De frituur

Ik heb thuisgewerkt en heb dan maar na de werkuren een durum mix samouraï gaan halen (welliswaar met frieten apart). Op het moment dat ik de kebabzaak binnenwandelde voelde ik dat er iets ni klopte. Was het omdat ik bloednuchter was? Was het omdat de frieten van de kebabzaak nog ni tot aan de enkels komen van wat men verwacht van ne gouwe ouwe traditionele Vaderlandse Belgische friet? Was het omdat er in deze zaak de wachtpinten nog moeten worden uitgevonden? (daar stond ik dan als een volleerde nar 🤡 me mijne cola zero, enkel ne f#cking lekstok ontbrak nog :wtf:). "Wat als onze goeroe Mr.Anderson mij nu zag"? "Of mijn friturist"? "Waar zijde in godsnaam mee bezig Befferke?" Bij de gruwelijke gedachte hiervan wou ik het opeens op een lopen zetten en mijn fout rechtzetten maar voor ik mij kon omdraaien was mijn durum al klaar. Ik had eveneens al betaald en ik scheurde van de honger. Ik heb dan maar toegegeven aan mijn lafheid. Hopelijk krijg ik hier nog een kans om deze grove feiten van verraad recht te zetten met de bestelling van een Beffertje XXL waarmee ik hier kan uitpakken met een foto (hopelijk weet ik daartegen hoe men hier foto's post).
Schitterend :)

Dat is toch een frituur met een groot aanbod vegan snacks? Ben daar in de studententijd, 15 jaar geleden wel is geweest.
Dat is de Frietketel.

De Papegaai is, net zoals de Frietketel, gelegen in de Papegaaistraat.

Beide waren een tiental jaar geleden erg goede frituren. Naar de Frietketel ben ik een tweetal jaar geleden nog geweest en dat was nog steeds voortreffelijk.

1 van de enige frituren waar ik de smaak van ossewit niet miste.

De Frietketel is absolute waanzin op piekuur.
De wachtrij lijkt wel voor een achtbaan in een pretpark. Ik snap niet dat mensen dat er voor over hebben.

Mensen van centrum Gent hier die al in Frituur De Papegaai zijn geweest? (Als dat nog bestaat)

Toen ik voor m'n sleeve aan 't gaan was in Gent (2018 of zo dacht ik) ging ik op 't einde van de dag (waren altijd lange sessies) daar rap een frietje steken vooraleer ik terug naar huis vertrok. Ik zeg niet dat dat het beste frituur was, maar was alleszins wel goed voor zover ik mij kan herinneren. Ik had er gewoon eentje uitgekozen dat ergens in de buurt was en het was zeker niet slecht, dus ben daar toen wel een paar keer geweest in totaal.
Toen ik nog op Sint Lucas studeerde gingen wij daar wel paar keer per week. Maar is ondertussen overgenomen en verbouwd :(

Nooit de hype rond De Frietketel wat verderop gesnapt :p

De huidige Papegaai frituur heeft in elk geval ook een ruim aanbod aan veggie en vegan snacks. Best goed, maar ook prijzig..

Terug
Bovenaan