De E-Bike thread

kan iemand mij helpen met de juiste e-step aan te raden om in brussel te hellingen te beklimmen?

Heb op dit moment een XIAOMI 1S en die haalt het totaal niet. Ik wil weten of het de moeite is om een ninebot G30 max II te kopen?

Dus als er mensen zijn die een e step gebruiken in brussel en geen problemen hebben met de hellingen laat het mij dan weten wat voor model je hebt
 
Als je een fiets ga gebruiken voor woon-werk verkeer en ik neem nu even aan dat ze elke dag gaat werken en dus elke dag 18 * 2 km moet doen kan je toch best iets degelijks kopen wat meestal prijziger uitkomt als een fiets van 1000 euro (zeg maar wat é). Ze moet er ook nog eens door win en weer dus alle beetje comfortabel fiets.

Er is niks mis mee met op je budget te letten, als je een fiets voor 2000 euro kan kopen ipv 3500 euro moet je dat zeker doen maar je zou toch iets moeten kopen wat op maat van het gebruik is. Als je een auto moet kopen ben je duurder uit + misschien krijgt je vrouw een fietsvergoeding. Ik las onlangs dat die verhoogd is naar 0.20euro per km (voor pc200) wat ook niet slecht is. Ik zou er niet te veel mee inzitten, maar miss bestaan er iets goedkoper fietsen die ook voldoen. Ken je niemand die ook fiets naar zijn werk?
Ik heb het hier natuurlijk niet over de spotgoedkope merkloze fietsen, maar alle grote merken hebben ook fietsen van rond de 2500 euro bv. Dat is voor mij al een heel groot verschil in budget. Lijkt mij zowat dat de Golf je ook wel comfortabel naar het werk brengt en niet alleen de BMW.
 
Ik zie maar weinig verschil in die fietsen, ik zie vooral verschil in actieradius en acceleratie. Die lijken mij wat van minder belang. Ze heeft ook mooie wegen om te fietsen en zelfs een stuk fietsostrade. Hier liggen ook geen heuvels 😅. En is het zo vreemd dat er een beetje naar budget wordt gekeken..
 
Ik heb het hier natuurlijk niet over de spotgoedkope merkloze fietsen, maar alle grote merken hebben ook fietsen van rond de 2500 euro bv. Dat is voor mij al een heel groot verschil in budget. Lijkt mij zowat dat de Golf je ook wel comfortabel naar het werk brengt en niet alleen de BMW.

Heb je 100% gelijk in! Voor 2500 zou je ook al een goede fiets moeten voor krijgen!
 
Het merk dat 2e werd bestaat blijkbaar al niet meer.
Koop u iets met een Bosch en blijf weg van die onbekende merken. Je zal de eerste niet zijn die over 4 jaar een nieuwe motor of batterij nodig heeft, of simpelweg een display na een valpartij, en de fiets mag weggooien.
 
ik heb mijn st1 uitgerust met een verende stuurpen van kinect, het model met de sterkste hoek. Veel rechtere zithouding als resultaat en in combinatie met kinect verende zadelpen is dit nu echt een super comfortabele fiets geworden die toch nog altijd 45 kan rijden, echt een zaligheid.

Sinds kort eigenaar van een Klever X Speed. Ten opzichte van mijn gewone stadsfiets heeft de klever een breed (recht) stuur en een veel sportievere zitpositie, hetgeen ik natuurlijk op voorhand wel wist. Maar ik vraag mij toch af of er nog mensen zijn die dit als ongemak ervaren (zelfs bij kortere ritten) aan hun ellebogen / bovenste deel van de onderarm? Ik weet nu niet zeker of dit komt door de sportievere zitpositie of de breedere greep op het rechte, vrij lange stuur?

Ik vind het idee om het stuur te verhogen (al dan niet met een verende) verhoogde zadelpen wel een interessant idee. Maar vraag me af of dit het ongemak volledig gaat oplossen.
 
Wij zullen onze 2de wagen verkopen en een e bakfiets kopen wetten jullie welke er goed zijn ?

Heb gehoord dat urban arrow, gazelle makki en de carqon cruise goed zijn iemand die 1 van deze heeft ?

Wij hebben een tiental maanden geleden een nieuwe Urban Arrow bakfiets gekocht en super tevreden van! Ik denk sinds de aankoop van de bakfiets de tweede wagen misschien een keer of drie gebruikt is. Allemaal gevallen waar (mits de nodige planning op voorhand) mijn vrouw makkelijk mijn wagen kon nemen indien ik zou telewerken. Dus bij ons gaat de tweede wagen ook steevast weg na deze geslaagde proefperiode.

Als je veel 'rond de kerktoren' moet zijn zou ik zeker niet twijfelen. Mijn vrouw doet er iedere dag de twee kindjes mee naar school en naar de opvang (<5km enkel) / schoonouders (10-20km enkel) en die vinden dat veel leuker dan met de wagen. Zelfs bij regenachtig weer neemt ze de bakfiets en met de raincover over de bak en een goede regenjas voor jezelf wordt je echt amper nat. Een tijdje terug ook 2st GB pockit+ all terrain buggy's gekocht die supercompact opplooien en perfect in de bakfiets passen. Ik moet eerlijk bekennen dat vaak de 'eerste' wagen zelfs blijft staan en we gewoon de fiets nemen, nu zeker sinds de aankoop van een Klever X Speed voor mezelf.
 
kan iemand mij helpen met de juiste e-step aan te raden om in brussel te hellingen te beklimmen?

Heb op dit moment een XIAOMI 1S en die haalt het totaal niet. Ik wil weten of het de moeite is om een ninebot G30 max II te kopen?

Dus als er mensen zijn die een e step gebruiken in brussel en geen problemen hebben met de hellingen laat het mij dan weten wat voor model je hebt
Ik vind niet direct iets van hoeveel watt de motor v d xiami 1s maar zie wel 14% helling.
Ik heb een ninebot GL30LE
Content van en geeft 20% helling op
Het moet al een heel steile helling zijn dan valt hij wel tot 16kmph terug maar denk 14% dat hij gewoon 23 blijft rijden.

Weet niet welk model step maar vlak reden we allebei lange tijd 25 zelfde snelheid.
Toen er een redelijke "bergop"was verloor die veel snelheid en ging ik er makkelijk voorbij
 
Wij hebben een tiental maanden geleden een nieuwe Urban Arrow bakfiets gekocht en super tevreden van! Ik denk sinds de aankoop van de bakfiets de tweede wagen misschien een keer of drie gebruikt is. Allemaal gevallen waar (mits de nodige planning op voorhand) mijn vrouw makkelijk mijn wagen kon nemen indien ik zou telewerken. Dus bij ons gaat de tweede wagen ook steevast weg na deze geslaagde proefperiode.

Als je veel 'rond de kerktoren' moet zijn zou ik zeker niet twijfelen. Mijn vrouw doet er iedere dag de twee kindjes mee naar school en naar de opvang (<5km enkel) / schoonouders (10-20km enkel) en die vinden dat veel leuker dan met de wagen. Zelfs bij regenachtig weer neemt ze de bakfiets en met de raincover over de bak en een goede regenjas voor jezelf wordt je echt amper nat. Een tijdje terug ook 2st GB pockit+ all terrain buggy's gekocht die supercompact opplooien en perfect in de bakfiets passen. Ik moet eerlijk bekennen dat vaak de 'eerste' wagen zelfs blijft staan en we gewoon de fiets nemen, nu zeker sinds de aankoop van een Klever X Speed voor mezelf.
Thanks voor de info zullen eens een afspraak maken voor een testrit.
 
Sinds kort eigenaar van een Klever X Speed. Ten opzichte van mijn gewone stadsfiets heeft de klever een breed (recht) stuur en een veel sportievere zitpositie, hetgeen ik natuurlijk op voorhand wel wist. Maar ik vraag mij toch af of er nog mensen zijn die dit als ongemak ervaren (zelfs bij kortere ritten) aan hun ellebogen / bovenste deel van de onderarm? Ik weet nu niet zeker of dit komt door de sportievere zitpositie of de breedere greep op het rechte, vrij lange stuur?

Ik vind het idee om het stuur te verhogen (al dan niet met een verende) verhoogde zadelpen wel een interessant idee. Maar vraag me af of dit het ongemak volledig gaat oplossen.
Ik heb vorige week voor een dag een X speed alpha (wat hetzelfde is qua zit positie) en de dag erop een stromer ST3 pinion meegekregen om te testen. Ik deed daar dan telkens mijn woon-werk verkeer mee (40km enkel).

Stromer St3 had enkel een verende zadelpen, geen verende voorvork
Alpha andersom, dus verende voorvork, maar geen verende zadelpen.

Bij beide fietsen had ik geen last. Waar ik de fiets voor gebruik spreekt de sportieve zithouding mij wel meer aan.

Het kan ook zijn dat u lichaam dat nog niet echt gewend is om die bepaalde spiergroepen aan te spreken of bepaalde drukpunten te voelen. Ik had vroeger bij mijn brommer de eerste 2 maanden ook wat last van slapende vingers aan mijn rechterhand. Nadien was dat weg en geen last meer gehad.
 
Ik heb vorige week voor een dag een X speed alpha (wat hetzelfde is qua zit positie) en de dag erop een stromer ST3 pinion meegekregen om te testen. Ik deed daar dan telkens mijn woon-werk verkeer mee (40km enkel).

Stromer St3 had enkel een verende zadelpen, geen verende voorvork
Alpha andersom, dus verende voorvork, maar geen verende zadelpen.

Bij beide fietsen had ik geen last. Waar ik de fiets voor gebruik spreekt de sportieve zithouding mij wel meer aan.

Het kan ook zijn dat u lichaam dat nog niet echt gewend is om die bepaalde spiergroepen aan te spreken of bepaalde drukpunten te voelen. Ik had vroeger bij mijn brommer de eerste 2 maanden ook wat last van slapende vingers aan mijn rechterhand. Nadien was dat weg en geen last meer gehad.
Welke heeft je voorkeur? Stromer of Klever?
 
Ik heb vorige week voor een dag een X speed alpha (wat hetzelfde is qua zit positie) en de dag erop een stromer ST3 pinion meegekregen om te testen. Ik deed daar dan telkens mijn woon-werk verkeer mee (40km enkel).

Stromer St3 had enkel een verende zadelpen, geen verende voorvork
Alpha andersom, dus verende voorvork, maar geen verende zadelpen.

Bij beide fietsen had ik geen last. Waar ik de fiets voor gebruik spreekt de sportieve zithouding mij wel meer aan.

Het kan ook zijn dat u lichaam dat nog niet echt gewend is om die bepaalde spiergroepen aan te spreken of bepaalde drukpunten te voelen. Ik had vroeger bij mijn brommer de eerste 2 maanden ook wat last van slapende vingers aan mijn rechterhand. Nadien was dat weg en geen last meer gehad.
Deze oude knar van 53 jaar rijdt ook probleemloos 105 km per dag* op een Stromer ST2 met erg sportieve houding en zonder tirlantijntjes zoals een verende voorvork of zadelpen.
Je wordt dat gewoon (tenzij je een slechte rug hebt of zo)

* wel niet elke dag, in mijn huidige functie is de fiets nemen wat moeilijker
 
  • Wow
Waarderingen: TuLA
Welke heeft je voorkeur? Stromer of Klever?
Een zeer lichte voorkeur naar klever. Maar het zal ook wel afhangen hoe uw traject is.

Ik vond de klever iets leuker, wendbaarder rijden en gaf naar mijn mening meer ondersteuning (lees: op topsnelheid gevoel dat ik iets minder moeite moet doen).
Het enige dat mij stoorde aan de alpha was hoe de ondersteuning soms was. Mijn traject is een 38,5km enkel en vrijwel rechtdoor rijden zonder veel te stoppen. Als je dan op de teller 48km/h fietsen en je stopte even met trappen en liet je zakken naar 40km/h en nadien terug begon te trappen hield de fiets u tegen. Na een tijdje had je dat wel door en schakelde je terug en trapte je wat losser en nadien pikte die terug op en ging die terug vlot naar 48km/h.
Als je een traject hebt waar je dat dus vaak moet inhouden, zal je dat wel storende vinden.
De stromer volgt op dat gebied iets beter uw benen.

Ik heb dat ook aangekaart bij de winkel en daar zeiden ze dat ze het vaker horen. Ze hebben de vraag ook al eens gesteld aan klever, maar antwoord was steeds vaag. Ze steken het op veiligheid. Zodat je niet ineens vooruit getrokken wordt, maar dat er een vertraging op zit.

Naar comfort toe zijn zo wat identiek. Maar ik ben een gezonde jonge gast, met geen kwaaltjes. Het woon-werk traject ligt er bij mij ook wel goed bij. De eerste km zijn vooral op baantjes tussen velden die er goed bij liggen en de laatste 20km is de scheldelaan waar het fietspad asfalt is.

Ik vond het uiteindelijk beide goede fietsen. Maar we spreken hier wel over fietsen van € 8.500 en stel ik mij wel de vraag waarom.

Ik had eerst de stromer getest en de dag nadien de klever (zei het verkeerd in de post).
Beide fietsen deed ik quasie evenlang over. Bij de klever had ik dan het gevoel dat ik iets minder moeite had gedaan. Nu niet dat ik bij de stromer moe was. :p
Stromer: enkel traject = 38,4km rittijd 56 min (het groot licht van de stromer was stuk, waardoor ik op sommige stukken heb moeten inhouden)
Klever: enkel traject = 38,6km rittijd 54 min (de 2 minuten sneller zullen vooral zitten in het kapot groot licht van de stromer en dat ik het traject terug beter kende. Was even geleden dat ik dat nog eens gereden had)
 
Redelijk wat posts gemist hier, maar even my 2 cents.

Met mijn vriendin haar e-bike heb ik ook altijd pijn aan mijn armen na 10s. Terwijl dat allesbehalve een sportieve fiets is! Op mijn testrit met een Stromer of Klever dan weer niks last, terwijl die op papier een pak sportiever zijn.

De vriendin heeft trouwens een Norta met Bosch en riem en is daar uitermate tevreden van. Kostte ook niet absurd veel eigenlijk (dacht iets van een 2.500).
De schoonmoeder haar Gazelle kostte meer, maar is dan weer duidelijk op een maandagochtend gefabriceerd…
 
Nog een domme vraag: geldt onderbord OB02 nu ook voor speedpedelec of niet?
Ben enkele ww routes aan het bekijken maar zie soms wel eens een C01 bord met daaronder toegelaten voor fietsers…
 
Wij hebben een tiental maanden geleden een nieuwe Urban Arrow bakfiets gekocht en super tevreden van! Ik denk sinds de aankoop van de bakfiets de tweede wagen misschien een keer of drie gebruikt is. Allemaal gevallen waar (mits de nodige planning op voorhand) mijn vrouw makkelijk mijn wagen kon nemen indien ik zou telewerken. Dus bij ons gaat de tweede wagen ook steevast weg na deze geslaagde proefperiode.

Als je veel 'rond de kerktoren' moet zijn zou ik zeker niet twijfelen. Mijn vrouw doet er iedere dag de twee kindjes mee naar school en naar de opvang (<5km enkel) / schoonouders (10-20km enkel) en die vinden dat veel leuker dan met de wagen. Zelfs bij regenachtig weer neemt ze de bakfiets en met de raincover over de bak en een goede regenjas voor jezelf wordt je echt amper nat. Een tijdje terug ook 2st GB pockit+ all terrain buggy's gekocht die supercompact opplooien en perfect in de bakfiets passen. Ik moet eerlijk bekennen dat vaak de 'eerste' wagen zelfs blijft staan en we gewoon de fiets nemen, nu zeker sinds de aankoop van een Klever X Speed voor mezelf.
Welke versie heb je? Hier ook al eens met interesse daarnaar gekeken.
 
@Bimmer thanks voor de uitleg!
Mijn vrouw gaat zeer binnenkort testrit doen met Klever en Stromer.
Bij Stromer waarschijnlijk ST1 (of misschien ST2 nog) en dan bij Klever een qua prijs vergelijkbaar model.
Het is dan wel via leasing, we willen er toch niet teveel geld aan uitgeven.
Bij Stromer is het gamma zeer rechtlijnig en duidelijk. Bij Klever is het mij niet duidelijk welke nu qua prijs en prestaties de concurrent is voor de ST1.
Je hebt de x-speed, maar geen comfort (vrouw) model.
B-speed+ of Y-muse dan maar?

Zijn er bij de ST2 nog problemen?
 
@Bimmer thanks voor de uitleg!
Mijn vrouw gaat zeer binnenkort testrit doen met Klever en Stromer.
Bij Stromer waarschijnlijk ST1 (of misschien ST2 nog) en dan bij Klever een qua prijs vergelijkbaar model.
Het is dan wel via leasing, we willen er toch niet teveel geld aan uitgeven.
Bij Stromer is het gamma zeer rechtlijnig en duidelijk. Bij Klever is het mij niet duidelijk welke nu qua prijs en prestaties de concurrent is voor de ST1.
Je hebt de x-speed, maar geen comfort (vrouw) model.
B-speed+ of Y-muse dan maar?

Zijn er bij de ST2 nog problemen?
Heb onlangs ook de keuze moeten maken tussen Klever en Stromer. Zie post van enkele pagina’s geleden.
ST2 werd mij afgeraden gezien dat nog steeds hetzelfde model is waar ze mee begonnen zijn. Dan zou je meteen voor een ST3 moeten gaan, wat weer een hele hap uit het budget is.

Na verschillende testritten is het mij duidelijk geworden om voor de Klever X speed te gaan.
 
Heb onlangs ook de keuze moeten maken tussen Klever en Stromer. Zie post van enkele pagina’s geleden.
ST2 werd mij afgeraden gezien dat nog steeds hetzelfde model is waar ze mee begonnen zijn. Dan zou je meteen voor een ST3 moeten gaan, wat weer een hele hap uit het budget is.

Na verschillende testritten is het mij duidelijk geworden om voor de Klever X speed te gaan.
De ST2 is een nieuw model, en heeft alleen de modelnaam gemeen met de originele ST2 (de ST3 is de opvolger van de oude ST2).
En er is geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt mijn originele ST2 in te ruilen voor de huidige ST2 .
 
Terug
Bovenaan