De Gitaarthread

Toch wel bizar hoe die veilingen in de media zo gehypet worden, ik zou willen dat ik voor mijn eigen veilingen ook in de gazet reclame kreeg :rofl:
Speaking of which, artikel in DM vandaag:

Een Fender-gitaar aan 10 procent van de normale verkoopprijs? ‘Stuntveiling’ van Keymusic-stock blijkt grote teleurstelling

Het artikel zit achter een paywall, maar de aangehaalde punten zijn reeds besproken hier in deze thread. Oa. de verrassing van btw en bijkomende kosten bovenop de veilingsprijs zijn belangrijk. Daarnaast ook een stukje over de ironie van een webwinkel die failliet gaat wanneer deze in feite een (te?) zware concurrent is voor de traditionele kleinere muziekwinkels.
 
Vraagje van een niet-gitarist:

Mijn nichtje van nu 16 wil reeds enkele jaren leren gitaarspelen maar als het aankomt op lessen nemen gaat er steeds iets mis: alle plaatsen reeds volzet, te ver,....
Nu bedacht ik laatst dat ik hier nog een Xbox 360 heb staan die stof staat te vangen en waar ooit een spel voor gemaakt was, genaamd 'Rocksmith'.
Hiermee zou je kunnen leren gitaarspelen op een echte gitaar (dus geen Guitar Hero-knoppen gedoe).
Iemand hier ervaring mee en zou dit voor haar interessant kunnen zijn om te leren spelen (niet dat ze iets verkeerd zou aanleren en later mss problemen krijgen wanneer ze toch lessen kan volgen)?

Thnx!
 
Mijn nichtje van nu 16 wil reeds enkele jaren leren gitaarspelen maar als het aankomt op lessen nemen gaat er steeds iets mis: alle plaatsen reeds volzet, te ver,....

Als absolute beginner kan ze misschien de gratis lessen van Justin Guitar volgen ? Zeer goede kwaliteit en dan ben je toch bezig terwijl je wacht tot er een plekje op de wachtlijst vrijkomt. Het enige nadeel is dat er geen feedback komt op techniek, maar die kan ze altijd in de community tonen :)
 
Vraagje van een niet-gitarist:

Mijn nichtje van nu 16 wil reeds enkele jaren leren gitaarspelen maar als het aankomt op lessen nemen gaat er steeds iets mis: alle plaatsen reeds volzet, te ver,....
Nu bedacht ik laatst dat ik hier nog een Xbox 360 heb staan die stof staat te vangen en waar ooit een spel voor gemaakt was, genaamd 'Rocksmith'.
Hiermee zou je kunnen leren gitaarspelen op een echte gitaar (dus geen Guitar Hero-knoppen gedoe).
Iemand hier ervaring mee en zou dit voor haar interessant kunnen zijn om te leren spelen (niet dat ze iets verkeerd zou aanleren en later mss problemen krijgen wanneer ze toch lessen kan volgen)?

Thnx!
Ik ben een volledig zelf aangeleerde bedroom gitarist, begonnen toen ik 26 was en nu bijna 2 jaar geleden.
Ik gebruikt zowel Rocksmith als Justinguitar die @demon326 aanhaalde.

Rocksmith is een toffe tool om songs te spelen met een band, zo zijn ook alle instellingen qua geluid automatisch en moeten er geen pedals gekocht worden. Ik gebruik het dus vooral om wat mee te spelen met mijn favoriete songs.

Daarentegen is het geen tool om gitaar te leren spelen, hiervoor is Justinguitar absoluut de beste gratis methode. Gestructureerd met de juiste accenten, het is een goede gitarist maar vooral een goede leraar.
 
Geen ervaring met Justin, maar volgens mij gaat er niets boven een fysieke leraar die naast je zit. Mijn techniek is ook hopeloos naar de vodden omdat ik veel te lang zelf heb zitten klooien, zonder feedback. Dat hoeven zelfs geen doorgedreven lessen te zijn. Gewoon iemand die je toont hoe het wel of niet te doen.
 
Geen ervaring met Justin, maar volgens mij gaat er niets boven een fysieke leraar die naast je zit. Mijn techniek is ook hopeloos naar de vodden omdat ik veel te lang zelf heb zitten klooien, zonder feedback. Dat hoeven zelfs geen doorgedreven lessen te zijn. Gewoon iemand die je toont hoe het wel of niet te doen.

Een fysieke leerkracht is altijd beter, maar als er geen plek is, kan ze wel al met Justin Guitar programma verder. Duidelijke instructies voor beginners :)
 
Vraagje van een niet-gitarist:

Mijn nichtje van nu 16 wil reeds enkele jaren leren gitaarspelen maar als het aankomt op lessen nemen gaat er steeds iets mis: alle plaatsen reeds volzet, te ver,....
Nu bedacht ik laatst dat ik hier nog een Xbox 360 heb staan die stof staat te vangen en waar ooit een spel voor gemaakt was, genaamd 'Rocksmith'.
Hiermee zou je kunnen leren gitaarspelen op een echte gitaar (dus geen Guitar Hero-knoppen gedoe).
Iemand hier ervaring mee en zou dit voor haar interessant kunnen zijn om te leren spelen (niet dat ze iets verkeerd zou aanleren en later mss problemen krijgen wanneer ze toch lessen kan volgen)?

Thnx!
Kan ze goed Engels?

Ikzelf heb "Gibson's Learn & Master Guitar" gebruikt om zelf te leren spelen.
Dat zijn video lessen icm een handboek en oefeningen.
Het voordeel van dit programma is dat er ook notenleer bij zit. Maar, dat is niet per se nuttig, als je enkel gitaar wilt spelen. :D
Ik ben maar half of 2/3 ofzo door het programma gegaan omdat het me te saai werd (en te veel theorie).

Daarmee kon ik wel m'n plan trekken. Daarna vooral tabs nagespeeld (oa. ultimate-guitar.com), en video's/lessen opgezocht om specifieke technieken te leren.

Ik vermoed dat Rocksmith + Justin Guitar ook wel een goede combo is, op basis van andere getuigenissen. :)
 
Speaking of which, artikel in DM vandaag:

Een Fender-gitaar aan 10 procent van de normale verkoopprijs? ‘Stuntveiling’ van Keymusic-stock blijkt grote teleurstelling

Het artikel zit achter een paywall, maar de aangehaalde punten zijn reeds besproken hier in deze thread. Oa. de verrassing van btw en bijkomende kosten bovenop de veilingsprijs zijn belangrijk. Daarnaast ook een stukje over de ironie van een webwinkel die failliet gaat wanneer deze in feite een (te?) zware concurrent is voor de traditionele kleinere muziekwinkels.
Dat had ik ook al bedacht, waarom die stormloop op die Key inboedel aan deze prijzen? Had het dan gekocht toen de winkelketen nog bestond, dan waren ze nu misschien niet failliet...
Ik denk dat er nog wel mensen voor verrassingen gaan staan als ze hun gekochte waren gaan afhalen, want ik heb vroeger een nieuwe gitaar willen kopen bij Key Sint-Niklaas waar ik al snel anders over dacht toen ik deze (die als nieuw werd verkocht) in normaal licht bekeek... dat was voor mij een toonzaal model waar een serieuze korting op mocht komen.
 
Ik doe dat eigenlijk sowieso niet, instrumenten online kopen. Ik wil weten wat ik in huis haal voor ik het koop. Ik heb in den tijd wel een pracht van een stratocaster gekocht bij de Key in Sint-Niklaas maar toen had ik mijn luthier bij om er samen enen uit te kiezen. Wij hebben toen heel de muur bespeeld en zelfs tussen dezelfde American Standard modellen was het kwaliteitsverschil groot.

Fotoke van mijn strat (heeft hier al wel een paar keer gestaan): https://www.dropbox.com/s/zn0vrekx9t1tqzv/IMG_3739_zpsa1928bd2.jpg?dl=0

Verder ben ik het akkoord met @Thin Liz dat er niets gaat boven een leraar naast u. Ik heb eerst een jaar op m'n eentje bezig geweest en daarna privéles gepakt. Op een maand les had ik al meer geleerd dan dat jaar alleen. Maar als ge zit te wachten tot er plek is, dan is Justin zeker iets goed om al mee te beginnen. 👍
 
Vandaag opgepikt voor een kennis van me. Verkoper wilde niet versturen, en ik woonde bij wijze van spreken 3 straten verder. 2009 Squier Vintage Modified Mustang Bass. De eerste Mustang Bass die Squier gemaakt heeft, gebaseerd op de Bronco hals (een halsje dat een hele schare fans heeft, omdat die echt ontzettend fijn speelt), maar wel alle Mustang-appointments zoals een Duncan Designed splitcoil, through-body stringing. En ik begrijp nu waarom die basjes zo gezocht zijn tegenwoordig, want wat is die goed! Zal toch een beetje jeuken als ik'm volgende week op de post doe.


Y3zeUxo.jpg
 
Vandaag opgepikt voor een kennis van me. Verkoper wilde niet versturen, en ik woonde bij wijze van spreken 3 straten verder. 2009 Squier Vintage Modified Mustang Bass. De eerste Mustang Bass die Squier gemaakt heeft, gebaseerd op de Bronco hals (een halsje dat een hele schare fans heeft, omdat die echt ontzettend fijn speelt), maar wel alle Mustang-appointments zoals een Duncan Designed splitcoil, through-body stringing. En ik begrijp nu waarom die basjes zo gezocht zijn tegenwoordig, want wat is die goed! Zal toch een beetje jeuken als ik'm volgende week op de post doe.


Y3zeUxo.jpg
Zeg die kennis, is dat iemand die ge echt goed kent of eerder iemand die ge al 40 jaar niet meer gezien hebt, maar ik zat er vroeger mee in de kleuterschool?

Ge moogt anders mijn adres op dat pakketje zetten...
 
Die Murphy Lab Les Pauls van Key zijn nog redelijk onder de prijs verkocht... geeft ook wel aan hoe overpriced Gibson die in de markt zet zeker?
 
The story of schit .
Met deze ondergewaardeerde bot-bursting gain monster voluit door de speakermuur het glas uit de vensters blazen .



Is deze peperdure rommel overbodig .



Lang leve schit .
 
Hoe? Werden die ook geveild? Heb die niet gezien bij Hammertime.
Zijn geveild bij Auctim, niet bij Hammertime. De instrumenten van Key Antwerpen, waaronder de Murphy Lab & Historic Reissue Les Pauls zijn daar geveild en liepen af op woensdag.
Schandalig was dat een bod in de laatste 5 minuten de bieding automatisch verlengde met nog eens 5 minuten (en elke keer opnieuw tot er geen bod meer kwam). Als online platform is dat wel best waardeloos dus. Bieding liep bvb af om 20h, maar uiteindelijk liep dat voor de populaire modellen makkelijk een uur uit omdat men bleef bieden in de laatste 5 minuten telkens.
De 58 & 60 Les Pauls zijn voor een 3000 a 3500 euro gegaan, de 59 Les Pauls voor 4500 euro ongeveer, exclusief veilingkosten en BTW.
De veiling pagina's crashten ook regelmatig bij bieden blijkbaar :oink:
 
Tof trouwens als je bij Key je instrument ter herstelling binnen had gedaan en ze gingen failliet... dag instrument blijkbaar....

 
Tof trouwens als je bij Key je instrument ter herstelling binnen had gedaan en ze gingen failliet... dag instrument blijkbaar....

Dat kunnen ze toch niet maken? :wtf:
 
Terug
Bovenaan