De Gitaarthread

Ik heb deze clip on tuner maar de lage E herkent hij maar 10% procent en telkens voor een heel kort moment.

Doet hij dat ook op je andere E string? Indien zo, probeer ook nog eens op string, A, fret 7. Dit is ook E in standaard tuning.

Indien die allemaal een probleem geven, kan je ook eens de GuitarTuna app installeren en vergelijken. Als ook die iets anders aangeeft, is het tijd om die eens bij vakman binnen te doen ;)
 
nee, enkel op de lage E

een E op een andere plaats spelen is geen probleem, maar ik kan er dus ook geen 1/2 steps mee tunen dus lijkt me dat ik naar iets nieuw op zoek kan.
 
Ik heb deze clip on tuner maar de lage E herkent hij maar 10% procent en telkens voor een heel kort moment.
Alsook snap ik niet hoe ik hiermee een half step naar beneden zou kunnen tunen, bv E flat tuning...


Iemand een idee ?
Om op niet-standaard gitaar tuning te tunen moet je hem waarschijnlijk in "chromatic" mode instellen. Chromatisch = alle tonen

Naar mijn ervaring werken clip-on tuners zelden goed. Ze werken door de trillingen te meten op de plaats waar je hem clipt. Maar vooral bij lage frequenties, zoals je lage E, hebben die tuners vaak moeite om het op te pikken. Bij de ene gitaar gaat het al beter dan de andere. Mogelijk gaat het met een nieuwe batterij iets beter, of door op een andere plaats te clippen.

Is dat met een elektrische of akoestische gitaar?
Met een elektrische raad ik sowieso een tuner aan die het signaal van de pickups gebruikt, zoals een effect pedaal (bvb. polytune) of bvb. de korg pitchjack. Al weet ik niet of die laatste chromatisch kan tunen.

Met mijn akoestische gitaar gebruik ik nu gewoon een app op m'n telefoon. Er zijn diverse gratis tuner apps. Ik gebruik Boss Tuner. Ik leg m'n telefoon op m'n schoot om te tunen en dat werkt prima.
 
Dit weekend nog maar eens een pedaal gedaan: TS-808 clone, blij dat ie van de eerste keer werkte.
Good stuff! Heel proper.
Brengt me ook op ideeën om nog eens een OD te bouwen. TS808 was een van m'n eerste zelfbouw effecten, omdat het een klassieker is, maar ik ben eigenlijk nooit een grote fan geweest van het geluid (te veel mid boost). Vreemd dat ik nog geen andere OD geprobeerd heb eigenlijk. Wel allerlei Fuzz, een RAT, Tripple Wreck. Het zware distortion spul dus :p
 
Al lang niet meer, sinds 2006 verboden in/voor consumentenproducten (soldeertin met lood wordt nog gebruikt voor het solderen van gasleidingen)
 
HCAx7hj.jpg


Je bent in Parijs en je wil eens iets anders kopen dan een miniatuur Eiffeltoren…
 
Ik ben een gitaareffect aan het najagen dat ik maar niet kan reproduceren. Iemand tips? Ik heb een Boss GX-100 effects unit, dus daar zou ik principe quasi alle kanten mee op kunnen. Het gaat om de lead gitaar.


op 3:42:
 
Terug
Bovenaan