De Gitaarthread

Haha, proficiat, en heel mooie gitaar naar mijn mening!
Bedankt, mijn gitaarleraar heeft er ook al goede dingen over gezegd. En vooral dat ding laten scheuren, ik heb veel bijgeleerd over de mogelijkheden van dit instrument :D

Vandaag is het de eerste keer dat ik er mee in een groep ga spelen, ik ben benieuwd. Mijn confrator speelt op een telecaster, en ik normaal gezien op mijn strat. Ik ben heel benieuwd wat de combinatie single coils en humbuckers gaat geven.

Ik ga niet meer naar een gitaarwinkel, veel goedkoper
Helemaal akkoord! Ik had die snaren/plectrums gewoon online moeten kopen, maar onbewust... 'I set myself up for failure' ;)
 
Specs en beelden van de Godin Summit Classic HB Crème Brûlée (beter dan slechte smartphone foto):

Mijn eerste elektrische gitaar ooit was ook een Godin (model Detour), dus ik wist al dat het bij dit merk goed zit qua prijs/kwaliteit ratio.
Het is een leuke eigenzinnige humbucker gitaar waarvan ik nog veel plezier ga hebben.
Proficiat met de nieuwe aanwinst :) Soms moet je al eens op je instincten vertrouwen en niet op je portemonnee, hahaha!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je eigen review van het instrument.
 
Wat is het verhaal achter jouw specialleke? Of is dat hier ergens te lezen in het topic? :) Ik ben er alleszins benieuwd naar, want het lijkt een bijzondere gitaar.
Ik heb deze gitaar vele jaren geleden eens gepost in het Gitaarnet-forum, zonder iets van vermelding...Er zitten daar enkele experten wat betreft vintage Fender gear en de reactie was best grappig. Alhoewel deze op het eerste zicht lijkt op een Fender Strat uit begin jaren 60, iets wat makkelijk naar de 20.000 euro en meer kan gaan...is het dat niet. De twijfel sloeg snel toe in het topic, maar de echte experten halen deze zelfs op basis van de foto's er uit: het is een parts-o-caster. Maar wel een hele goede :) Gemaakt door een Belgische luthier, iemand die met enkele bekende Belgische artiesten samen gewerkt heeft, met als leuk weetje: Jasper Steverlinck van Arid heeft deze nog vastgehad en vond ze 'beter dan menig Fender Custom Shop'. De pick-ups zijn oa handgewonden met oude Waalse staaldraad. Ik heb van dezelfde luthier nog een Fender Strat met actieve EMG PU's, die post ik straks wel even.
 
Ik heb deze gitaar vele jaren geleden eens gepost in het Gitaarnet-forum, zonder iets van vermelding...Er zitten daar enkele experten wat betreft vintage Fender gear en de reactie was best grappig. Alhoewel deze op het eerste zicht lijkt op een Fender Strat uit begin jaren 60, iets wat makkelijk naar de 20.000 euro en meer kan gaan...is het dat niet. De twijfel sloeg snel toe in het topic, maar de echte experten halen deze zelfs op basis van de foto's er uit: het is een parts-o-caster. Maar wel een hele goede :) Gemaakt door een Belgische luthier, iemand die met enkele bekende Belgische artiesten samen gewerkt heeft, met als leuk weetje: Jasper Steverlinck van Arid heeft deze nog vastgehad en vond ze 'beter dan menig Fender Custom Shop'. De pick-ups zijn oa handgewonden met oude Waalse staaldraad. Ik heb van dezelfde luthier nog een Fender Strat met actieve EMG PU's, die post ik straks wel even.

Ik denk dat ik weet over welke bouwer het gaat dan. Dat doet me terugdenken aan het er ziele gegane Belgische Gearspot forum. Jammer dat dit verdwenen is. Ook al was er geen hond meer actief, er stond massaal veel interessants op te lezen.
 
Hij had oog voor detail: Kluson tuners, de correcte decals voor die tijd, Pat.Pend. zadels, een laag zilverfolie onder de pickguard...Anfin, alles wat op het eerste zicht een Fender Stratocaster uit 1962 kenmerkt. Maar ik herinner me dat er onregelmatigheden waren met de aanhechting van de nek aan het body, de zadels,...iets wat de echte kenners er direct uithalen. Anfin, ik ga er niemand mee bedotten. Het is gewoon een pareltje van een gitaar en waarschijnlijk de enige die hij ooit gemaakt heeft.
 
De twijfel sloeg snel toe in het topic, maar de echte experten halen deze zelfs op basis van de foto's er uit
Ik denk dat ik dat was dat daar direct een deuk in sloeg (mijn kennis over oude Fenders is encyclopedisch). Instant giveaway is de overgang tussen toets en hals aan de kant van de kop.
 
Ik heb deze gitaar vele jaren geleden eens gepost in het Gitaarnet-forum, zonder iets van vermelding...Er zitten daar enkele experten wat betreft vintage Fender gear en de reactie was best grappig. Alhoewel deze op het eerste zicht lijkt op een Fender Strat uit begin jaren 60, iets wat makkelijk naar de 20.000 euro en meer kan gaan...is het dat niet. De twijfel sloeg snel toe in het topic, maar de echte experten halen deze zelfs op basis van de foto's er uit: het is een parts-o-caster. Maar wel een hele goede :) Gemaakt door een Belgische luthier, iemand die met enkele bekende Belgische artiesten samen gewerkt heeft, met als leuk weetje: Jasper Steverlinck van Arid heeft deze nog vastgehad en vond ze 'beter dan menig Fender Custom Shop'. De pick-ups zijn oa handgewonden met oude Waalse staaldraad. Ik heb van dezelfde luthier nog een Fender Strat met actieve EMG PU's, die post ik straks wel even.
Heerlijk verhaal!
 
Zoek de 5 verschillen:


:D
 
Ik heb deze gitaar vele jaren geleden eens gepost in het Gitaarnet-forum,
Was dat op gitaarnet.nl?

Ik heb gemengde gevoelens/herinneringen over dat forum. Toen ik begon met gitaarspelen (2009?) heb ik daar wel een paar keer iets gepost, maar ik ben er niet lang blijven hangen wegens de hardcore leden die me iets teveel mijn neus afbeetten.
Net zoals veel van dat soort single topic forums in die tijd was het moeilijk als buitenstaander/beginner om echt mee te doen.

Dit gezegd zijnde heb ik er wel een fijne herinnering/ontmoeting aan overgehouden.
Ik had ooit aan 'barno' gevraagd of hij mij wou tonen hoe ik mijn gitaren fatsoenlijk moet onderhouden,
dat leek me een goed idee aangezien hij een gitaarbouwer is: Guttlin Guitars
Lang verhaal kort, super sympathieke mens van wie ik dus 'les' gekregen heb in zijn atelier :D
 
Ja, Gitaarnet.nl. Ik heb enorm fijne herinneringen aan dat forum, vnl dankzij 'De Mooiste gitaar van Gitaarnet'-verkiezingen. Ik heb daar zelfs nog het lokale nieuws mee gehaald. Op zijn hoogtepunt meer dan 100 deelnemers en meer dan 200 mensen die stemden. Fijne tijd, heel veel dankbaarheid. Maar ja...de grote muil van enkele Nederlanders was er soms wat over. Er heerste bij momenten een vijandigheid dat het niet fijn meer was. De 'oude' van dagen herinner ik me nog: Oigun, Woml, LucaP, Dweezman, Barno, Thyser, Orgasmocaster, Ricktekent, Mr Fingers :D... Barno was de allereerste winnaar van de Mooiste Gitaar-wedstrijd. Was daar onvoorstelbaar trots op. En dankbaar.
 
Laatst bewerkt:
Zoek de 5 verschillen:


:D
Ik hoop voor u dat de prijs al 1 verschil is :biglaugh:
 
Net even doorgegaan, 't zijn alleen de kruimels die onder de hamer gaan. Meest fancy is een Les Paul Deluxe en 2 Standards. Niets uit de Custom Shop, niets uit de Gretsch Professional reeks (6000-nummers), geen Rickenbacker, geen Guild Newark St, geen Fender USA,...

Qua akoestische gitaren een Martin D35 en een D41, en dat is het.

Dus oftewel is er heel veel terug gegaan naar de importeur, oftewel al door de curator verkocht om putten te dempen.

Hou er ook rekening mee dat al die prijzen exclusief veilingkosten en BTW (op het ensemble) zijn, dus reken je vooral niet rijk. Dat is 17% prijsverhoging, en dan nog eens +21%.
 
Had Keymusic nog veel speciale gitaren staan? Ik vond dat het al een tijdje miniem was daar.
Die Slash November Burst is wel mooi, maar Gibson steekt er niet eens meer de juiste Slash Seymour Duncan pick-up's in. Bweh.
Als ik een Jazzmaster of Jaguar kan scoren zal ik het niet laten, maar die kans is nihil. Ik wed dat bepaalde gitaren niet ver van retail gaan verkocht worden na al die biedingen.
 
't is inderdaad bv.

50 EUR bieden :

50*1,21 = 60,5 EUR incl. BTW
Opgeld = 0,17*50 = 8,5 EUR
Opgeld incl. BTW = 10,29 EUR

= 70,79 EUR als je een bod van 50 EUR doet...


Ik heb zelf qua elektrische gitaar enkele een Pacifica V112.
Wel net een duurdere akoestische gitaar gekocht dus heb niet veel krediet meer bij de vriendin :D

Ik hoop dat er bij de iets goedkopere gitaren nog iets zal overblijven.
 
Terug
Bovenaan