De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    50
Ja kom ik met de racer nooit tegen. Als ik lek rij dan is het altijd langs achter.
Ofwel is er iets serieus mis met die band. Is bijna een tapband van alle plugs die er al in zitten.
Kan gebeuren... ik heb het ook al eens gezien op een meerdaagse tocht: één iemand zijn band loste constant lucht, paar keer plug in gestoken, maar soms ook gewoon lossen zonder duidelijk gat. Na de reis gemeld aan verkooppunt (Mantel, dacht ik), en hij heeft gewoon een nieuwe band toegestuurd gekregen.
Maandagochtend model?
 
Kan gebeuren... ik heb het ook al eens gezien op een meerdaagse tocht: één iemand zijn band loste constant lucht, paar keer plug in gestoken, maar soms ook gewoon lossen zonder duidelijk gat. Na de reis gemeld aan verkooppunt (Mantel, dacht ik), en hij heeft gewoon een nieuwe band toegestuurd gekregen.
Maandagochtend model?
En hoppa weer plat nu beide banden. Ik ga vandaag schwalbe g one kopen en die rotbanden ritueel verbranden.
 
En hoppa weer plat nu beide banden. Ik ga vandaag schwalbe g one kopen en die rotbanden ritueel verbranden.
hoe het zit met jouw huidige banden weet ik natuurlijk niet, maar sommige sealen opmerkelijk moeilijker dan andere. Ik had recentelijk ook een band die ik voor elke rit moest bijpompen. Toch de instructies van de fabrikant eens gevolgd, en dat werkte effectief. Ik heb al veel tubeless banden gestoken, maar nog nooit had ik de 'move' gedaan zoals in de instructies uitgelegd.
Zogenaamde 'supple' tyres lekken sowieso meer lucht dan gewone.
 
hoe het zit met jouw huidige banden weet ik natuurlijk niet, maar sommige sealen opmerkelijk moeilijker dan andere. Ik had recentelijk ook een band die ik voor elke rit moest bijpompen. Toch de instructies van de fabrikant eens gevolgd, en dat werkte effectief. Ik heb al veel tubeless banden gestoken, maar nog nooit had ik de 'move' gedaan zoals in de instructies uitgelegd.
Zogenaamde 'supple' tyres lekken sowieso meer lucht dan gewone.
Blijven anders mooi op druk hoor. Is puur lek rijden.
Heb nog eens de reviews bekeken en zijn niet al te lekbestendig blijkbaar.
 
Blijven anders mooi op druk hoor. Is puur lek rijden.
Heb nog eens de reviews bekeken en zijn niet al te lekbestendig blijkbaar.
Soms zegt de wereld ook gewoon "fuck die gast" die gaat platrijden.

Was het beu van met de mtb binnenbanden te steken midden in een rit, dus zet ik alles tubeless. Eerste rit tubeless, nagel door de velg. Stond daar mooi met mijn nieuwe tubeless setup.
 
Soms zegt de wereld ook gewoon "fuck die gast" die gaat platrijden.

Was het beu van met de mtb binnenbanden te steken midden in een rit, dus zet ik alles tubeless. Eerste rit tubeless, nagel door de velg. Stond daar mooi met mijn nieuwe tubeless setup.
Klopt idd. 😂 En soms heb ik een voorgevoel dat die dag aangebroken is ook.
 
Iemand ervaring met de Grail Fender Set op een Grizl? Zijn er redenen dat dit niet gaat werken? De Grizl Fender Set is breder, maar de Grail Fender Set zou ook tot 45mm moeten aankunnen volgens de info. Iemand ervaring mee? @Mr.Fingers, ik dacht dat jij één van deze versies hebt?

Grizl Fender Set is steeds out of stock, daarmee...

 
Ik heb de Grail-set, én rij met 50mm banden. Gaat perfect (maar je spatbord is EXACT even breed als de band, dus als je wat uitgesproken zijnoppen hebt dan heb je een ienieminie beetje overspray. Voor de rest gaat het gewoon perfect.

Toen de Grizl pas uitkwam was er nog geen spatbordenset voor de Grizl, dus moesten we wel die van de Grail gebruiken.
 
heb ook gewoon de set voor de grail, werkt gewoon goed.
Alleen door toe overlap het voorbord binnen de maand kapot gereden en achteraan staat het bord ook al kaduul.
 
https://www.graveller.cc/nl/graveller-drenthe

Ziet er plezant uit, en een erg mooie streek om te fietsen... Zou tof zijn om met een groepje te doen?
Een gravel weekend lijkt wel tof maar een brakke camping met foodtruck met €22 hamburgers hoeft niet echt voor mij :tongue:
Heb ook de indruk dat het vanuit één centraal punt te doen is met verschillende lussen? Het lijkt mij dan leuker om van punt A naar punt B te rijden, slapen en dan terug (langs een andere weg obv).

Als ik me niet vergis heeft @515 vorige jaar op de Hoge Venen zoiets gedaan (of toch een stuk :unsure:)?
 
Een gravel weekend lijkt wel tof maar een brakke camping met foodtruck met €22 hamburgers hoeft niet echt voor mij :tongue:
Heb ook de indruk dat het vanuit één centraal punt te doen is met verschillende lussen? Het lijkt mij dan leuker om van punt A naar punt B te rijden, slapen en dan terug (langs een andere weg obv).

Als ik me niet vergis heeft @515 vorige jaar op de Hoge Venen zoiets gedaan (of toch een stuk :unsure:)?
K zoek vooral iets in het weekend van de verkiezingen om niet weer voorzitter te moeten zijn van een telbureau :oi22:.
 
K zoek vooral iets in het weekend van de verkiezingen om niet weer voorzitter te moeten zijn van een telbureau :oi22:.
Je kan altijd aan de voorzitter vragen om niet deel te nemen. Als die jouw reden goed genoeg vindt, mag je beschikkken en duidt hij/zij wel een andere bijzitter aan. Als je op voorhand registreert dat je op vakantie gaat, moet je een bewijs kunnen voorleggen of een verklaring op eer afleggen.
Wij zijn een groepje van 4 en het enige moment dat voor ons allemaal past om te gaan bikepacken, is het weekend van de verkiezingen uiteraard...

En die rit in Drenthe zal idd vanop 1 camping te doen zijn (duhu, Holland...). Ook niet echt mijn ding, terwijl er in Nederland eigenlijk best wel heel mooie meerdaagse tochten te maken zijn! De Green Divide is er zo eentje van; 300km, makkelijk te doen op 2 dagen (zou wel lukken op 1 als je hard pusht)
 
Terug
Bovenaan