De grote (flits)boetes thread

Ik wil het niet jinxen, maar nu al een dik jaar geleden dat ik een boete heb gekregen.

In 2008, toen ik nog mijn voorlopig rijbewijs had, voor de eerste maal tegengehouden en meteen voor de rechtbank mogen komen (87km/u gereden waar 50). Nog voor ik voor de rechter moest verschijnen heb ik mijn rijbewijs gehaald en wonder boven wonder er van afgekomen met enkel een stevige boete zonder bijkomende dagen zonder rijbewijs (ben destijds aangehouden door de politie die meteen mijn rijbewijs voor 14 dagen hebben afgenomen).

De jaren erna zat ik toch aan 1/2 boetes per jaar. Nu sinds een 5-tal jaar echt wel er veel meer rekening mee aan het houden en "maar" een -tal boetes meer gekregen met de laatste dus meer dan een jaar geleden.

Niet alleen is het gewoon weggesmeten geld, maar is het ook gewoon schaamtelijk dat ik zoveel moeite heb om mij aan de snelheid te houden.
 

Ocharme...

Lol, precies hetzelfde verhaal als die die ook in deze thread begin februari is gepasseerd.
 
Het is ook wel triest hoe men onaangekondigde trajectcontroles overal plots optrekt... Dat oogt wel als pestgedrag. Kondig het gewoon duidelijk aan als je doel is om mensen hun rijgedrag aan te passen. Als je er stiekem eentje activeert waar er weinig ongevallen zijn en waar vele mensen iets boven de limiet rijden... Dan zit je gewoon in de mensen hun zakken.
 

Ocharme...
Je moet het maar durven om met je smoel zo in de krant te komen.
 
Het is ook wel triest hoe men onaangekondigde trajectcontroles overal plots optrekt... Dat oogt wel als pestgedrag. Kondig het gewoon duidelijk aan als je doel is om mensen hun rijgedrag aan te passen. Als je er stiekem eentje activeert waar er weinig ongevallen zijn en waar vele mensen iets boven de limiet rijden... Dan zit je gewoon in de mensen hun zakken.

Dat is toch niet echt zo? Die worden toch lang vooraf aangekondigd en zijn meestal al lang visueel geïnstalleerd voor ze actief worden?
 
Het is ook wel triest hoe men onaangekondigde trajectcontroles overal plots optrekt... Dat oogt wel als pestgedrag. Kondig het gewoon duidelijk aan als je doel is om mensen hun rijgedrag aan te passen. Als je er stiekem eentje activeert waar er weinig ongevallen zijn en waar vele mensen iets boven de limiet rijden... Dan zit je gewoon in de mensen hun zakken.
Dat die trajectcontrole geactiveerd zou worden, hebben zowel de politie als de gemeente in februari via verschillende kanalen gecommuniceerd aan de bevolking.
 
Quote van de man zelf:

In het begin letten we allemaal heel goed op om zeker niet sneller dan 70km/u te rijden, maar na een tijdje bleek dat de camera’s toch nog niet actief waren. Af en toe hoorden ‘nu is de controle actief’, maar dat bleek nooit te kloppen”, vertelt Dominic Sanasi.

"Ha tzal wel nog niet werken, ik blijf te rap rijden!"
Tot
"Oei nu bleek dat toch wel te werken en ik wou nu wel nog de kans om mijn gedrag te veranderen 😭"
 

Ocharme...
Van zulke nieuwsberichten word ik nu eens instant gelukkig!
In wil die meneer alvast bedanken voor zijn bijdrage aan de staatskas
 
Lol, precies hetzelfde verhaal als die die ook in deze thread begin februari is gepasseerd.
Elders in de krant stond er iemand die 13 gasboetes gekregen had omdat de gemeente per ongeluk hem een dagvergunning gegeven had ipv een jaarvergunning om aan zijn eigen woning te parkeren. (autovrije zone)

Dat je zoiets gaat aanvechten voor de rechtbank, dat kan ik nog ergens begrijpen. Maar dit? Eigen schuld dikke bult. Hier heb ik geen compassie mee.
 
Laatst bewerkt:
Hoppa , 101 op de Antwerpse ring (max 100) , weeral 63.50 voor vadertje staat.
Blijkbaar zijn de toleranties van die flitspaal aangepast want ik rijd daar altijd aan 106 op cc.
Eerste keer dat ik daar geflitst wordt.

Toch ook niet normaal : de inbreuk gebeurt op 13/03 , het bericht krijg ik vanmorgen in m'n ebox en er staat te betalen voor 15/4.
 
Hoppa , 101 op de Antwerpse ring (max 100) , weeral 63.50 voor vadertje staat.
Blijkbaar zijn de toleranties van die flitspaal aangepast want ik rijd daar altijd aan 106 op cc.
Eerste keer dat ik daar geflitst wordt.

Toch ook niet normaal : de inbreuk gebeurt op 13/03 , het bericht krijg ik vanmorgen in m'n ebox en er staat te betalen voor 15/4.
Wat is de geflitste snelheid? en correctie toegepast?
 
Wat is de geflitste snelheid? en correctie toegepast?
108 gemeten en 101 gecorrigeerd. Buitenring richting Nederland paal n°8.2

Ofwel had ik juist op die moment een windvlaag langst achter.:biglaugh:
Was toen smerig weer als ik het me goed herinner.
 
Met alle respect maar hiermee geef je ofwel het signaal dat er klassenjustitie is, ofwel dat je dus als een gek door de bebouwde kom mag rijden zolang je er maar niet met je hoofd bij bent.


 
Terug
Bovenaan