De grote (flits)boetes thread

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
Vriendin komt gisteren thuis: "Ik denk dat ik geflitst ben."
3-0 dus he vrienden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik maak de brievenbus leeg vandaag. en jawel , ik zie het welbekende blauwe logo al op een enveloppe pronken. 53€ voor 54 km/h in zone 50
Weer nen halve dag voor niks gewerkt. 😑
 
Hebben jullie zo al eens boete gekregen via uw eBox?
Was schrikken toen ik dat onlangs voor de eerste keer kreeg.
 
Op 1 week tijd 2 boetes gekregen in mijn ebox op dezelfde plek aan dezelfde snelheid.2x53eur.
Enkel datum verschilde.
Nu rijd ik daar dagelijk naar mijn werk tegen 40km/u door. Dan ben ik zeker.
 
Onlangs ook 53€ mogen dokken omdat er hier een zone 50 is geïntroduceerd op een baan waar het altijd 70 was.
De eerste dag dat die limiet inging reed ik natuurlijk onwetend over die baan.
 
iemand vertelde me dat bv. de 100km/u op
De Brusselse ring nog in testfase is en ze daarom nog niet mogen beboeten. Iemand die hier meer info over heeft?
 
Boete gekregen van €174 voor roekeloos rijgedrag (ergens voorbij gestoken waar het niet mocht). Toen ik de mail zag dacht ik dat het spam was. De teleurstelling was groot toen ik de pdf zag staan in mijn inbox van het portaal van de Vlaamse overheid. Ach ja. Mijn eerste boete ooit en het is al direct de moeite 😅
 
Geflitst in Duitsland aan 145 in een zone 100, maandje rijbewijs kwijt daar en >180 euro boete...
('s nachts en het bord écht niet gezien. btw...)
 
iemand vertelde me dat bv. de 100km/u op
De Brusselse ring nog in testfase is en ze daarom nog niet mogen beboeten. Iemand die hier meer info over heeft?
Bij mijn weten is dat gewoon 100 overal waar aangeduid. De borden zijn duidelijk zichtbaar overal. Zou niet weten waarom dat een testfase is :p
 
Mijn meest opmerkelijke boete was deze voor, volgens de politie, "streetracen". Kameraad reed voor mij en ik volgde hem, waren redelijk snel aan het rijden. We reden de oprit van de snelweg op en het was file op de snelweg, dus de voorganger van mijn kameraad wou invoegen en stond bijna stil waardoor mijn kameraad zijn voorganger langs de pechstrook voorbijstak en ik hem volgde. Stond daar toch geen flik in de file zeker die alles gezien had en ons wou beboeten voor "streetracen" (hij wou onze wagens in beslag laten nemen). Echter kon hij dat onvoldoende "hard" maken waardoor het bij een boete voor het voorbijsteken via de pechstrook bleef, 190 euro of zo..
 
Via https://www.anwb.nl/vakantie/duitsland/informatie/verkeersboetes vind je het volgende: "Als een ontzegging van de rijbevoegdheid of een rijverbod wordt opgelegd aan de hand van dit systeem, geldt dat alleen in Duitsland."

Op zich zijn de Duitse regels nog heel acceptabel. Controles op de Umweltzone-stickers gebeurt nauwelijks. Lage boetes voor licht overdreven snelheid. Het vergeten van reminders te sturen ivm niet-betaalde boetes.
Enkel bij wegenwerken doen ze soms enorm veel moeite om een flitser te verstoppen.
 
iemand vertelde me dat bv. de 100km/u op
De Brusselse ring nog in testfase is en ze daarom nog niet mogen beboeten. Iemand die hier meer info over heeft?
Rij daar vaak, steeds met Waze en Flitsmeister aan. Nog nooit controle weten staan buiten de vaste cameras, op die ring is dat echt zelden. Wel een paar dagen terug een grijze 3 serie waarin plots de blauwe kerstboom aanging en er eentje meenam naar de pechstrook. Dus je kan altijd pech hebben, maar ik denk niet dat de pakkans hoog is.

Das het verschil met DE en NL: boetes zijn schappelijker, maar pakkans veeeele groter. Alsk naar NL ga hou ik mij echt kalm, dervoor was dat echt 1 keer op 2 prijs alsk eens ging🙈
 
Hoe werkt dat dan eigenlijk, je rijbewijs in een ander land kwijt zijn? Moet je daar naar de rechtbank enzo?
Dat was nog binnen de range dat je niet naar de rechtbank moet. alles verloopt dus via de post en/of email.
Je moet je rijbewijs opsturen en ze hangen er een sticker op, waarop de periode van je rijverbod staat.

Best bureaucratisch: je krijgt de eerste brief met de vaststelling en jouw naam, dan moet je een brief terugsturen met de gegevens van wie achter het stuur zat (die gegevens stonden nochtans al correct op het document, maar het zou iemand anders kunnen zijn), dan weer zelfde brief met bevestigde gegevens (telkens met wat tijd tussen). Dan moet je je rijbewijs opsturen, kan maar naar 1 adres (ik dacht eens 'en passant' bij een random politiekantoor te stoppen om de sticker er op te hangen maar dat ging dus niet).

Praktisch nadeel is dat je dus even helemaal geen rijbewijs hebt, zo lang het rijbewijs onderweg is.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar goed afgesloten met wat fanmail :D.

55km/u waar je max 50 mag en ik weet dat ze daar ne sneaky flitser zetten en toch heb ik soms pech als ik wat te snel optrek aan't rode licht.

Dan nog 1 van in NL met het werk. Ook 55 waar je 50 mocht -> €44. (Wel eerste boete ooit van in NL te rijden en was zelfs niet met mijn eigen wagen).


Via https://www.anwb.nl/vakantie/duitsland/informatie/verkeersboetes vind je het volgende: "Als een ontzegging van de rijbevoegdheid of een rijverbod wordt opgelegd aan de hand van dit systeem, geldt dat alleen in Duitsland."

Op zich zijn de Duitse regels nog heel acceptabel. Controles op de Umweltzone-stickers gebeurt nauwelijks. Lage boetes voor licht overdreven snelheid. Het vergeten van reminders te sturen ivm niet-betaalde boetes.
Enkel bij wegenwerken doen ze soms enorm veel moeite om een flitser te verstoppen.

Tijdje terug geflitst geweest in Duitsland. Was direct voor wegenwerken en had het niet gezien door de zon in mijn ogen. Reed 120 en je mocht er maar 80 -> €20 boete :D
 
Terug
Bovenaan