De Gitaarthread

Hoe vind je die gitaar? Ik heb redelijk wat Pacifica's bespeeld jaren geleden in Musicstore, en was er wel van gecharmeerd. Ik vond het erg goed spelende gitaren voor weinig geld.
Prijs/Kwaliteit onverslaanbaar
Gitaar heeft me iets meer dan 200 EUR gekost en ik speel er nu reeds een jaar op. Ik had de keuze om mijn akoestische of elektrische gitaar te upgraden. Ik speel 80% elektrisch, toch gekozen voor een nieuwe akoestische aangezien die Pacifica zo goed speelt.
 
Net even doorgegaan, 't zijn alleen de kruimels die onder de hamer gaan.

Ze hebben die veiling denk ik 5 keer uitgesteld (ging eerst eind November beginnen). En nu er eindelijk wat online komt, is het allemaal de "brol".

Ze hadden nog een pak mooie custom shops en Martins staan, vraag me af waar die allemaal naartoe zijn...

Wat is nu eigenlijk het nut om dat te veilen? Voornamelijk beginner- of middenmoot instrumenten die je evengoed via Thomann of Bax of dergelijke kan bestellen. Dan heb je tenminste nog een retourbeleid, een garantie, en moet je niet zitten aanmodderen met biedingen om het hopelijk 5% goedkoper te krijgen dan verkoopprijs...

Teleurstelling van het jaar, en het is nog maar net begonnen :)
 
Wat een grap die biedingen, bij de populaire gitaren zit men qua biedingen incl opgeld en BTW niet ver van de verkoopsprijs. Dan koop ik 'm wel nieuw en ga 'm eerst uitproberen :biglaugh:

Deze bieder zit volgens mij al 67 euro boven retail zelfs?
Bod
400,0​
Opgeld (17%)
68,0​
Tussensom
468,0​
BTW (21%)
98,3​
TOTAAL
566,3​
Nieuwprijs
499​
 
Laatst bewerkt:
Wat een grap die biedingen, bij de populaire gitaren zit men qua biedingen incl opgeld en BTW niet ver van de verkoopsprijs. Dan koop ik 'm wel nieuw en ga 'm eerst uitproberen :biglaugh:

Deze bieder zit volgens mij al 67 euro boven retail zelfs?
Bod
400,0​
Opgeld (17%)
68,0​
Tussensom
468,0​
BTW (21%)
98,3​
TOTAAL
566,3​
Nieuwprijs
499​

Heb het ook al gezien. Dag 1 en er zitten al slimmeriken met een totaal kostenplaatje van meer dan de nieuwprijs... Zonder de voordelen van gewone koop op afstand. En dat voor instrumenten die bij mijn weten geen unieke of begeerde stukken zijn..
 
Volgens mij zijn erbij die denken dat het zoals Ebay is en niet kunnen lezen... dat worden nog leuke verrassingen bij het afhaalmoment o_O
 
De Fender Polar White bv staat ook al ondertussen aan 100 EUR meer dan de retailprijs ...
:wallbash::wallbash::wallbash:

't Zijn vooral de goedkopere zaken waar echt belachelijk veel op geboden wordt, precies. Eenmaal we aan 4 cijfers voor de komma zitten, denken mensen al iets nuchterder zo blijkt. Dat proxy bieden doet er ook geen goed aan... Op dag 1 direct de prijs al opdrijven tot in de nok... Goed voor de organisator zijn zakken I guess.
 
Wel jammer, ik dacht eens te kijken voor een shortscale bas maar er zijn amper basgitaren op te vinden, en de enkelen die er wel staan zijn voor mij al de huidige geboden prijzen niet waard. Dan kies ik toch liever zelf eentje uit in de winkel.
 
Wel jammer, ik dacht eens te kijken voor een shortscale bas maar er zijn amper basgitaren op te vinden, en de enkelen die er wel staan zijn voor mij al de huidige geboden prijzen niet waard. Dan kies ik toch liever zelf eentje uit in de winkel.
Ook eens gaan spieken vandaag. Inderdaad niks aan basgitaren. Niet dat ik van plan was iets te kopen :unsure:
 
Toch wel bizar hoe die veilingen in de media zo gehypet worden, ik zou willen dat ik voor mijn eigen veilingen ook in de gazet reclame kreeg :rofl:
 
Terug
Bovenaan