De frituur

Sergio Hermans Frites Atelier wordt hier misschien niet altijd als volwaardige frituur gezien, maar verdorie, die fritten zijn toch goed. Ook de Korean Chicken Burger, de garnaalkroket en de kaaskroket hebben bijzonder gesmaakt. En een glaske rode wijn erbij om me toch eens een chique meneer te voelen. Mijn vaste friturist gaat niet weten wat hij hoort als hij me volgende keer naar een wachtbourgogne hoort vragen.

Let's go.

24152.jpg

Met dank aan de frituurhelden in dit topic voor de inspiratie: voor het eerst een sito geprobeerd. Zal zeker niet in mijn top 3 terechtkomen, wat teveel deeg voor mij, maar wel goed van eens iets nieuws op het menu te zetten!

mini + sito + mexicano.jpg

Met dank aan de frituurhelden in dit topic voor de inspiratie: voor het eerst een sito geprobeerd. Zal zeker niet in mijn top 3 terechtkomen, wat teveel deeg voor mij, maar wel goed van eens iets nieuws op het menu te zetten!

Bekijk bijlage 47485
Die frieten zien er, ondanks het plastic bakske, wel heel goe uit ze :love:
Zelfs de mexicano ziet er goe uit! Misschien dat ik volgende keer is mee culinair doe en een sito probeer. Onlangs is een Ardeense sate getest maar dat vond ik maar niks.

Mijn vriendin heeft mij verlaten omdat ik—houd u vast - boer, mijn bakkes veu 95% besmeurd is met stoofvleessaas en mayonaise EN gromgeluiden maak tijdens het fretten van mijn frieten. Alsof dat geen oeroude mannentraditie is, doorgegeven van vader op zoon, van frituur tot frituur.
Wanneer ik frieten eet, dan eet ik niet. Ik jaag. Mijn kaak werkt als een graafmachine, mijn maag zingt strijdliederen, en mijn boeren zijn de overwinningshoorns van een Viking. “Befferke,” zei ze, “het is onbeschaafd.” Onbeschaafd? Ik noem het authentiek. Ik noem het puur natuur. Ik noem het: mijn identiteit.
Ze wilde stilte aan tafel. Ik breng geluid. Ze wilde servetten. Ik gebruik mijn mouw, want een beest kent geen porseleinregels. Ze wilde rust. Ik breng de donder. En ja, soms een grom, diep uit de borst, wanneer een friet bijzonder krokant is. Dat is geen geluid, dat is een compliment aan de fucking friet.
Ik ben Befferke: stoer, macho, een man die zijn frieten recht in de ogen kijkt en zegt: “Gij of ik.” En altijd win ik. Da ze haar godverdoemesedevervlijmenste bitch ass snowflake Chocoprins gaat zoeken in de betoverende sneeuwbos van Narnia.
Dus ik laat haar gaan. Ik zit hier, alleen misschien, maar nooit zonder frieten.

Ik ben er niet deze avond en de vrouw en zoon hadden zin in frietjes, dus net voor haar besteld. Laatste bestelling is al van enkele maanden geleden, ik verschiet elke keer als ik opnieuw bestel. En zonet dus opnieuw.
Op 200m van onze frituur is sinds een maand een nieuwe frituur geopend en dacht eens te kijken naar de prijzen daar. Hier de bestelling, bijna 20% prijsverschil..

Nieuwe frituurOude frituur
Grote friet€ 4,00€ 5,10
Bakje joppiesaus€ 1,2€ 1,4
Twijfelaar€ 4,8€ 5,7
Chicken fingers€ 3,8€ 4,8
Totaal€ 14,25 (incl. € 0,45 servicekosten)€ 17,00

Ik ben er niet deze avond en de vrouw en zoon hadden zin in frietjes, dus net voor haar besteld. Laatste bestelling is al van enkele maanden geleden, ik verschiet elke keer als ik opnieuw bestel. En zonet dus opnieuw.
Op 200m van onze frituur is sinds een maand een nieuwe frituur geopend en dacht eens te kijken naar de prijzen daar. Hier de bestelling, bijna 20% prijsverschil..

Nieuwe frituurOude frituur
Grote friet€ 4,00€ 5,10
Bakje joppiesaus€ 1,2€ 1,4
Twijfelaar€ 4,8€ 5,7
Chicken fingers€ 3,8€ 4,8
Totaal€ 14,25 (incl. € 0,45 servicekosten)€ 17,00

En, even goed?

Amai, wat zit er op die twijfelaar van 5,70?

Hier is twijfelaar 4,40 zie ik (boulet, frikandel, chicken nugget, playboy, mexicano en viandel)
Bakje saus klein is hier dan weer 2,40.

1000062498.jpg

Gisteren eens een andere frituur in 't dorp getest. Hier hebben ze wel Julientjes en Pascallekes (met een belcrunch en specialsaus).
Goeie fritten en goeie portie voor een kleintje. Jammer van het broodje van de bicky mexicano wel. Ook een pak meer geld kwijt (€28) tegenover de vaste frituur (rond de €18). Volgende keer toch maar terug naar de vaste plek.
Belangrijkste vanal, het heeft weer gesmaakt!

Terug
Bovenaan