De frituur

Thank god for Fritte at 3 am oclock after alot of pinte at my home with curryworste from den diepfries en mayo from tschap. Because mayo we dont set in de frigo eh.

Lucky i have my backdoor opened because otherwise it would stink even more like Fritte in de house and i krijgen moeilijke vragen tomorrow vroeg eh.

But i have pulled out de pries.

Gisteren frietjes gehaald, maar het viel wat tegen... Met een huilende 4 dagen hebbende baby op de schoot heb ik de frietjes laten koud worden zodat mijn vriendin even kon eten :)

Ik ken eigenlijk nog amper frituren die een middel hebben hier? (Regio Boom)
Gaat van mini - klein - groot - familie

Aangezien de zondag onze vaste frietjes van de frituur-dag is waren afgelopen weken wat rustiger op dat vlak. Daarbovenop was er het verjaardagsfeestje van m'n zoontje afgelopen zondag. Hij mocht zelf kiezen wat we aten en koos voor hamburgers met frietjes.

Nu moet je weten dat onze kindjes een thema mogen kiezen voor hun feestje. Thema dit jaar van de zoon was: superhelden! De hele familie gaat daar in op wat voor heel fijne taferelen zorgt. Zo kwamen opa's en oma's toe als Superman en Superwoman. Kwam er een opa toe als Spiderman, terwijl oma Wonderwoman was. Nonkels en tantes van hetzelfde.

Anyhow, ik heb 3 kg voorgebakken frieten besteld bij de lokale frituur om het mezelf makkelijk te maken. Samen met de peter van mijne kleinen reden we omstreeks 17u15 achter de frieten. En daar stonden we dan: Captain America en Doctor Strange met bijhorende cape en een wachtpils in onze handen. Marginaler kan het niet meer en dat kon me geen worst schelen.

Komende zondag moeten we terug gaan nieuwjaren. Vanaf dan hoop ik dat de wilde frituur-verhalen terug op dreef komen.

Om jullie honger toch aan te wakkeren heb ik een foto genomen van de burgers die ik klaargemaakt heb op de BBQ voor bij de frieten.

Aangezien de zondag onze vaste frietjes van de frituur-dag is waren afgelopen weken wat rustiger op dat vlak. Daarbovenop was er het verjaardagsfeestje van m'n zoontje afgelopen zondag. Hij mocht zelf kiezen wat we aten en koos voor hamburgers met frietjes.

Nu moet je weten dat onze kindjes een thema mogen kiezen voor hun feestje. Thema dit jaar van de zoon was: superhelden! De hele familie gaat daar in op wat voor heel fijne taferelen zorgt. Zo kwamen opa's en oma's toe als Superman en Superwoman. Kwam er een opa toe als Spiderman, terwijl oma Wonderwoman was. Nonkels en tantes van hetzelfde.

Anyhow, ik heb 3 kg voorgebakken frieten besteld bij de lokale frituur om het mezelf makkelijk te maken. Samen met de peter van mijne kleinen reden we omstreeks 17u15 achter de frieten. En daar stonden we dan: Captain America en Doctor Strange met bijhorende cape en een wachtpils in onze handen. Marginaler kan het niet meer en dat kon me geen worst schelen.

Komende zondag moeten we terug gaan nieuwjaren. Vanaf dan hoop ik dat de wilde frituur-verhalen terug op dreef komen.

Om jullie honger toch aan te wakkeren heb ik een foto genomen van de burgers die ik klaargemaakt heb op de BBQ voor bij de frieten.
goeie buns!

Soms kom ik gewoon naar hier, om naar die foto tekijken

Na weken verlekkerd naar deze foto te kijken, was het zondag eindelijk zover!

Tot mijn vrouw haar grote vreugde had ik nog eens zin in "frietjes van de frituur"

Allemaal dankzij deze foto, dus uiteraard heb ik hetzelfde bestelt.

Ik moet eerlijk zijn. Ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld.

De stopfvleesaus verpest het een beetje voor mij. (Nooit echt fan van geweest buiten het 1ste jaar op hogent, daar in het restaurant was da echt lekker)
Dan al de frietjes onderaan, volledig slap geweekt. (Dus de helft van het pak) . In die saus.
Specialleke, viandel enal waren zeer lekker en de bicky ajuintjes.

Maar dit was voor mij toch een beetje een anti -climax....

Volgende x zal het toch weer een klein pack met speciaal saus, (curry ketchup & saus apart) viandel & kaaskroket worden.

zondag was hier ook frietjesdag, van vroeger 2 wekelijks afgezakt naar 3x per jaar.
Sinds het frietkot is overgenomen was het allemaal al wat minder, en nu blijken ze van aardappelboer veranderd te zijn, dezelfde dikke frieten als elk ander frituur in de omgeving.. geen fan van.

Vroeger kon ik tenminste nog tegen carla zeggen "ne grote rundsate saignant" en dan kreegde da ook.
De nieuwen uitbater slaagde er keer op keer in om die toch te laten uitbakken en nu zijn ze frieten ook al minder.

Het enige lichtpuntje was dat hij nog altijd Toscaanse saus had, wat ge ook niet overal vind maar echt dé saus is voor mij.

Misschien toch eens investeren in ne goeie frietketel want het vet is hier van de soep.

Na weken verlekkerd naar deze foto te kijken, was het zondag eindelijk zover!

Tot mijn vrouw haar grote vreugde had ik nog eens zin in "frietjes van de frituur"

Allemaal dankzij deze foto, dus uiteraard heb ik hetzelfde bestelt.

Ik moet eerlijk zijn. Ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld.

De stopfvleesaus verpest het een beetje voor mij. (Nooit echt fan van geweest buiten het 1ste jaar op hogent, daar in het restaurant was da echt lekker)
Dan al de frietjes onderaan, volledig slap geweekt. (Dus de helft van het pak) . In die saus.
Specialleke, viandel enal waren zeer lekker en de bicky ajuintjes.

Maar dit was voor mij toch een beetje een anti -climax....

Volgende x zal het toch weer een klein pack met speciaal saus, (curry ketchup & saus apart) viandel & kaaskroket worden.
Stoofvleessaus in een potje vragen en erover kletsen net voor je begint, of doppen?

Terug
Bovenaan