De grote (flits)boetes thread

Wat mij wel frustreerd is dat al heel veel jaren, de meeste wagens automatisch melden, wat de maximale snelheid is voor de weg waar je rijdt.
Alleen 5 keer op 10 klopt deze gewoon niet.

Als ik héél zelden, een keertje een bordje mis en ik zie 70km/u staan op mijn dashboard, 9 kansen op 10 dat ik dan wat later een bordje tegen kom: Einde zone 50. :support:

Ik vind dat dit anno 2023 toch erg triestig dat die snelheid heel dikwijls niet correct is.
En dan te weten dat binnenkort ISA verplicht is op nieuwe wagens. :rolleyes: Ben benieuwd wat voor een soep dat gaat worden.
 
Altijd bekijken als een hulpmiddel, nooit als een mechanisme om de eigen verantwoordelijkheden te kunnen vergeten 🙂
Als ik niet zeker ben, dan rijd ik 50 (ook al blijkt het achteraf 70 of 90 te zijn). Helaas is het dan af en toe 30. Maar goed, het heeft me nog geen boete opgeleverd.

Ik let op de bordjes, en ik probeer het risico te beperken. En rijd ik dan toch te snel (zoals in die zin hierboven), dan moet ik gewoon betalen en op de blaren zitten hé :)
 
Trajectcontrole is gevaarlijker. Hoeveel ik er tussentijdse sprintjes zie trekken om daarna op de rem te gaan staan om toch maar onder het gemiddelde te blijven ?
Ik zie dat nooit gebeuren en ik doe heel frequent trajectcontroles.
En wat is het nut van 160 te rijden als je dan toch superhard moet vertragen om je gemiddelde omlaag te krijgen?
 
Één collega van me is ook eens afgekomen met een hele spreadsheet over hoeveel sneller ik maar zou zijn door 140 te rijden. Schol op die rit nog geen 1min. Die 1min is voor mij persoonlijk ook niet de reden om die 140 toen te rijden, ik reed toen vaak zelfs om (langer onderweg) om zelfs die leuke bocht wat verderop te kunnen nemen.

Nu hoge snelheden bijna niet meer doenbaar zijn zijn die leuke tussensprinten wel amusant. Rustig achter die trage vrachtwagen of auto hangen tegen 90 om dan leuk effe die kracht te voelen tot 160 en dan gas te lossen tot je achter de volgende te hangen. Iemand die een wagen enkel gebruikt voor van a naar b te gaan zal zoiets denk ik nooit begrijpen.

Ikzelf rij graag en is mijn ontspanning. Ik kan ook het collectief busvervoer van het werk nemen, stopt bijna voor de deur en brengt me gratis heen en terug. Maar de wagen is plezier, zolang ik er plezier met beleef neem ik die.

De 'zotte tijden' dat we met enkele collega's van shift kwamen en tegen +200 samen huiswaarts knalden zijn zeker voorbij, waren leuke ritten maar is niet meer te doen. Nu zoek je plezier in die kleine sprintjes tussendoor en die mogelijkheid geven ze je nog met een trajectcontrole. 🙏
 
Klopt, maar snel rijden is niet hetzelfde als gevaarlijk rijden. Zoals gezegd in shiften wanneer er amper volk is op de baan. Zijn vaak dagen dat ik gedurende de hele rit amper 5 wagens tegen kom...

Ik denk met een 'ervaring' van een totaal van 22j en +700000km op de teller zonder ongeval dat ik wel bewijs ben dat het redelijk verantwoord is.

Maar begrijp je mening volkomen en snap het zeker 👍
 
Klopt, maar snel rijden is niet hetzelfde als gevaarlijk rijden. Zoals gezegd in shiften wanneer er amper volk is op de baan. Zijn vaak dagen dat ik gedurende de hele rit amper 5 wagens tegen kom...

Ik denk met een 'ervaring' van een totaal van 22j en +700000km op de teller zonder ongeval dat ik wel bewijs ben dat het redelijk verantwoord is.

Maar begrijp je mening volkomen en snap het zeker 👍

Maar iedereen denkt van zichzelf dat ze een goeie chauffeur zijn terwijl we dagelijks tegenovergestelde zien van meeste chauffeurs :)

Inderdaad te snel rijden is op zich niet zelfde als gevaarlijk rijden maar een limiet moet er zijn en die is er.
Dan moet je ook niet beklag komen doen als je eens een boete krijgt hiervoor.
 
Verleden jaar ben ik er toch in geslaagd om mijn trip van Berlijn naar Oostende af te leggen in 1 uur minder! dan mijn GPS aangaf terwijl ik de snelheidslimieten wel degelijk respecteerde.
Door Duitsland rijden is echt wel aangenaam omdat iedereen zo veel beter opgeleid is.
Lekker constant naar rechts invoegen wanneer je maar kan.
Ik deed ook lekker mee om nog snellere wagens voorbij te laten maar ik heb echt heel lang en veel aan 225km/h kunnen rijden.
Vanaf er een limiet was begon ik ook echt harder te remmen maar vanaf dat ik dat zalige bord zag
dan was het echt weer naar absoluut maximum(zo ver het verkeer en weersomstandigheden het toelaten).
Ik reed ook op een zondag en het was echt rustig dus ik kon er vol voor gaan.
Tijdens die trip heb ik een zeker 20 minuten onafgebroken aan +200 km/h kunnen rijden en toen begon ik vanzelf te vertragen want het was gewoon te vermoeiend.
Je moet echt het verkeer van zeer ver anticiperen bij zo'n snelheden, dat is vermoeiend en ik ben dan ook geen prof coureur met dezelfde stamina.
0 boetes en ik heb er ook wel op gelet dat ik de regels respecteerde.
Zeer leuke trip wel, soms was er een hellende bocht die je aan 200 km/h kan nemen en zie je de vering van de auto zakken door de druk!
 
Één collega van me is ook eens afgekomen met een hele spreadsheet over hoeveel sneller ik maar zou zijn door 140 te rijden. Schol op die rit nog geen 1min. Die 1min is voor mij persoonlijk ook niet de reden om die 140 toen te rijden, ik reed toen vaak zelfs om (langer onderweg) om zelfs die leuke bocht wat verderop te kunnen nemen.

Nu hoge snelheden bijna niet meer doenbaar zijn zijn die leuke tussensprinten wel amusant. Rustig achter die trage vrachtwagen of auto hangen tegen 90 om dan leuk effe die kracht te voelen tot 160 en dan gas te lossen tot je achter de volgende te hangen. Iemand die een wagen enkel gebruikt voor van a naar b te gaan zal zoiets denk ik nooit begrijpen.

Ikzelf rij graag en is mijn ontspanning. Ik kan ook het collectief busvervoer van het werk nemen, stopt bijna voor de deur en brengt me gratis heen en terug. Maar de wagen is plezier, zolang ik er plezier met beleef neem ik die.

De 'zotte tijden' dat we met enkele collega's van shift kwamen en tegen +200 samen huiswaarts knalden zijn zeker voorbij, waren leuke ritten maar is niet meer te doen. Nu zoek je plezier in die kleine sprintjes tussendoor en die mogelijkheid geven ze je nog met een trajectcontrole. 🙏
Ik denk er helemaal hetzelfde over. Ik rij rond om trajectcontroles zoveel mogelijk te vermijden (of toch 1 van de 2 camera's) zodat ik toch nog wat rijplezier heb. En ik gebruik Coyote in trajectcontroles (geeft gemiddelde snelheid in traject weer), zodat ik, als ik bvb een tijdje achter een tractor gehangen heb, daarna goed kan doorrijden zonder een boete te riskeren.
Zielloos treintje rijden, daar vind ik niets aan. Dan kan je beter met het OV gaan.

Ik werk niet in shiften, maar als we nog een event hadden na het werk reden we met enkele collega's ook tegen 180 naar het event of naar huis daarna. Leuke tijden die niet zullen terugkeren spijtig genoeg, of toch niet in dit landje waar de politiek opgewonden raakt van trajectcontroles. Gelukkig zijn er nog zat landen waar dit wel nog kan.
Verleden jaar ben ik er toch in geslaagd om mijn trip van Berlijn naar Oostende af te leggen in 1 uur minder! dan mijn GPS aangaf terwijl ik de snelheidslimieten wel degelijk respecteerde.
Door Duitsland rijden is echt wel aangenaam omdat iedereen zo veel beter opgeleid is.
Lekker constant naar rechts invoegen wanneer je maar kan.
Ik deed ook lekker mee om nog snellere wagens voorbij te laten maar ik heb echt heel lang en veel aan 225km/h kunnen rijden.
Vanaf er een limiet was begon ik ook echt harder te remmen maar vanaf dat ik dat zalige bord zag
dan was het echt weer naar absoluut maximum(zo ver het verkeer en weersomstandigheden het toelaten).
Ik reed ook op een zondag en het was echt rustig dus ik kon er vol voor gaan.
Tijdens die trip heb ik een zeker 20 minuten onafgebroken aan +200 km/h kunnen rijden en toen begon ik vanzelf te vertragen want het was gewoon te vermoeiend.
Je moet echt het verkeer van zeer ver anticiperen bij zo'n snelheden, dat is vermoeiend en ik ben dan ook geen prof coureur met dezelfde stamina.
0 boetes en ik heb er ook wel op gelet dat ik de regels respecteerde.
Zeer leuke trip wel, soms was er een hellende bocht die je aan 200 km/h kan nemen en zie je de vering van de auto zakken door de druk!
Wij gaan ieder jaar op reis naar Oost-Europa en dan rijden we in Duitsland overal waar mag gewoon pedal to the metal. Echt aangenaam rijden zo, je bent een pak sneller op je bestemming terwijl je geen schrik moet hebben voor boetes (behalve als mijn vriendin rijdt, want die wil maar niet begrijpen dat je niet overal op de Duitse Autobahn zo snel mag rijden als je wil dus die blijft gewoon overal 200 rijden :p ). Het rijplezier is ook gewoon groter en ik vind traag rijden vermoeiender dan pedal to the metal.
 
Één collega van me is ook eens afgekomen met een hele spreadsheet over hoeveel sneller ik maar zou zijn door 140 te rijden. Schol op die rit nog geen 1min. Die 1min is voor mij persoonlijk ook niet de reden om die 140 toen te rijden, ik reed toen vaak zelfs om (langer onderweg) om zelfs die leuke bocht wat verderop te kunnen nemen.
Bij ons hebben ze vanuit de veiligheid eens een campagne gelanceerd om te zeggen hoe weinig tijdswinst je kan maken door te snel te rijden.
Volgens hun had je tegen 130per uur maar 1,6min winst per 10 kilometer.
Moest dat het geval zijn ik zou overal wél op tijd aankomen.
de berekening dan maar eens gemaakt voor hen om duidelijk te maken dat je voor 1.6min tijdswinst in werkelijkheid goed 180 moet rijden.
 
Boete binnen gehad, echter ik was niet de bestuurder.
Boete betwist, betwisting aanvaard en andere persoon heeft de boete betaald na ontvangen van boete aan haar gericht,

Echter! Ondanks betwisting aanvaard is, blijft deze boete in mijn lijst staan van boetes op justonweb, historiek boetes.
Wanneer wordt deze verwijderd uit mijn lijst van boetes? Ik heb met die boete niks te maken.

Iemand ervaring mee?
 
Ik zie dat nooit gebeuren en ik doe heel frequent trajectcontroles.
En wat is het nut van 160 te rijden als je dan toch superhard moet vertragen om je gemiddelde omlaag te krijgen?
Bewust 160 rijden en dan alles voor de leut, dichtgooien is gewoon bleh he, dat zie ik niet gebeuren. Tenzij een paar pestende jonge kerels die dronken achter het stuur zitten, om gewoon gek te doen en andere bestuurders te kloten ja .. dat kan heel misschien wel.

Maar dat er een paar mensen, alles dichtgooien omdat ze te laat gezien hebben dat het een trajectcontrole is, en het pas opmerken aan het einde van de trajectcontrole? --> Dat heb ik dus al wel eens zien gebeuren. Dat gebeurt dus effectief. En dat is gewoon levensgevaarlijk. Maar men doet soms veel moeite, om een boete te vermijden hoor.
 
Boete binnen gehad, echter ik was niet de bestuurder.
Boete betwist, betwisting aanvaard en andere persoon heeft de boete betaald na ontvangen van boete aan haar gericht,

Echter! Ondanks betwisting aanvaard is, blijft deze boete in mijn lijst staan van boetes op justonweb, historiek boetes.
Wanneer wordt deze verwijderd uit mijn lijst van boetes? Ik heb met die boete niks te maken.

Iemand ervaring mee?
Kan je hun niet contacteren?

Ik zie alvast geen boetes voor mij persoonlijjk openstaan. De laatste 2 boetes die ik zie staan, zijn van 2018.
4 keer op die locatie gereden op een half uurtje tijd (ik herinner dit nog, boetes vergeet je niet),
2x net harder dan 50 (na correctie), 2x niet te snel (na correctie) = 2*53€ toen moeten betalen. :frown:
 
Is dat niet gewoon omdat jij titularis van de kentekenplaat bent?

Dan heb je wel iets met de overtreding te maken want het was jouw wagen
 
Boete binnen gehad, echter ik was niet de bestuurder.
Boete betwist, betwisting aanvaard en andere persoon heeft de boete betaald na ontvangen van boete aan haar gericht,

Echter! Ondanks betwisting aanvaard is, blijft deze boete in mijn lijst staan van boetes op justonweb, historiek boetes.
Wanneer wordt deze verwijderd uit mijn lijst van boetes? Ik heb met die boete niks te maken.

Iemand ervaring mee?
Ik was nu wel eens benieuwd naar justonweb, ik kende dat nog niet.
Ik zie daar geen enkele boete, terwijl ik er nochtans al genoeg opgelopen heb.
Hoe lang blijft dat daar op staan?
 
Ik was nu wel eens benieuwd naar justonweb, ik kende dat nog niet.
Ik zie daar geen enkele boete, terwijl ik er nochtans al genoeg opgelopen heb.
Hoe lang blijft dat daar op staan?
Ik denk 5 jaar? Want voor 2018 heb ik ook al boetes gehad, maar zie ik niks staan.
En dat ik al 4+ jaar geen enkele snelheidsboete meer heb verkregen, klopt volgens mij wel.

Ik wist dat het al eventjes geleden was.
 
Terug
Bovenaan