De grote (flits)boetes thread

Ik gebruik nooit mijn gsm achter het stuur, en binnen mijn vriendengroep/familie ook nog nooit meegereden met iemand en gezien dat die zijn gsm gebruikt, ik zou ook er direct een opmerking op maken. Wat mij betreft, gebruik je die stelling dan ook om jezelf goed te praten en is 8 dagen rijbewijs intrekken zeker niet te veel. Na alle campagnes, waarschuwingen,... mogen ze van mij gerust strenger optreden tegen dat hatelijk en gevraarlijk gedrag.
Ik geef u daar gelijk in. Van mijn part mogen ze dat permanent invoeren rijverbod bij gsm gebruik, want het is echt gevaarlijk.

Maar zomaar ff van gewoon een boete gaan tot instant intrekking rijbewijs van de ene dag op de andere komt wel hard binnen :D

Als ze dat gewoon permanent invoeren, allemaal goe! Zou beter zijn dan zouden de meeste mensen het ook niet meer oden.
 
Het is en blijft gevaarlijk, want je hebt je ogen niet op de weg.
Als de straf nu enkel een geldboete was, velen zouden die gewoon betalen, maar zouden ze ook hun gedrag gaan aanpassen?
Nu met dat je uw rijbewijs kwijt zijt, ga je toch 2x nadenken om uw gsm boven te halen bij het rijden.
 
Het is en blijft gevaarlijk, want je hebt je ogen niet op de weg.
Als de straf nu enkel een geldboete was, velen zouden die gewoon betalen, maar zouden ze ook hun gedrag gaan aanpassen?
Nu met dat je uw rijbewijs kwijt zijt, ga je toch 2x nadenken om uw gsm boven te halen bij het rijden.
Beetje kort door de bocht niet ?
Dus wanneer jij aan het rijden bent kijk je nooit eens naar iets anders dan de weg (dus niet naar uwe passagier als je een praatje maakt of eens kijken links en rechts naar een vitrine of dergelijks …) want als ze het zien moeten ze volgens u uw rijbewijs afnemen …

Ik kan perfect bellen met de gsm en mijn ogen op de weg houden (niet dat ik dat goedkeur en gebruik dus de carkit en rij met eens automaat dus heb in principe altijd een hand vrij . ;) )
Dat mijn aandacht dan is afgeleid …dat spreek ik niet tegen en zal dit zelfs bevestigen maar zelfs met de carkit heb ik al gemerkt dat mijn aandacht naar het verkeer soms verslapt (hangt af van wat voor een gesprek ik voer , als het over koetjes en kalfjes gaat is het meestal geen probleem maar iets serieuzer waar je uw verstand moet bijhouden …)
Dus ook radio bedienen of een gesprek voeren of kinderen vanachter op de bank kan zorgen dat uw aandacht afgeleid wordt …
Gaan we daarvoor ook het rijbewijs intrekken dan ?

Persoonlijk vind ik de straf ook overdreven als er geen gevaar is voor de omgeving , bv rechtdoor rijden op een autostrade waar er weinig verkeer is Daan zou een boete genoeg moeten zijn maar als je dan ligt te bellen op een plaats waar er veel verkeer is met voetgangers en fietsers …dan zou een intrekking misschien wel kunnen maar dan ook voor voetgangers en fietsers .
Want een voetganger of fietser die belt , ook al gebruikt hem oortjes , is ook afgeleid ( al verschillende keren persoonlijk mogen ervaren , overlaatst weer een voetganger bijna onder mijnen auto omdat ze aan het bellen was . )
 
Beetje kort door de bocht niet ?
Dus wanneer jij aan het rijden bent kijk je nooit eens naar iets anders dan de weg (dus niet naar uwe passagier als je een praatje maakt of eens kijken links en rechts naar een vitrine of dergelijks …) want als ze het zien moeten ze volgens u uw rijbewijs afnemen …

Ik kan perfect bellen met de gsm en mijn ogen op de weg houden (niet dat ik dat goedkeur en gebruik dus de carkit en rij met eens automaat dus heb in principe altijd een hand vrij . ;) )
Dat mijn aandacht dan is afgeleid …dat spreek ik niet tegen en zal dit zelfs bevestigen maar zelfs met de carkit heb ik al gemerkt dat mijn aandacht naar het verkeer soms verslapt (hangt af van wat voor een gesprek ik voer , als het over koetjes en kalfjes gaat is het meestal geen probleem maar iets serieuzer waar je uw verstand moet bijhouden …)
Dus ook radio bedienen of een gesprek voeren of kinderen vanachter op de bank kan zorgen dat uw aandacht afgeleid wordt …
Gaan we daarvoor ook het rijbewijs intrekken dan ?

Persoonlijk vind ik de straf ook overdreven als er geen gevaar is voor de omgeving , bv rechtdoor rijden op een autostrade waar er weinig verkeer is Daan zou een boete genoeg moeten zijn maar als je dan ligt te bellen op een plaats waar er veel verkeer is met voetgangers en fietsers …dan zou een intrekking misschien wel kunnen maar dan ook voor voetgangers en fietsers .
Want een voetganger of fietser die belt , ook al gebruikt hem oortjes , is ook afgeleid ( al verschillende keren persoonlijk mogen ervaren , overlaatst weer een voetganger bijna onder mijnen auto omdat ze aan het bellen was . )
Allemaal bullshit excuses.

Feit blijft: Met gsm bezig zijn in de auto - of het nu rustig, druk, snelweg of stad is - is fucking gevaarlijk en onrespectvol voor al uw medemensen in het verkeer.

In mijn woon-werkverkeer zie ik zoveel mensen continue naar beneden staren dat ik er echt schrik van krijg.

Ben heel blij dat ze dit afstraffen.
 
Beetje kort door de bocht niet ?
Dus wanneer jij aan het rijden bent kijk je nooit eens naar iets anders dan de weg (dus niet naar uwe passagier als je een praatje maakt of eens kijken links en rechts naar een vitrine of dergelijks …) want als ze het zien moeten ze volgens u uw rijbewijs afnemen …
Akkoord, je mss niet uw ogen op de baan, maar dit is iets wat je ook moet doen om het verkeer rond u in de gaten moet houden.

Ik kan perfect bellen met de gsm en mijn ogen op de weg houden (niet dat ik dat goedkeur en gebruik dus de carkit en rij met eens automaat dus heb in principe altijd een hand vrij . ;) )
Dat mijn aandacht dan is afgeleid …dat spreek ik niet tegen en zal dit zelfs bevestigen maar zelfs met de carkit heb ik al gemerkt dat mijn aandacht naar het verkeer soms verslapt (hangt af van wat voor een gesprek ik voer , als het over koetjes en kalfjes gaat is het meestal geen probleem maar iets serieuzer waar je uw verstand moet bijhouden …)
Dus ook radio bedienen of een gesprek voeren of kinderen vanachter op de bank kan zorgen dat uw aandacht afgeleid wordt …
Gaan we daarvoor ook het rijbewijs intrekken dan ?
Handfree bellen gaat uw aandacht ook afleiden. Daar ben ik ook akkoord mee, Ik bel ook alleen maar handsfree, al hou ik de telefoontjes in de wagen veel korter.
Tja, alles kan afleiden? Maar moeilijker te bewijzen.

Persoonlijk vind ik de straf ook overdreven als er geen gevaar is voor de omgeving , bv rechtdoor rijden op een autostrade waar er weinig verkeer is Daan zou een boete genoeg moeten zijn maar als je dan ligt te bellen op een plaats waar er veel verkeer is met voetgangers en fietsers …dan zou een intrekking misschien wel kunnen maar dan ook voor voetgangers en fietsers .
Want een voetganger of fietser die belt , ook al gebruikt hem oortjes , is ook afgeleid ( al verschillende keren persoonlijk mogen ervaren , overlaatst weer een voetganger bijna onder mijnen auto omdat ze aan het bellen was . )
Het probleem is ook, wat is bijvoorbeeld de definitie van bv 'weinig' verkeer.
Waar ga je de grens leggen? Maximaal 1 of 3 of 5 of.. auto's in 100m voor u & achter u?
Het ding is vooral, er gebeuren helaas genoeg ongevallen die enkel en alleen te wijten zijn aan GSM gebruik. Ik kom er ook helaas teveel tegen.
Idem voor alchohol gebruik etc..

De straf voelt voor u zwaar aan. En is mss in uw geval aan de zware kant. Het is een momentopname. De boetes/straffen zijn nu eenmaal opgesteld.
Maar stel dat je nu een boete kreeg van 53€ in de plaats? ga je dan uw GSM gebruik gaan beperken in de toekomst?
 
Ik gebruik nooit mijn gsm achter het stuur, en binnen mijn vriendengroep/familie ook nog nooit meegereden met iemand en gezien dat die zijn gsm gebruikt, ik zou ook er direct een opmerking op maken. Wat mij betreft, gebruik je die stelling dan ook om jezelf goed te praten en is 8 dagen rijbewijs intrekken zeker niet te veel. Na alle campagnes, waarschuwingen,... mogen ze van mij gerust strenger optreden tegen dat hatelijk en gevraarlijk gedrag.
Ik was er eerder nog over bezig met een collega. Die collega van mij zei dat hij een waarschuwing gekregen heeft voor bellen achter het stuur (wél geen boete).

De reden. Hij kreeg telefoon, parkeerde snel even op een geldige parkeerlocatie aan de kant van de weg. Hij schakelde ook zijn motor uit en is dan beginnen bellen achter het stuur. En toen stopte er een combi en een agent tikte op zijn raam, zei dat dit niet mocht (ook al stond hij langs de weg geparkeerd, dan nog mag je niet bellen achter het stuur ??) en hij kreeg een waarschuwing.

Klopt dit wat hij zegt dat zelfs dat niet mag? Dat hij niet beboet werd, lijkt me wel logisch want dit levert natuurlijk geen enkel gevaar op. Ik wil alleen weten of die agenten het correct hadden bij wet.

Ik heb het al zelf terug gevonden - Art 8.4 van de wegcode .. bij stilstaan naast de weg mag het gewoon wel. Dus die agent was niet correct (of de collega was aan het lullen)
 
Laatst bewerkt:
De straf voelt voor u zwaar aan. En is mss in uw geval aan de zware kant. Het is een momentopname. De boetes/straffen zijn nu eenmaal opgesteld.
Maar stel dat je nu een boete kreeg van 53€ in de plaats? ga je dan uw GSM gebruik gaan beperken in de toekomst?
Ik vind dat de straf gewoon een beetje “te”….dat ze daar dan een stevige boete opzetten van €1000 onmiddelijk te betalen .
Als er dan iemand betrapt wordt kan hij nog altijd zijn werk uitvoeren als hem zijne wagen nodig heeft …nu straffen ze soms gewoon mensen omwille van een “vergetelheid” waardoor die eventueel hun werk kunnen verliezen maar iemand die in een hogere positie zit of het geluk heeft om een chauffeur te vinden (of te krijgen ) straffen ze daar nietmee hoor . ;)

maar akkoord , dat zijn infeite geen of slappe excuses …maar geldt dat niet voor alle excuses wanneer iemand iets verkeerd doet of de wet overtreed . ;)

Wat betreft mijn gsm gebruik achter het stuur .
Dat valt heel goed mee want ikzelf ben gene “beller” en meestal krijg ik de telefoon en ik gebruik mijne gsm ook alleen maar om te bellen (niet voor filmpjes, muziek of dergelijke ), en die ligt meestal op de middenkonsole maar als ze die zien liggen kunnen ze mij ook beboeten …ook al gebruik ik hem niet want hij zou in zo een beugel moeten zitten …Waar je dan uw muziekje of filmpje kan opzetten of teamchat (zelf gezien . ;) ) ….tja hoever gaat het en waar stopt het . ;)
 
Ik sprak daarpas met iemand, die iemand kende die op het gerecht werkt en die zei dat de vermoedelijke straf bij voorkomen rond de 700 euro én nog eens 8 dagen rijverbod zal zijn.

Dat kan toch serieus niet zeg? Er zijn criminielen, dronkaards en wegpiraten die er makkelijker vanaf komen.

Denk dat ik beter gewoon een advocaat meeneem zeker als ik uitgenodigd word.
 
Ik sprak daarpas met iemand, die iemand kende die op het gerecht werkt en die zei dat de vermoedelijke straf bij voorkomen rond de 700 euro én nog eens 8 dagen rijverbod zal zijn.

Dat kan toch serieus niet zeg? Er zijn criminielen, dronkaards en wegpiraten die er makkelijker vanaf komen.

Denk dat ik beter gewoon een advocaat meeneem zeker als ik uitgenodigd word.
Als je uw rijbewijs voor uw werk nodig hebt en je kan dit een beetje verkopen (en het is je eerste keer voorkomen ??), dan krijg je dit wel geflikt dat je geen extra rijverbod gaat krijgen. (Denk ik, een garantie bij een rechter heb je nooit).

Een gokje - 1400 euro boete ipv 700 euro (het dubbele) en geen extra rijverbod.

Laat ons weten hoe het afloopt. Veel geluk hiermee.
 
Als je uw rijbewijs voor uw werk nodig hebt en je kan dit een beetje verkopen (en het is je eerste keer voorkomen ??), dan krijg je dit wel geflikt dat je geen extra rijverbod gaat krijgen. (Denk ik, een garantie bij een rechter heb je nooit).
Daar zou ik absoluut niet van uitgaan hoor, de rechter kijkt daar vaak niet naar.
Maar een goede advocaat kan wel veel helpen.
 
Daar zou ik absoluut niet van uitgaan hoor, de rechter kijkt daar vaak niet naar.
Ik heb toch tussen haakjes gezegd dat je het nooit zeker weet wat een rechter zal beslissen?
+
Ik ging er wel vanuit dat Chichenlal zijn rijbewijs nodig heeft voor zijn beroep en elk dag dat hij geen rijbewijs heeft hij xxx eurokes verlies lijdt (wat kan ... voorbeeld je bent taxichauffeur), want die indruk kreeg ik toch.

In dat geval gaat de rechter wel meestal kijken naar een alternatieve straf (hij is nu al zijn rijbewijs voor 8 dagen kwijt he, als dat echt hem geld kost dat is dat al een vrij zware straf) en niet nog eens 8 dagen geven.

Maar ik weet de exact details niet van Chichenlal en wat zijn beroep exact inhoudt, dus ik moet ook maar een beetje raden he. :unsure:

Ik zou in zijn geval inderdaad wel een advocaat nemen. Dat lijkt mij een goed idee te zijn.
 
Als ik dat hier dan zo lees 1400 euro boete, ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen. Daarmee gaan ze heel veel gezinnen in de problemen brengen.

Als ik met zo'n bedrag terug naar huis moet dan ben ik echt alle hoop in dit land verloren. Als je ziet wat er voor de rest allemaal gebeurd qua criminaliteit die ongestraft of amper gestraft blijft. Het enige wat ze hier goed kunnen is de eerlijke werkmens een kloot afdraaien.

Het is idd mijn 1e voorkomen en ook mijn 1e zware overtreding naast wat lichte snelheidsboetes.
En ik ben al genoeg geld verloren door als zelfstandige zonder rijbewijs te zitten inderdaad :p

Zware geldboete en rijbewijs intrekken, maar voorwaardelijk, lijkt mij fair.
edit: gezien mijn braaf verleden lijkt een minnelijke schikking in mijn bus mij ook al fair :p


Wat betreft de advocaat mja, komt dat niet feller over als je daar staat met een advocaat? Ik zou denken dat ze meer compassie hebben als je er alleen staat.

Maar compassie dat is die mannen al lang vergaan zeker.


Maar allé, we gaan er over stoppen, ik laat het wel weten wat het geworden is.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft de advocaat mja, komt dat niet feller over als je daar staat met een advocaat? Ik zou denken dat ze meer compassie hebben als je er alleen staat.
Neem toch maar een advocaat, de rechter heeft niet meer of minder compassie als er een advocaat bij is.
 
Als ik dat hier dan zo lees 1400 euro boete, ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen. Daarmee gaan ze heel veel gezinnen in de problemen brengen.

Als ik met zo'n bedrag terug naar huis moet dan ben ik echt alle hoop in dit land verloren. Als je ziet wat er voor de rest allemaal gebeurd qua criminaliteit die ongestraft of amper gestraft blijft. Het enige wat ze hier goed kunnen is de eerlijke werkmens een kloot afdraaien.

Het is idd mijn 1e voorkomen en ook mijn 1e zware overtreding naast wat lichte snelheidsboetes.
En ik ben al genoeg geld verloren door als zelfstandige zonder rijbewijs te zitten inderdaad :p

Zware geldboete en rijbewijs intrekken, maar voorwaardelijk, lijkt mij fair.
edit: gezien mijn braaf verleden lijkt een minnelijke schikking in mijn bus mij ook al fair :p


Wat betreft de advocaat mja, komt dat niet feller over als je daar staat met een advocaat? Ik zou denken dat ze meer compassie hebben als je er alleen staat.

Maar compassie dat is die mannen al lang vergaan zeker.


Maar allé, we gaan er over stoppen, ik laat het wel weten wat het geworden is.
Ik zou toch ook aanraden een advocaat te nemen. In vele gevallen krijg je een mildere straf. Ik ben vorig jaar ook moeten voorkomen voor iets compleet belachelijk; zou zogezegd een agent zijn stop teken genegeerd hebben (??), met overdreven snelheid. Ik heb toen geen weet gehad van een agent die mij wou doen stoppen, laat staan overdreven snelheid (dorpskern) maar bon, dus alleen naar de rechtbank want ik vond dat ik niets verkeerd gedaan had en ik mijn recht was.

Uiteindelijk heb ik een zwaardere straf gekregen dan een recidivist voor dronken rijden die daar met een advocaat stond.

Je kan wel vragen aan de rechter uw rijbewijs enkel in het weekend in te trekken.
 
Even kijken of ge verzekering rechtsbijstand hebt, altijd advocaat nemen én zelf naar de zitting gaan.
 
Zware geldboete en rijbewijs intrekken, maar voorwaardelijk, lijkt mij fair.
edit: gezien mijn braaf verleden lijkt een minnelijke schikking in mijn bus mij ook al fair :p
Wat jij denkt dat fair is, kan de rechter worst wezen. Zo werkt dit niet.

Als ik dat hier dan zo lees 1400 euro boete, ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen. Daarmee gaan ze heel veel gezinnen in de problemen brengen.
Een rechter ligt daar niet wakker van, die mens is 100% neutraal. Als hij of zij medelijden zou hebben met elke mens die voor hem of haar staat in de rechtbank, dan wordt die mens zelf gek he.

Even kijken of ge verzekering rechtsbijstand hebt, altijd advocaat nemen én zelf naar de zitting gaan.
Dit dus.

Je kan nog veel zagen en klagen dat je onterecht voor de rechtbank staat maar als jij zo ook afkomt bij de rechter dan geeuwt die mens eens goed of kijkt ie u geïrriteert aan.
 
Ik zou toch ook aanraden een advocaat te nemen. In vele gevallen krijg je een mildere straf. Ik ben vorig jaar ook moeten voorkomen voor iets compleet belachelijk; zou zogezegd een agent zijn stop teken genegeerd hebben (??), met overdreven snelheid. Ik heb toen geen weet gehad van een agent die mij wou doen stoppen, laat staan overdreven snelheid (dorpskern) maar bon, dus alleen naar de rechtbank want ik vond dat ik niets verkeerd gedaan had en ik mijn recht was.

Uiteindelijk heb ik een zwaardere straf gekregen dan een recidivist voor dronken rijden die daar met een advocaat stond.

Je kan wel vragen aan de rechter uw rijbewijs enkel in het weekend in te trekken.
Ik denk dat veel mensen dit onderschatten.

Een agent is beëdigd. Dus het woord van een agent alleen kan mogelijks al voldoende zijn om u te bestraffen als jijzelf niet met bewijslast kan aantonen dat jij het feit niet gepleegd hebt.
 
Allé en we stapelen op dit jaar zeg, denk dat ik de 1000 euro al nader pff :p Een mens zou nog beginnen overal correct te rijden.

Testrit met tesla, 78 (72 na correctie) in zone 50 op industrieterrein : 135 euro

Ik ben daar heen en terug gereden telkens redelijk hard, was het enige rechte stuk waar ik eens gas gaf.
Zouden die langs voor en langs achter flitsen zo een mobiele flitser?

Is gebeurd 15/05 en deze boete is 05/06 verzonden al, als ik 2x geflitst was zouden dei wel alle 2 al in de bus zitten zeker?


Chance dat het regende of was mss weer mijn rijbewijs kwijt lol
 
Allé en we stapelen op dit jaar zeg, denk dat ik de 1000 euro al nader pff :p Een mens zou nog beginnen overal correct te rijden.

Testrit met tesla, 78 (72 na correctie) in zone 50 op industrieterrein : 135 euro

Ik ben daar heen en terug gereden telkens redelijk hard, was het enige rechte stuk waar ik eens gas gaf.
Zouden die langs voor en langs achter flitsen zo een mobiele flitser?

Is gebeurd 15/05 en deze boete is 05/06 verzonden al, als ik 2x geflitst was zouden dei wel alle 2 al in de bus zitten zeker?


Chance dat het regende of was mss weer mijn rijbewijs kwijt lol
Ik heb er ooit 3 op een kwartier gehad van een mobiele flitser. 2x vooraan, 1x achterkant dus het kan wel maar ik zou idd verwachten dat je die dan tegelijk krijgt.
 
Ik heb er ooit 3 op een kwartier gehad van een mobiele flitser. 2x vooraan, 1x achterkant dus het kan wel maar ik zou idd verwachten dat je die dan tegelijk krijgt.

't was ook binnen de zelfde 10 minuten dus ik hoop dat ik safe ben lolz
 
Terug
Bovenaan