De Expeditie: Groenland

Ik vind het wel nog een OK programma maar er gebeurt inderdaad niet zoveel. Stoor me niet aan Joris en ik vind Viktor hilarisch. We kijken niet naar de Verhulstjes dus ik kende hem niet echt...

Ben ik wel de enige die het op mijn heupen krijgt iedere keer het woord 'Svekke' valt? 😅 Wat een verschrikkelijk woord/naam

Ik kende Viktor Verhulst ook niet echt. In ieder geval nog nooit op tv bezig gezien.

'Hilarisch' weet ik niet, maar ik vind het wel een specialleke. Precies geboren in een tv familie, en bijgevolg kan die eigenlijk niks anders buiten verschijnen in tv programma's. Precies weinig diepgang qua persoonlijkheid, maar net daarom inderdaad best grappig. (dat Andre Hazes gedoe met 'ik werd een beetje emotioneel' bv. dat vond ik zo vreemd en absurd dat het eigenlijk grappig was)

Dat is zo een beetje als iemand die geboren wordt in een koninklijke familie en ook niks anders kent daarbuiten. :unsure:

Dat ziet er idd al een pak realistischer uit. Wil niet weten hoeveel batterijen ge anders moet meenemen en warm houden.

Komaan mannen van Play, een making of zou ideaal en heel interessant zijn.
Ondertussen al wat artikels bij nen hoop gazetten de laatste weken met de cameramensen.

Iemand die deze heeft gelezen en wat meer kan zeggen over hoe men nu uiteindelijk te werk ging?

Wordt goed uitgelegd in de laatste podcast van Achter de schermen. Ze stonden uur vroeger op en gingen uur later slapen. En 2 keer per dag worden alle batterijen van de micro's met blote handen vervangen. De crew had zelf een crew die op hun beurt hun ijs smelte en dergelijke. Ze sliepen ook in de tentjes en blijken dus veel grotere helden dan de deelnemers te zijn. Door bevroren geluidkaart werd een klein stukje nadien gedubd. Vooral Rob zijn quotes die je ook in de intro hoort.

Los daarvan ga ik ook stoppen met kijken. Ik keek vooral omdat Rob hier in't dorp woont maar ze teren als sinds de eerste trailer op die éne tent die wegvliegt maar dat was duidelijk het enige dat er gebeurd is:)

Laatst bewerkt:
Wij hebben het ook opgegeven en zijn gestopt met kijken... toch wel next level saai deze expeditie. Had persoonlijk ook meer verwacht van Average Rob eigenlijk

Wij hebben het ook opgegeven en zijn gestopt met kijken... toch wel next level saai deze expeditie. Had persoonlijk ook meer verwacht van Average Rob eigenlijk
ik was in het begin in de war en vroeg me af waarom hij soms Joris werd genoemd
het duurde even voor ik doorhad dat er 2 zwartharige heren met snor rondliepen 🫣🫣🫣

uit die Rob kwam inderdaad niet veel uit. Introvertje precies.

Het groepsgevoel ontbreekt wat voor mij. Nu ik de voorbije episodes zie zijn het toch veelal duo's die ik opmerk en dan heb je nog de afstand tussen de rode lantaarn en de voortrekkers waardoor er nog minder sprake is van een groep. Of ze daar een tocht van 5 of 20 dagen doen en de derde met de zevende dag verwisselen, zou iemand het opmerken wat er verschilt?

Mss is de volgende keer een duidelijk doel wat beter zoals richting een bepaalde berg gaan en daar de top, volledig besneeuwd landschap is wat anoniem. De boot hielp wel omdat iedereen verplicht dicht op elkaar zat, in dit programma kan je je letterlijk los trekken en zelfs gewoon weg gaan.

ik was in het begin in de war en vroeg me af waarom hij soms Joris werd genoemd
het duurde even voor ik doorhad dat er 2 zwartharige heren met snor rondliepen 🫣🫣🫣

uit die Rob kwam inderdaad niet veel uit. Introvertje precies.
Ik denk dat Rob daar gewoon een beetje op een eiland zit om eerlijk te zijn... hij hoort ook niet echt bij dat soort "TV BV's" waar er waarschijnlijk dan ook nog een aantal een rolletje spelen om de schijn hoog te houden. De olijke vrolijke Joris die je daar ziet das niet de echte Joris... en ik kan mij voorstellen dat Viktor en Rob weinig raakvlakken hebben en Sven das al helemaal een andere generatie en leven. Zo'n groepsreis met onbekenden is sowieso ook altijd een beetje een gok... soms werkt dat héél goed, soms ook niet.

Laat Rob dit doen met Arno erbij en een paar andere jonge gasten die op hetzelfde manier in het leven staan en je krijgt heel andere TV.

Aan de andere kant, ik denk oprecht dat veel van de deelnemers 75% van de tijd denken "ik ben hier niet graag" alleen al door de omstandigheden. Dan is het ook moeilijk om leuke TV te maken.

Rob in Achter De schermen ook gezegd dat hij het moeilijk had om niet in de camera te kijken. En het daarom moeilijk had om echt vrijuit zijn ding te doen voor de camera.

Gisteren toch maar een stukje van de laatste aflevering bekeken.

Eens goed gelachen toen ze daar een oudere man tegen kwamen in de andere richting die de hele *kuch*expeditie*kuch* solo aan het doen was.
Nog maar eens een subtiele hint dat het totaal niet zo extreem is als dat ze eerst deden uitschijnen.

Gisteren toch maar een stukje van de laatste aflevering bekeken.

Eens goed gelachen toen ze daar een oudere man tegen kwamen in de andere richting die de hele *kuch*expeditie*kuch* solo aan het doen was.
Nog maar eens een subtiele hint dat het totaal niet zo extreem is als dat ze eerst deden uitschijnen.
Is die 'expeditie' extreem? Zeker niet, ze lopen ook quasi de hele tijd over bevroren meren en scootertracks. Niet bepaald een uitdaging op vlak van navigatie of fysiek.
Maar in hun beleving is dat natuurlijk wel extreem! Als je in je leven nog nooit een deftige trektocht hebt gedaan, is er eentje in de winter bij zulke temperaturen behoorlijk zot. Onderschat het effect van die temperatuur overigens niet. Als je in beweging bent is dat allemaal ok, maar van zodra je dingen moet beginnen doen - tenten opzetten, materiaal voorbereiden, koken,..., wordt het allemaal heel uitdagend en simpelweg moeilijker. Houd er rekening mee dat simpele dingen immens veel tijd kosten - die zijn bijvoorbeeld elke dag uren bezig met sneeuw smelten om water te hebben - dat heeft allemaal een grote impact.

Terug
Bovenaan