De grote (flits)boetes thread

Mijn vriendin klaagt vaak over hoe snel ik soms rijd maar zij heeft afgelopen jaar even veel flitsboetes verzameld dan ik in mijn hele leven al heb gekregen (3).

Ik rijd soms wat sneller, maar wel nooit in een situatie die het niet toelaat. Als het drukker is pas ik me aan, als het een gevaarlijk baantje is idem enzovoort. Als ik rijd waar ik het niet ken ben ik ook altijd voorzichtig en hou ik me aan de snelheid.

Maar op zo een lege plattelandsweg in Wallonië met 300 meter zicht... :unsure:

Ik zit nu al weer 4-5 jaar zonder flitsboete.

Ik heb liever dat mijn vriendin met een flitsboete thuiskomt dan weeral een ongeval... Het laatste is nu wel al een tijdje geleden, maar daarvoor was het 3 jaar op rij. Gelukkig is het een leasewagen, maar haar werkgever vond het niet heel grappig kan ik vertellen.
 
Ale, het is al van dat. Mijn vriendin heeft met het testrijden van de iX3 een flitsboete opgelopen. 44km/h in de zone 30, gecorrigeerd naar 38 euro. Weer 53 euro lichter. Had beter niets gezegd in de vorige post :D
 
Ik heb liever dat mijn vriendin met een flitsboete thuiskomt dan weeral een ongeval... Het laatste is nu wel al een tijdje geleden, maar daarvoor was het 3 jaar op rij. Gelukkig is het een leasewagen, maar haar werkgever vond het niet heel grappig kan ik vertellen.
Betaald de werkgever de boete dan?
Bij ons komen de boetes aan de lopende band binnen, gaat gewoon van loon en klaar.
 
Betaald de werkgever de boete dan?
Bij ons komen de boetes aan de lopende band binnen, gaat gewoon van loon en klaar.

Mijn vriendin heeft vooral ongevallen, nooit boetes. En de werkgever betaald de franchise.

Nu heeft ze een flitsboete opgelopen met een testwagen (we waren aan het testen voor mijn nieuwe leasewagen). En die boete komt uiteraard rechtstreeks (via de garage).
Ik moet zeggen dat flitsboetes altijd thuis aankwamen, dus zonder leasemaatschappij ertussen.

De vorige werkgever kocht de wagens gewoon en dan kwam de secretaresse die brengen :).
 
Mijn vriendin heeft vooral ongevallen, nooit boetes. En de werkgever betaald de franchise.

Nu heeft ze een flitsboete opgelopen met een testwagen (we waren aan het testen voor mijn nieuwe leasewagen). En die boete komt uiteraard rechtstreeks (via de garage).
Ik moet zeggen dat flitsboetes altijd thuis aankwamen, dus zonder leasemaatschappij ertussen.
Dat is inderdaad al iets minder leuk voor de werkgever. Moet zeggen dat de ongevallen waarbij ze franchise moeten betalen ook frequent voorvallen hier. Wil niet weten wat ze aan verzekering betalen.
 
Dat is inderdaad al iets minder leuk voor de werkgever. Moet zeggen dat de ongevallen waarbij ze franchise moeten betalen ook frequent voorvallen hier. Wil niet weten wat ze aan verzekering betalen.

Dat weet ik niet hoe dat zit. Bij ons heb je van young grads zonder ervaring tot bijna gepensioneerden in 1 pot. Ik ben bvb al 15 jaar ongeval vrij, ben eens een keer in slaap gevallen... Daarvoor was ik al 6 jaar ongeval vrij en zat in BM 0 met joker. Nu geen idee.
 
Dat lijkt mij zelfs niet legaal?

Los daarvan, wat als je de boete wil aanvechten?
Niet legaal dat je uw eigen boetes moet betalen?
Dan heb ik nog wat geld tegoed😅

En moest een boete echt foutief zijn kan je die natuurlijk aanvechten lijkt mij.
 
Niet legaal dat je uw eigen boetes moet betalen?
Dan heb ik nog wat geld tegoed😅

En moest een boete echt foutief zijn kan je die natuurlijk aanvechten lijkt mij.
Dat die automatisch van het loon gaan. Of ik heb je verkeerd begrepen.
 
Dat die automatisch van het loon gaan. Of ik heb je verkeerd begrepen.
Gebeurt hier ook. Maar je krijgt vooraf een mailtje met de melding van de boete (en je kan de PV in bijlage inzien) en de vraag of je akkoord gaat of niet. Akkoord = gaat vn het loon af.
Op de loonfiche zie je hier niets van, enkel op het gestorte bedrag op de rekening
 
Dan zou je al in een zone 50 moeten zitten, of er zouden voorafgaande borden staan.
Zoals nineshot aangeeft bestaan er weldegelijk locaties op de boerenbuiten die plots van bijvoorbeeld 70 naar 30 gaan hoor.

En zo'n bord mis je al vrij snel.
 
Wat bedoel je dan met een voorafgaand bord? Een bord die zegt over 500 meter dat het 30km/u is? Want dat is er ook niet altijd.
Dat kan dat dat er niet altijd is, maar dat moet wel.
Nu, waar weet jij een zone 70 die vlekkeloos overloopt in een zone 30 eigenlijk?
 
Terug
Bovenaan