De grote (flits)boetes thread

Men beweert (telefonisch) dat men die boete er niet kan afhalen (ook al is ze betwist en aanvaard door de andere én betaald).

Ik laat het er niet bij en klacht ingediend. Dit gaat om het principe.
Wat maakt dat eigenlijk uit? Ze staan niet op uw strafblad eh. 😊
 
E19 richting Antwerpen, vaste camera vlak voor de craeybeckxtunnel.

Normaal is het daar 100 km/u maar wanneer ik daar kom, sta ik meestal aan te schuiven in de file. Twee weken geleden was er geen file maar stonden de matrix borden blijkbaar op 90 km/u. Gecorrigeerd 92 km/u, boete 62 euro.

Ik ben ook nog in “blijde verwachting” voor uitnodiging politierechtbank voor een zware overtreding in de zomer; mijn argument dat ik sindsdien niet meer te snel gereden heb, klopt bij deze dus niet meer :unsure:
 
Wat maakt dat eigenlijk uit? Ze staan niet op uw strafblad eh. 😊
De rechter kan hier wel rekening mee houden bij eventuele toekomstige verkeersovertredingen waarbij je verantwoording moet komen afleggen bij de rechter. Ik zou het ook niet pikken dat ze dat op mijn naam lieten staan.
 
Ondergrondse parking vrijdagsmarkt in Gent vol op een zaterdagavond, rond 22u dan maar geparkeerd in een naburige straat (geen parkeerautomaat te bespeuren), 22u30 glanst er een parkeerboete van €80 (!!!) aan mijn voorruit. :eviltongue:
 
Ondergrondse parking vrijdagsmarkt in Gent vol op een zaterdagavond, rond 22u dan maar geparkeerd in een naburige straat (geen parkeerautomaat te bespeuren), 22u30 glanst er een parkeerboete van €80 (!!!) aan mijn voorruit. :eviltongue:
Dan stond je op een voorbehouden plaats (bewonersplaats of voor autodelen)... En het is geen boete maar een retributie (al maakt dat voor de portefeuille niet uit natuurlijk).
 
Dan stond je op een voorbehouden plaats (bewonersplaats of voor autodelen)... En het is geen boete maar een retributie (al maakt dat voor de portefeuille niet uit natuurlijk).
Klopt, niet gezien dat het straat voor bewoners was. Vandaar dat er nog zeker 3 lege plekken waren. Toch vind ik het bedrag schandalig hoog voor zo een milde overtreding.
 
De rechter kan hier wel rekening mee houden bij eventuele toekomstige verkeersovertredingen waarbij je verantwoording moet komen afleggen bij de rechter. Ik zou het ook niet pikken dat ze dat op mijn naam lieten staan.
Klopt niet. Gewone boetes worden nooit rekening met gehouden als je zou moeten voorkomen. 😉
 
Willen ze doen en zou zo zijn met een rijbewijs met punten. Maar momenteel nog niet van toepassing. Ook omdat er een groot verschil is tussen boetes uitgekeerd in de gemeente (gas boetes), federale boete etc
 
81 gereden op de Ring van Antwerpen toen je er maar 70 mocht rijen. 75 gecorrigeerd, €63 te betalen. Stom, maar ja. De vorige boete dateert van 2020 of 2021, dus het valt mee.
 
Willen ze doen en zou zo zijn met een rijbewijs met punten. Maar momenteel nog niet van toepassing. Ook omdat er een groot verschil is tussen boetes uitgekeerd in de gemeente (gas boetes), federale boete etc
Alles waar ze zicht op hebben kunnen ze rekening mee houden, dus de boetes die in de centrale db zitten ook. Ik zou niet weten waarom een rechter dat niet zou mogen/doen terwijl hij hier wel zicht op heeft? Vroeger was er geen database van boetes op naam, ondertussen is die er wel. Ik zie al mijn boetes vanaf 2018, alles daarvoor werd niet in een centrale db bijgehouden op naam.

Voorheen zou ik als verdediging altijd gezegd hebben dat ik nog nooit een boete gehad had als ik voor de rechter moest komen.
Dat durf ik toch niet meer te zeggen nu dit bijgehouden wordt.
 
Procureur heeft dat lijstje met “gewone boetes” inderdaad voor zijn neus wanneer je voor politierechter moet komen (bron: de lesgevers van cursus “overdreven snelheid”).
 
Na al een tijdje niet meer geflitst te zijn geweest, gisteren 2x 63€ aan mijne rekker. Paar km te snel in bb kom. 🙄
 
Hier ook een van 63 euro binnen voor bebouwde kom, gelukkig eens ene van madam. Natuurlijk wel mijn auto ook en op mijne naam :p
 
In België zijn ze daar echter wel expert in, om bordjes net in de dode hoek te plaatsen, aan de rechterzijde van de weg, net in een bocht. :tongue:
En dikwijls ook zo van die kleine 30km/u bordjes.

Er staat bijvoorbeeld ook een bordje 30km/u dichtbij het station Heist Op Den Berg als je van de zijstraat komt. Ik weet waar het staat en toch mis ik het zelfs dan nog 9/10. Dan vraag ik mij echt af: Staat dit bordje wel goed opgesteld? Mmm ...

MAAR ik weet dat het bordje er staat, dus ik rijd daar dan maar 30km/u he.

En ja daar staan ze natuurlijk regelmatig te flitsen. Mijn nonkel had prijs. :D

Kheb al geregeld van die passief agressieve gigantische borden met een 30-bord en de tekst "ZO GROOT GENOEG?" gezien regio Dender en Vlaamse Ardennen.

Komaan, ge geeft toe dat er een probleem met de visibiliteit van die borden is... Doe er dan iets aan ipv kinderachtig te doen.
 
Kheb al geregeld van die passief agressieve gigantische borden met een 30-bord en de tekst "ZO GROOT GENOEG?" gezien regio Dender en Vlaamse Ardennen.

Komaan, ge geeft toe dat er een probleem met de visibiliteit van die borden is... Doe er dan iets aan ipv kinderachtig te doen.
Ik betwijfel of het vaak aan de visibiliteit ligt, in plaats van gewoon aan mensen die de snelheidslimiet bewust negeren.
 
Doeme, ik lag hier ook nog eens posten.

Krijg plots 2 mails binnen met een verkeersboete.

60(54)km/h en 61(55)km/h waar je 50km/h mag. Beiden op een zaterdag om 17:39 :wallbash:

Ik reed achter m'n vrouw, beiden geflitst op dezelfde plaats dus.

Ok, eigen schuld dikke bult, ik weet dat je daar maar 50km/h mag, ik passeer daar 4x per dag.
Maar dit was tot enkele jaren terug een baan zonder fietspad waar je toen 70km/h mocht. Ze hebben die volledig opnieuw aangelegd met 2 aparte fietspaden en dan verlaagd naar 50km/h. Compleet belachelijk.

Normaal met ik daar altijd op verdachte auto's, want ze staan daar veel te flitsen. Onlogische snelheidslimiet = melkkoe...
Maar nu ik achter m'n vrouw reed lette ik niet op aangezien die altijd te traag rijdt.

Vroeger:
Screenshot_2023-03-11-13-51-12-371-edit_com.google.android.apps.maps.jpg


Nu:
Screenshot_2023-03-11-13-50-34-991-edit_com.google.android.apps.maps.jpg


Ok, niet exact dezelfde plaats, maar de ene kant van de bocht is op Google Maps nog de oude situatie, de andere kant de nieuwe.
Geflitst ongeveer waar die auto op de 2e foto is.
 
Laatst bewerkt:
Ik betwijfel of het vaak aan de visibiliteit ligt, in plaats van gewoon aan mensen die de snelheidslimiet bewust negeren.
Wel, eigenlijk worden we toch ook getraind om die zone 30 borden te negeren?
Er zijn zoveel zones 30 in België die het grootste deel van de tijd totaal onzinnig zijn. Sorry, maar op een grote verbindingsweg ga ik om 20h 's avonds echt geen 30km/h rijden omdat daar toevallig een school in de buurt ligt, maar waar op dat moment geen kat meer is. En uiteraard ben ik daarin echt niet alleen, logischerwijze rijdt het merendeel van de autobestuurders daar geen 30km/h op zo'n momenten. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat de politie daar dan staat te flitsen.
 
Terug
Bovenaan