De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    50
Vorig jaar in september toch een beetje spijt gehad dat ik niet heb deelgenomen aan het BK/EK in Leuven, dus mij nu toch maar snel ingeschreven voor het BK op 1 mei in Turnhout.

Inschrijvingen gaan vlot blijkbaar, op 1 dag tijd al 50% uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vorig jaar in september toch een beetje spijt gehad dat ik niet heb deelgenomen aan het BK/EK in Leuven, dus mij nu toch maar snel ingeschreven voor het BK op 1 mei in Turnhout.

Inschrijvingen gaan vlot blijkbaar, op 1 dag tijd al 50% uitverkocht.
Ik heb een endurance fiets met 30mm banden, benieuwd of dat haalbaar is.
 
Ik heb twee modderige gravel rides van 170km gedaan met een endurance fiets met 28mm banden en velgremmen. :unsure:

(Heb dat paar wielen daarna wel naar het containerpark kunnen doen.)
 
Een gravel weekend lijkt wel tof maar een brakke camping met foodtruck met €22 hamburgers hoeft niet echt voor mij :tongue:
Heb ook de indruk dat het vanuit één centraal punt te doen is met verschillende lussen? Het lijkt mij dan leuker om van punt A naar punt B te rijden, slapen en dan terug (langs een andere weg obv).

Als ik me niet vergis heeft @515 vorige jaar op de Hoge Venen zoiets gedaan (of toch een stuk :unsure:)?
Hier se: https://www.shimanogravelexperience.cc/

Dat ziet er wel plezant uit. Enkel slaapzak (en kledij) moet je zelf nog meezeulen... En tenminste wat hoogtemeters.

Alleen is ook maar alleen, dus wie gaat er mee?
 
Laatst bewerkt:
Hier se: https://www.shimanogravelexperience.cc/

Dat ziet er wel plezant uit. Enkel slaapzak (en kledij) moet je zelf nog meezeulen... En tenminste wat hoogtemeters.

Alleen is ook maar alleen, dus wie gaat er mee?
2x90km, dat is een dagritje he ;)
Across the Two (ACT2) is een toffe voor de beginnende bikepacker, goed te doen op 2 dagen, en je kan zelfs halverwege een hotel boeken (dat scheelt in bagage). Ook te doen in 1 dag, overigens. Maar afhankelijk van de condities, wel een heel lastige dag!

Al die events voor kleine afstanden vind ik een beetje nutteloos, er zijn tal van opties die je kan inplannen zoals je zelf wil.
 
2x90km, dat is een dagritje he ;)
Across the Two (ACT2) is een toffe voor de beginnende bikepacker, goed te doen op 2 dagen, en je kan zelfs halverwege een hotel boeken (dat scheelt in bagage). Ook te doen in 1 dag, overigens. Maar afhankelijk van de condities, wel een heel lastige dag!

Al die events voor kleine afstanden vind ik een beetje nutteloos, er zijn tal van opties die je kan inplannen zoals je zelf wil.
Iemand een idee hoe het daar nu ligt in die regio? Ik zoek nog een mooie rit voor volgende week om mijn Grizl eens goed te testen. Gezien de zanderigheid, zal het wel goed meevallen vermoed ik.
 
2x90km, dat is een dagritje he ;)
Across the Two (ACT2) is een toffe voor de beginnende bikepacker, goed te doen op 2 dagen, en je kan zelfs halverwege een hotel boeken (dat scheelt in bagage). Ook te doen in 1 dag, overigens. Maar afhankelijk van de condities, wel een heel lastige dag!

Al die events voor kleine afstanden vind ik een beetje nutteloos, er zijn tal van opties die je kan inplannen zoals je zelf wil.
Die "gravelexperience" van Shimano is geen event é, je rijdt dat wanneer het je uitkomt.
 
Die experience ziet er wel nog iets interessant uit.
Waarschijnlijk heeft niemand hier het al gedaan? Voor 99€ is het ook nog een vrij oké prijs.
 
Terug
Bovenaan