De grote (flits)boetes thread

Goed dat je het aanhaalt, want dat is nog zo'n onnozele situatie. Niets zo leuk als midden in de nacht voor een rood licht staan te koekeloeren, terwijl er in de verste verte niemand in de buurt is. Men zou op vele plaatsen die lichten perfect op knipperstand kunnen zetten op minder drukke momenten. Maar men doet dat niet... because reasons?

Nogmaals, wat heeft dit te maken met verkeersveiligheid?

Men heeft ondertussen de technologie en op heel wat plaatsen ook de infrastructuur om de snelheidsbeperkingen dynamisch te regelen. Maar waarom gebruikt men dit enkel om de snelheid naar beneden toe aan te passen en niet naar boven? Because reasons?
Dat is dan een andere discussie.

Daar kan ik je trouwens gelijk in geven, afhankelijk van de drukte moet de maximum snelheid ook verhoogd kunnen worden. Maar die discussie heeft niets te maken met snachts te flitsen.
 
Goed dat je het aanhaalt, want dat is nog zo'n onnozele situatie. Niets zo leuk als midden in de nacht voor een rood licht staan te koekeloeren, terwijl er in de verste verte niemand in de buurt is. Men zou op vele plaatsen die lichten perfect op knipperstand kunnen zetten op minder drukke momenten. Maar men doet dat niet... because reasons?

Nogmaals, wat heeft dit te maken met verkeersveiligheid?
Een verademing om dan in NL te rijden met slimme verkeerslichten
 
Waarom is 220 km/h achterlijk? Mits een aangepaste wagen die dat perfect aankan... Vroeger nog naar Berlijn gereden, waar het kon gewoon 200 km/h+. Ik vind dat elke wagen een 'comfortabele' snelheid heeft, waarboven het vermoeiend is om lange tijd die snelheid aan te houden.
Mijn huidige gezinswagen is een Fiat Tipo break. Top 205 km/h volgens het boekje, en ik vind 160 km/h perfect doenbaar langere tijd.
Mijn 'weekendwagen'/tweede wagen is een Abarth 595. Topsnelheid volgens het boekje 236 km/h, ik ga daar absoluut niet mee 'cruisen' aan 160 km/h want dat is extreem vermoeiend.
Omdat er nu al genoeg debielen zijn die met hun Seat Ibiza van kust mijn kloten zo over onze banen scheuren terwijl er putten insteken van 3 meter diep. Met mijn wagen kan ik best comfortabel 220 rijden en dan nog doe ik het niet. En hoewel ik stiekem diep vanbinnen nog wel eens zo een johnny met een petje zichzelf wil zien lanceren richting de maan, is het toch beter dat het niet gebeurt. Ik wil namelijk niet in de file staan 's nachts omdat ze Danny Junior Peeters van de Belgian Cupra Tunerz Fan Club uit zijn auto moeten knippen.

Alles voorbij 160 is hooguit om snel even in te halen ofzo tbh. Of inderdaad in Duitsland om tijdelijk eens te testen wat je bolide kan. En zelfs dan is dat achterlijk om te doen op de openbare weg. Zeker voor een langere tijd. Ook als ik wat sneller rijd op de CC, als ik een auto zie hou ik weer in. Want zelfs tegen normale snelheden gebeurt het héél vaak dat iemand gewoon plots op mijn baanvak komt en dat ik dus alles dicht moet gooien. 150-160 is natuurlijk een arbitrair getal dat ik zelf invul naargelang mijn eigen goesting maar ik vertrouw gewoon 90% van de chauffeurs niet om sneller dan dat te rijden of om te anticiperen op mensen die nseller rijden dan dat.

Ik erger mij nu al dood aan de middenvaksrijders, de trage taffelaars, de mensen die versnellen als je hen voorbijgaat, ... En dan ga ik ook nog extra hard moeten uitkijken naar van die beunhazen in een VW Polo van 1997 met kale banden die net wat Formule 1 hebben zitten kijken?
 
Laatst bewerkt:
Uw post is een knap staaltje vooroordelen en relatief arrogant, dat geef ik je wel mee.

Afhankelijk van de drukte en de weersomstandigheden kan je in Duitsland nochtans perfect langere tijd harder dan dat rijden.
En ja, de etiquette in mijn ogen is dat je een auto op het vak naast jou met maximaal 30 km/h verschil passeert, misschien 40, maar alles wat meer verschil is is nodeloos gevaarlijk. Ook in Duitsland is het wel eens kalm op de autosnelweg. Een zondagochtend om 8u is ideaal om eens legaal door te rijden.
 
Uw post is een knap staaltje vooroordelen en relatief arrogant, dat geef ik je wel mee.

Afhankelijk van de drukte en de weersomstandigheden kan je in Duitsland nochtans perfect langere tijd harder dan dat rijden.
En ja, de etiquette in mijn ogen is dat je een auto op het vak naast jou met maximaal 30 km/h verschil passeert, misschien 40, maar alles wat meer verschil is is nodeloos gevaarlijk. Ook in Duitsland is het wel eens kalm op de autosnelweg. Een zondagochtend om 8u is ideaal om eens legaal door te rijden.
Bedankt voor de feedback, maar je moet niets van die aard meegeven. Ik heb liever dat je eens een keer je complexen achterwege laat in een discussie.

Maar met betrekking tot hetgeen daadwerkelijk het onderwerp is :

In Duitsland lukt dat inderdaad aardig op de stukken waar het is toegelaten, want mensen zijn dat daar gewend en die letten er voldoende op én die stukken hebben bijna altijd een wegdek dat je kan vertrouwen. In dat geval is 220km/u op een bepaalde plek, op een bepaald uur voor een korte periode doenbaar. Dat zijn echter wel zeer specifieke omstandigheden. En dan nog is het best ridicuul en achterlijk om zo snel op de openbare weg te rijden. Dat is niet per se erg dat je dat doet, ik heb natuurlijk ook al wel eens te snel gereden in mijn leven. Maar dat maakt het ook niet minder dom en nutteloos. En ikzelf doe vaak wel eens iets dom en nutteloos, maar ik ben daarover wel eerlijk tegen mezelf. Iets doen of kunnen doen maakt het niet de facto ok voor alles en iedereen.
 
Als het rustig is op de autobahn doe ik ook wel vrij gemakkelijk 190-200 voor langere tijd. Ik ga wel nooit iemand voorbijrazen tegen 200 per uur als die zelf maar 120 rijdt ofzo.
 
Ik heb wel enkele km's autobahn achter de rug de afgelopen weken en ik rij daar meestal rond de 150km/h. Dat is voor mij de ideale snelheid die ik heel lang kan aanhouden.

Vwb. de slimme lichten in NL, per direct invoeren over heel België.
 
Volgens mij dachten al die mensen die aan te hoge snelheden gecrasht zijn, ook allemaal dat ze comfortabel aan die snelheden konden rijden.
Neen hoor, uiteraard mag je het risico niet minimaliseren, dat hoort er gewoon bij.
Het is eerder 'ben ik bereid dit risico te lopen' voor mij. En, eerlijk gezegd, sinds ik getrouwd ben en kinderen heb, is minutenlang topsnelheid rijden niet meer wat ik doe. Vroeger was het eerder alles geven van zodra het kan, telkens vertragen als je anderen nadert, om dan terug naar 4de of 3de te gaan en gewoon weer plankgas te gaan. En dan weten dat je niet geflitst kan worden en dat het gewoon mag, vond ik wel een bangelijke gedachte.
Als ik hier op de autosnelweg eens doorduw tot 140 km/h (extreem zelden) om bvb. snel nog iemand in te halen als m'n afrit nadert ofzo, heb ik altijd schrik dat er een ticket in de brievenbus gaat zitten, en ik wil dat niet betalen, zoals gezegd.
 
De meeste locaties waar ze flitsen zijn echt wel naailocaties, leunen aan tot te hard rijden en hebben echt niets te maken met de verkeersveiligheid
MAAR ik ben ermee akkoord, dat 99% van de borden je wel opmerkt en je zelf beslist of je het risico wil nemen (of niet). Ben je dan geflitst? Jammer maar helaas.

Ik poog mij persoonlijk zoveel mogelijk te houden aan de regels. 99% van de tijd lukt dat ook. Maar 100%? Dit lukt echt niemand. Iemand die anders beweert, ..

een voorbeeld: 1 onoplettendheid of gewoon 1 voetganger, fietser of andere bestuurder die een domme actie doet waarop jij moet reageren en dat kan al voldoende zijn voor jou om een bord te missen. Of gewoon een vrachtwagen die net passeert net als je voorbij een bordje rijdt .. of gewoon tijdens de schooluren, enorm druk en je moet goed opletten, je slaat snel naar rechts af, en het bordje net in de bocht? Gemist! :tongue:
 
Ik heb niets tegen een controle in een zone 30 als 't school start of uit is. Als diezelfde zone 30 niét met dynamische borden is, en op een weg ligt waar 70 toegestaan is behalve aan de schoolpoort, en ze staan dan te flitsen om 21u20 op een ZATERDAGavond, dan is dat pesten ja, niet meer, niet minder.
Onlangs op ne zondag. Verlichtje bordje 30km/u voor het school stond nog aan. Stonden ze daar naar het schijnt te flitsen in het midden van de nacht.

In Duitsland lukt dat inderdaad aardig op de stukken waar het is toegelaten, want mensen zijn dat daar gewend en die letten er voldoende op én die stukken hebben bijna altijd een wegdek dat je kan vertrouwen. In dat geval is 220km/u op een bepaalde plek, op een bepaald uur voor een korte periode doenbaar.
Toen ik de 200km/u aantikte met de audi A3 dan vond ik het toch genoeg. Ik heb toen niet de 220 gehaald (De max snelheid)
Je moet dit zelf bepalen maar ik durfde toen gewoon niet harder. Ik voelde mij er niet comfortabel mee om nog harder te gaan.

Ik ben toen een paar keer voorbijgestoken door sportwagens. :tongue:
 
Net een GAS boete gekregen omdat ik begin april een sluiproute heb gevolgd en gefilmd ben door de ANPR camera's.
Volg af en toe deze route maar nu er wat verder werken zijn hebben ze daar dus camera's gezet en delen ze boetes uit. Was natuurlijk wat geschrokken omdat dit niet echt duidelijk aangegeven staan.

Ok shit happens en ik heb ze direct betaald maar ik ben in de voorbije maand daar nog een keer of 2 gepasseerd vrees ik. Kan ik nu meerdere boetes krijgen of kan ik dit aanvechten?
 
ene van ons werk, die constant geflitst wordt...

nu weer 84 gecorrigeerd naar 78 , waar je 50 mocht.

ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij veel geluk heeft, want indien 80 , was het meteen politie rechtbank. en indien rijbewijs kwijt, geraakt hij niet meer met onze camionette op de werf: weer mizerie.

das nu al de 8e boete in 5 maand tijd....

en telkens moet ik dat betwistingsformulier gaan invullen en doen, en hopen dat hij betaalt....
 
Net een GAS boete gekregen omdat ik begin april een sluiproute heb gevolgd en gefilmd ben door de ANPR camera's.
Volg af en toe deze route maar nu er wat verder werken zijn hebben ze daar dus camera's gezet en delen ze boetes uit. Was natuurlijk wat geschrokken omdat dit niet echt duidelijk aangegeven staan.

Ok shit happens en ik heb ze direct betaald maar ik ben in de voorbije maand daar nog een keer of 2 gepasseerd vrees ik. Kan ik nu meerdere boetes krijgen of kan ik dit aanvechten?
Mocht je daar dan niet rijden. T'is niet omdat het een sluiproute is, dat het verboden toegang is voor voertuigen.
Of mocht je daar dan niet door, door die werken?
 
Door de werken in de buurt hebben ze er een uitgezonderd bewoners en plaatselijk verkeer van gemaakt.
Vermoedelijk staat er nu ergens een extra bordje dat ik gemist heb. Het mocht wat beter aangegeven worden.

Heb gewoon schrik dat er nog een aantal boetes gaan volgen aangezien ik niet wist dat je daar niet meer door mag.

Hier wat verder hebben ze ook een straat plaatselijk verkeer gemaakt en camera's geplaatst, maar dat staat op grote oranje borden aangegeven aan het begin van de straat.
 
Investeren in Camera’s en trajectcontroles is allemaal geen probleem. Maar zorgen dat de wegen in staat zijn om je veilig van A naar B te verplaatsen zonder dat je moet zigzaggen rond de enorme Putten en bulten, daar is amper geld voor.
 
Investeren in Camera’s en trajectcontroles is allemaal geen probleem. Maar zorgen dat de wegen in staat zijn om je veilig van A naar B te verplaatsen zonder dat je moet zigzaggen rond de enorme Putten en bulten, daar is amper geld voor.
Die camera's en trajectcontroles dienen net om de putten te vullen. (De financiele)
 
Ik ben 2 jaar boetevrij, geen snelheids- danwel parkeerboete. Een record :D.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook nog nooit minder dan 20k km/jaar heb gedaan...
 
Uw post is een knap staaltje vooroordelen en relatief arrogant, dat geef ik je wel mee.

Afhankelijk van de drukte en de weersomstandigheden kan je in Duitsland nochtans perfect langere tijd harder dan dat rijden.
En ja, de etiquette in mijn ogen is dat je een auto op het vak naast jou met maximaal 30 km/h verschil passeert, misschien 40, maar alles wat meer verschil is is nodeloos gevaarlijk. Ook in Duitsland is het wel eens kalm op de autosnelweg. Een zondagochtend om 8u is ideaal om eens legaal door te rijden.
Wat me in Duitsland wel opvalt is dat iedereen zich wel aan de snelheidslimiet houdt als die er is. Van zodra je dan op een stuk komt waar er geen limiet meer geldt dan is het alle paarden los en scheuren de bolides ervan door. Maar dan nog heb ik er geen ervaring met bumperklevers of flitsende lichten die je aan de kant manen terwijl er iemand aan 200 op je komt afgestormd....

Zelf houd ik het op die Duitse autosnelwegen meestal rond de 170 als er geen snelheidslimiet geldt. Heb er mijn vorige wagen, die op papier 230 haalde, 's tot 200 op de teller geduwd en dat voelde voor mij te snel aan om langere tijd geconcentreerd vol te houden.
 
Terug
Bovenaan