De Gitaarthread

Speelt zalig (voor wat ik kan spelen erop 😝)
Klein beetje schade wel aan de headstock die niet vermeld was bij de b-stock info... :frown:Stond enkel dat hij gewoon wat gebruiksporen had (stof, vingerafdrukken, ...)

Nieuw speelgoed motiveert altijd om nog intenser en beter te spelen :unsure:, Bij B stock zijn normaal ook foto's, niet? Indien die schade niet beschreven stond, kan je misschien nog extra korting eruit halen :)
 
Nieuw speelgoed motiveert altijd om nog intenser en beter te spelen :unsure:, Bij B stock zijn normaal ook foto's, niet? Indien die schade niet beschreven stond, kan je misschien nog extra korting eruit halen :)
Ja klopt, en bij andere b-stocks was duidelijk beschreven en zichtbaar op foto's als er schade was. Bij deze niet dus het gemailed.

Tis ook op een plek die niet door de verzending kan komen dusja. Heb idd gemailed. Een extra kortingsbon mag altijd want heb nog een strap en bag nodig ervoor 😝
 
Ik was gisteren in de musicstore in Keulen (van musicstore.com), en heb er wat akoestische gitaren beetgenomen en vergeleken. Onderstaande Seagull Maritime vond ik fantastisch klinken. Ik was ook nogal verrast door de speelbaarheid van de gitaar. Een F-akkoord bvb. leek zelfs gemakkelijker dan op mijn elektrische gitaar. Ik had vroeger een akoestische gitaar van rond de 250 euro en die was toch veeeel moeilijker te bespelen. Daarom heb ik 'm niet meer.

Q1tvDuB.jpg


Met het prijskaartje *slik*
Toch ongeveer het dubbele als ik dacht uit te geven

rYKFsr9.jpg


Helaas was er geen variant met een cutaway voor handen. Dat is voorlopig een dealbreaker voor mij.
Ik vraag me nu af of die cutaway eigenlijk iets uitmaakt in klank, of enkel in prijs.. zijn er hier toevallig kenners op dat gebied?

Het aanbod van Seagull was overigens beperkt. Martin had volgens mij wel een hele kamer vol gitaren, ook oa. Yamaha en hun huismerk Fame waren er met hopen te vinden. Ik heb eens een Yamaha in dezelfde prijsklasse vergeleken, en vond deze toch een pak minder. Ik keek dan eens in de binnenkant.. Made in China. Ik dacht ja, zo klinkt hij ook :biglaugh:. Misschien een onterecht vooroordeel, maar toch jammer van een Japans merk. Ik veronderstel dat je een veelvoud moet neertellen om een made-in-japan Yamaha in handen te krijgen.

Thanks, maar dat is het allesbehalve eigenlijk :')

Kheb er wel al meteen 3 nieuwe besteld, de verslaving is een feit
Proficiat! Wat zijn de volgende projecten?
 
Ik vraag me nu af of die cutaway eigenlijk iets uitmaakt in klank, of enkel in prijs.. zijn er hier toevallig kenners op dat gebied?
Nefast, durf ik zelfs te zeggen. Net zoals een piezo-pickup nefast is voor de klank. De toevoeging van een cutaway op een puur akoestische gitaar is mijns inziens ook gewoon een beetje onnozel, gezien de dikte van de klankkast zal het sowieso al ergonomisch behoorlijk verkrampt zijn om je vingers op de 15e fret en hoger te krijgen, en hoe vaak kom je daar?
 
Nefast, durf ik zelfs te zeggen. Net zoals een piezo-pickup nefast is voor de klank.
Interessant. Bedoel je dat de aanwezigheid van een piezo pickup al nefast is, zelfs zonder hem te gebruiken?

De toevoeging van een cutaway op een puur akoestische gitaar is mijns inziens ook gewoon een beetje onnozel, gezien de dikte van de klankkast zal het sowieso al ergonomisch behoorlijk verkrampt zijn om je vingers op de 15e fret en hoger te krijgen, en hoe vaak kom je daar?
Goh ja, je hebt wel gelijk. Ik geef toe dat ik de extremen wat opzocht bij het testen, en speelde een stukje die normaal voor elektrische gitaar is, met een akkoord vanaf de 14de fret. Maar het is prima mogelijk om die lager op de nek te spelen.

Ben al overtuigd :p. Als die cutaway nefast is voor de klank, heb ik hem toch liever niet.
 
Ik vond een variant van de eerder vermelde Seagull Maritime SWS, zonder "burned umber" finish, zonder cutaway, zonder elektronica. Mooi meegenomen: daarmee is de gitaar zo'n €600 goedkoper. Ik leerde ondertussen dat SWS staat voor Solid Wood Series, met massief houten voorkant, achterkant en zijkanten.

-046461_cover2.jpg


Ik denk dat dit hem wordt. Gereserveerd en morgen gaan uitproberen :clap:
 
Staat ondertussen bij mij thuis :giggle:

Ook hier, nu nog gitaar leren spelen..

De klank is ook bij dit exemplaar dik in orde. De actie kan wel wat lager denk ik. Blijkbaar moet je dan het brugzadel stuk afschuren onderaan om die te verlagen. Dat ga ik proberen. Gelukkig kost dat stukje maar 15 euro los, ingeval ik het verpruts.

EDIT
Here she is :love:

LeKAUuH.jpeg
UwdpjvE.jpeg
 
Laatst bewerkt:
't is gelukt om de actie te verlagen op mijn nieuw speelgoed. :woohoo:

Het kan nog lager, maar ik wil ook niet te veel risico nemen.

zKF0Q5F.jpeg

Z0QkjUK.jpeg

xnFvUlI.jpeg


Neen, ik heb niet geprobeerd om het goedje te snuiven :unsure:
 
Nu de studentenjob stillaan ten einde komt heb ik terug wat tijd voor de gitaar: afgelopen maand de rhytm delen van Sanitarium geleerd, cool nummer om te spelen en die van crazy little thing called love. Nu: The boys are back in town. Best leuk om te spelen tot nu toe
 
Terug
Bovenaan