De grote (flits)boetes thread

Het grote probleem is dat ongelimiteerde snelheid mogen rijden niet wilt zeggen dat je dat daarom kan en mag doen.
Mensen gaan bewust naar daar omdat je daar Schumacher op de openbare weg mag spelen. Nee ook daar telt dat je uw snelheid moet aanpassen aan de verkeersomstandigheden, en dat vergeten sommige wel eens.
Het verschil in snelheden is vaak de waanzin daar. Je hebt daar mensen die 160 rijden wat toch al een leuke snelheid is, en mensen die daar dan passeren tegen 260. Voor iedereen die al eens 200 heeft gereden weet dat dit 55m/s is, als je dan weet dat 260 gelijk is aan 72m/s dan slik je toch even.
Ik moet zeggen dat de autobahn bij momenten wel uitnodigt om alles uit je auto te halen. Reed er eens aan een 180 en werd door een politiewegen voorbij gestoken, zonder meer.

Maar heb daar toch ook vaak schrik als je er voorbij gevlamd wordt door wagens die over de 200 gaan... Ik vind 160 - 180 range nog aanvaardbaar op de authobahn, mits goed zicht, droge weg, niet teveel verkeer, ... Vanaf 180 is het comfort voor mij weg. Dat is echt te snel.

Snel rijden is vaak ook asociaal... op een lege autostrade met alle optimale omstandigheden kan je in België best wel rond de 140 -150 bollen, ik ben niet heiliger als de Paus. Echter, het is hier in België zo druk dat hoge snelheden by default gevaarlijk zijn. En het inschattingsvermogen van de gemiddelde wannabe racepiloot geeft me weinig vertrouwen :)

Flitsboetes: ben absolute voorstander. Hoop wel dat ze de inrichting ook logischer maken, nu is dat vaak wel zeer onlogisch en onduidelijk.
 
En dan heb je nog de toeristen die Duitsland doorkruisen op weg naar Oostenrijk , Slovenië , Kroatië,enz met hun sleurhut of camper.
Die hebben echt nul inzicht in de snelheid van achterliggend verkeer en zwieren hun vakantiemobiel tegen 110 vanachter een vrachtwagen op de linkerstrook. Als je dan tegen die snelheden niet op tijd kan anticiperen is een ongeval heel rap gebeurt.
Klopt! Het is dan ook aan de snelheidsduivel om ten alle tijden te kunnen anticiperen. Laat dat nu net vaak een probleem zijn bij die testosteron gedreven amateur racepiloten. Heb paar weken geleden op de Ninoofsesteenweg nog zo'n race gezien tussen twee van die AMG's... Echt, walgelijk... zo'n gastjes hun speelgoed mogen ze meteen afnemen.
 
Opnieuw een flitsboete, dat is dan de 2de van afgelopen juli. Is er begin juli weer een flitsmarathon geweest ofzo?
- Eentje op een weekdag langs een havenweg waar je slechts 70 mag. Beetje flauw om daar prioritair te flitsen maar soit, het zij zo.
- Eentje op een zondagmiddag langs lintbebouwing waar je blijkbaar slechts 50 mag. Typisch gevalletje van onze slechte ruimtelijke ordening waarbij je normaal 70 zou mogen rijden tot aan de dorpskern maar omdat de huizenrij zich maar blijft uitstrekken langs de verbindingsweg, hebben ze er de snelheidslimiet daar dan ook maar op 50 km/h gezet. Onmogelijk om in dit kloteland de weg/de omgeving te "lezen". Je moet constant de kant van de weg afzoeken op zoek naar (verborgen) bordjes.

Bijkomende ergernis 1: ik krijg de boetes pas in de brievenbus NA de vervaldatum voor de betaling. :wtf: Ze kunnen zien dat ze geen kosten aanrekenen.
Bijkomende ergernis 2: ik verwacht elk moment een brief over de beslissing van een subsidie waar ik recht op heb, waar ze al meer dan een half jaar over doen om mijn aanvraag te verwerken. Als we nu eens even snel ons geld zouden zien bij het ontvangen dan wanneer je het moet storten aan vadertje staat, het zou ook allemaal wat minder zuur zijn.
 
Opnieuw een flitsboete, dat is dan de 2de van afgelopen juli. Is er begin juli weer een flitsmarathon geweest ofzo?
- Eentje op een weekdag langs een havenweg waar je slechts 70 mag. Beetje flauw om daar prioritair te flitsen maar soit, het zij zo.
- Eentje op een zondagmiddag langs lintbebouwing waar je blijkbaar slechts 50 mag. Typisch gevalletje van onze slechte ruimtelijke ordening waarbij je normaal 70 zou mogen rijden tot aan de dorpskern maar omdat de huizenrij zich maar blijft uitstrekken langs de verbindingsweg, hebben ze er de snelheidslimiet daar dan ook maar op 50 km/h gezet. Onmogelijk om in dit kloteland de weg/de omgeving te "lezen". Je moet constant de kant van de weg afzoeken op zoek naar (verborgen) bordjes.

Bijkomende ergernis 1: ik krijg de boetes pas in de brievenbus NA de vervaldatum voor de betaling. :wtf: Ze kunnen zien dat ze geen kosten aanrekenen.
Bijkomende ergernis 2: ik verwacht elk moment een brief over de beslissing van een subsidie waar ik recht op heb, waar ze al meer dan een half jaar over doen om mijn aanvraag te verwerken. Als we nu eens even snel ons geld zouden zien bij het ontvangen dan wanneer je het moet storten aan vadertje staat, het zou ook allemaal wat minder zuur zijn.
Het is nog niet lang geleden dat je hier een rant postte over mensen die te snel rijden, maar je verzamelt hier bijna de meeste boetes van het forum!
 
Als ik daar aan m'n wagen z'n max zit (+- 240) kan je soms nog niet snel genoeg opzij gaan .
Van die speciale reeksen à la AMG , M's , Porsches en ander exotisch gerief die je dan nog voorbijvliegen alsof je zelf 'maar'120km/h rijdt.
Zelf rijd ik daar meestal aan een comfortabele 170à180 , ga je nog sneller dan kom je zo precies in een supergeconcentreerde modus en dat vind ik echt wel vermoeiend na enkele minuten.
En dan heb je nog de toeristen die Duitsland doorkruisen op weg naar Oostenrijk , Slovenië , Kroatië,enz met hun sleurhut of camper.
Die hebben echt nul inzicht in de snelheid van achterliggend verkeer en zwieren hun vakantiemobiel tegen 110 vanachter een vrachtwagen op de linkerstrook. Als je dan tegen die snelheden niet op tijd kan anticiperen is een ongeval heel rap gebeurt.

Mijne AMG daar 2 weken geleden es getest aan 260 per uur. Voel mij daar nu ook niet comfortabel om veel stukken veel harder dan 200 te rijden.
Dat vind ik nog een aangename snelheid als de baan het toe laat zonder dat het angstzweet u uitbreekt :D
 
Het is nog niet lang geleden dat je hier een rant postte over mensen die te snel rijden, maar je verzamelt hier bijna de meeste boetes van het forum!

Die 2 per maand is nu gelukkig wel geen gemiddelde. Daarvoor was het al een jaar geleden ofzo.
Maar je hebt gelijk: mensen willen zichzelf altijd goedpraten. Laat mij eventjes doen in de heat of the moment. ;)
 
Opnieuw een flitsboete, dat is dan de 2de van afgelopen juli. Is er begin juli weer een flitsmarathon geweest ofzo?
- Eentje op een weekdag langs een havenweg waar je slechts 70 mag. Beetje flauw om daar prioritair te flitsen maar soit, het zij zo.
- Eentje op een zondagmiddag langs lintbebouwing waar je blijkbaar slechts 50 mag. Typisch gevalletje van onze slechte ruimtelijke ordening waarbij je normaal 70 zou mogen rijden tot aan de dorpskern maar omdat de huizenrij zich maar blijft uitstrekken langs de verbindingsweg, hebben ze er de snelheidslimiet daar dan ook maar op 50 km/h gezet. Onmogelijk om in dit kloteland de weg/de omgeving te "lezen". Je moet constant de kant van de weg afzoeken op zoek naar (verborgen) bordjes.
Met de fiets had je dat probleem niet gehad :unsure:
 
Opnieuw een flitsboete, dat is dan de 2de van afgelopen juli. Is er begin juli weer een flitsmarathon geweest ofzo?
- Eentje op een weekdag langs een havenweg waar je slechts 70 mag. Beetje flauw om daar prioritair te flitsen maar soit, het zij zo.
- Eentje op een zondagmiddag langs lintbebouwing waar je blijkbaar slechts 50 mag. Typisch gevalletje van onze slechte ruimtelijke ordening waarbij je normaal 70 zou mogen rijden tot aan de dorpskern maar omdat de huizenrij zich maar blijft uitstrekken langs de verbindingsweg, hebben ze er de snelheidslimiet daar dan ook maar op 50 km/h gezet. Onmogelijk om in dit kloteland de weg/de omgeving te "lezen". Je moet constant de kant van de weg afzoeken op zoek naar (verborgen) bordjes.

Bijkomende ergernis 1: ik krijg de boetes pas in de brievenbus NA de vervaldatum voor de betaling. :wtf: Ze kunnen zien dat ze geen kosten aanrekenen.
Bijkomende ergernis 2: ik verwacht elk moment een brief over de beslissing van een subsidie waar ik recht op heb, waar ze al meer dan een half jaar over doen om mijn aanvraag te verwerken. Als we nu eens even snel ons geld zouden zien bij het ontvangen dan wanneer je het moet storten aan vadertje staat, het zou ook allemaal wat minder zuur zijn.

Die verborgen plaatjes geef ik u wel gelijk in.
Blij dat ik meestal met Waze rijd en dat goed accuraat is, maar die borden staan soms zo onlogisch geplaatst of het zijn er zoveel als je een straat indraait dat het soms wel echt makkelijk is om ze te missen.
 
Die 2 per maand is nu gelukkig wel geen gemiddelde. Daarvoor was het al een jaar geleden ofzo.
Maar je hebt gelijk: mensen willen zichzelf altijd goedpraten. Laat mij eventjes doen in de heat of the moment. ;)
Ik snap je hoor, ik vond de ironie gewoon een beetje grappig. :unsure:
 
En opnieuw prijs, één week na de vorige

Waar ik die vorige nog wel begreep. Zone 50, huizen langs de weg heb ik er nu toch absoluut totaal geen begrip meer voor.
Soort expres weg richting autostrade, lichtjes naar beneden lopend. 2 rijvakken met brede middenberm. 90km/u
Geflitst aan 96km/u dus gecorrigeerd naar 91.

Dit heeft niks, maar dan ook niks meer te maken met verkeersveiligheid. Pak de poen show
 
Die 2 per maand is nu gelukkig wel geen gemiddelde. Daarvoor was het al een jaar geleden ofzo.
Maar je hebt gelijk: mensen willen zichzelf altijd goedpraten. Laat mij eventjes doen in de heat of the moment. ;)
Mijn vader zaliger nadat ik een boete in de bus had voor te snel rijden: Het zal je leren! Ik rijd echt NOOIT te snel!
In 30 jaar GEEN enkele boete! (Dat was inderdaad wel waar)

Een paar dagen later ...
Vader?
Ja?
Je mag hier maar 50 in de bocht en je rijdt 90.
Godverdomme!
 
Opnieuw een flitsboete, dat is dan de 2de van afgelopen juli. Is er begin juli weer een flitsmarathon geweest ofzo?
- Eentje op een weekdag langs een havenweg waar je slechts 70 mag. Beetje flauw om daar prioritair te flitsen maar soit, het zij zo.
- Eentje op een zondagmiddag langs lintbebouwing waar je blijkbaar slechts 50 mag. Typisch gevalletje van onze slechte ruimtelijke ordening waarbij je normaal 70 zou mogen rijden tot aan de dorpskern maar omdat de huizenrij zich maar blijft uitstrekken langs de verbindingsweg, hebben ze er de snelheidslimiet daar dan ook maar op 50 km/h gezet. Onmogelijk om in dit kloteland de weg/de omgeving te "lezen". Je moet constant de kant van de weg afzoeken op zoek naar (verborgen) bordjes.

Bijkomende ergernis 1: ik krijg de boetes pas in de brievenbus NA de vervaldatum voor de betaling. :wtf: Ze kunnen zien dat ze geen kosten aanrekenen.
Bijkomende ergernis 2: ik verwacht elk moment een brief over de beslissing van een subsidie waar ik recht op heb, waar ze al meer dan een half jaar over doen om mijn aanvraag te verwerken. Als we nu eens even snel ons geld zouden zien bij het ontvangen dan wanneer je het moet storten aan vadertje staat, het zou ook allemaal wat minder zuur zijn.
Een havenweg waar je slechts 70 mag. 70 is de standaard snelheid he... het is nu niet dat dat een uitzondering is.

En ge moet niet "de weg" of "de omgeving" lezen he, ge moet de borden lezen ;). En die zijn zelden verborgen.

En dat komt van iemand die volgens u met associale wagens rijdt, maar wel maar 1 snelheidovertreding in 13 jaar heeft ;).
 
Vandaag een bericht in mijn ebox dat ik geflitst ben (vaste flitspaal) op 29/12/2021 om 17u54 op de E40 richting Luik, ter hoogte van Hoegaarden.
Alleen, ik was daar niet op dat moment. Ik ben vertrokken vanuit Luik (richting Brussel) om 14u30 naar huis (Gent). Dus ik kan nooit om 17u54 geflitst zijn op die plek, en al zeker niet in die richting. Iemand die ook al zo'n situatie heeft meegemaakt? Ik ga de boete sowieso wel betwisten.
 
mijn zotste boete was toch wel vorig jaar....
1800 euro wegens rijden onder invloed (wel 4.2 promille). ze konden hun ogen niet geloven .
sindsdien mijn leven gebeterd :)

on a sidenote, ben altijd een blue collar fan geweest, nooit probs met politie enzo, altijd sterk naar opgekeken naar politie en defensie,
maar mij een nachtje in de cel steken vond ik er wel zwaar over....
en nee ik was niet weerspannig of vijandig, (stond zo in het verslag), maar zou blijkbaar voor mijn veiligheid zijn geweest (????)
mn vriendin was niet ingeschreven bij mij toen nog als samenwonend, (dus op papier alleenstaand)
en blijkbaar zouden ze verantwoordelijk zijn als ik van de trap zou vallen?

vond ik dikke zever, ik mocht zelfs haar niet bellen of niets. kleren uit , telefoon afgeven, in ondergoed in een koude cel slapen, zonder deken.

nogmaals: ik accepteer zeker mijn boete, ik was in fout, ga ik nooit betwisten.
maar mij opsluiten in de cel, en niemand laten bellen. nee dat vergeef ik ze nooit. het is jammer, maar nu is mijn beeld tegenover politie serieus gedaald. overdreven machtsvertoon zonder meer.
Dat je alles nog herinnert met 4 promille vind ik straf! Ik zou echt niets meer herinneren
 
Als iemand zwaar ligt te bumperkleven en je rijdt daardoor 35 waar je 30 mag en je wordt geflitst. Kan je die boete dan aanvechten omdat je schrik had van de persoon achter u? Dit was echt niet normaal wat die gast deed. (natuurlijk in een grote vrachtwagen)

Die gast kleefde echt op mijne bumper en ik kon dus niet opzij gaan wegens werken (over een afstand van kilometers lang). Goed gek ja ... ook flashen en toeteren en van dat alles ... sommige mensen zijn echt nie normaal .. :headshake:
Als ik dat meemaak rij ik 25km/u
Dat die grote vrachtwagen maar eens iets probeert
 
In regio Sint niklaas is het ook erg hoor de laatste tijd. Continue staan ze elke dag wel te flitsen en mensen uit het verkeer te halen.
Volgens mij zijn er wel grotere problemen in het land, maar das een makkelijke manier om aan burger centjes te geraken he
 
In regio Sint niklaas is het ook erg hoor de laatste tijd. Continue staan ze elke dag wel te flitsen en mensen uit het verkeer te halen.
Volgens mij zijn er wel grotere problemen in het land, maar das een makkelijke manier om aan burger centjes te geraken he

Toch maar enkel als je te hard rijdt. Een flitsboete (en heb er al veel gehad) is toch nog altijd je eigen schuld.
Zuur soms, zeket als je aan 72 km/h gecorrigeerd geflitst wordt om 4h58, maar het blijft je eigen schuld.

Ik rij nauwelijks nog te hard, als ik te hard rij is het omdat ik het echt niet gezien heb. Het verkeer schiet toch niet op, dus waarom haasten.
 
Toch maar enkel als je te hard rijdt. Een flitsboete (en heb er al veel gehad) is toch nog altijd je eigen schuld.
Zuur soms, zeket als je aan 72 km/h gecorrigeerd geflitst wordt om 4h58, maar het blijft je eigen schuld.

Ik rij nauwelijks nog te hard, als ik te hard rij is het omdat ik het echt niet gezien heb. Het verkeer schiet toch niet op, dus waarom haasten.
Het gaat me ook niet zozeer om de boetes want daar lig ik niet echt van wakker, das mijn eigen schuld als het zo is.
Het gaat me meer om het feit dat het niks meer met verkeersveiligheid gaat maar om geldklopperij en pesterijen voor easy targets
 
Het gaat me ook niet zozeer om de boetes want daar lig ik niet echt van wakker, das mijn eigen schuld als het zo is.
Het gaat me meer om het feit dat het niks meer met verkeersveiligheid gaat maar om geldklopperij en pesterijen voor easy targets

Dat is waar, dat zijn mijn boetes in het midden van de nacht op een kaarsrechte weg ook. Mij boeit het allerminst als iemand 80-90 rijdt waar je 70 mag als er geen kat op de baan is, deed dat vroeger ook. Ben zeker niet heiliger dan de paus.
Ik deed Koersel - Zaventem (75km) op 35-40 minuten om 5h s'morgens, record was 28 minuten (auto ging niet harder dan 220 km/h) toen ik jong was. De flitspaal langst de E314 in Rotselaar stond er toen al, was even gas lossen en dan weer volgas. Nu vind ik het allemaal de moeite nietmeer, ik rij zeer zeer zelden nog boven de 130km/h op de teller.
Ben bijna 2 jaar boetevrij, voor het eerst in mijn 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik meer dan een jaar geen boete gekregen. Rij dan ook wel nog maar 10-12k km op een jaar.

Heb overigens meer moeite met 40-45 in een zone 30 tijdens de uren dat er kinderen rondlopen of hard in een woonwijk rijden, mijn vriendin heeft daar een handje van weg. Die heeft thans genoeg ongevallen op haar geweten om te weten dat een auto wel wat impact kan hebben als je iemand raakt...
Ze is nogal hardleers.
 
Dat is waar, dat zijn mijn boetes in het midden van de nacht op een kaarsrechte weg ook. Mij boeit het allerminst als iemand 80-90 rijdt waar je 70 mag als er geen kat op de baan is, deed dat vroeger ook. Ben zeker niet heiliger dan de paus.
Ik deed Koersel - Zaventem (75km) op 35-40 minuten om 5h s'morgens, record was 28 minuten (auto ging niet harder dan 220 km/h) toen ik jong was. De flitspaal langst de E314 in Rotselaar stond er toen al, was even gas lossen en dan weer volgas. Nu vind ik het allemaal de moeite nietmeer, ik rij zeer zeer zelden nog boven de 130km/h op de teller.
Ben bijna 2 jaar boetevrij, voor het eerst in mijn 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik meer dan een jaar geen boete gekregen. Rij dan ook wel nog maar 10-12k km op een jaar.

Heb overigens meer moeite met 40-45 in een zone 30 tijdens de uren dat er kinderen rondlopen of hard in een woonwijk rijden, mijn vriendin heeft daar een handje van weg. Die heeft thans genoeg ongevallen op haar geweten om te weten dat een auto wel wat impact kan hebben als je iemand raakt...
Ze is nogal hardleers.
Mijn vriendin klaagt vaak over hoe snel ik soms rijd maar zij heeft afgelopen jaar even veel flitsboetes verzameld dan ik in mijn hele leven al heb gekregen (3).

Ik rijd soms wat sneller, maar wel nooit in een situatie die het niet toelaat. Als het drukker is pas ik me aan, als het een gevaarlijk baantje is idem enzovoort. Als ik rijd waar ik het niet ken ben ik ook altijd voorzichtig en hou ik me aan de snelheid.

Maar op zo een lege plattelandsweg in Wallonië met 300 meter zicht... :unsure:

Ik zit nu al weer 4-5 jaar zonder flitsboete.
 
Terug
Bovenaan