De Gitaarthread

Ik heb het ook gelezen... Jammer natuurlijk! Helpt natuurlijk niet als je last hebt van het Gear Acquisition Syndrome :unsure:
Ik heb zo'n voorgevoel dat als er al gitaren in de uitverkoop gaan dat het niet de high-end Gibson, Fender, Ibanez, Duesenberg,... spullen zullen zijn.
Pedalen met korting zou ik al leuk vinden, maar zoals je zegt, eerder G.A.S. dan echt nodig ;)
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier iemand trouwens een Duesenberg? Lijken mij geweldige instrumenten. Als ik ooit een hollow-body koop ga ik die toch serieus overwegen.
 
Ik betwijfel of je zaakjes kunt doen. Vergeet niet dat er nog een aanzienlijk percentage veilingkosten bovenop komen, waardoor je qua totaalprijs als koper toch vaak aan 90/95% van de normale prijs gaat komen, zeker voor de A-merken. En dan heb je nul garantie, service,... (ik weet dat Gibson erg moeilijk doet over garantiegevallen bij nieuwe gitaren uit faillissementen, Fender is ook geen onbesproken blad op dat gebied). Doorgaans is het sop de kool niet waard. Voor elektronica & studiogereedschappen kunnen er vaak wel dealtjes gedaan worden, omdat de markt daar toch wat kleiner voor is, maar voor muziekinstrumenten (en zeker de mainstream instrumenten) steek ik er zelfs geen moeite meer in.
 
Ik ben op zoek naar een rugzak voor een Tele of Strat type gitaar, met veel opbergruimte.

De volgende zaken sleur ik meestal mee naar de muziekschool:
- kartonnen map (iets groter dan A4) met partituren
- kabels
- strap/tuner (clip)/plectrums/extra set snaren + kabelknipper/draaier
- loop pedaal (TC ditto of Boss RC-3) + voeding

De MONOcase M80 die ik nu heb (model met schuin afgesneden vak vooraan) is kwalitatief dik in orde,
maar het opbergvak is helaas net iets te klein. Mijn kartonnen map past er zelfs niet in zonder forceren.

Heeft iemand een suggestie? Qua prijsklasse zou ik max. €150 willen uitgeven.
Het hoeft ook niet meteen dezelfde kwaliteit te zijn als de Mono of zo.
 
Ik heb dezelfde case. Is idd jammer dat dat vak zo schuin afgesneden is want daarmee is het idd wat aan de kleine kant. Geen idee wat een betere case is. Misschien de mono classic maar die is wel boven uw budget. https://monocreators.com/products/classic-electric-guitar-case-black

Ik heb vandaag nog eens wat riffwerk van mezelf opgenomen.


De bedoeling was om de riff uit onderstaande video op 8:07 na te doen. Jamie speelt em nog wel ietske sneller als ik maar ik was al content met 180 BPM. :)

 

Iemand zin om samen de eerste solo te transcriben ?
Ik wil gerust eerst proberen en daarna iemand laten verbeteren.

PS: Chris Buck is op korte tijd één van mijn favo gitaristen geworden.
 
Jawadde. Daar zult ge waarshijnlijk snel bij moeten zijn om iets te kunnen strikken. Als het via veilingen is zal het ook wel snel oplopen denk ik maar zal idd nog wel goedkoper zijn dan gewoonlijk.

Ik zit sowieso niet in de markt voor nieuwe instrumenten op de moment. Wat voor iets hoopt ge nog op de kop te tikken? Specifieke droomgitaar op het oog?
 
Jawadde. Daar zult ge waarshijnlijk snel bij moeten zijn om iets te kunnen strikken. Als het via veilingen is zal het ook wel snel oplopen denk ik maar zal idd nog wel goedkoper zijn dan gewoonlijk.

Ik zit sowieso niet in de markt voor nieuwe instrumenten op de moment. Wat voor iets hoopt ge nog op de kop te tikken? Specifieke droomgitaar op het oog?
Niet perse een droomgitaar maar laatste keren dat ik keek op hun site hadde ze wel nog een linkshandige jackson slx en een PRS SE van 990 euro. Als linkshandige heb ik minder keuze maar de markt is ook kleiner dus wie weet slaag ik mijn slag wel.

Is zo een SE geschikt qua sound om metal mee te spelen?
 
Laatst bewerkt:
Ik wou het eerst in de BRUIT-thread plaatsen, maar eigenlijk hoort het beter hier thuis. Bassist en muzikaal genie achter BRUIT heeft zojuist een video online geplaatst over zijn sound op de plaat. Laatste stuk is vooral interessant. Hij legt uit hoe hij een zware 'doom'-sound creëert zonder daarbij over te stappen op een lagere tuning dan de standard tuning. Ook chapeau om rechtuit de essentie van het instrument te bewaren: bass is bass. Zijn hele rig is er gewoon op voorzien om een zo clean en zwaar mogelijke toon uit te halen.

 
Ik moet mijn gear veranderen en het is een serieuze kwestie van "need vs want"...

Ik speel énkel thuis voor het plezier, geen band, geen recording projecten. Gewoon wat (pogingen tot) covers en wat jamming.
Momenteel speel ik via amp sims op mijn PC, maar mijn zoontje zal die ruimte innemen dus de PC vliegt buiten.

Ik moet dus iets hebben die ik snel kan opruimen en terug uithalen om dan in de living te spelen wanneer de kinderen slapen of niet thuis zijn.

Optie 1: amp sims op de iPad met mobiele interface. Op zich klinkt Bias FX en THU goed genoeg.
Optie 2: een floor modeler (Helix of Quad Cortex), wel leuk dat ik dan makkelijk van sound kan veranderen, dit mis ik nu wel.
Optie 3: amp (Marshall DSL20H of 2525H) + Two Notes Captor X.

Ik wéét dat optie 1 genoeg is voor mijn gebruik, maar het zal de goesting naar een tube amp niet wegnemen...
 
Ik moet mijn gear veranderen en het is een serieuze kwestie van "need vs want"...

Ik speel énkel thuis voor het plezier, geen band, geen recording projecten. Gewoon wat (pogingen tot) covers en wat jamming.
Momenteel speel ik via amp sims op mijn PC, maar mijn zoontje zal die ruimte innemen dus de PC vliegt buiten.

Ik moet dus iets hebben die ik snel kan opruimen en terug uithalen om dan in de living te spelen wanneer de kinderen slapen of niet thuis zijn.

Optie 1: amp sims op de iPad met mobiele interface. Op zich klinkt Bias FX en THU goed genoeg.
Optie 2: een floor modeler (Helix of Quad Cortex), wel leuk dat ik dan makkelijk van sound kan veranderen, dit mis ik nu wel.
Optie 3: amp (Marshall DSL20H of 2525H) + Two Notes Captor X.

Ik wéét dat optie 1 genoeg is voor mijn gebruik, maar het zal de goesting naar een tube amp niet wegnemen...
Ik zou gaan voor een goede DI box of preamp op een klein pedalboard en een koptelefoon. Kun je snel uithalen, steek alle pedalen op een 1spot of een pedalpower, dan heb je gewoon stroom nodig en gaan. Veel minder opties dan sims natuurlijk, maar wel een échte sound vanuit de pedalen.
 
Ik zou gaan voor een goede DI box of preamp op een klein pedalboard en een koptelefoon. Kun je snel uithalen, steek alle pedalen op een 1spot of een pedalpower, dan heb je gewoon stroom nodig en gaan. Veel minder opties dan sims natuurlijk, maar wel een échte sound vanuit de pedalen.
Was een optie die ik ook al overwogen had, maar vergeten vermelden :)
Verschil in prijs met een amp + captor is dan wel aan de kleinere kant.
 
Ik speel zelf ook via amp sims op pc dus ik zou voor optie 1 gaan. Amp sims klinken imo evengoed als een echte amp. En met een plugin krijg je ontzettend veel bang for your buck.
 
Ook een gebruiker van amp-sims hier. De geluidskwaliteit (met goede monitors of een goede koptelefoon) is écht wel goed, en je hebt vooral een grote verscheidenheid aan klanken binnen handbereik. Zelf ben ik een grote fan van Fender-clean, maar voor lichte oversturing ben ik een grotere fan van Marshall. En met sims kan dat gewoon met de klik van een knop.

Dat gezegd zijnde, ik ga over 2 weken naar Parijs, ik ga heel misschien naar een muziekwinkel daar om een gitaar te kopen die al een tijdje naar me is aan het lonken.
 
Terug
Bovenaan