De grote (flits)boetes thread

Zoals eerder eens werd aangehaald, kan je de exacte plaats delen?

Want het is niet omdat je een “einde zone 50” bord passeert op een kruispunt, dat de weg die je opgaat niet ook onder een snelheidsbeperking van 50 km/h kan vallen.
Als je daarvoor reeds een bordje bebouwde kom waart tegengekomen, dan blijft het natuurlijk 50km/u ondanks dat het einde zone 50 is. ;)

Maar een nieuwe weg oprijden is, een 'beslissingsmoment'. Dus als er geen herhalingsbord staat dan is de kans groot dat Nessaja gelijk heeft en je -indien je vanuit die zijstraat komt- daar 70km/u mag rijden. Maar inderdaad googlemaps is your friend en gaat dit verduidelijken.
 
@hellmut en @MrCipo

hier

Als je daarvoor reeds een bordje bebouwde kom waart tegengekomen, dan blijft het natuurlijk 50km/u ondanks dat het einde zone 50 is. ;)

Maar een nieuwe weg oprijden is, een 'beslissingsmoment'. Dus als er geen herhalingsbord staat dan is de kans groot dat Nessaja gelijk heeft en je -indien je vanuit die zijstraat komt- daar 70km/u mag rijden. Maar inderdaad googlemaps is your friend en gaat dit verduidelijken.

Maar dan mag het einde zonebord nog het begin zonebord er niet staan want:

Vervolgens zij opgemerkt dat in een bebouwde kom die met verkeersborden F1 en F3 is afgebakend geen 50 of 70 km/h-zones mogen worden ingesteld..

je mag geen hogere of gelijk zijnde snelheidsborden plaatsen in een zone die reeds afgebakend zijn door het bord F1 en F3 (de bebouwde kom borden)

hier allemaal na te lezen pagina 4 om exact te zijn
 
Maar dan mag het einde zonebord nog het begin zonebord er niet staan want:
Dat maakt niet uit, als je voor het zone 50 bordje, een bordje bebouwde kom bent tegengekomen dan geldt daar nog steeds 50km/u.
Maar goed, ik ga niet elke straat op googlemaps bekijken maar ik vermoed dat dit hier niet van toepassing is.

---

Die Molenweg is wel plaatselijk verkeer lijkt mij? Moest jij daar ergens zijn?
Maar dan blijft nog altijd het feit dat het het bordje einde zone 50 daar foutief staat en je strikt genomen er dan 70 mag rijden.
Dat je dan legaal of illegaal die straat bent ingereden, dat doet er dan nog steeds niet toe (Toch niet voor de snelheidsboete)

Deze zijstraat heeft dan ook een fout bordje ?? Of is dat bordje ook weggehaald?

En hier zie ik ook wat borden staan, maar als ik verder inzoom dan staan die borden er ineens niet meer (foto's googlemaps kunnen soms van andere data zijn en aan elkaar geplakt)

Dus ik vermoed dat ze her en der wat borden hebben heringericht en dan ook wat bordjes vergeten weg te halen zijn zoals in die Molenweg straat.
Dat maakt de situatie wel heel erg onduidelijk.

Maar sowieso is het te laat om de boete nog aan te vechten. :frown:
 
Laatst bewerkt:
@hellmut en @MrCipo

hier



Maar dan mag het einde zonebord nog het begin zonebord er niet staan want:



je mag geen hogere of gelijk zijnde snelheidsborden plaatsen in een zone die reeds afgebakend zijn door het bord F1 en F3 (de bebouwde kom borden)

hier allemaal na te lezen pagina 4 om exact te zijn
Je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar je mag wel snelheidsborden plaatsen in een bebouwde kom die hoger of gelijk zijn, je mag geen hogere of gelijkaardige zone borden plaatsen.
 
Stupid me ging ook eens Google Streetview detective spelen en ik zie nu dat @makila hierboven ook al gevonden had hoe de vork in de steel zit. Dus rap mijn post editen voor ik me belachelijk maak :D.

Anyway, je kan aan de Streetview timestamps zeer duidelijk zien dat redelijk recent de Zone 50 daar uitgebreid is waarbij dan de borden aan het einde van de Kleine Molenweg en Konijnenstraat, alsook het bord op de Hoogstraat zelf thv de Haneweg, allemaal ondertussen verdwenen zouden moeten zijn, waardoor de Hoogstraat zelf dus ook Zone 50 blijft. Wanneer dat juist gebeurd is, is moeilijk te achterhalen. De Streetview foto waar thv Haneweg het bord op de Hoogstraat weg is, dateert immers van april 2023.

Mij lijkt het dat @Nessaja 100% een punt heeft. Vraag: ben je daarmee al naar de lokale politie van Zemst geweest ? Want die moeten toch ook perfect weten wanneer die zone-borden weggehaald zijn. Ik zou alleszins ook serieus pissed zijn, zelfs al gaat het maar om een vrij klein bedrag.

EDIT: hier eigenlijk nog een mooi bewijs : https://www.google.com/maps/@50.995...4!1sSQxE5zLO_K3JofxIAJKvmQ!2e0!7i16384!8i8192 . Dit is een foto genomen vanop de Hoogstraat in april 2023. Waar overal de april 2023 Streetview foto's duidelijk maken dat de zone uitgebreid is, zie je op deze foto heel duidelijk dat dat Eindezone-bord in de Kleine Molenweg daar duidelijk nog hangt (zelfs al zie je het van de achterkant).
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar je mag wel snelheidsborden plaatsen in een bebouwde kom die hoger of gelijk zijn, je mag geen hogere of gelijkaardige zone borden plaatsen.
Ja dat bedoelde ik dus ook, ik heb het niet over gewone snelheidsborden, ik postte ook de link naar het document waarnaar ik verwijs wat specifiek over het reglementair plaatsen van einde zoneborden gaat.

Op streetview mag je niet echt staat gaan, alhoewel alle "oude" borden wel weg zijn nu op dit moment...sinds mei dus.

Los van dat alles, moesten ze reglementair geweest zijn zouden ze er nu nog gestaan hebben, het is waarschijnlijk vanwege mijn betwisting dat men zich ervan bewust geworden is van de niet regelmentaire situatie.

Het spijtige is dat men desondanks mij toch een boete geeft en men hun fout niet erkent maar zelfs nog beweert dat ik mijn fout erken door de boete te betalen en dat is de wereld op zijn kop.

Je mag daar trouwens perfect legaal rijden hoor en in de Konijnenweg is het bord intussen ook weggehaald, daar staat alleen de paal nog, heb ik ook gecontroleerd toen ik mijn "na" foto ging maken, tot april = "voor" stond dat einde zonebord er ook nog wel want dat heb ik toen ook gecontroleerd.

Bon, in plaats van een boete verdiende ik eigenlijk een beloning voor het in kaart brengen van een niet reglementaire situatie.
 
Ma jonges toch heb ik weer pech,

Testrit met Tesla Y Performance gedaan.
In industrieterrein 2x eens goe gas gegeven en zag ik achteraf ne mobiele flitser staan. Echt ongelofelijk man
 
Bon, in plaats van een boete verdiende ik eigenlijk een beloning voor het in kaart brengen van een niet reglementaire situatie.
Met uw geld hebben ze bij de gemeente een zwartwerker de borden laten verwijderen zeker? :S

Ma jonges toch heb ik weer pech,

Testrit met Tesla Y Performance gedaan.
In industrieterrein 2x eens goe gas gegeven en zag ik achteraf ne mobiele flitser staan. Echt ongelofelijk man
Join The club.

- De eerste en enige keer dat ik mijn rijbewijs kwijtspeelde (81 na correctie), was toen ze het bordje 70km/u verwijderd hadden, daar een bordje 50km/u hingen en de dag na de wijziging stonden ze daar natuurlijk al meteen te flitsen voor de verkeersveiligheid. Ik dacht dat het daar nog 70 was .. niet dus ..
- Dan nog een boete gehad (51km/u na correctie) toen ze mij opbelden dat een operatie bij vrouwlief mislukt was en ik met spoed naar het ziekenhuis moest komen.
- 4x voorbij dezelfde mobiele flitser gereden. 2*53€ (2x niet te hard gereden). Net te hard ..

Dat waren dus mijn laatste 4 boetes ..

Sinds december 2018 gelukkig geen boetes meer gehad, ik hoop dat het nog lang mag duren.

- Op de ring in Lier onlangs eens koelbloedig gebleven en zo geen boete verkregen. Ik reed 70km/u en .. (ik vind dat daar ook extreem traag want geen huizen, geen fietsers en geen voetgangers, vroeger was het daar 90) zeker 5 wagens die mij dan voorbij gevlamd zijn. Flits Flits Flits Flits Flits .. allemaal op de foto ..
- Afrit Herenthout industrie - onlangs hoerechance gehad. Ik rijd daar bijna nooit 50km/u maar het is daar in de bocht dus 50 en ik reed toen toch eens 50km/u. Stonden ze daar toch wel te flitsen zeker?
 
Laatst bewerkt:
Ma jonges toch heb ik weer pech,

Testrit met Tesla Y Performance gedaan.
In industrieterrein 2x eens goe gas gegeven en zag ik achteraf ne mobiele flitser staan. Echt ongelofelijk man
Oef, innige deelneming. Op zo een plek gaan staan is echt om die paar arbeiders te pakken die daar even gas geven op een verlaten baan.

Bon, ik heb er na 8 jaar ook nog eens eentje. Gecorrigeerd 136 op de autosnelweg, 63 euro kwijt. Ik had de camera in het voorbijgaan gezien, dus ik was mentaal voorbereid. :unsure:

Toevallig op een rit waar ik maar héél even CC op 150 kon zetten.
 
Ma jonges toch heb ik weer pech,

Testrit met Tesla Y Performance gedaan.
In industrieterrein 2x eens goe gas gegeven en zag ik achteraf ne mobiele flitser staan. Echt ongelofelijk man
Damn hopelijk niet op de hoogste snelheden geflitst. Dat vind ik een nadeel aan de performance, als je toch wat safe wilt zitten qua flitssnelheden kan je amper genieten van het optrekken, het is voorbij voor je het doorhebt :p
 
Damn hopelijk niet op de hoogste snelheden geflitst. Dat vind ik een nadeel aan de performance, als je toch wat safe wilt zitten qua flitssnelheden kan je amper genieten van het optrekken, het is voorbij voor je het doorhebt :p
Dat is zoals het capaciteitstarief. Een hele maand netjes de correcte snelheid gereden maar heel even gepiekt in snelheid? Dat is kassa kassa! In dat op zicht vind ik trajectcontroles wel goed, deze meten tenminste of je u globaal genomen netjes aan de snelheid hebt gehouden (of niet)

Zeker met die elektrische wagens. Even op de gas duwen vanuit stilstand met mijne Cupra Born en ik zit gewoon al meteen aan 80km/u. Geen gebrul van de motor (0,0 hé want elektrisch) en dat duurt dus amper 4-5 sec voor ik daar aan zit (7sec --> 100km/u). En je voelt dat ook niet. Pas daarna krijg je dit door en houd je u aan de snelheid. Voor hetzelfde geld zegt zo'n flitspaal dan: Flits! You are nailed motherfucker !!!
 
Dat vind ik een nadeel aan de performance, als je toch wat safe wilt zitten qua flitssnelheden kan je amper genieten van het optrekken, het is voorbij voor je het doorhebt :p

Daarvoor moet je niet eens een Performance hebben. Met eender welke EV heb je dat 'probleem'. Ik probeer eigenlijk zelf ook nooit te snel te rijden, maar als je snel eens ene wil voorbij steken omdat die maar 60 doet ipv 70, en je geeft goed 'gas' om er rap voorbij te geraken, dan zit je al ruim boven de 100 wanneer je terug naar jouw vak komt.
 
Damn hopelijk niet op de hoogste snelheden geflitst. Dat vind ik een nadeel aan de performance, als je toch wat safe wilt zitten qua flitssnelheden kan je amper genieten van het optrekken, het is voorbij voor je het doorhebt :p
Ik hoop van niet heb geen flauw idee pfff
Gelukkig regende het en heb ik nie door door geduwd ben nie boven de 90 geweest denk ik
 
Weten jullie soms of het legaal is om een nep flitspaal in je tuin te zetten en die op de straat te richten?
Als die nu volledig op eigen grond staat, niet flitst of filmt dan kan je toch geen kwaad er mee doen?
 
Weten jullie soms of het legaal is om een nep flitspaal in je tuin te zetten en die op de straat te richten?
Als die nu volledig op eigen grond staat, niet flitst of filmt dan kan je toch geen kwaad er mee doen?
Ne keer bij Remi Gaillard horen. Doe is daar wel vertrouwd mee :unsure:
 
Ma jonges toch heb ik weer pech,

Testrit met Tesla Y Performance gedaan.
In industrieterrein 2x eens goe gas gegeven en zag ik achteraf ne mobiele flitser staan. Echt ongelofelijk man

Idem hier, meegereden met de Tesla X Plaid van ne maat, launch control op redelijk afgelegen industrieterrein...mobiele flitser :rolleyes: Boete moet nog binnenkomen maar zal niet mals zijn. We zaten in no time aan 140 en max 70 toegelaten.
 
Terug
Bovenaan