De grote (flits)boetes thread

Waze staat hier op vanaf ik meer dan 10min ver rij.
Maar niet specifiek voor te flitsen, want ik rij zelden nog meer dan de toegelaten snelheid.
Enkel op boereweggetjes waar niemand te zien is durf ik wel eens wat meer te doen, maar daar heb ik ook nog nooit een flitser meegemaakt eigenlijk.

Coyote ook nog gebruikt vroeger, maar ik vind dat toch al jaren lang te duur geworden. Ze zijn niet echt meegegaan met de prijsdalingen van telecom. En Waze is een best goed alternatief.

Flitsmeister gebruik ik niet, ik dacht dat dit vooral in Nederland zeer actief is. En daar hou ik me altijd aan de toegelaten snelheid.
Tot nu toe geen klagen van flitsmeister.
Ik denk dat die een gedeelde database gebruiken of zoiets, is best up-to-date.
Ook voor bijvoorbeeld obstakels of stilstaande voertuigen op de pechstrook...
 
Een boete voor door het oranje te rijden en niet te stoppen terwijl het wel ging. €120. Heb toch even op dashcam gaan zien of het geen bullshit was, maar kmoet de flik gelijk geven spijtig genoeg.
 
Tegen 40 km/h geflitst in een zone 30, 34km/h gecorrigeerd. Om 8u in januari (donker) op een plaats waar ik anders anders nooit kom, geen school in de buurt, geen bord begin straat, of zie er toch geen op Google Maps. Blijkbaar was heel die dorpskern daar zone 30.

Te snel is te snel, ik weet het, en de boete is niet veel en laat ik opgaan in mijn onkosten, maar toch heb ik het hier iet of wat lastig mee. Iemand die 40 rijdt kan je moeilijk een hardrijder noemen, en was het nu aan een school geweest of speeltuin of whatever.... Ach ja, so be it.
 
Laatst bewerkt:
Tegen 40 km/h geflitst in een zone 30, 34km/h gecorrigeerd. Om 8u in januari (donker) op een plaats waar ik anders anders nooit kom, geen school in de buurt, geen bord begin straat, of zie er toch geen op Google Maps. Blijkbaar was heel die dorpskern daar zone 30.

Te snel is te snel, ik weet het, en de boete is niet veel en laat ik opgaan in mijn onkosten, maar toch heb ik het hier iet of wat lastig mee. Iemand die 40 rijdt kan je moeilijk een hardrijder noemen, en was het nu aan een school geweest of speeltuin of whatever.... Ach ja, so be it.
"Volgens een ministerieel Besluit van 11 oktober 1976 moet de zone 30 herkenbaar zijn door de plaatsgesteldheid (bijvoorbeeld een smalle weg of een weg bij een school), door een inrichting (snelheidsremmers, wegversmallingen, ...) of door beide. Simpel gezegd: een weggebruiker die de zone binnenrijdt, moet dit duidelijk aanvoelen. Een eenvoudig verkeersbord in de bebouwde kom plaatsen volstaat dus eigenlijk niet."


Ik denk dat er heel veel van die zone 30's niet geldig zijn. Ik haat zoneborden.
 
"Volgens een ministerieel Besluit van 11 oktober 1976 moet de zone 30 herkenbaar zijn door de plaatsgesteldheid (bijvoorbeeld een smalle weg of een weg bij een school), door een inrichting (snelheidsremmers, wegversmallingen, ...) of door beide. Simpel gezegd: een weggebruiker die de zone binnenrijdt, moet dit duidelijk aanvoelen. Een eenvoudig verkeersbord in de bebouwde kom plaatsen volstaat dus eigenlijk niet."


Ik denk dat er heel veel van die zone 30's niet geldig zijn. Ik haat zoneborden.

Interessant, wist dat niet, maar zijn er mensen dat zoiets aanvechten? Lijkt me een recipe for disaster. Rechter zal bijna altijd kant overheid verkiezen en voor je het weet zit je met een boel extra kosten.
 
Dat doet mij er aan denken. Was wel nog wat anders. Ben zo een paar jaar geleden geflitst in een zone 50 tegen 60 ofzo op een plaats waar ik af en toe kom. Was 99% zeker dat dat niet juist was en dat het zone 70 was, ben dus gaan kijken.... Blijkbaar hadden ze het bord einde bebouwde kom een 100 à 200m verplaatst, kon je duidelijk zien op Google Maps, ideaal om te flitsen natuurlijk.
 
Interessant, wist dat niet, maar zijn er mensen dat zoiets aanvechten? Lijkt me een recipe for disaster. Rechter zal bijna altijd kant overheid verkiezen en voor je het weet zit je met een boel extra kosten.
De rechter heeft de wet te volgen, niet de overheid. Dus ik denk dat je wel vaak kans maakt. Maar of het de moeite waard is...
 
Eerste met de nieuwe auto; trajectcontrole die ik nog niet kende. 60 gemeten in zone 50.
62,06 euro
En bij deze een tweede. Mobiele camera op de E34. Om half 1 snachts.

Gemeten 137, gecorrigeerd 128.
Wel weinig give-away binnen de minimum boete van 62.06 euro. 👌

Dat had veel erger kunnen zijn :unsure:
 
SOWIESO heb ik 3 maanden rijverbod, praktisch examen, theoretisch examen, psychologische test, medische test MINIMAAL

Om het andere topic niet verder te kapen zet ik het hier maar ff neer.
Die 3 maand rijverbod en die boete kunnen ook voorwaardelijk gegeven worden.
Dus is het zeker belangrijk om een goede advocaat te hebben die het effectieve verbod zo klein mogelijk kan houden.

Hoe het zit met die examens en testen weet ik niet, ik denk dat je daar niet onderuit kan.
 
boete zone 30 , gecorrigeerd naar 46 ik snap niet waarom het daar 30 is maar voor de rest kan ik alleen maar mijn fout toegeven (was met motor)
is blijkbaar een hele kern ook. iets minder als 130€
 
boete zone 30 , gecorrigeerd naar 46 ik snap niet waarom het daar 30 is maar voor de rest kan ik alleen maar mijn fout toegeven (was met motor)
is blijkbaar een hele kern ook. iets minder als 130€
Als je zin hebt, kan je zoiets ook betwisten. Er is namelijk ergens een wetgeving die zegt dat zone 30 redelijk moet zijn en moet aanvoelen alsof het zone 30 is.
 
we zijn blijkbaar met de hele groep op de bon, van de 18 mensen hebben er al 12 een boete binnen (allemaal tussen 100 en 250 euro)
ik vermoed dat de anderen geluk hebben, of erger binnenkort een brief krijgen..
iedereen had de indruk dat dit een zone 50 was, mischien best idd is bezwaar aantekenen
 
En bij deze een tweede. Mobiele camera op de E34. Om half 1 snachts.

Gemeten 137, gecorrigeerd 128.
Wel weinig give-away binnen de minimum boete van 62.06 euro. 👌

Dat had veel erger kunnen zijn :unsure:
E34 richting Eindhoven?
Daar staan ze bijna wekelijks onder één van de bruggen. :rolleyes:
 
14 februari in Hove geflitst 68 => 62 in een zone 30 … (woon er al 5j en had altijd gedacht dat de straat geen zone 30 was…)

Kreeg een brief waarbij ik een antwoord formulier moest terug sturen met mijn gegevens, of er verzachtende omstandigheden waren, etc. Zijn nu anderhalf maand verder en nog steeds niets in de bus.

Mijn eigen fout, I know. Zelfs al was het 50 zou het terecht een boete zijn maar ik ga nooit snappen waarom:

A) die straat zone 30 is.
B) waarom ze net daar flitsen 🥲
 
14 februari in Hove geflitst 68 => 62 in een zone 30 … (woon er al 5j en had altijd gedacht dat de straat geen zone 30 was…)

Kreeg een brief waarbij ik een antwoord formulier moest terug sturen met mijn gegevens, of er verzachtende omstandigheden waren, etc. Zijn nu anderhalf maand verder en nog steeds niets in de bus.

Mijn eigen fout, I know. Zelfs al was het 50 zou het terecht een boete zijn maar ik ga nooit snappen waarom:

A) die straat zone 30 is.
B) waarom ze net daar flitsen 🥲
Bijna heel Hove is toch zone 30?

Sowieso de hele dorpskern en de aanpalende woonwijken.

Is al zo sinds midden 2018!

Er staan flitspalen in de Kapelstraat en op de Boechoutse Steenweg, de twee grootste invalswegen van Hove, om inkomend/doorlopend verkeer in de zone 30 te remmen, in de andere straten wordt random eens geflitst...
 
@Smodge : Dat zal wel nog een tijdje duren tegen dat je er iets van hoort vermoed ik, zal een tripje rechtbank worden volgens mij want >30km te snel.

Bij mijn broer zat er ongeveer 9 maand tussen tijdstip van de overtreding en het moment dat hij de dagvaarding kreeg.

Hier kun je al eens checken: https://wegcode.be/boeteberekening
 
Laatst bewerkt:
Bijna heel Hove is toch zone 30?

Sowieso de hele dorpskern en de aanpalende woonwijken.

Is al zo sinds midden 2018!

Er staan flitspalen in de Kapelstraat en op de Boechoutse Steenweg, de twee grootste invalswegen van Hove, om inkomend/doorlopend verkeer in de zone 30 te remmen, in de andere straten wordt random eens geflitst...
Ja, woon zelf in Boechout. Zoals je het zelf zegt, bijna :) Straat zelf was grens Boechout/Hove. Ohwell...
 
Wat is momenteel zo de gemiddelde periode tussen het flitsen en het ontvangen van de boete via de post? Een tweetal weken geleden (denk ik) geflitst geweest in een zone 30 (werken) ...
 
Terug
Bovenaan