De Gitaarthread

Squier is ook niet meer het instapmerk van vroeger, zij maken nu echt HEEL goede gitaren voor het geld. Epiphone van't zelfde.
 
De babies hier:

Gibson Les Paul 50's Tribute Goldtop (2012)
pyykftdqpqtqjvkafgql.jpg


Gibson SG '61 Re-issue Limited Edition ABR
71Ll6MuU31L._AC_SL1000_.jpg


Vintage V100 Peter Green PGM
Vintage-V100PGM-Electric-Guitar-4_5a9339a2-e630-4183-9299-9d5a4668f8eb_1400x.jpg

Squier Stratocaster 60s Classic Vibe
OyBzlPk.jpeg
 
Na een klein decennium terug een gitaartje op de kop getikt. Squier Telecaster. Nog niet optimaal afgesteld, maar speelt wel leuk. Aangenaam meetokkelen met David Gilmour na de werkuren is uiterst ontspannend.

Het snellere getokkel zoals de bekende 3-4 maten in de openingssolo in Fade To Black moet ik er wel nog inkrijgen. Al is dat ook maar een kwestie van spiergeheugen.
 
voorlopig wel, ze klinken eigenlijk best wel goed, ik ben echt verrast over de kwaliteit die een gitaar van €180 kan bieden.
 
Laatst bewerkt:
Noob vraagje, maar ik weet dat hier kenners zitten. Ik had la bella flats besteld voor mijn basgitaar maar in plaats van de standaard hebben ze me de through-body versie opgestuurd. Kan ik die op mijn "gewone" bridge steken of moet ik ze toch maar retourneren?
(ik wil ze liever niet open maken en mee prutsen als ik nadien toch mijn centen moet gaan terug vragen)
Het gaat om een TRBX304 basgitaar moest dat iets uitmaken.
 
Die kun je op een gewone brug steken, probleemloos zelfs. Die TB-snaren zijn iets langer dan de gewone snaren, maar het verschil zit'm vooral in de flexibiliteit van het stukje snaar aan de ball-end. De snaar is daar iets flexibeler dan de non-TB snaren, om die scherpe hoeken te kunnen maken (de non-TB snaren, zeker de dikkere, breken als je die scherp buigt).

Ik gebruik zelf ook de LaBella flatwounds op al mijn bassen.
 
Mijn eerste akoestische gitaar verkocht aangezien ik wel wat beter verdien nu ik bijna 2 jaar bezig ben :)

Iemand ervaring met kopen bij Thomann ? Komen die gitaren wat deftig toe ? Ik zou namelijk deze absoluut willen proberen maar moeilijk te vinden/uitproberen in de winkel en die 30 day money back guarantee vind ik ook wel interessant. In een winkel speel je max 5 minuten op zo'n gitaar en kan je wel een eerste indruk hebben maar ook niet meer dan dat in my opinion.

 
Mijn eerste akoestische gitaar verkocht aangezien ik wel wat beter verdien nu ik bijna 2 jaar bezig ben :)

Iemand ervaring met kopen bij Thomann ? Komen die gitaren wat deftig toe ? Ik zou namelijk deze absoluut willen proberen maar moeilijk te vinden/uitproberen in de winkel en die 30 day money back guarantee vind ik ook wel interessant. In een winkel speel je max 5 minuten op zo'n gitaar en kan je wel een eerste indruk hebben maar ook niet meer dan dat in my opinion.

Ik heb intussen al veel gekocht bij Thomann, maar wel nog geen gitaar. Alles werd tot nu toe netjes afgeleverd zoals gevraagd en goed verpakt en ik vermoed dat ze hun gitaren ook wel goed verpakken ;) .

Let wel op: Retour kosten zijn wel voor de koper :)

Service ljjkt ook wel goed te zijn.. stem apparaatje defect, moest enkel een filmpje opnemen om te bewijzen dat het stuk is, krijg gewoon nieuw toegestuurd..
 
Ik heb intussen al veel gekocht bij Thomann, maar wel nog geen gitaar. Alles werd tot nu toe netjes afgeleverd zoals gevraagd en goed verpakt en ik vermoed dat ze hun gitaren ook wel goed verpakken ;) .

Let wel op: Retour kosten zijn wel voor de koper :)

Service ljjkt ook wel goed te zijn.. stem apparaatje defect, moest enkel een filmpje opnemen om te bewijzen dat het stuk is, krijg gewoon nieuw toegestuurd..
Ik heb nochtans via chat gevraagd indien er kosten zijn voor returning en daar zeiden ze dat er geen kosten zijn, zelfs niet voor België.

We zullen zien wat ze zeggen maar ik heb het natuurlijk zwart op wit.
 
Voor een akoestische gitaar wil ik nu toch wel de gitaar echt in de hand gehad hebben, omdat ieder instrument echt anders is (zowel qua klank als qua feel). Ook zou ik persoonlijk nooit een akoestische gitaar kopen van een merk dat bekend is geworden om zijn elektrische gitaren, want vaak zijn die akoestische instrumenten meer een "we gaan deze markt aanboren puur op onze naamsbekendheid". Voor dat geld zou ik kijken naar een Guild of een Epiphone "Inspired by Gibson".

Ik heb zelf al eens een akoestische gitaar via Thomann gekocht (een Gretsch Alligator), en dat kwam gewoon goed aan.
 
Hier ook al veel gerief bij Thomann gekocht, en mijn Godin elektrische gitaar kwam ook van daar. Niets teruggestuurd, dus ik weet niet hoe het daarmee zit.

Ik ben op zich ook akkoord dat het beter is om gitaren eerst uit te proberen (zeker akoestische). Anderzijds is dit voor minder gangbare modellen soms heel moeilijk. In mijn geval moest ik voor een Seagull al het halve land doorkruisen. Maar ik denk niet dat je die PRS zelfs in een Belgische winkel zal terugvinden. Mijn mening: als je overtuigd bent van het model: Just do it :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan