De grote (flits)boetes thread

Neen parkeren ging daar niet.

Ik vind gek doen en bumperkleven in dit scenario ook véél erger dan dat ik daar 35km/u reed sé.
Zo'n mensen mogen ze toch ook eens zwaar straffen. Misschien toch eens overwegen ne dashcam aan te schaffen want dit was erover.
(maar ja ik weet niet of je zijn achterkant dan kan filmen ...)
Dankzij zo'n pipo kan ik 55€ boete dokken of zo.
Ik weet niet hoe jij bent op dat vlak, maar bij mij moeten ze dat écht niet doen. Als ze echt overdreven in mijn gat gaan hangen in zone 30, dan stop ik toch direct met rijden en ga ik eens vriendelijk vragen wat het probleem is. Ik kan veel verdragen, maar daar heb ik een afschuwelijke hekel aan.
 
Twee weken geleden: mijn eerste werkdag. Onmiddellijk afspraak bij een klant. Ik wil mij klaarmaken om te vertrekken maar heb dus ook een nieuwe bedrijfswagen, moest die nog zoeken op de parking, batterij van de sleutel was plat dus reservesleutel moeten zoeken, de GPS vond het adres niet (nieuw bedrijfsterrein), ... enzovoort enzovoort. Al redelijk laat vertrokken dus.

Alle rode lichten gehad die ik ben tegengekomen. Allemaal zo net voor mijn neus, je kent dat wel. Daarom maar wat sneller gereden: 85 op een baan waar je 70 mocht. Absoluut geen gevaar, rechte baan zonder huizen langs, ... FLITS. Op mijn eerste fucking werkdag.

Ik rij 's avonds naar huis op de E17 ter hoogte van de werken in Gent waar al massa's dodelijke ongelukken gebeurd zijn: dan ben ik de enige van heel de E17 die zich daar houdt aan de snelheid. Zelfs vrachtwagens met hun 30 ton razen me vlotjes voorbij. No biggie, moet allemaal kunnen.

Dus ik veronderstel dat ik de laatste naïeve ziel ben zonder Coyote in zijn wagen?
 
Dat krijg je wanneer je infrastructuur gebruikt uit de jaren 80. Snelheden op werven moeten dynamisch zijn. Niets zo ergerlijk als kilometers aan een stuk over de snelweg rijden tegen 50km/h omdat men daar binnen enkele uren moet gaan werken.
 
Ik rijd dan even 10 km/h (ook in een zone 50 ofzo trouwens) - meestal hebben ze het dan door, indien niet herhaal ik dat tot één van beiden bezwijkt onder een hartaanval :cool: .
Ik doe niet zo erg, maar mijn marge van 3-5 km/u meer valt dan terug op perfect snelheid zoals op m''n kilometrique, zelfs als ik weet dat die trager is (vgl met GPS).
Zelfde effect, met dat verschil dat ik nog tijdig op mijn bestemming geraak 😅
 
Twee weken geleden: mijn eerste werkdag. Onmiddellijk afspraak bij een klant. Ik wil mij klaarmaken om te vertrekken maar heb dus ook een nieuwe bedrijfswagen, moest die nog zoeken op de parking, batterij van de sleutel was plat dus reservesleutel moeten zoeken, de GPS vond het adres niet (nieuw bedrijfsterrein), ... enzovoort enzovoort. Al redelijk laat vertrokken dus.

Alle rode lichten gehad die ik ben tegengekomen. Allemaal zo net voor mijn neus, je kent dat wel. Daarom maar wat sneller gereden: 85 op een baan waar je 70 mocht. Absoluut geen gevaar, rechte baan zonder huizen langs, ... FLITS. Op mijn eerste fucking werkdag.

Ik rij 's avonds naar huis op de E17 ter hoogte van de werken in Gent waar al massa's dodelijke ongelukken gebeurd zijn: dan ben ik de enige van heel de E17 die zich daar houdt aan de snelheid. Zelfs vrachtwagens met hun 30 ton razen me vlotjes voorbij. No biggie, moet allemaal kunnen.

Dus ik veronderstel dat ik de laatste naïeve ziel ben zonder Coyote in zijn wagen?
kdenk het nie, ik houd me altijd meestal aan de snelheden en dan trek ik me er ook geen reet van aan als er iemand in mn gat staat te rijden
zeker met de werken aan linkeroever.Ik rijd meestal op mn limieter van de wagen.
 
Kan hier ook mijn bijdrage doen, eerste boete in jaren.
63 in een zone 50 die vroeger een zone 70 was

De klootzakken die die baan naar 50 hebben gebracht en daar dan nog wat gaan flitsen ook, sterf traag :)
 
Kan hier ook mijn bijdrage doen, eerste boete in jaren.
63 in een zone 50 die vroeger een zone 70 was

De klootzakken die die baan naar 50 hebben gebracht en daar dan nog wat gaan flitsen ook, sterf traag :)
Ik ben zo ook ooit eens geflitst. En het ergste was dat ze 2 maand later die baan terug naar 70 gebracht hebben, lang nadat ik die boete al betaald had natuurlijk.
 
Ik ben zo ook ooit eens geflitst. En het ergste was dat ze 2 maand later die baan terug naar 70 gebracht hebben, lang nadat ik die boete al betaald had natuurlijk.
Hier op de buitenbaan van de boomsesteenweg (n177), die baan is 50 geworden omdat er iemand een busspiegel tegen zijn hoofd gekregen had aan een bushalte. Ipv bussen te limiteren tot 50 op die busbaan, nee iedereen nu naar 50.
Voor zij die er vaak langsrijden, daar wordt dus wel degelijk geflitst. :unsure:
 
Daarom maar wat sneller gereden: 85 op een baan waar je 70 mocht. Absoluut geen gevaar, rechte baan zonder huizen langs, ... FLITS. Op mijn eerste fucking werkdag.
Sneller rijden dan nodig geeft exponentieel meer luchtweerstand, en is dus slecht voor verbruik en klimaat. Maar dat is blijkbaar geen factor meer sinds...tankkaart? :p
 
Sneller rijden dan nodig geeft exponentieel meer luchtweerstand, en is dus slecht voor verbruik en klimaat. Maar dat is blijkbaar geen factor meer sinds...tankkaart? :p

I know... Gelukkig was het een klantenbezoek dus een verplaatsing die sowieso moest gebeuren en rij ik in afwachting van een elektrische bedrijfswagen volledig op CNG met significant lagere CO2- en fijnstof uitstoot.

Maar dat neemt niet weg dat ik trager had moeten rijden natuurlijk.

Gisteravond opnieuw op de werken in Antwerpen en in Gent: eenzaam alleen 70 km/h aan het rijden. Auto's vlammen mij stuk voor stuk in, sommigen aan minstens 90, vrachtwagens halen mij in op die smalle rijstroken en zelfs een uitzonderlijk vervoer. :') Hoe dat die gasten maar niet in staat zijn om hun verantwoordelijkheid op te nemen in het verkeer, dat begrijp je toch niet?
 
Ooit nog een boete gehad in Duitsland voor 160km per uur, nooit betaald, dat kon toen nog. De volgende keer dat ik in Duitsland reed had ik de nummerplaat vervangen, was veel goedkoper.
 
Yep ik sponsor mee.

60 gemeten in een zone 50. 53gecorrigeerd, dat is dan 54 aub dank u wel.

Om 11u in de voormiddag in mijn verlof, blij dat ze zich nuttig maken
 
Ik doe ook (weeral) mee, moest op de Kruisstraat 28 mijn oma gaan ophalen om eens lekker te gaan eten (was door Covid al lang geleden uiteraard) en thv Kruisstraat 27A ben ik geflitst aan 63 per uur gecorrigeerd 57 dus €53 ... beseffen dat ik enkele meters verder dus stil stond is kut :sop: Sinds ik mijn Swiftje heb ist om de 2 à 3 maanden prijs :help: Via mijn E-box weet ik het wel altijd snel als ik prijs heb.
 
Gouden tips voor uw huwelijk en de verkeersveiligheid:

Ik ga enkele keren per jaar met mijn vrouw op familiebezoek in Duitsland, een win-win situatie. Mijn vrouw tevreden dat we samen familie gaan bezoeken, ik blij dat ik een weekend aan 250 km/u kan rijden.

Kan zijn dat ook dat verleden tijd zal worden. Gaan steeds meer stemmen op om overal een limiet in te voeren. Terecht overigens, heb er jaren gewoond, en combinatie van normaal verkeer en mensen die 250 willen rijden op dezelfde baan is te zot om los te lopen.
 
Kan zijn dat ook dat verleden tijd zal worden. Gaan steeds meer stemmen op om overal een limiet in te voeren.
Dat kan zeggen een paar decennia. Dat gaat ooit wel verleden tijd worden, maar het is zeer pure gok om te zeggen dat dit binnenkort zal zijn of niet.
 
Kan zijn dat ook dat verleden tijd zal worden. Gaan steeds meer stemmen op om overal een limiet in te voeren. Terecht overigens, heb er jaren gewoond, en combinatie van normaal verkeer en mensen die 250 willen rijden op dezelfde baan is te zot om los te lopen.
Het grote probleem is dat ongelimiteerde snelheid mogen rijden niet wilt zeggen dat je dat daarom kan en mag doen.
Mensen gaan bewust naar daar omdat je daar Schumacher op de openbare weg mag spelen. Nee ook daar telt dat je uw snelheid moet aanpassen aan de verkeersomstandigheden, en dat vergeten sommige wel eens.
Het verschil in snelheden is vaak de waanzin daar. Je hebt daar mensen die 160 rijden wat toch al een leuke snelheid is, en mensen die daar dan passeren tegen 260. Voor iedereen die al eens 200 heeft gereden weet dat dit 55m/s is, als je dan weet dat 260 gelijk is aan 72m/s dan slik je toch even.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Als ik daar aan m'n wagen z'n max zit (+- 240) kan je soms nog niet snel genoeg opzij gaan .
Van die speciale reeksen à la AMG , M's , Porsches en ander exotisch gerief die je dan nog voorbijvliegen alsof je zelf 'maar'120km/h rijdt.
Zelf rijd ik daar meestal aan een comfortabele 170à180 , ga je nog sneller dan kom je zo precies in een supergeconcentreerde modus en dat vind ik echt wel vermoeiend na enkele minuten.
En dan heb je nog de toeristen die Duitsland doorkruisen op weg naar Oostenrijk , Slovenië , Kroatië,enz met hun sleurhut of camper.
Die hebben echt nul inzicht in de snelheid van achterliggend verkeer en zwieren hun vakantiemobiel tegen 110 vanachter een vrachtwagen op de linkerstrook. Als je dan tegen die snelheden niet op tijd kan anticiperen is een ongeval heel rap gebeurt.
 
Terug
Bovenaan