De grote (flits)boetes thread

Wat is momenteel zo de gemiddelde periode tussen het flitsen en het ontvangen van de boete via de post? Een tweetal weken geleden (denk ik) geflitst geweest in een zone 30 (werken) ...
Bij mobiele camera heb ik die meestal binnen de twee weken. Bij vaste camera’s/trajectcontroles duurt dat al eens langer (~ 1 maand).
 
Vanochtend geflitst op de Antwerpse ring.
Nochtans eens vertrokken met intentie om geen bekeuring te krijgen en op E19 netjes limiet op 120 + correctiemarge.
Dan thv Kontich file, inclusief groot stuk van Antwerpse ring. Die file lost op thv Deurne, waar de dynamische borden nog 70 aanduiden. Wat verder dan die vaste camera voor de brug aan’t sportpaleis, file was helemaal opgelost en ik was net aan’t optrekken richting 100 en zag de flits afgaan. (En nog eens voor de auto achter mij)

Camera is dus blijkbaar ook dynamisch (ik veronderstelde dat die fixed op 100 km/u stond). Pakweg 100 meter verder stond dan het volgende dynamisch bord al wel terug op 100 🤷‍♂️
 
Tis ook mijn maand niet... Eerst aan de kant vanwege gsm gebruik op autostrade.
2 weken later aan 70 gepakt waar 50 mocht tussen 2 boerendorpen in wvl 👌😐
 
Vanochtend geflitst op de Antwerpse ring.
Nochtans eens vertrokken met intentie om geen bekeuring te krijgen en op E19 netjes limiet op 120 + correctiemarge.
Dan thv Kontich file, inclusief groot stuk van Antwerpse ring. Die file lost op thv Deurne, waar de dynamische borden nog 70 aanduiden. Wat verder dan die vaste camera voor de brug aan’t sportpaleis, file was helemaal opgelost en ik was net aan’t optrekken richting 100 en zag de flits afgaan. (En nog eens voor de auto achter mij)

Camera is dus blijkbaar ook dynamisch (ik veronderstelde dat die fixed op 100 km/u stond). Pakweg 100 meter verder stond dan het volgende dynamisch bord al wel terug op 100 🤷‍♂️
Ik wist dit ook niet maar blijkbaar is dit al jaren zo?

https://www.hln.be/binnenland/snelwegen-krijgen-slimmere-flitspalen~aac87e5c/
 
Heel verrassend eigenlijk dat ik daar dan nog niet eerder boetes van gekregen heb. Nuja bij deze weer wat bijgeleerd 🤓
Ik moet toegeven dat ik zelden te snel rijd. MAAR als ik te snel rijd, is dat 99/100 bij zo'n dynamische borden net voor een 'file'.
Meestal weet je dat als je zo'n bord voorbij suist (50 km/u bijvoorbeeld), dat er wat verderop een file staat.
Dus ik rijd dan dat bord voorbij aan 70km/u of zo. Ik weet toch dat ik wat verderop moet afremmen.

Ik heb wel de indruk dat de flitspaal net voor de file meestal niet actief is (dan had ik al massa's boetes gekregen, nu heb ik tot op heden al 0 boetes gekregen), maar deze na de file wel.

That makes sense, want net voor een file gaan mensen al afremmen en ga je minder de staatskas spijzen dan net na een file waar mensen al terug optrekken naar 120km/u terwijl de borden nog 70km/u aangeven. En we weten allemaal dat het globaal genomen, om de staatskas spijzen te doen is en niet om de verkeersveiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend geflitst op de Antwerpse ring.
Nochtans eens vertrokken met intentie om geen bekeuring te krijgen en op E19 netjes limiet op 120 + correctiemarge.
Dan thv Kontich file, inclusief groot stuk van Antwerpse ring. Die file lost op thv Deurne, waar de dynamische borden nog 70 aanduiden. Wat verder dan die vaste camera voor de brug aan’t sportpaleis, file was helemaal opgelost en ik was net aan’t optrekken richting 100 en zag de flits afgaan. (En nog eens voor de auto achter mij)

Camera is dus blijkbaar ook dynamisch (ik veronderstelde dat die fixed op 100 km/u stond). Pakweg 100 meter verder stond dan het volgende dynamisch bord al wel terug op 100 🤷‍♂️
Ik vraag me wel af wat het beslissingsmoment is.
Stel je rijdt zo'n bord voorbij aan 100km/u maar net 1 meter voor je dat bord passeert, wijzigt het naar 70km/u. FLITS!
(Je kon dus nog onmogelijk tijdig afremmen)

Wat zou je daar aan kunnen doen? :unsure: Of wordt dit automatisch geregistreerd (Een coulance van een paar seconden) en vervalt de boete dan?
 
het zou mij verwonderen dat je een boete gaat krijgen wannez (ik rijd daar dagelijks aan 100 terwijl het bord nog 70 is).
het bord 50 m verder staat bijna altijd op 100.
 
het zou mij verwonderen dat je een boete gaat krijgen wannez (ik rijd daar dagelijks aan 100 terwijl het bord nog 70 is).
het bord 50 m verder staat bijna altijd op 100.
Tis de eerste keer dat ik die camera zag afgaan maar was wel heel duidelijk, dus we zullen zien 🤷‍♂️
 
Ik vraag me wel af wat het beslissingsmoment is.
Stel je rijdt zo'n bord voorbij aan 100km/u maar net 1 meter voor je dat bord passeert, wijzigt het naar 70km/u. FLITS!
(Je kon dus nog onmogelijk tijdig afremmen)

Wat zou je daar aan kunnen doen? :unsure: Of wordt dit automatisch geregistreerd (Een coulance van een paar seconden) en vervalt de boete dan?
Ik heb dat ooit eens gehad net voor de Kennedytunnel. Contact opgenomen met de politie en die vertelden me dat ik geen boete ging krijgen omdat er idd een een tussenperiode is tussen de aanpassing van de dynamische borden.
 
Ik heb dat ooit eens gehad net voor de Kennedytunnel. Contact opgenomen met de politie en die vertelden me dat ik geen boete ging krijgen omdat er idd een een tussenperiode is tussen de aanpassing van de dynamische borden.
Heb je contact opgenomen met de politie voor dat je de boete in de bus gekregen hebt?
 
I think I made a booboo 🫢
Afrit Mechelen noord mogelijk iets te gezwind genomen, voor een Audi van de wegpolitie.
Ik kom er dagelijks maar merkte nu pas op dat daar borden van 50 staan voor die bocht 🤓.
Nog wel in de remmen gegaan in naar mijn aanvoelen de juiste balans tussen vertragen “richting 50 km/u” zonder hen te brake checken maar met wat pech volgt dus een boete voor onaangepaste snelheid oid.
 
Terug
Bovenaan