De grote (flits)boetes thread

Is niet de enige stommiteit in zijn leven, is de enige moment dat hij gepakt geweest is.
Net zoals bij zovelen onder ons.
Niet echt correct dat een rechter hier zo'n beslissing in neemt, denk niet dat er iemand hiermee weg zou komen ookal zou het de eerste keer zijn.
 
Het kan nog altijd erger…

"Waals gezin 70 keer geflitst in drie weken tijd door nieuwe flitscamera in Gingelom: “Voor meer dan 6.000 euro boetes”"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230427_92750441
Eigen schuld dikke bult he.

Anderzijds bij zo'n extreem aantal boetes achter elkaar, kan je nog altijd naar de rechtbank gaan (en dat zijn ze blijkbaar ook van plan). De kans op succes is natuurlijk niet 100%, maar veel rechters gaan de boetes groeperen en een beetje matigen tot een meer aanvaardbaar bedrag (indien dit gezin nederig is toch), omdat met zo'n groot aantal boetes op zo'n korte tijd, het doel voorbij geschoten wordt.

De kans dat dit gezin zijn lesje geleerd zal hebben is nu sowieso erg groot, daarvoor moet je geen 70 boetes en een gepeperde rekening versturen. Daar heeft niemand iets aan (uitgezonderd de gemeente die de kas kan spijzen)

Tip voor dit gezin: Af en toe hier gaan kijken --> https://justonweb.be/
 
Laatst bewerkt:
Eigen schuld dikke bult he.
Vind ik BS. Ze moeten die trajectcontroles gewoon aanduiden en de boetes meteen versturen (liefst dezelfde dag nog), dan is het duidelijk voor de veiligheid. Nu is het niet meer dan een cash cow. Het is niet dat ze de snelheidsduivel hebben uitgehangen he, het is een weg tussen de velden en de max. beboete snelheid is 97 km/h. De overheid is hier sowieso aan het doordraaien. En de bevolking ook als ik sommige reacties lees. Hoe mensen leedvermaak kunnen hebben bij zoiets, begrijp ik totaal niet. Het wordt tijd dat er eens één of andere actiegroep een hoop van die camera's neerhaalt zoals ze in Frankrijk doen.
 
Het wordt tijd dat er eens één of andere actiegroep een hoop van die camera's neerhaalt zoals ze in Frankrijk doen.
Eigen schuld dikke bult he.

Dat heeft de overheid of de gemeente dan zelf gezocht. Hier heb ik ook geen medelijden mee.
Zoals ik ook al zei: ... zo'n groot aantal boetes op zo'n korte tijd, het doel voorbij geschoten wordt.

Dat is inderdaad gewoon een cash cow geworden. Boetes moeten in verhouding blijven tot het feit of de feiten.
Dat is hier duidelijk niet zo.
 
Je gaat toch een manier van geld moeten vragen hoor of hoe los jij dit anders op? Mensen zouden anders 100 rijden in zone 50, dat kunnen we toch niet toelaten.
 
Je gaat toch een manier van geld moeten vragen hoor of hoe los jij dit anders op? Mensen zouden anders 100 rijden in zone 50, dat kunnen we toch niet toelaten.
Tuurlijk moeten er regels zijn en mogen er gepaste straffen staan op het overtreden ervan, maar niet elke fout die iemand maakt moet bestraft worden, ook niet in het verkeer. Dan zijn we een controlestaat en daar gaan we meer en meer naartoe. De pakkans hoeft geen 80 of 100% te zijn, want hardnekkige overtreders lopen sowieso vroeg of laat tegen de lamp. Mobiele controles die overal kunnen opduiken zouden voldoende moeten zijn om een compromis te hebben tussen veiligheid en vrijheid.

En het zou natuurlijk ook fijn zijn als je meteen de boete ontvangt. De straf van een overtreding pas 3 weken tot 3 maanden later ontvangen is best vreemd. Hier in de buurt zijn een hoop flitspalen bij geplaatst en de gas boetes komen pas 3 maanden later aan. Als je je kind in de hoek zet omdat het 3 weken of 3 maanden geleden een snoepje uit de kast gestolen heeft, zal dat ook weinig tot geen effect hebben.
 
Laatst bewerkt:
Vind ik BS. Ze moeten die trajectcontroles gewoon aanduiden en de boetes meteen versturen (liefst dezelfde dag nog), dan is het duidelijk voor de veiligheid. Nu is het niet meer dan een cash cow. Het is niet dat ze de snelheidsduivel hebben uitgehangen he, het is een weg tussen de velden en de max. beboete snelheid is 97 km/h. De overheid is hier sowieso aan het doordraaien. En de bevolking ook als ik sommige reacties lees. Hoe mensen leedvermaak kunnen hebben bij zoiets, begrijp ik totaal niet. Het wordt tijd dat er eens één of andere actiegroep een hoop van die camera's neerhaalt zoals ze in Frankrijk doen.
Totaal akkoord dat het beboeten ettelijke weken na de feiten zijn doel voorbij schiet.
Maar dat ze geen snelheidsduivels zijn kan ik toch moeilijk mee akkoord gaan hoor.
97 km/h in een 70 zone, voor correctie is dat tussen 103 en 104 reële snelheid, wat bij de meeste wagens al richting 107-108 op de teller gaat.
Dat is voor mij toch al stevig de snelheidsduivel uithangen, en ge moet niet afkomen met dat dat daar wel veilig kan zijn, is ook BS!
Dan zit ge op dezelfde discussie dat midden in de nacht 170 op een autostrade ook niet beboet moet worden...

6000€ boete is te gek voor woorden, maar het mag er wel eentje zijn die eens stevig pijn doet, want ze rijden wel blijkbaar met als uitgangspunt dat snelheidsbeperkingen niet voor hen zijn, en ze zelf wel bepalen wat veilig is en wat niet, en spijtig genoeg kan je vanuit die basis geen handhaving van de wet doen.

En waar haalt ge de logica dat trajectcontroles moeten aangeduid worden?
Chauffeurs worden geacht de snelheden aan te houden zoals opgelegd door de snelheidsbeperkingen, en zich niet te laten leiden door het al dan niet aanwezig zijn van snelheidscontroles.
Wat jij zegt komt zo goed als overeen met zeggen dat er geen snelheidsbeperkingen zijn (of je ze mag negeren) behalve daar waar er geflitst wordt of er trajectcontrole is.

Wel, weerom, er vanuitgaand dat je binnen de paar dagen na je overtreding je boete in de bus hebt!
 
Laatst bewerkt:
Hier zijn de calimero's van Gingelom weer :unsure:

Ze zijn van Hannuit, niet van Gingelom. Ze passeren wel dagelijks over die weg in Gingelom waar er trajectcontrole is.

Ik vind het eigenlijk schandalig dat ze nog maar het lef hebben om te gaan klagen. Ze begaan snelheidsovertreding na snelheidsovertreding, dus ze moeten er maar voor betalen gvd.
Ze zouden nog zwaarder gestraft moeten worden!

Ik zou gvd beschaamd zijn moet ik dat meemaken.
 
Half het land doorgereden ben al weer bang over een week of 3 voor een nieuw bericht in mijn inbox :D

Waarom moet dat eigenlijk zo lang duren zeg, is die technologie dan zo traag of moet dat fysiek door een mens geverifieerd worden
 
Totaal akkoord dat het beboeten ettelijke weken na de feiten zijn doel voorbij schiet.
Maar dat ze geen snelheidsduivels zijn kan ik toch moeilijk mee akkoord gaan hoor.
97 km/h in een 70 zone, voor correctie is dat tussen 103 en 104 reële snelheid, wat bij de meeste wagens al richting 107-108 op de teller gaat.
Dat is voor mij toch al stevig de snelheidsduivel uithangen, en ge moet niet afkomen met dat dat daar wel veilig kan zijn, is ook BS!
Dan zit ge op dezelfde discussie dat midden in de nacht 170 op een autostrade ook niet beboet moet worden...

6000€ boete is te gek voor woorden, maar het mag er wel eentje zijn die eens stevig pijn doet, want ze rijden wel blijkbaar met als uitgangspunt dat snelheidsbeperkingen niet voor hen zijn, en ze zelf wel bepalen wat veilig is en wat niet, en spijtig genoeg kan je vanuit die basis geen handhaving van de wet doen.

En waar haalt ge de logica dat trajectcontroles moeten aangeduid worden?
Chauffeurs worden geacht de snelheden aan te houden zoals opgelegd door de snelheidsbeperkingen, en zich niet te laten leiden door het al dan niet aanwezig zijn van snelheidscontroles.
Wat jij zegt komt zo goed als overeen met zeggen dat er geen snelheidsbeperkingen zijn (of je ze mag negeren) behalve daar waar er geflitst wordt of er trajectcontrole is.

Wel, weerom, er vanuitgaand dat je binnen de paar dagen na je overtreding je boete in de bus hebt!
Simpel, het doel van trajectcontroles is (zogezegd) om mensen trager te laten rijden. Dat doen mensen als ze weten dat er trajectcontrole staat en als gecommuniceerd wordt dat deze actief is. Maar blijkbaar vindt de overheid het niet erg dat mensen één of zelfs zeer veel keer te snel rijden op de "o zo gevaarlijke" wegen waar ze trajectcontrole geplaatst hebben. Uiteraard niet, want zo gevaarlijk zijn die wegen niet, maar de overheid heeft wel een groot gat in de begroting.

Ik begrijp ook niet goed waarom je de tellersnelheid erbij haalt, want je teller liegt altijd. Ik kijk daar zelfs niet meer naar. 103/104 is idd geen hoge snelheid tussen de velden, ik rij die snelheid regelmatig in bepaalde zones 70. In Duitsland is dat op gelijkaardige wegen gewoon de legale snelheid, wat ook aantoont dat het in onze politiekers hun hoofd zit dat zoiets gevaarlijk zou zijn (of net niet natuurlijk, gezien het waarschijnlijk enkel over geld gaat). 170 op de autostrade in het midden van de nacht zou imo ook niet beboet moeten worden idd (maar ze zouden idd gewoon de snelheidslimiet moeten verhogen/weghalen ipv het oogluikend toestaan). Ik rij 's nachts ook gewoon 160 op de autostrade. Ik zie totaal het nut niet om op een lege autostrade 120 te rijden en je zal me het nut er ook niet van kunnen doen inzien.

De snelheidslimiet mag je altijd negeren, daarom leven we (voorlopig toch nog) in een vrij land, maar er mogen uiteraard ook proportionele gevolgen aan hangen. En daarmee bedoel ik ook dat ze niet moeten gaan flitsen of trajectcontrole actief moeten hebben in een zone 30 's nachts. Als je het draagvlak van trajectcontroles wil verhogen, zouden ze moeten beginnen met de snelheidslimieten terug omhoog te trekken, de controles aan te duiden, de boetes meteen te versturen en niet op elk klein baantje een trajectcontrole te plaatsen. Als ze dit enkel op gevaarlijke punten zouden doen, zouden mensen er minder problemen mee hebben.
 
Simpel, het doel van trajectcontroles is (zogezegd) om mensen trager te laten rijden. Dat doen mensen als ze weten dat er trajectcontrole staat en als gecommuniceerd wordt dat deze actief is.
Nope, we zullen je het nut er niet van doen inzien...

En neen, het doel van trajectcontroles is niet mensen op die plaats trager te doen rijden, waar haal je dat nu weer.
Het doel van trajectcontroles is mensen sensibiliseren dat je je aan de snelheidsbeperkingen dient te houden. Overal.

En het niet aangeven van trajectcontroles doet juist dat, je weet niet waar of wanneer er pakkans is dus je wordt aangemoedigd om je dan maar overal de snelheidsbeperking aan te houden.

Je vergelijkingen zijn zo scheef als iets...

Net zoals je veiliger bolt tegen 200 dan 120 omdat je anders toch maar in slaap valt...
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp ook niet goed waarom je de tellersnelheid erbij haalt, want je teller liegt altijd. Ik kijk daar zelfs niet meer naar. 103/104 is idd geen hoge snelheid tussen de velden, ik rij die snelheid regelmatig in bepaalde zones 70.
Waarom veegt gij u voeten aan de regels?
 
2x snelheidsboete van 63€ deze maand voor 58/50 te rijden.

Parkeerboete van 44€ int stad.
Ga wel bezwaar indienen tegen die laatste.
Nee hebde ja kunde krijgen.
 
Hout vasthouden, maar het laatste jaar (schat ik) geen snelheidsboetes gekregen door toch bewuster op mijn snelheid te letten.
Niet dat ik daarvoor zo'n snelheidsmaniak was, eerder 10 km/u te snel rijden wat totaal geen nut heeft of ergens 70 rijden waar imho zonder enige logica 50 stond.

Mijn grootste risico blijft autostrade waar ik wel vaker een treintje middenvaksplakkers voorbijsteek aan ~130 op de teller, zeker als er tussen zitten die regelmatig van rijvak wisselen zonder pinkers. Die ben ik liever voorbij.
 
Dat is het 'm net, ik ben u helemaal geen antwoord verschuldigd.

Je zit op een forum, is het raar dat mensen je vragen stellen? Je zegt iets, iemand stelt daar een (in mijn ogen vrij normale) vraag over. Jij kiest hoe je antwoordt, je had ook een normaal antwoord kunnen geven, maar impliceren dat mensen niet mogen discussiëren en vragen stellen op een forum is al helemaal van de pot gerukt.
 
Terug
Bovenaan