De Gitaarthread

Thin Liz

Well-known member
Crowdfunder FE
Bijzonder blij dat deze hier terug kan opgestart worden. Ik ben er al even uit, maar misschien is dit wel een mooi moment om terug die G-string aan te slaan. WELKOM.

PS: mijn alter nick op gitaarnetforum.nl is 'badman', voor de liefhebbers/anciens :)
 
Laatst bewerkt:
Misschien ineens ne keer beginnen met gear posten dan. :)

Ik heb een zwaar gemodde Epiphone SG, een Amerikaanse Strat, een Schecter Hellraiser Extreme en een Dorian Standout Trooper. Dat laatste is een prototype van luthier Sophie Dockx uit Antwerpen. Heel trots op. Dat is meteen ook de gitaar die ik het meeste gebruik. Verder heb ik ook nog een Japanse G&L SB-2 basgitaar.

Fotokes: https://www.dropbox.com/sh/kyl7rg12lcd7ddv/AACSNvW4t5Ta666fcSYysALUa?dl=0

Kwa versterkers (of modelers liever) gebruik ik live een Boss GT-1000 en thuis een Yamaha THR10. Die Yamaha is niet te onderschatten trouwens. Ik heb er pas ons eerste EP mee opgenomen. Als ik quad track met mijn Dorian en Schecter krijg ik daar een best goed geluid uit. :)
 
Tijdje terug heb ik mijn Schecter Hellraiser geruild tegen een PRS SE custom. Nog geen seconde spijt van gehad. De PRS SE ligt mij énorm goed. Aan de Hellraiser nooit kunnen wennen om een of andere reden, die lag mij echt niet.

Mijn gear atm :
- Gibson XPL (1985)
- PRS SE custom

Amp:
- Line 6 Helix LT met DT 770 Pro headphones
 
Tijdje terug heb ik mijn Schecter Hellraiser geruild tegen een PRS SE custom. Nog geen seconde spijt van gehad. De PRS SE ligt mij énorm goed. Aan de Hellraiser nooit kunnen wennen om een of andere reden, die lag mij echt niet.

Mijn gear atm :
- Gibson XPL (1985)
- PRS SE custom

Amp:
- Line 6 Helix LT met DT 770 Pro headphones
Die SE'kes zijn wel heel goed.
Ook lang op een SE doublecut gespeeld. Knappe gitaren voor minder geld. De pickups zou ik op termijn wel vervangen.
 
Ik heb inderdaad de indruk dat de pickups wat de zwakke schakel zijn maar ze storen mij allerminst op dit moment. Echt high gain zijn ze niet maar hoeft ook niet echt. Na verloop van tijd durf ik ze misschien wel is te vervangen maar dan is de vraag weer met wat he :D
 
Ik heb inderdaad de indruk dat de pickups wat de zwakke schakel zijn maar ze storen mij allerminst op dit moment. Echt high gain zijn ze niet maar hoeft ook niet echt. Na verloop van tijd durf ik ze misschien wel is te vervangen maar dan is de vraag weer met wat he :D
De klassieker is de Seymour Duncan JB - 59 combinatie.

Maar ik zou persoonlijk Bareknuckles er in knallen. Dat zijn pas Pups voor een PRS 😎
 
Ik ben al sinds jaar en dag benieuwd naar die beroemde Duncan JB - Jazz combinatie. :)

Of ik die ooit ook ga hebben durf ik niet zeggen. Zeg nooit nooit maar op de moment zie ik mij echt niet nog een gitaar aankopen, noch pickups vervangen op ́één van mijn huidige gitaren. Uiteindelijk is de sound die ik ermee zou hopen te halen gewoon de sound van mijn SG en die heb ik natuurlijk al.

@kwistenbiebel Wat voor models gebruikt ge trouwens in uw Helix? ^_^
 
Laatst bewerkt:
Phoeh, ik heb al veel dingen geprobeerd van zelf wat tweaken tot IRs maar het is pas sinds ik het youtube kanaal van Jason Sadites heb ontdekt dat ik wat "beter" heb leren werken met de settings (
vooral). Daarnaast ook af en toe wat bladeren in de CustomTone library (https://line6.com/customtone/browse/helix/). Ik speel graag op de Jazz Rivet 120 voor clean & de Dirty Placator/5150 voor high(er) gain.
 
De thread zat hier bijna op de tweede pagina. Dat mag niet he!

Jazz Rivet 120 ken ik niet speciaal maar ik neem aan dat dat een Roland Jazz Chorus 120 model is? Dat is inderdaad een geweldige clean. Met een Boss DA-2 ervoor krijgt mijn SG daar ook een heel knappe metal sound uit.

Die 5150 ben ik een tijdje geleden ook verliefd op geworden. Ik ben zo eens twee uur met mijn Dorian gitaar en een Kemper in de studio gaan zitten. Mijn favoriete metal sound die ik daaruit kreeg was een 5150 model. Kben over het algemeen een grote fan van dat soort moderne distortion. Een echte 5150 of 6505 heb ik spijtig genoeg nog niet kunnen uitproberen.
 
De studio waar wij altijd repeteren heeft zo een paar speelgoedjes staan die gratis gebruikt kunnen worden. Gisteren heb ik eens met zo een speelgoedje gespeeld. ^_^

engl.jpg
 
Verdorie ik zit met GAS... Epiphone maakt voor de Japanse markt een exclusieve versie van de EB-3, zoals die hoort te zijn: shortscale, met varitone schakelaar en 20 frets. En ik wil die! Misschien toch maar eens onderzoeken hoe het importeren vanuit Japan werkt, en hoe dat zit met CITES voor het palisander.

s-l640.jpg
 
Laatst bewerkt:
Schone bas. Nen ex-collega van mij heeft zo een Greco EB-3 die hij zo'n 50 jaar geleden gekocht heeft. Khoop dat ge hem vast krijgt.
 
Ja, Greco, Burny, Orville,... zijn ook opties.

't gaat me wel HEEL veel geld kosten als ik het zo even uitreken. Kom ik op bijna bedrag uit als een player-grade Gibson EB-0 van de late jaren '60. De moderne SG bas heb ik gehad, en dat was het toch niet van klank, maar die oude 🤤🤤🤤
 
Ja, de Japanse markt is idd een beetje een geval apart met al die merken. Greco, Burny, Orville, Bachus, Tokai, Edwards, Fernandez, Killer, etc.

Ik heb mij een goei aantal jaar geleden eens zo'n Tokai SG gekocht. Was een zeer goede gitaar maar uiteindelijk toch beslist dat mijn gemodde Epi SG beter was voor mij. Die Tokai heb ik dan uiteindelijk weer doorverkocht aan iemand in België die nog met zo'n Stagg budgetgitaarke zat. Was een enorme upgrade voor hem.
 
Zelfs Fender hé. Die hebben een geheel parallelle markt in Japan omdat Fender Japan eigenlijk een op zichzelf staand merk is (3rd party manufacturer die een licensie hebben om Fenders te maken onder de Fender-naam), met een hele hoop modellen die nooit buiten Japan beschikbaar zijn gemaakt. De ene al wat gestoorder als de andere van specificaties.

CITES is geen probleem meer, in 2019 zijn muziekinstrumenten zonder brazilian rosewood ervan vrijgesteld, dus het is louter shipping + invoer. Misschien toch maar eens gewoon doen dan.
 
Idd, Fender Japan is bij mijn weten zelfs door de jaren heen door verschillende bedrijven beheerd. Tokai bijvoorbeeld heeft een tijdje die Japanese Fenders gemaakt. Nu maken ze gewoon verder strats en teles onder hun eigen naam. Hehe.

Mijn basgitaar is een Japanse G&L. Geen idee of die buiten Japan ook beschikbaar zijn. Ik had gewoon een hoop P-bassen uitgeprobeerd in de winkel en dit was de beste. ^_^

Zeker hier posten wanneer ge die EB-3 aankrijgt!
 
Godverdegodver, had er eentje op het oog voor een schone prijs, trekt de verkoper zijn ebay-advertentie in als hij juist zijn minimumbod heeft gekregen. Had gewoon zelf moeten bieden.
 
Al dat lekker spul hier en ik zit hier met een Jackson Dinky :D Ben ook wel maar een nooby die sinds de zomer wat aan het pummelen is ermee.

Maar ik mag niet op websites of marketplace kijken, kzou er waarschinlijk al 10 kopen voor de looks alleen (en dan ga ik hier spel hebben thuis :cautious:)
 
Een Jackson Dinky is dan ook niet perse een slechte gitaar. Daar hebt ge heel wat soorten en prijsklassen in. Een goedkope gitaar is ook niet automatisch een slechte gitaar. :) Hebt ge trouwens geen fotokes van uw Dinky?

En ja, wat ge daar voelt is GAS (Gear Acquisition Syndrome). Iets waar veel gitaristen geregeld last van hebben. XD
 
Bijzonder blij dat deze hier terug kan opgestart worden. Ik ben er al even uit, maar misschien is dit wel een mooi moment om terug die G-string aan te slaan. WELKOM.

PS: mijn alter nick op gitaarnetforum.nl is 'badman', voor de liefhebbers/anciens :)
Gitaarnet.nl, bedoel je? Hah, nog anciens van daar! Ik denk zelfs dat ik je nick herken. Maar ik ben er al een hele tijd niet meer actief.

Ja, Greco, Burny, Orville,... zijn ook opties.

't gaat me wel HEEL veel geld kosten als ik het zo even uitreken. Kom ik op bijna bedrag uit als een player-grade Gibson EB-0 van de late jaren '60. De moderne SG bas heb ik gehad, en dat was het toch niet van klank, maar die oude 🤤🤤🤤
Ah, ik zie hier dat je al 'n long scale EB-3 hebt. Ik ga hier een paar gitaren te koop zetten, en die EB3 is daar eentje van.
Als je die moderne nog wat wilt pimpen, kom je ook wel ver trouwens. Ik heb er flatwounds op staan, en dat maakte voor mij wel een heel verschil. Ik wil niks anders meer voor die bas. Paar elementen op de kop tikken en gaan. Maar daar vertel ik je volgens mij niks nieuws mee, want het zou kunnen dat jij me zelfs die tips nog hebt gegeven :D
 
Terug
Bovenaan