De frituur

Da laat niet weg dat ik aan het glimmen ben van trots!
Das niet van trots, das van t vet.

Ik ben zelf nogal fan van saté's en lookworsten (gebakken), en van (goeie!) verse tartaar.
En van een Corneeltje van bij de Zoutkorrel. Alleen hadden de kinderen mij dat eens zien binnensteken, en wouden ze dat ook wel eens proberen. Hetgeen vorige week vrijdag resulteerde in een rekening van 49 euro. K heb de chauffage een graad lager gezet ter compensatie (met een vetlaag krijg je het toch minder snel koud)...

Afgelopen zondag was het weer zover. Kindjes in bed. Huis opgeruimd. Vrouw content in de zetel. En ik op avontuur, naar de frituur!

De 'Mr.Anderson Big Royal' moest geprobeerd worden. Bij aankomst in de frituur was de frituurbaas content mij te zien en stak me direct een wachtpint in de hand. Na 3 weken zelf niet te kunnen gaan kan je het de man natuurlijk niet kwalijk nemen.

Bij de bestelling heb ik enkel de zachte mayonaise vervangen door cocktail, geen idee waarom, dat was een ingeving op het moment zelf en ik heb die doorgetrokken. Halverwege de bestelling zei de frituurbaas: 'ja man, gij hebt honger zeker?!' Ik antwoordde met: 'dat is Beffer zijn schuld!'
Ik lachte, de frituurbaas en zijn assistent lachten ook. Heel groen en verbaasd, maar ze lachten.

Eens de bestelling afgerond zei de beste man achter den toog: 'nog een pintje?'
'Zeer zeker, mijn beste' was het antwoord.

Terwijl ik m'n 2de wachtpintje aan sneltempo aan het verslinden was had ik een 2de ingeving. In plaats van 'de Mr. Anderson Big Royal' noem ik dit monster 'een Beffertje'.

Vol enthousiasme vlamde ik naar huis, reed den auto door de poort, sprong eruit, koprol, en ik gleed tot aan de salontafel waar m'n vrouw heel geschrokken in de lucht sprong. 'WAT IS DAT LAWAAI?!'
'Niets schatteke, zorgen voor later, WE GAAN ETEN!'

Ik ontdeed het Beffertje van papier, smeet er een vork naast en wou net beginnen wanneer ik plots opmerk dat er iets niet klopte! Ik was vergeten om een bijhorend pintje uit de frigo te halen. Ik sprong recht en begon zo snel ik kon te trappelen. Door de gladde parket in combinatie met kousen bleef ik cartoongewijs enkele seconden ter plaatse trappelen om dan met een kanonschot vooruit te vliegen.

Met alweer een serieuze sliding arriveerde ik aan de salontafel met een IJSKOUDE Jupiler.

En dan was het zover, ik kon beginnen aan het extreem vettige misbaksel genaamd 'het Beffertje'.

Behalve de zachte mayonaise heb ik de richtlijnen zo goed als mogelijk proberen te volgen, met succes zoals je kan zien!

Maar halverwege de veldslag begon ik het bos door de bomen niet meer te zien. Wat was ik nu eigenlijk allemaal aan het eten? Misschien moet ik het simpeler houden? Misschien is het wel te veel? Maar het heette initieel dan ook 'Big Royal', dus het klopt ook ergens?

Halverwege ben ik opnieuw om een Jupiler gelopen om alles wat door te spoelen. De satékruiden zorgden voor een grote dorst. Terwijl m'n maag aan het tieren en wenen was, goot ik wat bier naar binnen. Shhhht.

Al bij al zeer van genoten, zo'n Beffertje. But be warned, 't is godverdomme veel en ik ben veel gewoon. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik niet alles opgekregen heb. Slechte dag? Kan. Toch geef ik dit een perfecte 4/7.

Op naar volgende zondag!

Edit: @Beffer ik heb de 2 wachtpintjes voor niets gekregen! Great succes!

Waar kan ik deze post nomineren voor post van het jaar?

Ik wil ook eens een julientje proberen, maar de frituren hier kennen het niet precies.

Gasten, ik ben nu aant zuipen met de collega's. Straks ga ik richting de frituur. Twordt een atypische donderdag omdat ik deze middag een business lunch had, ik heb dus goed kunnen fretten. Ik heb niet zoveel honger maar door het zuipen heb ik weeral goesting in frieten (en tis donderdag, ik probeer mijn frietdag steevast trouw te blijven en ik zou ook willen vermijden dat mijn friturist zich zorgen maakt en naar de flikken gaat om nen avis de disparition te melden). Ik ga voor iets light. Ik had gedacht aan een kleintje met mayo en een potteke mosselen in azijn. Da klinkt allicht raar ma fuck it, tsmaakt me eveneens enorm zeker alsk gezopen heb. Vleesjes zouden me te zwaar op de maag liggen nu
Dat kan wel eens gebeuren op een woensdag :unsure:

Politie: “hallo, met de politie hier. Spreek ik met beffer?”
Beffer: “ik bef wel graag ne keer van tijds”
Politie: “ik vrees dat uw identiteit is gestolen. We kregen melding van uw friturist dat er iemand zich als Beffer voordoet”
Beffer: “En wat deed de andere beffer dan?”
Politie: “Op een woensdag de frituur binnenstappen en mosselen bestellen alsof het een donderdag zou zijn”

Vandaag wat flauwtjes, dus dacht van een frietje kikker ik wel op. Dus zo het geschiede: Gewone met stoofvleessaus, verse tartaar, boulet special + curryworst special.

Favoriet van de maand wel.

Ik wil ook eens een julientje proberen, maar de frituren hier kennen het niet precies.
Een Julientje en alle varianten daarop is een beetje zoals anale seks.

De eerste keer is wat spannend en 't is niet voor iedereen weggelegd. De één maakt er een vies boeltje van, de ander houdt het relatief proper.
De kans dat uw poep den dag erop wat pijn doet zit er altijd wel in.

Ik heb vree veel goesting in frieten. Morgen eten we al DIY-pizza, ik ga subtiel inception proberen doen bij mijn vriendin :). Sowieso gaat ze mij wel om frietjes laten gaan :)

Gij kunt ook goe fretten kameraad! Pakt ge er nog vleesjes bij met die familiepak? Zo'n familiepak zou ik wellicht opkrijgen maar dan zonder vleesjes vrees ik
Familiepak is overdreven. De vaste bestelling is een groot (gul overgoten met extra friet) samoerai (op de frieten), 2 bouletten en een bicky. Thuis kwak ik er nog mayonaise, tomatenketchup en pickels bij ;)

Terug
Bovenaan