan krijgt ge deze shit. Ik wil gewoon mijn geld terug...
 
Ik heb die van het zonienwoud gereden maar heb me toen pas de donderdag ervoor ingeschreven. Nu verhuizen ze dat event naar november, dan is het ook de PlugPlug Hageland. Vorig jaar was het toen absoluut strontweer. Ik ga echt geen weken op voorhand betalen voor een event.
 
. Ik ga echt geen weken op voorhand betalen voor een event.
Ik zou vooral zeggen voor dat type evenement. Het is verwaarloosbaar duurder als je ter plaatse inschrijft en je kan nog vrij laat online inschrijven.
Voor evenementen waarop een deelnemer cap zit dat is nog iets anders.

Dat het parcours onder water staat is wel zot. Al kan ik het wel begrijpen aangezien het nog geen volle week droog is geweest dit jaar :p
 
Ik heb die van het zonienwoud gereden maar heb me toen pas de donderdag ervoor ingeschreven. Nu verhuizen ze dat event naar november, dan is het ook de PlugPlug Hageland. Vorig jaar was het toen absoluut strontweer. Ik ga echt geen weken op voorhand betalen voor een event.

Ik zou vooral zeggen voor dat type evenement. Het is verwaarloosbaar duurder als je ter plaatse inschrijft en je kan nog vrij laat online inschrijven.
Voor evenementen waarop een deelnemer cap zit dat is nog iets anders.

Dat het parcours onder water staat is wel zot. Al kan ik het wel begrijpen aangezien het nog geen volle week droog is geweest dit jaar :p
Zat een cap op, en ze ze hebben een goed sales team om u te overtuigen dat 'het bijna uitverkocht is, dus wees er snel bij'.


In die mail van nu ook : je kan annuleren blablabla, maar aangeziet het uitverkocht was doe je dit best niet, want dan heb je zeer weinig kans om erbij te zijn in november.


En inderdaad. In November.... Serieus kans dat het dan niet beter is.
 

Prijzen hiervan vroeger eens bekeken. Denk dat het tussen de 200 en 300 euro was voor de 3 dagen gravelen in Ieper.
Ze zijn zot geworden!

Die plugplug routes kun je gratis krijgen via garmin connect. Als je naar koersen gaat en daar op zoeken klikt dan kom je op een kaart met alle routes in die buurt. Als je weer waar het startpunt is dan kun je die makkelijk vinden. Ik heb er een hele hoop staan op die manier.
 

Prijzen hiervan vroeger eens bekeken. Denk dat het tussen de 200 en 300 euro was voor de 3 dagen gravelen in Ieper.
Ze zijn zot geworden!
Deelnemen aan de Flanders Fields Gravel Tour kan uitsluitend via voorinschrijven en mits volgende inschrijvingstarieven in acht te nemen:

1) voor 15 januari 2024 = 199 EUR

2) vanaf 15 januari tot en met 15 maart '24 = 209 EUR

3) vanaf 15 maart tot en met 1 mei '24 = 219 EUR
 
PlugPlug Groote Heide van deze zondag uitgesteld naar 10 fucking november. 😑

Inderdaad wat een onzin...
Ge kunt enkel "credits" terugkrijgen, niet uw geld. En dan niet eens credits voor al uw geld.

Ze mogen hunne nest steken waar de zon niet schijnt.

Het is onwettig om dit te weigeren. Ik zou aandringen en anders misschien eens naar test aankoop een meldingske doen (of hiermee dreigen).

Ik heb al jaren een gravelbike maar ook nog nooit een PlugPlug gereden wegens: waarom is dat 5 keer (of meer) duurder dan een TT (en in de Walen krijgt ge daar vantijd zelfs nog warme bevoorradingen).


Nu eens overtuigd geraakt door kameraad om toch eens ene te doen. En dan krijgt ge deze shit. Ik wil gewoon mijn geld terug...

Ik zou vooral zeggen voor dat type evenement. Het is verwaarloosbaar duurder als je ter plaatse inschrijft en je kan nog vrij laat online inschrijven.
Voor evenementen waarop een deelnemer cap zit dat is nog iets anders.

Dat het parcours onder water staat is wel zot. Al kan ik het wel begrijpen aangezien het nog geen volle week droog is geweest dit jaar :p


Ne vriendelijke mail gestuurd met de vraag om te annuleren en of ik niet gewoon mijn geld kon terugkrijgen, want dat ik geen interesse heb in iets van hun website en dus met de credits niks kan doen.

8 minuten later antwoord:

"Bedankt voor je vriendelijke mail. Jammer dat je er niet bij kan zijn.
Je annulatie is in orde."


En geld staat ondertussen op de rekening (en het volledige bedrag ipv 2 euro minder als ge het via credits deed).
Mooi dat ze het toch terugstorten, maar ik vind dit geen manier van werken. PlugPlug staat bij mij nu op de zwarte lijst.
 
Ik begrijp jullie frustraties, maar jullie doen het wel heel erg lijken alsof PlugPlug hier als winnaar uit het verhaal komt. Hier zijn alleen maar verliezers, waarbij PlugPlug natuurlijk ook zijn economische impact hoopt te beperken. Een aantal vaste kosten zijn nu éénmaal gemaakt en niet meer te verhalen op uw deelnemers. Door uw deelnemers te verschuiven naar een nieuwe editie waarborg je natuurlijk wel dat die gemaakte kosten gedekt blijven, en vooral dat je niet plots een cashflow probleem gaat veroorzaken.

Communicatie moet precies wel beter, maar hier wordt toch overdreven kritisch gereageerd vind ik.
 
Ik begrijp jullie frustraties, maar jullie doen het wel heel erg lijken alsof PlugPlug hier als winnaar uit het verhaal komt. Hier zijn alleen maar verliezers, waarbij PlugPlug natuurlijk ook zijn economische impact hoopt te beperken. Een aantal vaste kosten zijn nu éénmaal gemaakt en niet meer te verhalen op uw deelnemers. Door uw deelnemers te verschuiven naar een nieuwe editie waarborg je natuurlijk wel dat die gemaakte kosten gedekt blijven, en vooral dat je niet plots een cashflow probleem gaat veroorzaken.

Communicatie moet precies wel beter, maar hier wordt toch overdreven kritisch gereageerd vind ik.
En dat allemaal voor wat plassen water!
 
Ik begrijp jullie frustraties, maar jullie doen het wel heel erg lijken alsof PlugPlug hier als winnaar uit het verhaal komt. Hier zijn alleen maar verliezers, waarbij PlugPlug natuurlijk ook zijn economische impact hoopt te beperken. Een aantal vaste kosten zijn nu éénmaal gemaakt en niet meer te verhalen op uw deelnemers. Door uw deelnemers te verschuiven naar een nieuwe editie waarborg je natuurlijk wel dat die gemaakte kosten gedekt blijven, en vooral dat je niet plots een cashflow probleem gaat veroorzaken.

Communicatie moet precies wel beter, maar hier wordt toch overdreven kritisch gereageerd vind ik.
Volgens mij verliezen ze hiermee veel meer klanten dan als ze gewoon gezegd hadden: "Je blijft ingeschreven tenzij je uzelf expliciet uitschrijft. Dan krijg je uw geld terug.".

Ipv : "ge krijgt credits (en maar 19 euro, en 2 euro houden we zelf bij) die ge enkel bij ons kunt opgebruiken".



Vanuit marketing standpunt is dit volgens mij gewoon gigantisch slechte zet. Klant = koning.
Zeer korte termijnvisie : "dan houden we het geld van dit evenement van bij ons" ipv lange termijnvisie "als we nu goede service leveren, blijven de klanten tevreden en gaan ze later terug komen".


In het 1ste geval had niemand een probleem gemaakt. En waren er net zoveel ingeschreven gebleven geweest als nu.
 
Enkel van horen zeggen dat die opaal echt prachtig is. Kan ook niet anders. Ik ben er al enkele keren naar toe gereden met de racefiets en het is zo plat als iets tot je op enkele kilometers van de 'caps' komt dan begint het plots uit het niets heuvelachtig te worden en zit je in een gans andere streek. Prachtig fietsen daar. Ik plan deze zomer alvast eens te doen. Indien interesse wil ik gerust eens in bende dat doen

Dan installeren ze van alles want op mijn Grizl CF 7 lagen standaard Schwalbe G-one Bite's.

Ik heb trouwens net als @polar bear wel interesse om die route aan de Opaalkust te gaan rijden ergens deze zomer als er nog interesse is, of 1 van de andere opties...

Ik ben daar ook wel voor te vinden!
Zeg, goesting om dat in het weekend van 9 juni te doen? Dag 1 de korte rit van PlugPlug, dag 2 de lange. Er is een camping in Escalles, waar de ritten vertrekken...
 
Terug
Bovenaan